[Gdańsk] Inwestycje tramwajowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2013, 13:48

Heh, ciekawe czy w ogóle wiedzą, czemu max długość wagonu to 32,5 m.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2013, 14:04

Może po prostu liczą, że się załapią na warszawską linię produkcyjną i dzięki temu zaoszczędzą nieco kasy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lut 2013, 19:24

Ktoś w Warszawie zamawiał tramwaj na minimum 250 osób?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2013, 19:34

Wszyscy - przy 6,7 osób na metrze do stania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lut 2013, 14:56

To tego parametru nie przepisali :]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lut 2013, 15:02

Przepisali, to niektórzy tego nie przeczytali :p
1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m iposiadającezdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmującna 1 miejscestojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadkuzagęszczenia,przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania,
za:

http://www.zkm.gda.pl/przetargi/2013/12 ... szenie.pdf

zajęło mi to jakieś 30 sekund :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2013, 10:23

Niedługo ruszy realizacja kolejnej tramwajowa inwestycji w Gdańsku...
Otwarto oferty w przetargu na budowę linii tramwajowej na Morenę
Budowa linii tramwajowej na Piecki-Migowo (Morenę) ma zakończyć się do września 2015 roku. Planowany koszt inwestycji to 150 mln złotych. Otwarto już oferty w przetargu, okazało się, że są niższe, więc miasto może zaoszczędzić do 30 mln złotych – informuje „Dziennik Bałtycki”.

Jak podaje „Dziennik Bałtycki”, do przetargu stanęło osiem firm. Miasto chce przeznaczyć na budowę linii tramwajowej na Morenę 150 mln złotych. Najniższa z ofert to 116,3 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm MTM Gdynia i Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego "Rajbud" z Tczewa.

- W tym momencie oferty analizuje komisja przetargowa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nie będzie odwołań, a kontrola Urzędu Zamówień Publicznych nie wniesie zastrzeżeń do wyników, umowę powinniśmy podpisać na początku listopada –informuje „Dziennik Bałtycki” Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Wykonawca zajmie się nie tylko torowiskiem. Przebudowy wymagały będą ulice i skrzyżowania. Wzdłuż linii powstaną ścieżki rowerowe, oświetlenie, a pętla Siedlce stanie się węzłem integracyjnym z prawdziwego zdarzenia z parkingiem, przejściami dla pieszych i pasem autobusowo-tramwajowym – dodaje.

Linia tramwajowa łącząca pętlę Siedlce ze stacją PKM Brętowo z odnogą w ulicą Bulońską ma mieć 3,3 km. Przystanek kolejowy i tramwajowy będą znajdowały się równolegle do siebie na tej samej płaszczyźnie.

Wstępny projekt zakłada przedłużenie odnogi od ul. Bulońskiej w kierunku ul. Myśliwskiej. Miasto planuje zakup pięciu nowych tramwajów dwukierunkowych za około 60 mln zł.
Trasa na Morenę będzie kończyć się tzw. torami odstawczymi. Dzięki temu, tramwaje dwukierunkowe nie będą musiały zawracać, aby wyruszyć w drogę powrotną. Zostaną one wybudowane przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i na ulicy Myśliwskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej powstanie trójkąt torowy, który umożliwi tramwajom zawracanie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/47831/otwa ... orene.html

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2013, 11:06

Ciekawy jest także dalszy fragment:
Dziennik Bałtycki pisze:- Przystanek PKM Brętowo będzie drugim w Polsce - po Poznaniu - węzłem integracyjnym, łączącym na tym samym poziomie komunikację kolejową i tramwajową - relacjonuje Tomasz Konopacki, główny specjalista ds. kontaktów społecznych PKM. - Zarówno tramwaje, jak i pociągi PKM (w kierunku Wrzeszcza) będą zatrzymywać się przy jednym, wspólnym peronie, dzięki czemu pasażerowie będą mogli szybko i sprawnie przesiadać się z jednego środka komunikacji do drugiego, w znanym z europejskich metropolii systemie "door-2-door" - dodaje.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2013, 11:17

PKP Służewiec też ma kolej i tramwaj na tym samym poziomie. :) :) :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2013, 11:28

Dziennik Bałtycki pisze:będą zatrzymywać się przy jednym, wspólnym peronie
MichalJ pisze:PKP Służewiec też ma kolej i tramwaj na tym samym poziomie
Ten sam poziom, nie ten sam peron :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2013, 12:34

Przystanek PKM Brętowo będzie drugim w Polsce - po Poznaniu - węzłem integracyjnym, łączącym na tym samym poziomie komunikację kolejową i tramwajową

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2013, 12:40

Przystanek PKM Brętowo będzie drugim w Polsce - po Poznaniu - węzłem integracyjnym, łączącym na tym samym poziomie komunikację kolejową i tramwajową
:P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2013, 12:41

Zdanie dalej jest o wspólnym peronie i door-2-door, więc obstawiam że chodziło o poziom (wysokość) peronu :P

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 12 wrz 2013, 19:38

Wiele się nie nabudują, na całej długości pozostawiono rezerwę między jezdniami, a do tego zbudowany niedawno łuk. Przewidywane 150 mln to i tak dużo.
15/12/2005-12/7/2019

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 wrz 2013, 0:47

U nas na PŚ też jest rezerwa, od x lat :D
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ