Dyskusje o PKSach wszelakich

Moderator: JacekM

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 09 sty 2007, 22:35

Gazeta Wyborcza pisze:Połączeni będą silniejsi

Pięć przedsiębiorstw PKS z Lubelszczyzny połączyło się w jedną firmę. Jacek Semczuk, dyrektor nowego przedsiębiorstwa, zapowiada, że do końca lutego przedstawi plan naprawy przedsiębiorstwa. Na drogach ma być więcej autobusów

Połączenie przedsiębiorstw to wynik decyzji wojewody. Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące.

- Chcemy okrzepnąć w tej nowej strukturze, dlatego dajemy sobie czas do końca lutego na podjęcie pierwszych decyzji - mówi Semczuk. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania i pozwoli lepiej konkurować nowej firmie z prywatnymi przewoźnikami. - Chcemy zwiększyć liczbę kursów, tworzyć nowe linie i konkurować z właścicielami busów. Będziemy z nimi konkurować nie tylko niższą ceną, ale i jakością - zapowiada.

Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody, tłumaczy, że połączenie to sukces, chociaż żałuje, że z trzynastu działających na Lubelszczyźnie PKS-ów tylko pięć zdecydowało się na ten krok. - Nie zgodziły się na to związki zawodowe, ale mam nadzieję, że przekonają się, iż to miało sens. Nie zamykamy drogi innym zakładom - mówi.

Do końca lutego zbierze się rada dyrektorów połączonych przedsiębiorstw. Każdy z nich będzie przedstawiać swoje pomysły na funkcjonowanie nowej firmy. Do końca lutego ma być przedstawiony nowy biznesplan przedsiębiorstwa.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 sty 2007, 9:38

GW pisze:Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania.
:arrow: Co do ostatniego zdania, to z pewnością mają rację. Każde przedsiębiorstwo obsługuje określony teren. Inni przewoźnicy muszą płacić choćby za każdorazowy wjazd na dworzec PKS. Tym pięciu firmom ten problem wzajemnie już odejdzie.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 10 sty 2007, 10:27

O, widzę, że PKS Chełm się nie załapał. W sumie nic dziwnego, moja lokalna firma już dawno olała wyrabianie zysku po wsiach. Zrobiła konkurencję komunikacji miejskiej w Chełmie i całkiem nieźle na tym wychodzi.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 sty 2007, 10:59

Karol pisze:O, widzę, że PKS Chełm się nie załapał.
:arrow: Chełm to już chyba trochę za daleko, żeby łączyć się z Lublinem. Teraz to jedno województwo, ale kiedyś były osobne.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 10 sty 2007, 11:45

Hrubieszów jest dalej ;-) Tomaszów Lubelski tym bardziej :smile:
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 10 sty 2007, 16:19

Ale aż dziwne, że Opole Lubelskie się nie załapało. To chyba najbiedniejszy PKS w Polsce...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8875
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2007, 18:42

Związki, związki.
Pewnie związki bały się zwolnień.
A lepiej być najbiedniejszym, ale z pensją co miesiąc, nie?

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 08 lut 2007, 10:06

Od dnia 01.02.2007r. PPKS Piaseczno zawiesiło wszystkie kursy na trasach: Karczew :arrow: Warszawa oraz Rzakta :arrow: Otwock ](*,)

Krzysiek_S
Posty: 5135
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 08 lut 2007, 10:33

ŁUKASZ_1 pisze:Od dnia 01.02.2007r. PPKS Piaseczno zawiesiło wszystkie kursy na trasach: Karczew :arrow: Warszawa oraz Rzakta :arrow: Otwock ](*,)
Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:35

Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Krzysiek_S
Posty: 5135
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 lut 2007, 11:33

Busmann pisze:
Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.
Minibus ma lepszy tabor od Wilgi,Arka gorszy,nie licze pozostałych bo ci rzadko się pojawiają.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 lut 2007, 12:01

Na tym kierunku ludzie chcą wozić się coraz lepszymi wozami. PKS który oferował H9 po prostu przepadł. Trzej podstawowi przewoźnicy ciągle wymieniają tabor. MiniBus ostatnio nabył już Setrę serii S315 oraz kolejne przegubowce O405G. Arka ma pierwszego niskacza i ciągle widać nowe używańce. Wilga działa podobnie i wciąż pojawiają się "nowe" używańce. Autosana trudno uświadczyć u któregoś z przewoźników.
Na innych kierunkach też prywaciarze starają się podnieść komfort podróżowania (Translud, Toro). Z drugiej strony południe Warszawy jest ostro atakowane przez PKS. Zarówno Piaseczno jak i Grójec, gdzie też tabor jest stale wymieniany i modernizowany.

Krzysiek_S
Posty: 5135
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 lut 2007, 12:08

Nie wiesz może ile Minibus ma obecnie przegubów 6-7 wozów, może więcej ?
Bo część sprzedał,dużo kupił i trudno się teraz połapać. :-k
Napewno wysyła dwa przeguby na Minibusa bis.
A na Minibusa to nie wiem.
A ta nowa Setra to z którego roku,fajnie wygląda.?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 lut 2007, 16:57

Krzysiek pisze:Nie wiesz może ile Minibus ma obecnie przegubów 6-7 wozów, może więcej ?
Bo część sprzedał,dużo kupił i trudno się teraz połapać. :-k
Napewno wysyła dwa przeguby na Minibusa bis.
A na Minibusa to nie wiem.
Tak dokładnie to też nie wiem, ale policzmy. 3 Setry SG219SL i co najmniej 5 O405G.
Krzysiek pisze:A ta nowa Setra to z którego roku,fajnie wygląda.?
Wiem tylko, że to S315UL i jest raczej młoda (najwyżej 10 lat).

Krzysiek_S
Posty: 5135
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 lut 2007, 17:47

Na TWB naliczyłem mercedesów 405 G 3 wozy,Setry SG 219 3 wozy.
Więc jest 6.
Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html

ODPOWIEDZ