Bo to przecież głównie dla Raszyna byłby cały interes. Jak ktoś wspomniał wcześniej ludzie jadący na większe zakupy i tak pojadą samochodem do Janek...Ano własnie
Korytarz Raszyn - Janki: drogi i szyny
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na Raszynie się aglomeracja już od dobrych kilku lat nie kończy, a on sam to potok akurat na buspas generuje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tramwaj, ze względu na zakres kolizji do usunięcia (chociażby rozbiórka jezdni).
Tak czy siak, trzebaby zrobić poważną, wielokryterialną analizę planistyczną.
Tak czy siak, trzebaby zrobić poważną, wielokryterialną analizę planistyczną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No cóż, przyspieszonych tramwajów nie da się zrobić, chyba że dobudujemy drugie, równoległe torowisko. Ale nie porównywałbym jednak popytu na relacje Poznań - Gołąbki, z popytam na relacje Janki - Hynka (przesiadki), czy Janki - Banacha (przesiadki plus lokalne centrum handlowo-usługowe). Nie samym centrum wszak żyją mieszkańcy przedmieść A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką (na ten sam, powolny tramwaj, dojeżdżający jednak tylko do Okęcia)inż. Glonojad pisze:Ależ ja tu wcale nie mówię o podróżach wewnątrz przedmieść, lecz o podróżach docelowych do śródmieścia. Właśnie z tego powodu róznicowanie ma sens - podróże w rodzaju Korotyńskiego - Hale Banacha, nie powinny obciążąć środka transportu z zewnątrz aglomeracji. To jest dokładnie ten sam powód, dla którego pociągi z Poznania nie stają w Błoniu, Ożarowie, Gołąbkach .Dennis pisze:Ja mówiłem o potokach z różnych kierunków. Różnicowanie ich na podmiejskie i miejskie jest IMHO bez sensu, bo podróże w obrębie przedmieść stanowią niewielki ułamek w stosunku do podróży że tak powiem międzymiastowych
Jakby się nie obrócić, albo podmiejscy będą bez sensu stawać co chwilę (tak wygląda obecna "komunikacja" podmiejska by ZTM, a o jej "atrakcyjności" świadczy liczba aut z aglomeracji wbijających się do miasta), albo dla podjazdu jeden przystanek mieszkańcy "strefy miejskiej" będą latać po kilometr do przystanku (vide metro). To ja już wolę potoki z dwóch kierunków, lecz o tym samym charatkerze, połączyć w Opaczy...
No to jasne, tylko czy tak da się zrobić? No chyba, że jakaś modernizacja przy okazji ciągu od skrzyżowania z Banacha do Okęcia...Dennis pisze:przedmieść A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką
PS. Przepraszam Glon, za wpisanie postu w zły temat. Proszę o przenisienie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
He he he, nie sądzę. Przecież u nas planstiów się do głosu dopuszcza w ostateczności, jak już wstrętna Unia zmusi, bo przecież to są "decyzje polityczne" i lepiej nie pozwolić fachowcom ich sprawdzać...
[ Dodano: 2006-11-29, 15:22 ]
[ Dodano: 2006-11-29, 15:22 ]
Tylko pytanie, czy tych pasażerów jest tylu, by im bezpośrednie połączenia fundować...Dennis pisze: A dla mieszkańców np. okolic Na Skraju (ogólnie wszystkich, którym już nie opłacałoby się cofać do Janek, do WKD/SKM) chyba jednak bardziej interesująca byłaby oferta dojechania do centrum tramwajem bezpośrednio, niż z przesiadką (na ten sam, powolny tramwaj, dojeżdżający jednak tylko do Okęcia)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.
Z poprzednim postem trochę podkoloryzowałem, bo czasem się opracowania tego typu robi, ale akurat o podmiejskich szynach nie słyszłem (poza Łomiankami i Piasecznem).
Z poprzednim postem trochę podkoloryzowałem, bo czasem się opracowania tego typu robi, ale akurat o podmiejskich szynach nie słyszłem (poza Łomiankami i Piasecznem).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No to nie wcześniej to się stanie niż zostanie oddana S8. A może to SKM jakoś tak wygiąć od Reguł, żeby zahaczało o zachodnią część Raszyna? I wtedy może jakieś dowozówki... Ale kto to zapewni, i czy przełoży się to na zysk...inż. Glonojad pisze:To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Ładne korki by się wtedy tworzyły... Żeby podmiejskie jeździły w miarę punktualnie, to trzeba by było je wszystkie w Jankach zakrańcować (z wyjątkiem 706)...inż. Glonojad pisze:To jest do przeprowadzenia wyłącznie przy wycięciu po jednym pasie w każdą stronę z trasy krakowsko-katowickiej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tylko wciąż pytanie, jaki to jest potok i czy jest sens gros dojeżdżający do Centrum uszczęśliwaić tymi, którzy chca dojechać do hal Banacha (bo przesiadający się na Hynka przesiądą się na Rakowie). Zwłaszcza, że do Hal z Zachodniego będzie wówczas jeździł tram co 2,5 minuty.Dennis pisze: Ale nie porównywałbym jednak popytu na relacje Poznań - Gołąbki, z popytam na relacje Janki - Hynka (przesiadki), czy Janki - Banacha (przesiadki plus lokalne centrum handlowo-usługowe). Nie samym centrum wszak żyją mieszkańcy przedmieść
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dlatego to może się tylko stać po oddaniu drogi ekspresowej.Busmann pisze:Ładne korki by się wtedy tworzyły...
Dennis się nie lubi przesiadaćinż. Glonojad pisze:Tylko wciąż pytanie, jaki to jest potok i czy jest sens gros dojeżdżający do Centrum uszczęśliwaić tymi, którzy chca dojechać do hal Banacha (bo przesiadający się na Hynka przesiądą się na Rakowie). Zwłaszcza, że do Hal z Zachodniego będzie wówczas jeździł tram co 2,5 minuty.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
To fakt. Zastanawiające jest tylko to, czy gmina Raszyn chciałaby partycypować w kosztach, które wcale takie niskie nie są.Piotrek pisze:Dlatego to może się tylko stać po oddaniu drogi ekspresowej.
Chociaż patrząc perspektywicznie, to linie tramwajowe podmiejskie są dobrym rozwiązaniem i samorządowcy powinni zacząć to dostrzegać...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43