W poniedziałek łodzianie będą mogli zobaczyć najnowocześniejszy pociąg w Polsce. Pojazd w pierwszą trasę po łódzkich torach wyruszy z Dworca Fabrycznego
Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł natychmiast interweniować.
Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń.
Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu - wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego.
Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę. Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi Dzierbicki.
11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a ostatni w grudniu przyszłego roku.
Supernowoczesne pociÄ gi do obsĹugi linii Warszawa - ĹĂłdĹş
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No i widzicie, przez Urbańskiego i s-kę teraz ludzie myślą, że to standardowa metoda budowy pociągów...hafilip84 pisze:byc moze juz bylo, ale:
czy to jest w calosci nowy pociag czy na stare wozki i silniki nalozono nowa "karoserie"?
Spieprzono jak spieprzono. To podobno jakaś standardowa wysokość UIC jest. To do końca świata mają być w PL sprzęgi na nietypowej wysokości, bo kiedyś-tam jeździło trochę EN57czy sprzeg jest na tej samej wysokosci co w kiblach, czy tak jak w warszawskiej eskaemce spieprzono to?
A w ogóle, to czemu ED59 a nie EN59?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36666
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Kiedyś, być może dopiero w XXII wieku, stare wózki i silniki się wreszcie skończą...inż. Glonojad pisze:No i widzicie, przez Urbańskiego i s-kę teraz ludzie myślą, że to standardowa metoda budowy pociągów...hafilip84 pisze:byc moze juz bylo, ale:
czy to jest w calosci nowy pociag czy na stare wozki i silniki nalozono nowa "karoserie"?
Chyba, że ktoś się podejmie ich produkcji
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Tak, będą czteroczłonowe z inną stylistyką ściany czołowej. Dla potrzeb homologacji obecna łódzka zamówiona jako trójczłonowa została wyprodukowana jako czteroczłonowa (tym samym PESA zrobiła homologacje i dla wersji trójczłonowej ED59 i czteroczłonowej ED74). Zastanawia mnie co się stało z wyciągniętym z obecnego Acatusa członem.
15/12/2005-12/7/2019