(!) Parkowanie w Warszawie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 14 cze 2011, 15:19

KLIK
Obrazek
Nie będzie podwyżki
za parkowanie. Na razie


Ratusz wycofuje się z planowanej podwyżki abonamentu w strefie płatengo parkowania. Opłata miała wzrosnąć dziesięciokrotnie. - Podwyżka zostaje odłożona do czasu, aż zmieni się ustawa i będzimy mogli zwiększyć również stawkę dla osób parakujących okazjonalnie - wyjaśnia w rozmowie z portalem tvnwarszawa.pl Agnieszka Kłąb z ratusza.


O tym, że strefa płatnego parkowania ma być poszerzona pisaliśmy w piątek. Wtedy też okazało się, że ratusz szykuje podwyżkę opłaty dla mieszkańców strefy. Z 30 zł rocznie - tyle płacą teraz warszawiacy za parkowanie w pobliżu swojego domu - do 25 złotych miesięcznie.

Krytyka radnych

Tak drastyczny wzrost abonamentu spotkał się z krytyką radnych Platformy Obywatelskiej (mają decydujący głos w Radzie Warszawy).

- Uważam, że proponowany poziom wzrostu jest za wysoki. Będę nakłaniał radnych mojego klubu, żebyśmy nie zajmowali się podwyżką opłat abonamentowych na najbliższym - posiedzeniu rady. Lepiej to jeszcze przedyskutować - powiedział w poniedziałek portalowi tvnwarszawa.pl przewodniczący klubu radnych PO Jarosław Szostakowski.

Urzędnicy rezygnują (na razie)

Tymczasem na wtorkowym posiedzeniu zarządu miasta zdecydowano o odłożeniu podwyżek za parkowanie w bliżej nieokreśloną przyszłość. - Poczekamy na zmianę ustawy o płatnym parkowaniu. Jeśli będziemy mogli podnieść opłatę za godzinę postoju samochodu w strefie (obecnie w Warszawie są maksymalne stawki dopuszczone ustawą - red.), wtedy podwyższymy abonament mieszkańcom - wyjaśnia Agnieszka Kłąb.

Nie widomo jednak kiedy ustawa będzie nowelizowna - na razie nie ma takich planów.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 cze 2011, 0:13

Obrazek

Tu zapłacisz za parkowanie. Powiększają strefę

Rośnie strefa płatnego parkowania - o Muranów, Kolonię Staszica na Ochocie i część Pragi. Radni rezygnują za to z drastycznej podwyżki abonamentu dla mieszkańców.


Rocznie według propozycji ratusza mieli płacić aż dziesięciokrotnie więcej niż teraz, czyli 300 zł. Urzędnicy argumentowali, że obecne stawki są bardzo niskie. - Mieszkańcy Gdyni za taki abonament płacą np. 240 zł - mówi rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk.

Okazało się jednak, że projekt podwyżki nie ma szans na poparcie nawet przez radnych z rządzącej miastem Platformy Obywatelskiej. - Tego projektu nikt z nami nie konsultował. Parkowanie dla mieszkańców płatnej strefy powinno być darmowe. Te 30 zł rocznie ma pokrywać jedynie koszty administracyjne wyrobienia dokumentu - mówi przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska-Grupińska (PO).

zecznik ratusza twierdzi jednak, że do nowej ceny abonamentu miasto wróci po nowelizacji przez Sejm ustawy, która pozwoli jednocześnie podwyższyć opłaty za parkowanie. Teraz w stolicy obowiązuje maksymalna stawka - 3 zł za pierwszą godzinę postoju.

Radni są za to zdeterminowani, aby jutro powiększyć płatną strefę parkowania. - O to proszą często sami mieszkańcy, którzy nie mogą zostawić auta pod domem, bo ich miejsca blokują dojeżdżający do pracy z innych dzielnic - mówi Ewa Malinowska-Grupińska. Najwięcej nowych parkomatów stanie więc na Muranowie - od Okopowej do ul. Andersa, czyli zarówno w części wolskiej, jak i śródmiejskiej. Tamtejsze uliczki ciasno zastawiają ci, którzy dojeżdżają do pracy np. w rejonie pl. Bankowego czy kina Femina. Parkowanie będzie też płatne w kolejnych rejonach Ochoty - na południe od Filtrów, w Kolonii Staszica i Kolonii Lubeckiego. Tu strefa opłat sięgnie Trasy Łazienkowskiej. Poza tym parkomatów przybędzie na Pradze, gdzie ich zasięg obejmuje ulice między Targową a Sierakowskiego - teraz rozszerzy się po Wisłę.

Płatna strefa ma się faktycznie rozrosnąć dopiero 1 października 2012 r. Tyle czasu ratusz daje Zarządowi Dróg Miejskich na kupno 290 parkomatów i przygotowanie nowego oznakowania. Ta operacja ma kosztować ok. 6 mln zł i zwróci się już pod koniec 2013 r. Planowane wpływy z nowych parkomatów wyniosą ok. 5,5 mln zł rocznie.

Obrazek
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... trefe.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8471
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 cze 2011, 7:21

Trudno, będę musiał zostawiać auto na Żoliborzu - bo pomimo, że legalnie wynajmuję mieszkanie na Muranowie, nie mogę wykupić abonamentu na parkowanie - choćby za 30 zł/mies... (to tak odnośnie historycznej już dyskusji o tych biednych poszkodowanych mieszkańców centrum).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 cze 2011, 9:12

Zawsze mozesz wykupic miejsce na parkingu platnym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8471
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 cze 2011, 9:34

Nie znam płatnego parkingu w okolicach Bonifraterskiej.
Ja nie narzekam na rozszerzenie SPPN. Ot, zmiany, do których trzeba się dostosować.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 16 cze 2011, 20:45

Dla mnie mankamentem SPP jest fakt jednolitej stawki. Uważam , że należało by zrobić trzy różne stawki zależne od atrakcyjności ulicy. Bo obecnie tyle samo kosztuje postój na Marszałkowskiej i Alejach Jerozolimskich, co na bocznej uliczce na Mokotowie, czy Ochocie.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 cze 2011, 21:10

person pisze:Nie znam płatnego parkingu w okolicach Bonifraterskiej.
Ja nie narzekam na rozszerzenie SPPN. Ot, zmiany, do których trzeba się dostosować.
Nie wiem jak u ciebie jest, ja na Andersa parkuję od podwórka. Droga wewnętrzna i goń się, Waparku. Północnopraski meldunek boli.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8471
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 cze 2011, 7:45

Szeregowy_Równoległy pisze:
person pisze:Nie znam płatnego parkingu w okolicach Bonifraterskiej.
Ja nie narzekam na rozszerzenie SPPN. Ot, zmiany, do których trzeba się dostosować.
Nie wiem jak u ciebie jest, ja na Andersa parkuję od podwórka. Droga wewnętrzna i goń się, Waparku. Północnopraski meldunek boli.
Na okolicznych "podwórkach" (np. wjazd od Sapieżyńskiej) jest za mało miejsca - mieszkańcy wygrodzili sobie prywatne miejsca parkingowe ;)

Ale żeby nie było - mnie rozszerzenie SPPN naprawdę nie boli, bo auto mogę stawiać gdzieś dalej. Ot, irytuje mnie jedynie biadolenie, że Ci biedni mieszkańcy Śródmieścia będą musieli tak dużo miesięcznie płacić za parkowanie. Chodziło mi jedynie o zasygnalizowanie, że są równi i równiejsi mieszkańcy centrum.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 17 cze 2011, 11:36

Obrazek

Płatną strefę parkowania w Warszawie poszerzą później

Rada Warszawy dopiero pod koniec czerwca ma się zająć poszerzeniem płatnej strefy parkowania. Ratusz zastanawia się jeszcze nad jej granicami.


Rada Warszawy nie powiększyła w czwartek płatnej strefy parkowania, która miała objąć m.in. Muranów i Kolonię Staszica. - Uchwałę zdjęto na wniosek prezydenta Jacka Wojciechowicza. Zastanawiamy się jeszcze nad granicami nowej strefy. Sądzę, że projekt wróci pod obrady na kolejnej sesji pod koniec czerwca - mówi Mieczysław Reksnis, szef miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... zniej.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 lip 2011, 9:33

KLIK
Obrazek
Parking metro Plac
Wilsona to mrzonka


Obrazek
Obrazek

- Otwórzcie parking w pustce technologicznej nad stacją metra Plac Wilsona - apelują do ratusza mieszkańcy Żoliborza. - To byłyby jedne z najdroższych miejsc parkingowych w Warszawie. Nie mamy pieniędzy - odpowiada miasto.


By wejść do wnętrza tak zwanej pustki technologicznej nad stacją metra plac Wilsona, trzeba nie lada wysiłku. Ponieważ nie była projektowana jako ogólnodostępne pomieszczenie, do środka nie prowadzą żadne schody ani drzwi. Można się do niej dostać tylko przez komorę wentylacyjną. Wcześniej trzeba jednak wyłączyć urządzenia.

- Wchodziliśmy przez specjalny pokój, przez który przepływa powietrze - relacjonuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl, który zajrzał do środka z kamerą.

Komora, w której teoretycznie mogłoby stać nawet 200 aut dziś bardziej od parkingu przypomina bunkier. Na surowych, betonowych ścianach wiszą tylko lampy, które oświetlają drogę. Poza tym nie ma tu nic.

130 tysięcy za jedno miejsce

Komora powstała razem ze stacją metra. Nie planowano tu parkingu - miała zostać po prostu zasypana. - Zamiast tego, zdecydowano zostawić pustą przestrzeń. M.in. po to, żeby zmniejszyć koszty budowy - wyjaśnia Krzysztof Malawko, rzecznik warszawskiego metra.
Sześć lat temu pojawił się jednak pomysł, by puste miejsce przerobić na parking. Temat powraca w dyskusjach o granicach strefy płatnego parkowania i o tym, jak rozwiązać problemy zastawionej samochodami dzielnicy - ostatnio znów mówili o nim mieszkańcy, których pytano o to, gdzie powinny powstać parkingi.

- To kosztowałoby od 20 do 30 milionów złotych. Tyle samo kosztuje budowa 200 mieszkań komunalnych i 100 miejsc parkingowych przy ul. Sybili i Powązkowskiej - odpowiedzieli im na tvnwarszawa.pl Żoliborrscy Internauci.

Dlaczego tak drogo? - pytają inni internauci.

Ściany, stropy, instalacje

Początkowo parking w komorze miał zbudować wykonawca stacji metra. Była nawet gotów to zrobić, ale propozycja którą przedstawił była zbyt droga dla ówczesnych władz miasta. Porozumienia nie osiągnięto, więc wraz z zakończeniem budowy stacji, komorę pozostawiono bez dojazdów.

Teraz trzeba byłoby wydać blisko dwa razy więcej niż w 2005 roku. W 2008 roku, na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego powstały dwie koncepcje. Wariant minimum opiewa na ok. 21 milionów złotych. Wariant maksimum to aż 28 mln złotych. Aż 12 mln zł trzeba przeznaczyć na roboty budowlane. Same tylko fundamenty i ściany żelbetowe to kwestia blisko 5 mln zł. Kolejne 4 mln zł trzeba wydać na stropy, schody, posadzki czy wyjścia ewakuacyjne.

Niezbędne instalacje, w tym m.in. przeciwpożarowa z tryskaczami czy mechaniczna wentylacja to z kolei koszt 4 mln zł. Do tego dochodzą ulice, zjazdy i chodniki oraz podatek VAT. A to wersja mniej kosztowna - na 160 miejsc parkingowych z wjazdem z ul. Kątowej. Droższa opcja zakłada przystosowanie komory dla 200 aut i dodatkowy wjazd.


Obrazek
oprac. na zlecenie ZTM

>> PRZECZYTAJ SZCZEGÓŁY KONCEPCJI << - dokument Worda

Nie rezygnują, ale pieniędzy nie mają


- Nie jesteśmy w stanie zainwestować tak dużych pieniędzy w parking. Musimy się przyglądać każdej złotówce wydawanej z budżetu - rozwiewa nadzieje Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. Ale dodaje: - Nie rezygnujemy z parkingu. Jak poprawi się sytuacja finansowa, to wrócimy do tego pomysłu - zapewnia. I przypomina, że stosunkowo niedaleko są dostępne parkingi P&R - przy stacjach metra Młociny i Marymont.

Miasto bierze też pod uwagę budowę parkingu w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego. Problem w tym, że na razie nie udało się tego zrobić nawet w znacznie atrakcyjniejszych punktach stolicy. Planuje się to od dobrych kilku lat, ale na planach się na razie kończy.
Pieniądze to nie jedyna przeszkoda. - Była prowadzona symulacja, wynika z niej, że w przypadku budowy w ramach PPP koszt jednego miejsca wynosiłby ok. 500 zł miesięcznie. Miasto rozważa możliwość dopłaty tak, żeby kierowcy płacili ok. 200 zł - mówi Witold Sielewicz, wiceburmistrz Żoliborza. - Ale przy takim rozwiązaniu trzeba również pomyśleć o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o okolice placu Wilsona, inaczej nie byłoby chętnych na korzystanie z parkingu - dodaje.

Skoro stworzenie parkingu nad stacją metra jest nierealne, to może wykorzystać pustą przestrzeń w inny sposób, np. na cele kulturalne? - To również wiąże się z dużym kosztem adaptacji. Nie mamy takich planów - odpowiada rzecznik Milczarczyk.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 lip 2011, 8:23

KLIK
Obrazek
Automatyczny parking: sposób
na pustkę pod placem Wilsona?


Jest pustka, czy będzie parking? Na razie na jego urządzenie nie ma pieniędzy. Potrzeba od 20 do 30 mln zł. - Być może da się to zrobić taniej - sugeruje radny miasta. Jak? Urządzić tam parking automatyczny. O analizę tego wariantu poprosił urząd miasta.


Pustka pod placem Wilsona na razie nie ma szansy przekształcić się w parking - rozwiewa nadzieje ratusz. Chodzi o pieniądze. Koszt zaadaptowania podziemnej komory to - według opracowanego na zlecenie ZTM kosztorysu - ok. 20 mln zł w wersji tańszej i 30 w droższej.

Co prawda rzecznik ratusza nie wyklucza, że kiedyś pieniądze na to drogie rozwiązanie się znajdą, ale relizację projektu odsuwa w nieokreśloną przyszłość.

- Być może z tej sytuacji jest wyjście - mówi radny miejski, Marcin Rzońca. - Trzeba przeanalizować koszty stworzenia tam parkingu automatycznego, bo ten może być znacznie tańszy - proponuje. Pismo w tej sprawie złożył dziś w urzędzie miasta.

Jak tłumaczy:
"Podaję Pani Prezydent i ZTM pod rozwagę pomysł zorganizowania w tym miejscu parkingu automatycznego, koncepcją zbliżonego do wariantu proponowanego przez Dzielnicę Śródmieście pod pl. Młynarskiego. Parking taki, przypominam, nie wymaga budowy klasycznych wyjazdów i wyjazdów, osobnych instalacji wentylacyjnych, ciągów komunikacyjnych. W przypadku, gdy mamy już w zasadzie gotową komorę parkingową (oczywiście nie znam technologicznych warunków w tym miejscu) koszt konstrukcji systemu parkingu automatycznego może być niebotycznie mniejszy niż wskazywane przez ZTM koszty budowy parkingu konwencjonalnego".

Ratusz ma 30 dni na ustosunkowanie się do tej interpelacji.

Zobacz całą interpelację - dokument Word

Czytaj więcej o koncepcji automatycznego parkingu, który był planowany w Śródmieściu. Na razie nadal jest na etapie uzgodnień z urzędem miasta.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lip 2011, 10:13

O, ja też nie mam gdzie parkować, czy mnie miasto też dopłaci 300 zł miesięcznie do parkingu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 05 sie 2011, 7:50

KLIK
Obrazek
Parkometry w kolejnych dzielnicach. Ale najpierw raport

Żoliborz oraz kolejne rejony Woli i Mokotowa - czy tu też będziemy płacić za parkowanie? Zarząd Dróg Miejskich dostał z ratusza polecenie: przygotować raport przed rozszerzeniem strefy


Urzędnicy chcą się dowiedzieć, które ulice i place w tych dzielnicach wymagają parkingowych porządków, ile parkomatów należałoby tam ustawić i jak dużo by to kosztowało.

Auta nawet na torach

Planom tym przyklaskuje burmistrz Żoliborza Krzysztof Bugla: - Wprowadzenie opłat dla przyjeżdżających samochodami do metra poprawiłaby sytuację naszych mieszkańców. Jednak rozszerzanie strefy na całą dzielnicę, choćby historyczną część Żoliborza, uważam za bezcelowe - przekonuje. Opowiada się za tym, by stworzyć parkomatową enklawę wokół pl. Wilsona. Tutaj są największe problemy, by na krótko zatrzymać się samochodem - wszystkie wolne miejsca zajmują kierowcy z innych dzielnic, a nawet spod Warszawy, których auta stoją od rana do wieczora dosłownie wszędzie: na jedynym niewielkim parkingu między jezdniami ul. Krasińskiego, na Kątowej koło urzędu dzielnicy, na tyłach kina Wisła i na przystankach autobusowych. Zdarzało się nawet, że najwięksi desperaci porzucali swoje pojazdy na nieczynnej linii tramwajowej wzdłuż ul. Słowackiego.

Burmistrz Bugla przypomina, że przed wakacjami o problemach z parkowaniem mieszkańcy Żoliborza mogli się wypowiedzieć w ankiecie przygotowanej przez urząd. Byli i tacy, którzy domagali się montażu parkomatów. Powróciła też kwestia podziemnego garażu na ponad 200 miejsc przy stacji metra Plac Wilsona. - Miasto nie jest w stanie sfinansować jego rozbudowy samodzielnie, stąd decyzja, by zrobić to wspólnie z partnerem prywatnym. Uporządkowanie parkowania na powierzchni i ustawienie parkomatów ułatwiłoby znalezienie inwestora dla garażu - mówi Krzysztof Bugla.

Oblężony Służewiec

Władze Warszawy zastanawiają się też, jak bardzo rozszerzyć strefę opłat na Woli. Podczas zeszłorocznych konsultacji z radnymi tej dzielnicy pojawiały się głosy, by sięgała ona nawet linii ul. Młynarskiej (dziś kończy się na Żelaznej).

Inną dzielnicą, którą ratusz bierze pod uwagę podczas ekspansji parkomatów, jest Mokotów. Tu obszar płatnego postoju w okolicy Puławskiej ma dość nieregularne granice, byłaby więc okazja, żeby je wyprostować. Poza tym pilnych decyzji wymaga parkingowa wolnoamerykanka na Służewcu, gdzie od wielu lat przybywa kolejnych biurowców. To teraz dzielnica białych kołnierzyków, z których wielu dojeżdża samochodami. Nie wszyscy jednak mają wykupione miejsca postojowe w garażach (koszt: kilkaset złotych miesięcznie), są też rejony, że jest ich zwyczajnie za mało. Dlatego samochody zastawiają na Służewcu chodniki, trawniki, wyjazdy z bram, przejścia dla pieszych, a nawet schody. "Gazeta" opisywała już akcje nalepiania ostrzeżeń na szybach aut zostawianych wzdłuż ul. Rodziny Hiszpańskich.

Dotąd Zarząd Dróg Miejskich był przeciwny instalowaniu parkomatów na Służewcu. Drogowcy przekonywali, że skuteczniejsze będą mandaty straży miejskiej i ostrzeżenia o odholowywaniu samochodów. Do wprowadzenia opłat w tej części Warszawy przekonywał za to absolwent Szkoły Głównej Handlowej Jan Zombirt, który do Służewca postanowił podejść naukowo. Miastu wytknął, że dopuściło do bezładnego przekształcania dawnej dzielnicy przemysłowej i nie uporządkowało w niej parkowania. Skutek jest m.in. taki, że 30 proc. samochodów zostawianych w garażu Galerii Mokotów nie należy do jej klientów, tylko do pracowników okolicznych biurowców. Co będzie, gdy na Służewcu zaczną działać parkomaty? - Wtedy wprowadzimy opłaty za wjazd na nasz parking. Na razie jednak o tym nie myślimy, choć problem dostrzegamy - powiedziała wczoraj "Gazecie" Beata Sadowska z Galerii Mokotów.

Najpierw Muranów i Ochota

Zaraz po wakacjach Rada Warszawy ma wrócić do pierwszego etapu rozszerzania strefy płatnego parkowania. W głosowaniu przesądzi, że w przyszłym roku parkomaty zaczną działać na Muranowie od ul. gen. Andersa do Okopowej, między Żelazną a Towarową, między Koszykową a Wawelską na Ochocie, a na Pradze - od Jagiellońskiej do Wisły. Postój ma być też płatny na kilku uliczkach w okolicy ul. Parkowej koło Łazienek Królewskich.

Miasto wycofało się za to z dziesięciokrotnej podwyżki za abonament parkingowy dla mieszkańców strefy opłat, nadal ma on kosztować 30 zł.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 sie 2011, 12:34

KLIK
Obrazek
Płatny postój na Muranowie, Woli i Pradze?

Obrazek

Radni zajmą się jutro poszerzeniem strefy płatnego parkowania o Muranów, część Ochoty, Woli i Pragi-Północ.


– Kierowcy samochodów i autokarów zastawiają nie tylko miejsca postojowe dla mieszkańców, ale także ulice i wjazdy do budynków – skarży się pan Robert, który mieszka obok pomnika Bohaterów Getta.

Mieszkańcy wielokrotnie interweniowali u straży miejskiej.

– Od początku roku tylko w rejonie ul. Lewartowskiego i Zamenhofa wystawiliśmy 170 mandatów – informuje Jolanta Borysewicz z biura prasowego straży miejskiej.

Zdaniem mieszkańców, zapędy kierowców mogłoby ukrócić poszerzenie strefy płatnego parkowania. Teraz sięga ona al. Solidarności i ul. gen. Andersa.

Nad pomysłem ustawienia w tej części miasta parkometrów będą debatować w czwartek stołeczni rajcy na pierwszej po wakacjach sesji rady miasta.

Według wstępnych ustaleń, poszerzona strefa miałaby obowiązywać od października roku 2012, ale wiadomo, że jej wprowadzenie opóźni się. – W czerwcu, gdy radni mieli dyskutować na ten temat, punkt został zdjęty z porządku obrad, bo władze miasta zaproponowały zmiany w projekcie uchwały – tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Zgodnie z nimi parkometry miałyby stanąć nie tylko na Muranowie, ale także przy ul. Okopowej na Woli, przy ul. Wawelskiej na Ochocie oraz na prawym brzegu wzdłuż al. Solidarności, ul. Targowej i ul. Zamoyskiego. Jeśli radni przegłosują teraz zmiany, poszerzona strefa zacznie obowiązywać od marca 2013 r. Ratusz planuje do tego czasu zakupić 290 nowych parkometrów oraz wprowadzić zmiany w organizacji ruchu i niezbędne oznakowania. Koszt tej inwestycji to ok. 6 mln zł.

Ale to nie wszystko. Miasto zastanawia się też nad ustawieniem parkometrów na terenie Służewca Przemysłowego, m.in. przy ul. Postępu, a także na Żoliborzu obok pl. Wilsona i ul. Słowackiego. – We wrześniu przygotujemy raport, który ma wykazać, czy wprowadzenie parkometrów w tych miejscach ma sens – mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 sie 2011, 11:01

KLIK
Obrazek
To już pewne. Strefa parkowania dużo większa [mapa]

Obrazek

Późnym wieczorem w czwartek radni przegłosowali zwiększenie płatnej strefy parkowania. Za postój trzeba będzie płacić m.in. na Muranowie i w Kolonii Staszica na Ochocie.


O powiększenie płatnej strefy często prosili sami mieszkańcy, którzy narzekają, że przez kierowców dojeżdżających do pracy z innych dzielnic nie mogą zaparkować pod swoim domem. Tak jest m.in. w rejonie kin Femina czy Muranów. Granica strefy płatnego parkowania, które teraz przebiega w tym rejonie ulicami: Andersa, al. "Solidarności" i Żelazną, zostanie przesunięta na Okopową i Towarową. Parkowanie stanie się płatne także w kolejnych rejonach Ochoty - na południe od Filtrów, w Kolonii Staszica i Kolonii Lubeckiego. Tu strefa opłat sięgnie Trasy Łazienkowskiej. Poza tym parkomatów przybędzie na Pradze - między Wisłą i ul. Sierakowskiego.

Radni dali jednak ponad półtora roku na rozszerzenie płatnej strefy. Dojdzie do tego 31 marca 2013 roku. Tyle czasu potrzeba na kupno 290 parkomatów i przygotowanie nowego oznakowania. Operacja ma kosztować ok. 6 mln zł. Planowane wpływy z nowych parkomatów wyniosą ok. 5,5 mln zł rocznie.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ