O nowym rozkładzie KM w 2010 r. - uwagi, pomysły itp...

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2009, 11:43

Czy w 2010 r. będzie jeździł Zegrzyk?

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 22 lis 2009, 11:56

Obiegi dla Trójek (zajęcie siedzących gwarantowane w zakresie Warszawa-Mińsk)

15:59 R 8041 po 31 minutach do Siedlec - jest Flirt, bardziej się sprawdzi potrójniak, może właśnie AKM i gaz do dechy? Tak w połowie czasu między kiblem, a Flirtem się wyrobi?

18:09 R 88147 po 41 minutach do Łukowa = R 88140 6:45 na Śródmieściu - oczywista oczywistość w obie strony. Chyba że mi ktoś wmówi że 7-15 ani 9-17 się nie pracuje. Nawet zestaw 71+57+57 + mechanik potrafiący ustawić co do centymetra.

7:50 R 80450 z Mińska do Warszawy - przejmie pasażerów z obecnego 7:40 i jeszcze trochę z 8:03.

Co do jeżdżącego obecnie na 3 jednostki 7:08 R 8926 (oznaczenie nowe, czas w Mińsku) mam spore wątpliwości ze względu na dwa pociągi go poprzedzające.



W Grodzisku i Tłuszczu wszystko co jest 20 minut po poprzednim.

[ Dodano: |22 Lis 2009|, 2009 14:19 ]
Czy ten rozkład marzenie w Legionowie będzie realizowany? Z pociągu co dwie godziny awansują nagle na pozycję Wołomina?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 lis 2009, 14:38

zofey pisze:Z pociągu co dwie godziny awansują nagle na pozycję Wołomina?
Ten pociąg co dwie godziny, to po części "zasługa" remontu.

Tak patrzę na ten rozkład na radomskiej i się zastanawiam, czy zrealizowanie tam taktu godzinnego nie jest uwarunkowane technicznie, tylko "niedasizmem". Jeśli nawet pociągi muszą się przepuszczać na mijankach, to nie spowoduje to odchyleń ponad 5/10 minut. A przy uprzywilejowaniu pociągów jadących w kierunku Warszawy rano i wracających wieczorem, to można całkiem poważnie nad tym pomyśleć. :-k

Zastanawiam się, czy Sochaczew będzie obsługiwał jakiś obieg z Radomia do Warszawy w godzinach porannych...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 22 lis 2009, 17:14

Fankol napisał/a:
Najbardziej bawi mnie jak na temat kolei wypowiadają się ludzie nie mający o niej zielonego pojęcia:-studenci uczelni nie mających nic wspólnego z transportem lądowym, domorośli "uzdrawiacze" fachowcy z gazet i TV i różni inni pyskacze nie mający nawet pojęcia co to jest "obieg taboru" i jak się go układa.
Oczywiście że rozkład powinni układać fachowcy. Jedni od popytu, drudzy od obiegów. Niestety przy tworzeniu obecnego projektu chyba ci pierwsi nie mieli udziału... Co najwyżej starano się zachować na poszczególnych przystankach ilość kursów z obecnego rozkładu (układając je jakoś tak przypadkowo).

Pociąg dużo kosztuje? To po co robi się pociąg do stacji bliższej zaraz ZA pociągiem do stacji dalszej? Nie powinno być dokładnie odwrotnie? (i tak pochwała za usunięcie największych parodii z obecnego rozkładu)

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 24 lis 2009, 18:09

Na linii wieliszewskiej w nowym rozkładzie zauważyłem.... tylko dwie pary szynobusów Tłuszcz-Sierpc-Tłuszcz. :eek: A już liczyłem na jakąś poprawę na tej linii...
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 24 lis 2009, 22:03

A skąd weźmiesz dodatkowa kasę na wydłużenie Mrozów do Mińska i nowy pociąg Warszawa - Mińsk?
Jeszcze chyba zapomnieliśmy o jedynym fakcie. Przecież wyleciała nie tylko Łukowianka, ale i Podlasie. Z czterech pociągów dla kończących o 17 zrobiły się dwa. Żadne argumenty nie pasują przeciwko dodaniu trzeciego.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 25 lis 2009, 16:50

Jak to będzie z tymi ekspresami regionalnymi? To Majewszczak chciał je wprowadzić, lecz już nie rządzi... Jednak mimo to, na bahn.de np. regionalka do Ostrołęki jest uwzględniona...
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lis 2009, 16:57

laczor pisze:Jednak mimo to, na bahn.de np. regionalka do Ostrołęki jest uwzględniona...
Bahn.de nie mają bieżącego rozkładu KM, w którym nadal trwa mieszanie. Rozkład KM (ostateczny) poznamy pewnie dopiero 7 grudnia... ](*,)

Ja mam tylko nadzieję, że zostawią "Radomiaka"...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 lis 2009, 18:31

laczor pisze:Jak to będzie z tymi ekspresami regionalnymi? To Majewszczak chciał je wprowadzić, lecz już nie rządzi... Jednak mimo to, na bahn.de np. regionalka do Ostrołęki jest uwzględniona...
większość chyba poleci
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 25 lis 2009, 18:56

zofey pisze:
Jeszcze chyba zapomnieliśmy o jedynym fakcie. Przecież wyleciała nie tylko Łukowianka, ale i Podlasie. Z czterech pociągów dla kończących o 17 zrobiły się dwa. Żadne argumenty nie pasują przeciwko dodaniu trzeciego.
No właśnie ja mam takie poważne pytanko. Czy jest szansa na zlikwidowanie dziury z Warszawy do Siedlec ok. 17.30, która powstanie po uwalonym Podlasiu do Terespola? Może być bardzo niewesoło tak jak pisze Zofey. W związku z tym mam prośbę o informację, bo jeśli KM nie przewiduje łatania tej dziury to dojeżdżający będą mieli trochę czasu na wysmażenie petycji do Intercity.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 25 lis 2009, 19:11

Ja bym wolał żeby zamiast 5 par ekspresów Warszawa-Siedlce było 5 par zwykłych pociągów w tej samej relacji. (Warszawa-Łuków 8-16 jest święty, jego zapowiedź robi prawdziwą furorę).

Przede wszystkim przy ich projektowaniu pomylono się o całą godzinę. Obok tej pary którą wszyscy polubią czyli 8-16 przydałyby się 7-15 i 9-17, a są jakieś powrót z 14 i para 10-18 (pociąg z Siedlec wpadający do Warszawy kwadrans po 9 jest jednym z najluźniejszych kursów na linii!).

[ Dodano: |25 Lis 2009|, 2009 19:14 ]
Podróżny113. Przede wszystkim 41 minut przerwy w samiuśkim największym szczycie może spowodować że niedoszli pasażerowie pociągu osobowego do Łukowa zablokują Dworzec Wschodni. Mam nadzieję że pracownicy KM zdają sobie sprawę że mają ludzi przewozić, a nie robić sobie z nich żarty i mówić "idźcie na autobus".

I trzeba sobie jasno powiedzieć że dziura po 17 nie ma nic wspólnego z rozkładem Intercity. Pośpiech nie potrzebuje więcej niż 30 minut miejsca (Polonez ma 28). Robimy pociąg około 17:45 na Wschodnim (18:15 Lublin) do Siedlec i cały problem znika.

Jeszcze się IR do Białej o 18:00 zmieści, bo nie sądzę żeby to co zrobiło Intercity pozostało bez reakcji.

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 25 lis 2009, 19:43

Może być 17:45 do Siedlec, można też przedłużyć Mrozy 17.28 ze Śródmieścia. W przeciwnym razie około 200-300 osób z Podlasia może usiłować się dostać na ten Łuków po 18, który zapowiada się na jednostkach (tylko ilu 2 czy 3?). Intercity ma tu takie znaczenie, że jeśli nie będzie jakiejś łaty KolMazu to pozostaje dojeżdżającym słanie do spółki od TLK petycji, molestowanie posłów itp.
Z tym IR do Białej lub Łukowa też niegłupi pomysł. Ze dwa lata temu takie coś na kiblu funkcjonowało w wakacje jako Wakacyjny Kasztelan-wtedy pospiech do Łukowa.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 25 lis 2009, 20:03

17:28 ze Śródmieścia i tak będzie pełny jak obecnie. 17:17 część ludzi przechwyci, ale dojdzie część z Podlasia (Mińsk, Mrozy). Duet 17:36 Siedlce i 18:09 Łuków dopiero zastąpiłby te 2 z Centralnego.

Ciekawostka:
31 października Podlasie nie mógł odjechać ze Wschodniej bo musiał poczekać aż Łukowianka zabierze nadmiar ludzi. No to zlikwidowano oba... Mistrzostwo.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 lis 2009, 9:06

Jest też miejsce na Centralnym o 17:50 (czyli po Łukowiance, której likwidacji się pewnie nikt nie spodziewał). Można przesunąć RE z 14:55 (lub 18:45, jeśli skład byłby gotowy wcześniej) i obeszłoby się bez żadnych dodatkowych kosztów czy istotnych ubytków w rozkładzie.

Wtedy:
KM Wschodnia 17:56 Rembertów (wewnętrzny) 18:04
KM Wschodnia 17:58 Rembertow (zewnętrzny) 18:06 Stojadła 18:33
IC Wschodnia 18:15 Rembertow (zewnętrzny) 18:23 Stojadła 18:40

maciekp
Posty: 22
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:54
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: maciekp » 27 lis 2009, 21:50

Na bank nie będzie RE, zmieniony rozkład po odwołaniu prezesa KM już mają. I tak zostaną osobowe do Radomia, nie bedzie pietrusa do Bobrownik, do Łowicza po 17 i rannego do Płocka rownież.

ODPOWIEDZ