Strona 5 z 114

: 18 paź 2007, 15:23
autor: pjok-79
Powinniśmy zdążyć do 2010 roku - twierdzi prezes Karos.

Kod: Zaznacz cały


Gówno, a nie powinniśmy!
Ja wiedziałem, że tak będzie...
Okaże się, że jak już w tym 2112 czy 2113 wybudują most to potem ze 3 lata poczekamy jeszcze na tramwaj. 
Czy w tym mieście nic nie może być zbudowane wg projektu czasowego?

: 18 paź 2007, 15:34
autor: Glonojad
Nie.

: 18 paź 2007, 17:17
autor: JaBaal
Gazeta.pl pisze:- Spodziewam się, że plany budowy linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej napotka sprzeciw okolicznych mieszkańców. Wiele osób prowadzi tam przeróżne warsztaty oraz punkty usługowe i tramwaje mogą im przeszkadzać -
Coś podobnego było w Poznaniu, kiedy budowę blokował właściciel budy z kurczakami ;/

: 18 paź 2007, 17:20
autor: MeWa
po co do Poznania iść, jak mamy wiele przykładów z włąsnego podwórka... niektóre do dziś nierozwiązane

: 18 paź 2007, 18:00
autor: Glonojad
To nie jest wcale banalny problem - z czasów pracy w UD Białołęka pamiętam, że Modlińska przynajmniej w połowie (i to zachodniej, niestety) jest wybudowana na gruntach prywatnych. Nawet nie wywłaszczonych, odebranych, wydzierżawionych... nie, po prostu prywatnych. Ciekawe, czy warszawskim zwyczajem miasto wzywa ich do płacenia podatku za gruntu pod jezdnią...

A prawda co do realizacji trasy na Tarchomin jest taka, że miasto wciąż się nie zdecydowało, czy i jak ją w ogóle realizować...

: 24 lis 2007, 13:50
autor: Glonojad
R-11 Kleszczowa pisze:
A co do Nowodworów to one jeszcze będą tramwaj przeklinać :aloha:
Wyszło szydło z worka :p

: 24 lis 2007, 14:01
autor: Kleszczu
inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:
A co do Nowodworów to one jeszcze będą tramwaj przeklinać :aloha:
Wyszło szydło z worka :p
Będą przeklinać jeśli zabiorą im np. 509 w imię faktu, że na Pragę jest tramwaj.

: 24 lis 2007, 14:25
autor: Glonojad
509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.

Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...

: 24 lis 2007, 14:29
autor: Kleszczu
inż. Glonojad pisze:509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.
Ech :/
inż. Glonojad pisze: Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...
Zajrzałem :p Ale pisze referat na psychologię społeczną i nie mam czasu się zagłębić w treść tego dokumentu ;)

: 24 lis 2007, 14:34
autor: Glonojad
R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze:509 byłoby pierwsze do wycięcia z Tarchomina oczywiście.
Ech :/
Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
inż. Glonojad pisze: Nawiasem mówiąc, mógłbyś ruszyć cztery litery i zerknąć pod link, który dałem, jeśli chcesz się wypowiadać...
Zajrzałem :p Ale pisze referat na psychologię społeczną i nie mam czasu się zagłębić w treść tego dokumentu ;)
Taak, a potem mnie się próbuję udowodnić, że się czepiam biednych miłośników, żądając od nich dyskusji na podstawie danych zupełnie dla nich niedostępnych...

: 24 lis 2007, 14:47
autor: Kleszczu
inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Ech :/
Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
Byłoby szybsze niż tramwaj 8-( Jasne - w momencie ogromniastych korków i braku bus-pasu (tego mam nadzieję nie zlikwidują) omijający korek tramwaj może być konkurencją dla autobusu. Niestety o każdej innej porze zatrzymujący się co chwilę tramwaj siłą rzeczy będzie wolniejszy od omijającego szereg przystanków autobusu. Wystarczy się przejechać Jagiellońską miedzy FSO, a Rondem Starzyńskiego gdzie za każdym razem gdy tam jadę - czyli dość często - autobus wyprzedza co najmniej dwa tramwaje :roll:

: 24 lis 2007, 14:50
autor: Glonojad
Helikopter też byłby szybszy, a przystanki na Jagiellońskiej można zrewidować.

Ja wiem, Ty to byś chciał mieć linię z dwoma przystankami - dom i szkoła, ale tak się komunikacji NIE robi. I już.

I nie rolluj oczkami, bo Ci wylecą :p

: 24 lis 2007, 14:51
autor: Bastian
R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze: Co, "ech"? Jaki sens miałoby to 509 wówczas?!
Byłoby szybsze niż tramwaj 8-( Jasne - w momencie ogromniastych korków i braku bus-pasu (tego mam nadzieję nie zlikwidują) omijający korek tramwaj może być konkurencją dla autobusu. Niestety o każdej innej porze zatrzymujący się co chwilę tramwaj siłą rzeczy będzie wolniejszy od omijającego szereg przystanków autobusu. Wystarczy się przejechać Jagiellońską miedzy FSO, a Rondem Starzyńskiego gdzie za każdym razem gdy tam jadę - czyli dość często - autobus wyprzedza co najmniej dwa tramwaje :roll:
Kleszczu, przeczytajże ten dokument podlinkowany przez Glona. A do tego czasu zamilknij na ten temat :twisted:

: 24 lis 2007, 14:51
autor: ness
Będą przeklinać jeśli zabiorą im np. 509 w imię faktu, że na Pragę jest tramwaj.
pdf z posta glona pisze:Na podstawie analizy przebiegu wszystkich linii autobusowych obsługujących obszar
Tarchomina zaproponowano likwidację 8 linii autobusowych (linii nr: 101, 144, 508, 509,
510, 511, 518 i E-4)
Czyli 503 tez ma niepewna przyszlosc :]
W zamian analiza przewiduje wyciagniecie 16 do Winnicy.
bardzo fajne :D

Nie jest to dokument pierwszej swiezosci, wiec moze juz ktos to zauwazyl.
Polecam analize przeprowadzona dla odcinka petla Zeran - Starzyniak.
Ze szczegolnym uwzglednieniem solucji (str. 114-115):
(...)waznym wnioskiem jest zmiana
przebiegu linii tramwajowej nr 18 na trasę: Starzyńskiego, Odrowąza, Budowlana,
Rembielińska, do pętli Annopol lub Zerań Wschodni), pozostawiając jednoczesnie
dotychczasowych przebieg linii nr 16 i 21.
Rozwiązanie takie:
- umozliwi ograniczenie nieefektywnego wykorzystywania taboru na odcinku od Ronda
Starzyńskiego do pętli Zerań,
- poprawi skomunikowanie Bródna z centrum Warszawy, jako uzupełnienie linii nr 1 i2,
- zwiększy efektywność wykorzystywania linii nr 18 i 16,
- docelowo umoŜliwi przedłuŜenie linii 16 i 21 do Winnicy i zaprzestanie
wykorzystywania pętli Zerań do biezącej obsługi ruchu tramwajów.

Zmiana przebiegu linii nr 18 powinna być równoznaczna ze:
- zmniejszeniem częstotliwości kursowania tramwajów tej linii: co 20 minut
- zwiększeniem częstotliwości kursowania tramwajów linii 21: co 10 minut.
Czestotliwosc co 20min na pewno zwiekszylaby jakze niska efektywnosc wykorzystywania taboru na linii 18. Szczegolnie na Sluzewcu :>

Nie wiem czy wnioski i rozwiazania to autorskie dzielo Faber Maunsell, czy Transeko, na ktore sie akurat w tym wypadku powolywali (tekst nie wyjasnia czyj to wklad), tak czy inaczej pytanko:
Czy na podstawie innych analiz w tym dokumencie (podcieradle?), wymodzili podobnie 'genialne' rozwiazania? :D

Aha. Pisane to bylo najwyrazniej jeszcze przed powrotem 4ki.
Uklon dla Brodna bardzo chwalebny :F, ale przyda sie wziac pod uwage ktoredy teraz rano jezdzi 4 na Mokotowie.
I jaka linie, jezdzaca z jaka czestotliwoscia, tam wspomaga :>

PS: Jestem daleki od kwestionowania ich profesjonalizmu (w koncu te pare $ za to wyciagneli) :D

: 24 lis 2007, 14:52
autor: groov
Przystanki na tej trasie tramwajowej mają być tak czysto teoretycznie rozrzedzone.