Tramwaje na świecie

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 29 kwie 2011, 22:33

Glonojad pisze:Jeśli tam jest tak mało estakad i tuneli, jak wynika ze schematu, to są to w ogóle wydatki nie do porównania. Demagogia taka, jak się czasem w Warszawie spotyka w stylu "konieczne jest moratorium na rozbudowę tramwaju bo hamują rozbudowę metra" - po Tobie się tego nie spodziewałem. :-?
Tam jednak jest trochę inna sytuacja, zwłaszcza że planowany szybki tramwaj będzie się różnił się na tyle od konwencjonalnego, że w zasadzie będzie to kolejny rodzaj transportu. Analogicznie - to trochę tak jakby bronić budowy translohra w mieście gdzie już funkcjonuje sieć tramwajowa i sieć metra. Na odległość wydaje mi się, że lepiej i taniej byłoby zreorganizować system wymiany pasażerskiej udostępniając wsiadającym do tramwajów więcej niż jedne drzwi.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 kwie 2011, 22:15

Glonojad pisze:No więc jeśli można odciążyć metro 5, 10 czy 20x tańszym tramwajem, to chyba jest to ekonomicznie, nie?
Może uznali, że metro jest na tyle przeciążone, że nie uda im się nic (za te same pieniądze) wskórać?
Kilka lat temu Londyn nosił się z budową linii tramwajowej północ-południe przez centrum miasta (w okolicach Northern Line), aby odciążyć metro (niestety kryzys pogrzebał (czasowo?) te plany).
Może jest to podobny przypadek?

Albo nowa zabawka ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 kwie 2011, 23:47

Tramwaj na takiej trasie w Londynie to mrzonki / farmazony. Bardziej konretne były propopozycje tramwaju na trasach niepokrywających się z komunikacją szynową.
Northern line odciążona ma być przez poprawę systemu sterowania ruchem i w perspektywie rozdzielenie ruchu na dwie osobne linie (już teraz ruch w dużej mierze jest podzielony)

[ Dodano: |30 Kwi 2011|, 2011 23:49 ]
Plany tramwajowe w Londynie pogrzebal nie kryzys, a polityka i lokalne protesty. Bo mimo kryzysu inwestuje się mocno w overground, no i wielka inwestycja, jaką jest cross-rail (coś jak francuski RER)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 maja 2011, 9:55

Przede wszystkim tramwaj został w Londynie pogrzebany przez fakt, że prezesem TfL został autobusiarz nie czujący szyny wcale, co wiem bezpośrednio od osoby kierującej sekcją projektów light rail do czasu ich zawieszenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 maja 2011, 14:47

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 05 maja 2011, 19:42

Saragossa:
Saragoski tramwaj na Youtube
Całkiem ładny tram. Film chyba sprzed otwarcia, w środku same ludki w jakichś kamizelkach roboczych.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 maja 2011, 20:10

Chryste, ale skrzypi!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 cze 2011, 13:05

Mapka planów budowy sieci tramwajowej (czarne linie, kolorem zaznaczono sieć metra) w Waszyngtonie:

Obrazek
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2011, 14:20

Jakaś legenda? Kolory to metro, czarne to tramwaje? Czy czarne to tramy uliczne, a kolory - wydzielone (LRT)?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 02 cze 2011, 14:23

Chodzi o te czarne linie?
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 cze 2011, 15:11

Glonojad pisze:Jakaś legenda? Kolory to metro, czarne to tramwaje? Czy czarne to tramy uliczne, a kolory - wydzielone (LRT)?
kolory to metro.
Ale niektóre linie tramwajowe - jak widać - bedą spełniały typową rolę dowozówek.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 cze 2011, 15:51

Tak, tramwaje są na tej mapce zaznaczone na czarno.

Tu zaś artykuł z Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Streetcar
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 02 cze 2011, 20:19

Jeśli ktoś lubi jazdę tramwajem to zapraszam do Bazylei (Szwajcaria)
http://www.youtube.com/watch?v=721wLFiCfak
Na filmie linia 1 i 14. Na przystanku Dreirosenbrücke tramwaj zmienia numer i z linii 1 robi się linia 14.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 02 cze 2011, 23:18

Siec Light Rail w Salt Lake City gotowa w 2015. Siec majaca teraz 64 mil powiekszy sie o 70 mil.
Obrazek

[ Dodano: |2 Cze 2011|, 2011 23:21 ]
Na rozwoj transportu w Denver skladaja sie light rail, SKM (diesel i elektryczne) oraz BRT.

Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2011, 23:04

A propos Szwajcarii - broszura informująca o planowanym rozwoju infrastruktury tramwajowej w Zurychu.

Rozpisana do 2025 łącznie ze zmianami marszrutyzacji tramwajów (tak, zmianami układu linii!!!) w taktach pięcioletnich.

Przydałoby się coś takiego w Warszawie, tyle, że... po 2014 rozwoju tramwajów się nie przewiduje.

http://www.stadt-zuerich.ch/content/dam ... w_2025.pdf

Broszura w języku Goethego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ