Strona 5 z 82
: 09 sty 2007, 22:35
autor: ŁUKASZ_1
Gazeta Wyborcza pisze:Połączeni będą silniejsi
Pięć przedsiębiorstw PKS z Lubelszczyzny połączyło się w jedną firmę. Jacek Semczuk, dyrektor nowego przedsiębiorstwa, zapowiada, że do końca lutego przedstawi plan naprawy przedsiębiorstwa. Na drogach ma być więcej autobusów
Połączenie przedsiębiorstw to wynik decyzji wojewody. Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące.
- Chcemy okrzepnąć w tej nowej strukturze, dlatego dajemy sobie czas do końca lutego na podjęcie pierwszych decyzji - mówi Semczuk. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania i pozwoli lepiej konkurować nowej firmie z prywatnymi przewoźnikami. - Chcemy zwiększyć liczbę kursów, tworzyć nowe linie i konkurować z właścicielami busów. Będziemy z nimi konkurować nie tylko niższą ceną, ale i jakością - zapowiada.
Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody, tłumaczy, że połączenie to sukces, chociaż żałuje, że z trzynastu działających na Lubelszczyźnie PKS-ów tylko pięć zdecydowało się na ten krok. - Nie zgodziły się na to związki zawodowe, ale mam nadzieję, że przekonają się, iż to miało sens. Nie zamykamy drogi innym zakładom - mówi.
Do końca lutego zbierze się rada dyrektorów połączonych przedsiębiorstw. Każdy z nich będzie przedstawiać swoje pomysły na funkcjonowanie nowej firmy. Do końca lutego ma być przedstawiony nowy biznesplan przedsiębiorstwa.
: 10 sty 2007, 9:38
autor: MZ
GW pisze:Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania.
Co do ostatniego zdania, to z pewnością mają rację. Każde przedsiębiorstwo obsługuje określony teren. Inni przewoźnicy muszą płacić choćby za każdorazowy wjazd na dworzec PKS. Tym pięciu firmom ten problem wzajemnie już odejdzie.
: 10 sty 2007, 10:27
autor: Karol
O, widzę, że PKS Chełm się nie załapał. W sumie nic dziwnego, moja lokalna firma już dawno olała wyrabianie zysku po wsiach. Zrobiła konkurencję komunikacji miejskiej w Chełmie i całkiem nieźle na tym wychodzi.
: 10 sty 2007, 10:59
autor: MZ
Karol pisze:O, widzę, że PKS Chełm się nie załapał.
Chełm to już chyba trochę za daleko, żeby łączyć się z Lublinem. Teraz to jedno województwo, ale kiedyś były osobne.
: 10 sty 2007, 11:45
autor: Karol
Hrubieszów jest dalej
Tomaszów Lubelski tym bardziej
: 10 sty 2007, 16:19
autor: R-9 Chełmska
Ale aż dziwne, że Opole Lubelskie się nie załapało. To chyba najbiedniejszy PKS w Polsce...
: 10 sty 2007, 18:42
autor: person
Związki, związki.
Pewnie związki bały się zwolnień.
A lepiej być najbiedniejszym, ale z pensją co miesiąc, nie?
: 08 lut 2007, 10:06
autor: ŁUKASZ_1
Od dnia 01.02.2007r. PPKS Piaseczno zawiesiło wszystkie kursy na trasach: Karczew Warszawa oraz Rzakta Otwock
: 08 lut 2007, 10:33
autor: Krzysiek_S
: 09 lut 2007, 10:35
autor: Wolfchen
Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.
: 09 lut 2007, 11:33
autor: Krzysiek_S
Busmann pisze:Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.
Minibus ma lepszy tabor od Wilgi,Arka gorszy,nie licze pozostałych bo ci rzadko się pojawiają.
: 09 lut 2007, 12:01
autor: Plesim
Na tym kierunku ludzie chcą wozić się coraz lepszymi wozami. PKS który oferował H9 po prostu przepadł. Trzej podstawowi przewoźnicy ciągle wymieniają tabor. MiniBus ostatnio nabył już Setrę serii S315 oraz kolejne przegubowce O405G. Arka ma pierwszego niskacza i ciągle widać nowe używańce. Wilga działa podobnie i wciąż pojawiają się "nowe" używańce. Autosana trudno uświadczyć u któregoś z przewoźników.
Na innych kierunkach też prywaciarze starają się podnieść komfort podróżowania (Translud, Toro). Z drugiej strony południe Warszawy jest ostro atakowane przez PKS. Zarówno Piaseczno jak i Grójec, gdzie też tabor jest stale wymieniany i modernizowany.
: 09 lut 2007, 12:08
autor: Krzysiek_S
Nie wiesz może ile Minibus ma obecnie przegubów 6-7 wozów, może więcej ?
Bo część sprzedał,dużo kupił i trudno się teraz połapać.
Napewno wysyła dwa przeguby na Minibusa bis.
A na Minibusa to nie wiem.
A ta nowa Setra to z którego roku,fajnie wygląda.?
: 09 lut 2007, 16:57
autor: Plesim
Krzysiek pisze:Nie wiesz może ile Minibus ma obecnie przegubów 6-7 wozów, może więcej ?
Bo część sprzedał,dużo kupił i trudno się teraz połapać.
Napewno wysyła dwa przeguby na Minibusa bis.
A na Minibusa to nie wiem.
Tak dokładnie to też nie wiem, ale policzmy. 3 Setry SG219SL i co najmniej 5 O405G.
Krzysiek pisze:A ta nowa Setra to z którego roku,fajnie wygląda.?
Wiem tylko, że to S315UL i jest raczej młoda (najwyżej 10 lat).
: 09 lut 2007, 17:47
autor: Krzysiek_S
Na TWB naliczyłem mercedesów 405 G 3 wozy,Setry SG 219 3 wozy.
Więc jest 6.
Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html