Strona 5 z 165

: 25 sty 2006, 21:31
autor: Tm
Rzeczpospolita pisze: METRO Miasto liczy na 1,5 miliarda złotych dotacji z UE
Z Powiśla na Stadion

Druga linia przejdzie przez Śródmieście pod Świętokrzyską. Władze miasta zrezygnowały z odchylenia trasy w stronę placu Piłsudskiego
Potwierdziły się nieoficjalne doniesienia "Rz" z ubiegłego tygodnia. Nie będzie stacji metra w pobliżu Starówki - w rejonie kościoła Wizytek i ul. Karowej. O rezygnacji z ich budowy zdecydował apetyt władz Warszawy na wsparcie inwestycji przez UE w ramach budżetu na lata 2007 - 2013.

- Nowy przebieg zmniejszyłby szanse na przygotowanie na czas dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku - przyznał wczoraj Michał Borowski, naczelny architekt miasta. - Poza tym ze stacji pod ul. Karową pociągi i tory musiałyby zakręcać pod zbyt dużym kątem w kierunku przystanku Stadion - wyjaśnił.

A na stacji Stadion urzędnikom zależy wyjątkowo. Dlaczego? Według sekretarza miasta Mirosława Kochalskiego w 2012 roku Stadion Dziesięciolecia - dziś zapyziały Jarmark Europa - ma szansę stać się jedną z aren mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Planiści przesunęli więc planowaną wcześniej stację w Porcie Praskim o kilkaset metrów na wschód, tuż obok nasypu kolejowego przy stacji Warszawa Stadion. To jedyna zmiana w przebiegu śródmiejskiego odcinka drugiej linii. Zdaniem Mieczysława Reksnisa z Biura Komunikacji w ten sposób uda się zintegrować dwa środki transportu: metro i kolej.
Wyścig do Brukseli

W pierwszej kolejności powstanie śródmiejski odcinek drugiej linii, czyli 6 km torów i stacje: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Marszałkowska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Jak wynika z wstępnych wyliczeń, jego budowa pochłonie 2 mld zł. - Liczę, że z unijnych funduszy uda się uzyskać 75 - 80 proc. tej sumy. Jeśli tak się stanie, w 2012 roku pociągi powinny wozić pasażerów między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim - zapowiadał wczoraj Mirosław Kochalski. Skrzyżowanie z pierwszą linią nastąpi w sąsiedztwie istniejącej już stacji Świętokrzyska (władze miasta planują też "zagęszczenie" pierwszej linii przez budowę nowych stacji Plac Konstytucji i Muranów).

Wiceprezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk stwierdził, że do końca roku powinny być gotowe potrzebne Brukseli dokumenty. A do zrobienia jest jeszcze sporo - brakuje np. raportu oddziaływania na środowisko, koncepcji programowej i studium wykonalności.
Rok opóźnienia

Przypomnijmy - urzędnicy zaczęli rozważać odchylenie drugiej linii w stronę pl. Piłsudskiego rok temu. Na ten czas przygotowania do budowy zostały praktycznie wstrzymane. - Czy nie szkoda im tego zmarnowanego czasu? - pytaliśmy wczoraj.

W odpowiedzi Borowski stwierdził, że "przecież nic się nie zmarnowało". Kochalski próbował ratować sytuację stwierdzeniem, że "aby wybrać najlepiej, trzeba mieć z czego".

Według planów do 2016 roku druga linia metra ma się wydłużyć w stronę Bemowa i Bródna kosztem 4 mld zł.

Od czasu objęcia rządów w Warszawie przez Lecha Kaczyńskiego w 2002 roku przygotowania do budowy drugiej linii zostały wyhamowane. Prezydent Warszawy wycofał się z lansowanej przez Pawła Piskorskiego koncepcji budowy metra w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego, która zakładała skończenie całej drugiej linii do 2011 roku.
KONRAD MAJSZYK
http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/war ... _6-1.F.jpg

: 25 sty 2006, 21:50
autor: Bastian
Taka myśl mnie naszła... Czy komukolwiek, jadącemu z Woli np. 10, 105, 109 czy 506 do centrum będzie się chciało przesiadać na Rondzie Daszyńskiego w metro? Nie wierzę. Chyba że wzmocnimy 20 co 4 minuty, to się może będzie opłacało nią do metra dojeżdżać... Dla mnie jest oczywiste, że linię trzeba jak najszybciej wyciągać na zachód, najgorzej by było, gdyby na tym rondzie utknęła na kilka lat...

: 25 sty 2006, 23:53
autor: zubil
A skąd się Rzepie wzięły nazwy "Kościół Wizytek" i "Karowa"?

Bastian zwrócił uwagę na ważną rzecz.. Pierwsza linia była budowana według innego planu - najpierw było połączenie dużego osiedla z obrzeżem centrum, a potem stopniowe wydłużanie. Być może i tu wskazane by było rozpoczęcie do połączenia np. Woli ze skrajem Śródmiejśca, a potem dalsze wydłużanie? :-k

MZ - jedyne, co mogę zrobić, to wypisać lokalizacje stacji, jakie wynikają z mapy, którą podpiąłem:

Chrzanów - pod Szeligowską
Lazurowa - gdzieś między skrzyżowaniem Górczewska/Lazurowa a pętlą autobusową
Powstańców Śląskich - pod Górczewską, po przeciwnej stronie PŚ niż ratusz
Wola Park - gdzieś pod zesopłem Białowiejska
Księcia Janusza - skrzyżowanie Górczewska/Ks.Janusza/Olbrachta
Moczydło - skrzyżowanie Górczewska/Prymasa Tysiąclecia, na zachód od ronda
Płocka - Górczewska/Płocka, raczej na zachód od skrzyżowania
Wolska - z mapy wynika, że pod północnym wjazdem na R-1 :-k
Rondo Daszyńskiego - na zachód od ronda
Rondo ONZ - też na zachód
Świętokrzyska - wiadomo gdzie :P
Nowy Świat - jw.
Powiśle - pod Tamką, na wysokości zespołu Topiel

Swoją drogą ta mapka jest szalenie ciekawa ze względu na sieć tramwajową. Ależ tam są ciekawostki: tramwaje na Prymasa (do Wolskiej), linię Górce - Radiowa, przedłużenie torów na Radiowej od PŚ do Starego Bemowa (sic), trasę wzdłuż Kasprzaka od Szpitala Wolskiego aż do... Ordona, a także trasę Plac Wilsona - Krasińskiego - most na Wiśle - Budowlana (do istniejącego kawałka, ale na skrzyżowaniu z Rembielińską prosto) - Św. Wincentego.

Co to?

: 26 sty 2006, 0:05
autor: Karol
No to Moczydła nie zbudują :P

chyba że deszcz pieniędzy spadnie albo ktoś zrealizuje w końcu szalony pomysł budowy na terenie Olimpii osiedla mieszkaniowego. [-X

A ja z chęcią bym skorzystał z połączenie Powiśle-Rondo Daszyńskiego no i od ronda 436 na ciąg Żwirki i Wigury co 10 minut w szczycie, mniejszy tłok w 175...wszystko fajnie ale wydaje mi się że studia na Lipowej zakończę o wiele wcześniej :-? :(

Tak patrzę na tą mapkę i jak to zrobią:

512-chyba zmiana w 1xx, dowozówka z Bankowego :?:
109-pożegnamy
403-pożegnamy
będą cięcia na Bródnie

: 26 sty 2006, 3:59
autor: SHADOW-XIII
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze: Metro odmieni Pragę - twierdzą analitycy rynku nieruchomości

Krzysztof Śmietana 25-01-2006 , ostatnia aktualizacja 25-01-2006 23:06

Budowa drugiej linii metra spowoduje skok cen mieszkań i boom inwestycyjny w okolicy planowanych stacji. Dość biedne dzielnice jak Wola czy Praga mają szansę na spory rozwój - twierdzą analitycy rynku nieruchomości

We wtorek władze miasta ogłosiły, że rezygnują z odginania drugiej linii metra w Śródmieściu w stronę pl. Piłsudskiego - tunel powstanie pod ul. Świętokrzyską. Zmienił się za to przebieg trasy na Jelonkach - tu metro będzie jeździć pod Górczewską. Centralny odcinek od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego ma być gotowy w 2012 r., a cała druga linia w 2016 r.

Zdaniem Kazimierza Kirejczyka, prezesa firmy Reas Konsulting zajmującej się warszawskim rynkiem nieruchomości metro może być dużą szansą zwłaszcza dla Pragi. - Za kilka lat ta dzielnica stanie się niezwykle atrakcyjna. Budowa metra powinna wymusić inne inwestycje, m.in. w Porcie Praskim. Na dużą skalę powinien się rozpocząć remont starych kamienic. Mam też nadzieję, że Stadion Dziesięciolecia z bazaru przemieni się w stadion - wylicza. - Być może przebudowę dzielnicy będziemy porównywać z rewitalizacją londyńskich doków.

Inni analitycy uważają, że dzięki drugiej linii metra Chrzanów ma szansę na powtórzenie sukcesu Kabat, gdzie w ostatnich latach powstały dziesiątki tysięcy mieszkań, rozchwytywanych ze względu na bliskość metra. - Na Chrzanowie jest teraz kilkadziesiąt hektarów pustego pola. Gdy powstanie ostatnia stacja metra, wokół wyrosną nowe, atrakcyjne osiedle - przewiduje Katarzyna Michnikowska, analityk rynku nieruchomości z firmy Cushman & Wakefield Healey & Bake. Według niej wzrośnie także atrakcyjność Woli, gdzie zaczną się osiedlać "białe kołnierzyki". - Metro powinno także przyspieszyć rewitalizację zaniedbanej zabudowy na Powiślu czy na Pradze - dodaje.

O tym, czy druga linia metra rzeczywiście ma szansę powstać w ciągu najbliższych lat, przekonamy się przyszłym roku. Wtedy dowiemy się, czy budowę odcinka od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego dofinansuje Unia Europejska. Batalia toczy się o ponad 1,5 mld zł.
no fakt, trudno się z nimi nie zgodzić, stacja Chrzanów ma wyjście prosto na ziemniaki, czy inne warzywo, ale zaloze sie, że w 5 lat po wybudowaniu bedzie tam ciasno
co do Pragi to nigdy nie wiadomo, może ruszą ... ja uważam, że napewno powstanie wreszcie ta marina na prawym brzegu i mam nadzieje na normalny stadion narodowy ...

: 26 sty 2006, 8:48
autor: MZ
zubil pisze:MZ - jedyne, co mogę zrobić, to wypisać lokalizacje stacji, jakie wynikają z mapy, którą podpiąłem
:arrow: Popatrzyłem sobie na tę mapkę i już cokolwiek wiem, aczkolwiek podejrzewam, że niektóre lokalizacje mogą tu mieć charakter symboliczny. Trzeba byłoby dotrzeć do jakichś bardziej szczegółowych planów z zaznaczonymi wyjściami ze stacji. Może MeWa będzie miał jakieś info :wink:.

: 26 sty 2006, 9:59
autor: JacekM
ta jest lepsiejsza? :) Obrazek

: 26 sty 2006, 11:21
autor: pawcio
A mnie zastanawiają te skręty. Niczym tramwaj.

: 26 sty 2006, 11:54
autor: khangoor
można też zobaczyć tutaj. oczywiście z wiadomych powodów nie zwracając uwagi na lewobrzeżną część trasy...

: 26 sty 2006, 13:55
autor: patryk148
ja bym nazwał stacje jak na i linii od nazw osiedli

chrzanow
jelonki
górce
ulrychow
nowe kolo
park moczydlo
młynów
wola (nie wolska, bo jest os. wolska i sie bedzie mylic)
r.daszynskiego itd.

ale na targowku powinny byc 2 stacje( przy trockiej i ossowskiego), zamiast jednej

i pokusil bym sie zmienic przebieg i dac przez pl. hallera.
potem pod brodnowska witebska, zamiast pod stalowa.

: 26 sty 2006, 15:59
autor: Andrzej
Lepiej byłoby darować sobie to zakole o Świętokrzyską. Co jak co, ale metro powinno mieć prosty przebieg.
Skoro II linia ma jechać Górczewską na Wileński to lepiej byłoby dać je prosto przez Bankowy (tam przesiadka w drugą linię), dalej przy Starówce (tam przesiadka na Nowy Świat) i pod Śląsko - Dąbrowskim na Pragę.
Rozumiem, że włodarze chcą uszczęśliwić jak największą liczbę warszawiaków, ale kręcenie metra mija się z celem. Tak jak metro z Gocławia miało jechać przez Wiatraczną i Wschodni do Centrum.

: 26 sty 2006, 16:30
autor: Karol
E tam. Dublowałoby się z odcinkiem ulic pozbawionym korków (nie licząc tunelu trasy W-Z). A nie o to chodzi. Chodzi o to żeby ułatwić podróż Prostą, Świętokrzyską, Tamką, Targową.

: 26 sty 2006, 17:44
autor: bohunu
Na Prostej jest tramwaj, na Świętokrzyskiej - Tamce ma być.
imho Trasa WZ jest bardziej załadowana...

: 26 sty 2006, 19:56
autor: kam
bohun pisze:na Świętokrzyskiej - Tamce ma być.
co? tramwaj? kiedy?

: 26 sty 2006, 23:37
autor: patryk148
miał być jak metro miało isc pod karowa. ale tak jest kiedy decyzje podejmuja osoby, ktore nie znaja sie na rzeczy. przeciez to w koncu ludzie sie oburzyli ze metro powinno isc pod swietokrzyska, tylko szkoda ze nie wiedzieli ze ma byc w zamian tramwaj.

ostatnie dane potwierdziły ze wariant pod karowa byłby lepszy, ale na ten pod swietokrzyska juz sa plany. dlatego bedzie ten budowany

paranoja