[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 18 wrz 2009, 22:49

A takie serie ( 1 obsada chyba po NG - nie składaki z początku lat 90, przykład z Pożarowej. 2407, 2409, 2410, 2411, 2412, 2414, 2416, 2436, 2451, 2453, 2457, 2465, 2474, 2483 ?

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 18 wrz 2009, 22:54

Jedyna nieskładakowa (pierwsza) obsada 2407 to Ikarus 280.11 z 1979, skreślony w kwietniu 1989.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 18 wrz 2009, 22:57

2407 i 2409 skreślone 31.04.1989 r., 2410 skreślony 5.07.1989 r., 2411 remontowany w 1987 roku, a skreślony 18.04.1990 r., 2412 skreślony 5.02.1988 r., 2414 skreślony 22.11.1988 r., 2416 skreślony 19.03.1990 r., 2436 remontowany w 1987 roku, a skreślony 10.05.1990 r., 2451 skreślony 9.10.1990 r., 2453 skreślony 26.03.1990 r., 2457 skreślony 17.05.1989 r., 2465 po remoncie w 1985 roku przeniesiony na Stalowa na numer 3106, gdzie skreślono go w grudniu 1988 roku, 2474 skreślony 11.10.1990 r., a 2483 to pozyskany po remoncie w 1984 roku ex2163 z 1979 roku skreślony ze stanu 17.05.1989 roku.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 18 wrz 2009, 23:00

Ciekawe czy nasz 2405 (II) sprzedany w 2002 do Rosji jeszcze dobrze się trzyma... Może tu go ktoś znajdzie:
Rosyjskie TWB

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 18 wrz 2009, 23:11

Michalk001 pisze:Jednak były takie sztuki - 2092, 5280 i 5335 całe życie bez remontu. A co do 2423 to po prostu chyba nigdy go nie zarejestrowałem w innym stanie niż stopniowo pogarszający się fabryczny. To już wiem czemu w sumie niedługo objawił się nowy 6 biegowy 2402. A przy okazji co stało się z sympatycznym wózkiem 2404?
Bez remontu to śmigały wozy pierwszej serii z Woronicza - np. 2117, 2123, 2171, Piaseczna - 3012, Inflanckiej - sporo wozów na 27xx (ale niestety konkretnych numerów nie pomnę, a nie chcę strzelać, kłania się wyprawa na strych :D ). Niektóre z nich - 2117 i 2171 w 1987 r. wymieniane były praktycznie z dnia na dzień - tzn. w zajezdni stały wozy o tych samych numerach, jeden kasowany, drugi nowy. Podobnie było w styczniu 1987 r. z 3012 nówka (z serii 86) pojawiła się podobno z dnia na dzień po poprzednim wcieleniu.
Vip 6744 - postaram się sprawdzić swoje spisy pod kątem zmian przyczepek.
A moje pytanie do Ciebie - wiesz może dlaczego pierwszy 2153 miał tak późno remont, dzięki czemu jeździł najdłużej z pierwszej serii woroniczańskich bezkabinowców?
A może ten remont w 1986 r., gdzie dostał już czerwony do dołu to był już jego druga naprawa?

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 18 wrz 2009, 23:19

2153 Po NG w 1986, miał trafić na chełmską gdzie miał otrzymać drugą obsadę numeru 2942, ale ostatecznie dotrwał na Woronicza do końca swojego żywota, tj do końca października 1990 r.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 18 wrz 2009, 23:33

Janek1236 pisze:2153 Po NG w 1986, miał trafić na chełmską gdzie miał otrzymać drugą obsadę numeru 2942, ale ostatecznie dotrwał na Woronicza do końca swojego żywota, tj do końca października 1990 r.
Tego nawet nie wiedziałem.
Zawsze mnie tylko frapowało, dlaczego ten wóz miał tak późno remont, podczas gdy jego równolatki przechodziły naprawę w latach 1982-1983, a w 1986 r. to już niektóre żegnały się z życiem. Sprzed NG w 86 nie przypominam go sobie i nie wiem, czy miał wcześniej jakiś remont.
A pamiętacie dziwne (nielegalne?) podmiany przegubowców na Ostrobramskiej na początku lat 90-tych - przemalowywano numery, zamieniano rejestracje, pamiętam, że akcja ta dotknęła wozy 2504, 2572, 2631 i jeszcze kilka innych.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 18 wrz 2009, 23:42

Tak, wg. moich notatek było to tak: 2502 w 05.1989 r. podmieniono na 2582, 2504 w 10.1990 roku na 2553, a w 04.1991 r. na 2529, 2572 w 04.1990 r. na 2631(ex2894), 2598 we 09.1990 roku na 2593, 2625(ex2837) we 09.1990 roku na 2605(ex2633). 2631 nie był podmieniany. Były jeszcze wcześniejsze podmiany, np. wóz 2506 podmieniony w 03.1986 roku na 2302.

[ Dodano: |18 Wrz 2009|, 2009 23:49 ]
alojzy pisze: Bez remontu to śmigały wozy pierwszej serii z Woronicza - np. 2117, 2123, 2171, Piaseczna - 3012, Inflanckiej - sporo wozów na 27xx (ale niestety konkretnych numerów nie pomnę, a nie chcę strzawa?elać, kłania się wyprawa na strych :D ). Niektóre z nich - 2117 i 2171 w 1987 r. wymieniane były praktycznie z dnia na dzień - tzn. w zajezdni stały wozy o tych samych numerach, jeden kasowany, drugi nowy. Podobnie było w styczniu 1987 r. z 3012 nówka (z serii 86) pojawiła się podobno z dnia na dzień po poprzednim wcieleniu.
Wóz 2123 po naprawie głównej w 1987 roku trafił do IPJ Otwock-Świerk, 3012(ex2012) w 1987 roku przebudowano na pogotowie 666-R11. Jeśli idzie o wozy bez remontu z R-5 o numerach 27xx to były to wozy: 2751-2754, 2756-2758, 2760, 2769, 2771, 2777, 2780, 2783 przebudowany na 662-R11, 2785, 2787, 2789, 2794 oraz 2796.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 19 wrz 2009, 0:00

Autobusy trwały dłużej na stanie, bo były przerzucane na inne zakłady. W pewnym sensie im więcej zakładów wóz odwiedził tym dłużej jeździł. Przykładem niech bedzie 624 z 1982. w 1999 przeszedł na stalową gdzie dojeździł z numerem 1617 do 2003. Potem pojawił się na krotko na inflanckiej jako 8 żeby w koncu po likwidacji inflanckiej dokończyć żywota na ostrobramskiej jako 1226. Po kasacji jego kaseta przezyła jeszcze półtora roku w wozie 1203..

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 19 wrz 2009, 1:53

A jeśli chodzi o wozy obecne, to wiem, że lewarek R-6 miał przednią sekcję podmienioną od #2589 lub #2592, a tylnią od #2114 (miał go na stałe znajomy kierowca jeszcze ze dwa lata temu). Coś mi się kojarzy, że #2488 też ma jedynie numerek w spadku po poprzedniku, tylko nie pamiętam z jakich wozów go składali #-o
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 19 wrz 2009, 8:37

Wartym odnotowania faktem jest ten o wozach 2070 i 2088, które przy okazji remontu w 1994 roku zamieniono miejscami, tak więc dzisiejszy 2070 to ex 2088. Nie wiem, jaki był cel ten zamiany, gdyż oba wozy wpisano na stan w drugiej połowie 1987 roku. :-k
Ostatnio również odkryłem, że ostatni Ikarus 280.11 będący od początku do końca przegubem został skasowany dopiero w 2000 roku. Autobus pochodził z 1978 roku (numeru nie znam), w 1992 roku po remoncie w LZNS trafił do MPK Włocławek, gdzie miał pełnić funkcję Nauki Jazdy, ale trafił do "Zieleni Miejskiej".

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 19 wrz 2009, 11:07

A orientujesz się po pierwsze skąd się wziął obecny #2488 i po drugie gdzie głównie sprzedawane są kasowane obecnie, warszawskie Ikarusy :?:
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 19 wrz 2009, 11:24

Obecnie kasowane Ikarusy to kupują złomiarze i tną je u siebie w punktach, a o 2488 to nie mam żadnych info związanych z jakimiś podmianami - u mnie jest to ex 2895 z 1986 roku po trzech remontach - 1992, 1997 i w 2005 roku. A jest tu ktoś, kto zna podmiany pogotów i z jakich wozów zostały przerobione :?:

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 19 wrz 2009, 18:52

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 2:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5577 | 2942
5742 | 1298
5741 | 1619
5511 | 2699
5779 | 2099 i 2217
5714 | 2535
5590 | 2289
5716 | 626
5720 | 3020
5543 | 1221

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 19 wrz 2009, 18:56

Janek1236 pisze:Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 2:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5716 | 626
Pamiętam 626, jakbym mógł zapomnieć wóz, na którym rozpoczynałem. Lewarek chodził strasznie i kierownica też, ale jak wózek się rozpędził to leciał i to najważniejsze. Machać lewarkiem to sama przyjemność. ;-)

ODPOWIEDZ