Strona 5 z 21

: 29 kwie 2011, 22:33
autor: JacekM
Glonojad pisze:Jeśli tam jest tak mało estakad i tuneli, jak wynika ze schematu, to są to w ogóle wydatki nie do porównania. Demagogia taka, jak się czasem w Warszawie spotyka w stylu "konieczne jest moratorium na rozbudowę tramwaju bo hamują rozbudowę metra" - po Tobie się tego nie spodziewałem. :-?
Tam jednak jest trochę inna sytuacja, zwłaszcza że planowany szybki tramwaj będzie się różnił się na tyle od konwencjonalnego, że w zasadzie będzie to kolejny rodzaj transportu. Analogicznie - to trochę tak jakby bronić budowy translohra w mieście gdzie już funkcjonuje sieć tramwajowa i sieć metra. Na odległość wydaje mi się, że lepiej i taniej byłoby zreorganizować system wymiany pasażerskiej udostępniając wsiadającym do tramwajów więcej niż jedne drzwi.

: 30 kwie 2011, 22:15
autor: person
Glonojad pisze:No więc jeśli można odciążyć metro 5, 10 czy 20x tańszym tramwajem, to chyba jest to ekonomicznie, nie?
Może uznali, że metro jest na tyle przeciążone, że nie uda im się nic (za te same pieniądze) wskórać?
Kilka lat temu Londyn nosił się z budową linii tramwajowej północ-południe przez centrum miasta (w okolicach Northern Line), aby odciążyć metro (niestety kryzys pogrzebał (czasowo?) te plany).
Może jest to podobny przypadek?

Albo nowa zabawka ;)

: 30 kwie 2011, 23:47
autor: MeWa
Tramwaj na takiej trasie w Londynie to mrzonki / farmazony. Bardziej konretne były propopozycje tramwaju na trasach niepokrywających się z komunikacją szynową.
Northern line odciążona ma być przez poprawę systemu sterowania ruchem i w perspektywie rozdzielenie ruchu na dwie osobne linie (już teraz ruch w dużej mierze jest podzielony)

[ Dodano: |30 Kwi 2011|, 2011 23:49 ]
Plany tramwajowe w Londynie pogrzebal nie kryzys, a polityka i lokalne protesty. Bo mimo kryzysu inwestuje się mocno w overground, no i wielka inwestycja, jaką jest cross-rail (coś jak francuski RER)

: 01 maja 2011, 9:55
autor: Glonojad
Przede wszystkim tramwaj został w Londynie pogrzebany przez fakt, że prezesem TfL został autobusiarz nie czujący szyny wcale, co wiem bezpośrednio od osoby kierującej sekcją projektów light rail do czasu ich zawieszenia.

: 05 maja 2011, 14:47
autor: Bastian

: 05 maja 2011, 19:42
autor: JaBaal
Saragossa:
Saragoski tramwaj na Youtube
Całkiem ładny tram. Film chyba sprzed otwarcia, w środku same ludki w jakichś kamizelkach roboczych.

: 05 maja 2011, 20:10
autor: Glonojad
Chryste, ale skrzypi!

: 02 cze 2011, 13:05
autor: Bastian
Mapka planów budowy sieci tramwajowej (czarne linie, kolorem zaznaczono sieć metra) w Waszyngtonie:

Obrazek

: 02 cze 2011, 14:20
autor: Glonojad
Jakaś legenda? Kolory to metro, czarne to tramwaje? Czy czarne to tramy uliczne, a kolory - wydzielone (LRT)?

: 02 cze 2011, 14:23
autor: esbek
Chodzi o te czarne linie?

: 02 cze 2011, 15:11
autor: MeWa
Glonojad pisze:Jakaś legenda? Kolory to metro, czarne to tramwaje? Czy czarne to tramy uliczne, a kolory - wydzielone (LRT)?
kolory to metro.
Ale niektóre linie tramwajowe - jak widać - bedą spełniały typową rolę dowozówek.

: 02 cze 2011, 15:51
autor: Bastian
Tak, tramwaje są na tej mapce zaznaczone na czarno.

Tu zaś artykuł z Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Streetcar

: 02 cze 2011, 20:19
autor: esbek
Jeśli ktoś lubi jazdę tramwajem to zapraszam do Bazylei (Szwajcaria)
http://www.youtube.com/watch?v=721wLFiCfak
Na filmie linia 1 i 14. Na przystanku Dreirosenbrücke tramwaj zmienia numer i z linii 1 robi się linia 14.

: 02 cze 2011, 23:18
autor: geograf_OSU
Siec Light Rail w Salt Lake City gotowa w 2015. Siec majaca teraz 64 mil powiekszy sie o 70 mil.
Obrazek

[ Dodano: |2 Cze 2011|, 2011 23:21 ]
Na rozwoj transportu w Denver skladaja sie light rail, SKM (diesel i elektryczne) oraz BRT.

Obrazek

: 12 lip 2011, 23:04
autor: Glonojad
A propos Szwajcarii - broszura informująca o planowanym rozwoju infrastruktury tramwajowej w Zurychu.

Rozpisana do 2025 łącznie ze zmianami marszrutyzacji tramwajów (tak, zmianami układu linii!!!) w taktach pięcioletnich.

Przydałoby się coś takiego w Warszawie, tyle, że... po 2014 rozwoju tramwajów się nie przewiduje.

http://www.stadt-zuerich.ch/content/dam ... w_2025.pdf

Broszura w języku Goethego.