Komunikacja po otwarciu lotniskowej SKM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lut 2011, 21:11

Może niejasno się wyraziłem:
520: Znana - P+R Marsa
523: Bemowo - P+R Marsa.
Takie luźne dywagacje, nie bijcie.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 lut 2011, 21:29

Ja zrozumiałem od razu o co Ci chodzi
523 ja bym zostawił bez zmian
Obrazek

Rosa
Posty: 4490
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 18 lut 2011, 21:45

Od paru miesięcy SKM jeździ do Wawra i 521 nie utraciło pasażerów, Minibus nie zamierza bankrutowac więc mówienie na zapas że 175 trzeba koniecznie gdzies przerzucac jest nadgorliwością. Jeśli kiedys opustoszeje to może delikatnie się zmniejszy czestotliwośc ale tak czy inaczej nie wierzę aby tutaj dużo trzeba było zmieniać. SKM to nie metro.

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 2316
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 lut 2011, 21:48

KwZ pisze:Co masz na myśli?

Może więc coś takiego: 188 wzmocnione na Olszynkę, 102 na Gocławek Wschodni, 523 i 520 skoordynowane gdzieś w rytmie [7,5/10/10] skrócone do węzła P+R Węzeł Marsa (i odprzystankowione do Politechniki) oraz 382 -> 182 z tegoż Węzła do Zachodniego przez Witolin.
Może jakieś realniejsze propozycje? Polecam
Mimo to do inwestycji na Gocławku jeszcze daleka droga. Dyrektor Reksnis zakłada optymistyczną wersję, w której nowy punkt przesiadkowy byłby otwarty ok. 2015 r. Jest wart ok. 135 mln zł (według kosztorysu sprzed dwóch lat) i nie ma go nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym. Budowę można wprawdzie podzielić na etapy (najpierw pętle, potem garaż), ale wszystko trzeba wpisać do miejscowego planu zagospodarowania.
wycięty fragment artykułu z tematu "Węzeł przesiadkowy Gocławek" przedstawiający najszybszy czas budowy tych waszych P+R.

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 18 lut 2011, 22:08

MichalJ pisze:"Nie wyobrażam sobie pocięcia U, które jest na Ursynowie hoho." :)
Można się w ten sposób natrząsać i jeszcze dorzucać średnio śmieszne teksty o dyliżansach, które też kiedyś jeździły (może też na lotnisko? ha-ha-ha, nie mogę), ale mimo wszystko co innego wycofanie U z Ursynowa, a co innego całkowite wyrzucanie z lotniska linii, która kursuje tam 42 lata i NIGDY nie była stąd NIGDZIE wycofywana. Na miejscu ZTM odczekałbym przynajmniej kilka miesięcy od uruchomienia SKM-ki ze wszelkimi zmianami trasowymi, poobserwował i dopiero zabrałbym się za ewentualne poprawki. Myślę jednak, że nie będzie dużym marnotrawstwem utrzymanie 175 co 10 min.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2011, 22:11

No cóż. Sporo mniejszy od Warszawy Zurych, mimo połączenia S-Bahnem (prawdopodobnie najlepszym na swiecie) z lotniskiem, wybudował doń specjalnie linię tramwajową. Owszem, jeździ ta linia m.in. z Hbf...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Delfino
Posty: 920
Rejestracja: 03 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Delfino » 18 lut 2011, 22:50

Serio? Ale ja jestem frajer, płaciłem osobno za S-Bahn, a potem tramwaj. Może wtedy jeszcze nie było? :)

Kra
Posty: 1875
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 19 lut 2011, 18:48

Glonojad pisze:No cóż. Sporo mniejszy od Warszawy Zurych, mimo połączenia S-Bahnem (prawdopodobnie najlepszym na swiecie) z lotniskiem, wybudował doń specjalnie linię tramwajową. Owszem, jeździ ta linia m.in. z Hbf...
Jeździłem nią w ubiegłym roku kilkakrotnie i ... na odcinku Oerlikon-Kloten (lotnisko) obciążenie było takie sobie, ale trzeba pamiętać, iż dla przyjezdnych jest to jednaknowe rozwiązanie i uzupełniające do S-bahn, poza tym większość kursów jeździ na trasie skróconej Hbf-Oerlikon (choć swoją drogą to w tramach w Zurychu to tłoku nie spotkałem ;-) )

daniel.k
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 11:12

Post autor: daniel.k » 20 lut 2011, 9:00

ja wole dojechać na lotnisko autobusem 175 z Dworca Centralnego,przynajmniej na 100% wiem że dojadę na czas. Nie wsiądę w SKM bo będę się bać aby pociąg nie stanął pomiędzy stacjami.
Raz wybrałem się na Ursus Kolejami Mazowieckimi i staliśmy pomiędzy stacja Ochota i Zachodnia około godziny bez żadnej informacji od konduktora kiedy ruszymy. A gdybym tak jechał na lotnisko i spieszył się na samolot, to co miałbym zrobić wyskakiwać z pociągu i gonic na Taxi?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2011, 12:43

A czy sytuacje awaryjne zdarzają się codziennie? 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 lut 2011, 12:44

daniel.k pisze:ja wole dojechać na lotnisko autobusem 175 z Dworca Centralnego,przynajmniej na 100% wiem że dojadę na czas.
A jak staniesz w korku, to nie możesz być pewnym dojazdu na czas
Obrazek

daniel.k
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 11:12

Post autor: daniel.k » 20 lut 2011, 12:52

akurat trasa 175 na lotnisko jest przewidywalna, nawet gdy będą korki to opóźnienie nie jest zbyt duże a pociągiem to nigdy nie wiadomo ile się będzie stać w tkz polu

Bywalec pisze:
daniel.k pisze:ja wole dojechać na lotnisko autobusem 175 z Dworca Centralnego,przynajmniej na 100% wiem że dojadę na czas.
A jak staniesz w korku, to nie możesz być pewnym dojazdu na czas

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2011, 12:58

Jasne jasne.

[ Dodano: |20 Lut 2011|, 2011 13:00 ]
Kra pisze:, poza tym większość kursów jeździ na trasie skróconej Hbf-Oerlikon
To chyba coś nowego? Chociaż czekaj, ja tym jechałem w niedzielę...
http://online.fahrplaninfo.zvv.ch/pdf/0 ... _01608.pdf
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24720
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lut 2011, 13:01

Zwłaszcza, jak delegacje rządowe szlajają się po Żwirkach, a 175 ląduje na Okęciu (he he he).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7143
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 lut 2011, 13:06

daniel.k pisze:akurat trasa 175 na lotnisko jest przewidywalna, nawet gdy będą korki to opóźnienie nie jest zbyt duże a pociągiem to nigdy nie wiadomo ile się będzie stać w tkz polu
Jest przewidywalna jak jedzie głowa innego państwa lub jakiś idiota owinie się na latarni i zablokuje ruch? Nie pisz bajeczek których nie porafisz udowodnić.

Zablokowany