Reklamy na oraz w autobusach

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 paź 2007, 1:14

Naklejki są też w metrze na szybach składów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8633
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 13 paź 2007, 12:51

MeWa pisze:Naklejki są też w metrze na szybach składów...
:arrow: To chyba od niedawna, bo te reklamy widziałem tylko wewnątrz składów.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 paź 2007, 16:08

Nie tylko. Jak była reklama Mobile.wp.pl czy jakoś tak, to też były przyklejone do szyb.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 15 paź 2007, 20:10

Nie wiem czy to właściwy temat, ale przed kilkoma minutami widziałem reklamę w TVP1 z udziałem mobilisowego Solara A311. ;-) Była to reklama Canal+. Cała sytuacja rozgrywała się na przystanku, na który podjechał autobus mający na wyświetlaczu w miejscu numeru linii nr. 34. Czy ktoś wie może coś więcej o tej reklamie :?: :-s Tak przeskakując kanały ją zauważyłem... :D

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 24 cze 2009, 0:23

Dzulikiewicz pisze:Według naszych informacji, pracownicy MZA wybierają się właśnie na testy „hybrydy“ niemieckiego koncernu MAN.
=D>
(-o<

Co do Mobilisu, to faktycznie - wreszcie się obudzili, że autobus to znakomita przestrzeń na reklamę... W radiu przeprowadzają kampanię promującą komunikację miejską jako formę reklamy - a konkretnie niejaki Mobilis Media, czyli jak rozumiem spółka-córka, bądź ten nowy współwłaściciel...

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 cze 2009, 9:45

prosper5250 pisze:Co do Mobilisu, to faktycznie - wreszcie się obudzili, że autobus to znakomita przestrzeń na reklamę... W radiu przeprowadzają kampanię promującą komunikację miejską jako formę reklamy - a konkretnie niejaki Mobilis Media, czyli jak rozumiem spółka-córka, bądź ten nowy współwłaściciel...
Eee, a to do tej pory autobusy Mobilisu nie jeździły oklejone reklamami? Mało to fullbacków i busboardów na nich? Kto jako pierwszy w Warszawie wprowadził 'łapki' na poręczach?

Mobilis Media istnieje tyle co sam Mobilis, tu akurat Egged palców nie mieszał :]

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 24 cze 2009, 10:22

marcus pisze:Kto jako pierwszy w Warszawie wprowadził 'łapki' na poręczach?
Za te "łapki" to ja bym im dał po łapkach. Nie dość, że do niczego się to nie nadaje, to jeszcze okulary mi niszczy.
Popatrz, jaka franca!

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 24 cze 2009, 12:46

Mam jednak wrażenie, iż kampania powiększyła ilość oklejonych wozów - w szczególności właśnie bus-boardami...

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 cze 2009, 13:11

prosper5250 pisze:Mam jednak wrażenie, iż kampania powiększyła ilość oklejonych wozów - w szczególności właśnie bus-boardami...
Zapewniam Cię, że ilość wozów w reklamach jest raczej stała ;-)

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 24 cze 2009, 14:15

jeśli chodzi o reklamy na autobusach i tramwajach, to moim zdaniem powinno się z tym walczyć tak samo jak z reklamami wielkoformatowymi na budynkach. jedyny efekt takiej reklamowej polityki to wizualny śmietnik.

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 24 cze 2009, 16:42

Z tym akurat (ja) się nie mogę zgodzić - chociażby z tego powodu, że w wozach z uchylnymi oknami całopojazdowa reklama obniża temperature wewnątrz o kilka stopni, co w lecie jest oczekiwane... Bywa również, że wizualizacja jest aktrakcyjna, przykładem genialne oklejenia reklamą programu o starożytnym Egipcie na kanale Discovery. W zimie nie ma problemu z ogrzewaniem w owych "uchylnych" pojazdach więc jedynym mankamentem pozostaje nieco słabsza widoczność... Ale według mnie warto zapłacić "tę cenę". Faktem jest, że pojawiają się ohydne reklamy, jednak jeśli uzyskane z nich pieniądze są wykorzystywane do poprawy jakości komunikacji, to jestem za ich umieszczaniem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 cze 2009, 16:44

Widzę jedno "ale" - tu nie chodzi o "nieco niższą widoczność", bo jak pada deszcz czy śnieg, to widoczność jest zerowa. A w pozostałych porach i tak jest to męczące dla wzroku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 24 cze 2009, 16:47

Edit poprzedniego mojego wpisu (ostatnie zdanie) okazał się moją odpowiedzią na Twojego. Problem, czy te pieniądze są w stanie realnie poprawiać komunikację a jeśli, to czy są do tego wykorzystywane/na ten cel przeznaczane...

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 cze 2009, 17:59

Premo pisze:Tylko czy czasem Mobilis nie oszczędza po to by zwiększyć zysk a nie z powodu braku środków
Jedno i drugie zabronione nie jest - miałbyś firmę, to też chciałbyś zarabiać.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 24 cze 2009, 18:31

ja nie uznaję reklamy na km za zło samo w sobie - w większości europejskich miast wyglądają w miarę estetycznie, czasami nawet ocierają się o sztukę. natomiast sam pomysł zaklejania całej powierzchni bocznej autobusu czy tramwaju reklamą po pierwsze zaciemniającą wnętrze, po drugie zupełnie nie dostosowaną do charakteru nośnika (najczęściej przedstawia to samo co na zwykłym billboardzie) urąga dbałości o estetykę i dobro pasażera. kiedyś fason zachowywały jeszcze tramwaje, szczególnie parówki - przemalowywano je na kolor reklamy, ilość elementów naklejanych była dosyć ograniczona, wchodziły one tylko częściowo na szyby. teraz niestety lepsze ustąpiło gorszemu - pójściu na łatwiznę. tymczasem każda reklama całopojazdowa powinna być projektowana specjalnie pod kątem pojazdu, który będzie ją woził.
poza tym już dosyć, kolejny raz prowokuję ciągnięcie offtopa :smile:

ODPOWIEDZ