Korytarz Raszyn - Janki: drogi i szyny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:02

Ano własnie :-k
Bo to przecież głównie dla Raszyna byłby cały interes. Jak ktoś wspomniał wcześniej ludzie jadący na większe zakupy i tak pojadą samochodem do Janek...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2006, 15:03

Na Raszynie się aglomeracja już od dobrych kilku lat nie kończy, a on sam to potok akurat na buspas generuje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:11

inż. Glonojad pisze:Na Raszynie się aglomeracja już od dobrych kilku lat nie kończy, a on sam to potok akurat na buspas generuje.
A kwestie finansowe? Co byłoby droższe? Zrobienie SKM, czy tramwaj?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2006, 15:12

Tramwaj, ze względu na zakres kolizji do usunięcia (chociażby rozbiórka jezdni).

Tak czy siak, trzebaby zrobić poważną, wielokryterialną analizę planistyczną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 29 lis 2006, 15:12

inż. Glonojad pisze:
Dennis pisze:Ja mówiłem o potokach z różnych kierunków. Różnicowanie ich na podmiejskie i miejskie jest IMHO bez sensu, bo podróże w obrębie przedmieść stanowią niewielki ułamek w stosunku do podróży że tak powiem międzymiastowych
Ależ ja tu wcale nie mówię o podróżach wewnątrz przedmieść, lecz o podróżach docelowych do śródmieścia. Właśnie z tego powodu róznicowanie ma sens - podróże w rodzaju Korotyńskiego - Hale Banacha, nie powinny obciążąć środka transportu z zewnątrz aglomeracji. To jest dokładnie ten sam powód, dla którego pociągi z Poznania nie stają w Błoniu, Ożarowie, Gołąbkach ;).

Jakby się nie obrócić, albo podmiejscy będą bez sensu stawać co chwilę (tak wygląda obecna "komunikacja" podmiejska by ZTM, a o jej "atrakcyjności" świadczy liczba aut z aglomeracji wbijających się do miasta), albo dla podjazdu jeden przystanek mieszkańcy "strefy miejskiej" będą latać po kilometr do przystanku (vide metro). To ja już wolę potoki z dwóch kierunków, lecz o tym samym charatkerze, połączyć w Opaczy...
No cóż, przyspieszonych tramwajów nie da się zrobić, chyba że dobudujemy drugie, równoległe torowisko. Ale nie porównywałbym jednak popytu na relacje Poznań - Gołąbki, z popytam na relacje Janki - Hynka (przesiadki), czy Janki - Banacha (przesiadki plus lokalne centrum handlowo-usługowe). Nie samym centrum wszak żyją mieszkańcy przedmieść ;) A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką (na ten sam, powolny tramwaj, dojeżdżający jednak tylko do Okęcia) :-k

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:15

Dennis pisze:przedmieść ;) A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką
No to jasne, tylko czy tak da się zrobić? :-k No chyba, że jakaś modernizacja przy okazji ciągu od skrzyżowania z Banacha do Okęcia...

PS. Przepraszam Glon, za wpisanie postu w zły temat. Proszę o przenisienie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:18

Tak czy siak, trzebaby zrobić poważną, wielokryterialną analizę planistyczną.
A już jakiejś nie robili? Mówiłeś, że to w planach jest już od jakiegoś czasu.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2006, 15:21

He he he, nie sądzę. Przecież u nas planstiów się do głosu dopuszcza w ostateczności, jak już wstrętna Unia zmusi, bo przecież to są "decyzje polityczne" i lepiej nie pozwolić fachowcom ich sprawdzać...

[ Dodano: 2006-11-29, 15:22 ]
Dennis pisze: A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką (na ten sam, powolny tramwaj, dojeżdżający jednak tylko do Okęcia) :-k
Tylko pytanie, czy tych pasażerów jest tylu, by im bezpośrednie połączenia fundować...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2006, 15:22

Nie wiem, czy da się torowisko wcisnąć na pas rozdzielający. Jeśli już, to gdzieś po boku. Tylko, że po boku też miejsca za dużo nie ma. Raszyn jest dosyć ciasno zbudowany...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2006, 15:23

To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.

Z poprzednim postem trochę podkoloryzowałem, bo czasem się opracowania tego typu robi, ale akurat o podmiejskich szynach nie słyszłem (poza Łomiankami i Piasecznem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:25

inż. Glonojad pisze:To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.
No to nie wcześniej to się stanie niż zostanie oddana S8. A może to SKM jakoś tak wygiąć od Reguł, żeby zahaczało o zachodnią część Raszyna? I wtedy może jakieś dowozówki... Ale kto to zapewni, i czy przełoży się to na zysk... :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2006, 15:26

inż. Glonojad pisze:To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.
Ładne korki by się wtedy tworzyły... Żeby podmiejskie jeździły w miarę punktualnie, to trzeba by było je wszystkie w Jankach zakrańcować (z wyjątkiem 706)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2006, 15:26

Dennis pisze: Ale nie porównywałbym jednak popytu na relacje Poznań - Gołąbki, z popytam na relacje Janki - Hynka (przesiadki), czy Janki - Banacha (przesiadki plus lokalne centrum handlowo-usługowe). Nie samym centrum wszak żyją mieszkańcy przedmieść ;)
Tylko wciąż pytanie, jaki to jest potok i czy jest sens gros dojeżdżający do Centrum uszczęśliwaić tymi, którzy chca dojechać do hal Banacha (bo przesiadający się na Hynka przesiądą się na Rakowie). Zwłaszcza, że do Hal z Zachodniego będzie wówczas jeździł tram co 2,5 minuty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 29 lis 2006, 15:28

Busmann pisze:Ładne korki by się wtedy tworzyły...
Dlatego to może się tylko stać po oddaniu drogi ekspresowej.
inż. Glonojad pisze:Tylko wciąż pytanie, jaki to jest potok i czy jest sens gros dojeżdżający do Centrum uszczęśliwaić tymi, którzy chca dojechać do hal Banacha (bo przesiadający się na Hynka przesiądą się na Rakowie). Zwłaszcza, że do Hal z Zachodniego będzie wówczas jeździł tram co 2,5 minuty.
Dennis się nie lubi przesiadać ;) :-"
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 lis 2006, 15:45

Piotrek pisze:Dlatego to może się tylko stać po oddaniu drogi ekspresowej.
To fakt. Zastanawiające jest tylko to, czy gmina Raszyn chciałaby partycypować w kosztach, które wcale takie niskie nie są.
:arrow: Chociaż patrząc perspektywicznie, to linie tramwajowe podmiejskie są dobrym rozwiązaniem i samorządowcy powinni zacząć to dostrzegać...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ