Koniec zwężenia na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2009, 19:57

Wielkie mi halo - wykazali się dobrą wolą w przededniu planowanego przejęcia terenu ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 maja 2009, 20:02

MeWa pisze:Wielkie mi halo - wykazali się dobrą wolą w przededniu planowanego przejęcia terenu ](*,)
Działanie pod publiczkę. Wiedzieli, że nie mają wyjścia, to ustąpili, chcąc zapewne oszczędzić sobie wstydu na pół Mazowsza... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

8833
Posty: 238
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 13 maja 2009, 20:17

mcdm pisze:
tarantula01 pisze:Ale tramwaj traci swoje, a w nim pasażerowie, przez światła w tamtym miejscu.
tram zyska niewiele zanim dokula sie do Bankowego to np E2 od ratusza Bemowo zdazy pojechac tam i z powrotem... oferta marna niestety
O której godzinie. Bo E-2 potrafi się w niezłe korki wpakować. 1. Droga przez mękę - aleja Solidarności od al. Jana Pawła II do samego placu Bankowego.
2. W godzinach porannego szczytu ulica Leszno w kierunku Okopowej.
3. No i hit na Górczewskiej przy Prymasa Tysiąclecia. Jak ma szczęście, to przejedzie noralnie, a jak ma pecha, to stoi.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 13 maja 2009, 21:13

Eee tam, ta cała batalia i tak o jeden grosz była, bo co przejedzie przez Gmurków i tak utknie przy ciepłowni...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 maja 2009, 0:24

SławekM pisze:Informacja z przed minuty (pasek TVNW), Gmurkowie mają oddać dobrowolnie teren.
:arrow: Uwierzę, gdy zobaczę (choćby dziś w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim).
Wolfchen pisze:Ech, takich to tylko pod ścianę i pałą w dupę, żeby rozumu do łba nabić.
Czasy ścieżek zdrowia minęły.

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 14 maja 2009, 10:13

To, że cała sprawa jest mocno absurdalna, to mało powiedziane.

Faktem jest, że Gmurkowie mieli swoje racje - bo ulica została wytyczona jeszcze za komuny, bez oglądania się na kwestie własnościowe, budowa ślimaczyła się latami, aż przodujący ustrój nie zdążył jej ukończyć. I pozostał problem.

Najciekawsze jest jednak to, że gdyby spojrzeć szerzej (bo z perspektywy kierowcy widać wkurzający garaż w osi ulicy), to po drugiej stronie Powstańców Śląskich jest hektar trawnika. Dlaczego nie można było wytyczyć osi ulicy te kilka metrów dalej od istniejących posesji? I tak jest tam łuk, najwyżej byłby trochę ostrzejszy...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 maja 2009, 11:13

Wujcio pisze:Faktem jest, że Gmurkowie mieli swoje racje - bo ulica została wytyczona jeszcze za komuny, bez oglądania się na kwestie własnościowe, budowa ślimaczyła się latami, aż przodujący ustrój nie zdążył jej ukończyć. I pozostał problem.
Nie - po prostu Gmurkowie w skuteczny sposób umieli udowodnić urzędnikom, że prawa należy przestrzegać i bałagan w dokumentach jest niedopuszczalny. Gdyby wtedy się lepiej przyłożono do kwestii formalnych, to sprawa byłaby dawno zamknięta.
Wujcio pisze:Najciekawsze jest jednak to, że gdyby spojrzeć szerzej (bo z perspektywy kierowcy widać wkurzający garaż w osi ulicy), to po drugiej stronie Powstańców Śląskich jest hektar trawnika. Dlaczego nie można było wytyczyć osi ulicy te kilka metrów dalej od istniejących posesji? I tak jest tam łuk, najwyżej byłby trochę ostrzejszy...
Tez tego nie rozumiem - to rozwiązałoby problem na wieki.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 14 maja 2009, 15:55

i rano i po popoludniu
8833 pisze:
1. Droga przez mękę - aleja Solidarności od al. Jana Pawła II do samego placu Bankowego.
rano jest pusto
2. W godzinach porannego szczytu ulica Leszno w kierunku Okopowej.
zazwyczaj mija lewym pasem lub jedzie Plocką
3. No i hit na Górczewskiej przy Prymasa Tysiąclecia. Jak ma szczęście, to przejedzie noralnie, a jak ma pecha, to stoi.
mija lewym pasem

nigdy nie jechalem dluzej niz 25 min

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 maja 2009, 16:16

MZ pisze:Czasy ścieżek zdrowia minęły.
Jak widać, nie dla wszystkich...
Wujcio pisze:Faktem jest, że Gmurkowie mieli swoje racje - bo ulica została wytyczona jeszcze za komuny, bez oglądania się na kwestie własnościowe, budowa ślimaczyła się latami, aż przodujący ustrój nie zdążył jej ukończyć. I pozostał problem.
Każde wytyczenie narusza czyjąś własność. Większość dróg wymaga przed ich zbudowaniem zburzenia jakiegoś obiektu. jednak w przypadku tych (wstaw adekwatny wyraz :P) to była czysta złośliwość.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 14 maja 2009, 20:34

MisiekK pisze:
Wujcio pisze:Najciekawsze jest jednak to, że gdyby spojrzeć szerzej (bo z perspektywy kierowcy widać wkurzający garaż w osi ulicy), to po drugiej stronie Powstańców Śląskich jest hektar trawnika. Dlaczego nie można było wytyczyć osi ulicy te kilka metrów dalej od istniejących posesji? I tak jest tam łuk, najwyżej byłby trochę ostrzejszy...
Tez tego nie rozumiem - to rozwiązałoby problem na wieki.
Ale tak jest wszędzie - to jest jakaś megalomania pozostała chyba po poprzednim ustroju. W innych krajach potrafią kombinować, jak trzeba to nawet podcieniami tramwaj puszczą. U nas musi być szeroki na 50-metrów "prospekt", bo inaczej nie można, będzie niebezpiecznie i w ogóle daj pan spokój.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 maja 2009, 0:28

MZ pisze:Uwierzę, gdy zobaczę (choćby dziś w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim).
:arrow: Zobaczyłem, uwierzyłem :D.

Wujcio
Posty: 43
Rejestracja: 21 kwie 2009, 15:28
Lokalizacja: Białołęka (tzw. Zielona)

Post autor: Wujcio » 18 maja 2009, 10:21

Wolfchen pisze:(...) Każde wytyczenie narusza czyjąś własność. Większość dróg wymaga przed ich zbudowaniem zburzenia jakiegoś obiektu. jednak w przypadku tych (wstaw adekwatny wyraz :P) to była czysta złośliwość.
Nie każde - są grunta miejskie, takie jak chociażby ten trawnik po drugiej stronie Powstańców. Logiczne jest, że drogi miejskie buduje się na gruntach miejskich - chyba, że inaczej nie można, jak było w przypadku domu przy Legendy.

Tutaj było inaczej - ulicę wytyczono w latach 80-tych, z założeniem nieważności kwestii własnościowych; w tamtej okolicy stało jeszcze parę innych domów, które poszły pod kilof. Fragment ulicy za domem Gmurków też ponoć przebiegał po działce prywatnej. Znając ekonomię późnego peerelu, jestem prawie pewien, że stawki odszkodowań za wywłaszczenie były równie realne, jak oficjalny kurs dolara w stosunku do rynkowego. To chyba nic dziwnego, że mieszkańcy chwycili się każdej możliwości, by do wywłaszczenia nie dopuścić.

Nie nazwałbym tego złośliwością - raczej czysta kalkulacja; zwłaszcza, że z czasem można było wynająć płot pod billboardy w bardzo dobrym dla reklamodawców punkcie... W komentarzach, prasowych i nie tylko, przypisano zaś Gmurkom rolę elementu aspołecznego, a może i warcholskiego nawet - milczeniem pomijając drugą stronę konfliktu, czyli biurokrację. Gdyby nie było tej "specustawy", jestem pewien, że garaż i płot nadal stałyby tam, gdzie stały do czwartku.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lip 2009, 1:55

Zgodnie z artykułem ŻW, w czwartek oddana ma być poszerzona ul. Powstańców Śląskich przy Gmurkach :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 lip 2009, 15:55

Już wiadomo, że poszerzony odcinek zostanie oddany znacznie później niż w czwartek.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 lip 2009, 16:05

Plesim pisze:Już wiadomo, że poszerzony odcinek zostanie oddany znacznie później niż w czwartek.
A co się tam stało?

ODPOWIEDZ