[Gdańsk] Inwestycje tramwajowe
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Heh, ciekawe czy w ogóle wiedzą, czemu max długość wagonu to 32,5 m.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wszyscy - przy 6,7 osób na metrze do stania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przepisali, to niektórzy tego nie przeczytali
http://www.zkm.gda.pl/przetargi/2013/12 ... szenie.pdf
zajęło mi to jakieś 30 sekund
za:1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m iposiadającezdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmującna 1 miejscestojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadkuzagęszczenia,przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania,
http://www.zkm.gda.pl/przetargi/2013/12 ... szenie.pdf
zajęło mi to jakieś 30 sekund
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Niedługo ruszy realizacja kolejnej tramwajowa inwestycji w Gdańsku...
Otwarto oferty w przetargu na budowę linii tramwajowej na Morenę
Budowa linii tramwajowej na Piecki-Migowo (Morenę) ma zakończyć się do września 2015 roku. Planowany koszt inwestycji to 150 mln złotych. Otwarto już oferty w przetargu, okazało się, że są niższe, więc miasto może zaoszczędzić do 30 mln złotych – informuje „Dziennik Bałtycki”.
Jak podaje „Dziennik Bałtycki”, do przetargu stanęło osiem firm. Miasto chce przeznaczyć na budowę linii tramwajowej na Morenę 150 mln złotych. Najniższa z ofert to 116,3 mln zł. Złożyło ją konsorcjum firm MTM Gdynia i Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego "Rajbud" z Tczewa.
- W tym momencie oferty analizuje komisja przetargowa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nie będzie odwołań, a kontrola Urzędu Zamówień Publicznych nie wniesie zastrzeżeń do wyników, umowę powinniśmy podpisać na początku listopada –informuje „Dziennik Bałtycki” Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Wykonawca zajmie się nie tylko torowiskiem. Przebudowy wymagały będą ulice i skrzyżowania. Wzdłuż linii powstaną ścieżki rowerowe, oświetlenie, a pętla Siedlce stanie się węzłem integracyjnym z prawdziwego zdarzenia z parkingiem, przejściami dla pieszych i pasem autobusowo-tramwajowym – dodaje.
Linia tramwajowa łącząca pętlę Siedlce ze stacją PKM Brętowo z odnogą w ulicą Bulońską ma mieć 3,3 km. Przystanek kolejowy i tramwajowy będą znajdowały się równolegle do siebie na tej samej płaszczyźnie.
Wstępny projekt zakłada przedłużenie odnogi od ul. Bulońskiej w kierunku ul. Myśliwskiej. Miasto planuje zakup pięciu nowych tramwajów dwukierunkowych za około 60 mln zł.
Trasa na Morenę będzie kończyć się tzw. torami odstawczymi. Dzięki temu, tramwaje dwukierunkowe nie będą musiały zawracać, aby wyruszyć w drogę powrotną. Zostaną one wybudowane przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i na ulicy Myśliwskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej powstanie trójkąt torowy, który umożliwi tramwajom zawracanie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/47831/otwa ... orene.html
Ciekawy jest także dalszy fragment:
Dziennik Bałtycki pisze:- Przystanek PKM Brętowo będzie drugim w Polsce - po Poznaniu - węzłem integracyjnym, łączącym na tym samym poziomie komunikację kolejową i tramwajową - relacjonuje Tomasz Konopacki, główny specjalista ds. kontaktów społecznych PKM. - Zarówno tramwaje, jak i pociągi PKM (w kierunku Wrzeszcza) będą zatrzymywać się przy jednym, wspólnym peronie, dzięki czemu pasażerowie będą mogli szybko i sprawnie przesiadać się z jednego środka komunikacji do drugiego, w znanym z europejskich metropolii systemie "door-2-door" - dodaje.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5832
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48