Supernowoczesne pociągi do obsługi linii Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 maja 2006, 20:22



Obrazek
W poniedziałek łodzianie będą mogli zobaczyć najnowocześniejszy pociąg w Polsce. Pojazd w pierwszą trasę po łódzkich torach wyruszy z Dworca Fabrycznego

Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł natychmiast interweniować.

Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń.

Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu - wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego.

Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę. Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi Dzierbicki.

11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a ostatni w grudniu przyszłego roku.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 29 maja 2006, 21:00

No nareszcie, mam nadzieję na jakieś zdjęcia z tego startu. :dance:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 maja 2006, 23:16

Na razie jedno:
Obrazek

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 maja 2006, 23:27

Ciekawe co się stało z członem, o który go odchudzili. Czy zostanie wykorzystany przy budowie ED74 dla PKP PR (Warszawa-Łódź).
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 maja 2006, 23:35

jeszcze jeden link

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 maja 2006, 23:35

Co najciekawsze wymontowali z niego jeden moduł :!: Więc ma tylko trzy moduły tak jak miało być #-o Ciekawe co teraz PESA zrobi z tym jednym członem :-s No i teraz ma numer ED59-01.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 maja 2006, 23:41

Flash8222 pisze:Co najciekawsze wymontowali z niego jeden moduł
No tak jak mieli zrobić.
Flash8222 pisze:EN59
ED59.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 maja 2006, 23:46

Fikander pisze:
Flash8222 pisze:Co najciekawsze wymontowali z niego jeden moduł
No tak jak mieli zrobić.
Nie no wiem że mieli tak zrobić ale jakoś w to nie wierzyłem.
Fikander pisze:
Flash8222 pisze:EN59
ED59.
Drobna pomyłka :P

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 30 maja 2006, 2:51

byc moze juz bylo, ale:
czy to jest w calosci nowy pociag czy na stare wozki i silniki nalozono nowa "karoserie"?
czy sprzeg jest na tej samej wysokosci co w kiblach, czy tak jak w warszawskiej eskaemce spieprzono to?
kto jest producentem wyswietlaczy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 maja 2006, 3:12

hafilip84 pisze: czy to jest w calosci nowy pociag
tak
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 maja 2006, 10:01

hafilip84 pisze:kto jest producentem wyswietlaczy?
PiXel z Bydgoszczy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 maja 2006, 19:47

hafilip84 pisze:byc moze juz bylo, ale:
czy to jest w calosci nowy pociag czy na stare wozki i silniki nalozono nowa "karoserie"?
No i widzicie, przez Urbańskiego i s-kę teraz ludzie myślą, że to standardowa metoda budowy pociągów... ;)
czy sprzeg jest na tej samej wysokosci co w kiblach, czy tak jak w warszawskiej eskaemce spieprzono to?
Spieprzono jak spieprzono. To podobno jakaś standardowa wysokość UIC jest. To do końca świata mają być w PL sprzęgi na nietypowej wysokości, bo kiedyś-tam jeździło trochę EN57 ;)

A w ogóle, to czemu ED59 a nie EN59?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 maja 2006, 19:51

inż. Glonojad pisze:
hafilip84 pisze:byc moze juz bylo, ale:
czy to jest w calosci nowy pociag czy na stare wozki i silniki nalozono nowa "karoserie"?
No i widzicie, przez Urbańskiego i s-kę teraz ludzie myślą, że to standardowa metoda budowy pociągów... ;)
Kiedyś, być może dopiero w XXII wieku, stare wózki i silniki się wreszcie skończą... ;)
Chyba, że ktoś się podejmie ich produkcji :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 30 maja 2006, 20:23

TLG pisze:Ciekawe co się stało z członem, o który go odchudzili. Czy zostanie wykorzystany przy budowie ED74 dla PKP PR (Warszawa-Łódź).
To te pociągi dla PKP PR będą inne niż ten dla samej Łodzi?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 20:31

Tak, będą czteroczłonowe z inną stylistyką ściany czołowej. Dla potrzeb homologacji obecna łódzka zamówiona jako trójczłonowa została wyprodukowana jako czteroczłonowa (tym samym PESA zrobiła homologacje i dla wersji trójczłonowej ED59 i czteroczłonowej ED74). Zastanawia mnie co się stało z wyciągniętym z obecnego Acatusa członem.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ