O ulicach dwujezdniowych...
Moderator: Wiliam
Po co snuć się od czerwonego światła do czerwonego światła na Marymonckiej, skoro można pruć Wisłostradą? Ruch przeniósł się z jednej części Bielan w drugą. Poza tym jakaś część samochodów jeździ teraz od mostu Północnego przez węzeł Metro Młociny i poszerzoną Kasprowicza do al. Reymonta. Tak czy owak nie widzę sensu, by zwężać Marymoncką. Dobrą decyzją było za to przeznaczenie jednego z trzech pasów na miejsca parkingowe. I tak powinno się też zrobić na dalszych odcinkach Marymonckiej - tam, gdzie jest taka potrzeba.
Skoro ruch poradził sobie pomimo (ekhem) zwężenia, to może mimo wszystko nie potrzeba tyle asfaltu, który trzeba położyć (koszty), utrzymać/sprzątać (koszty), pomalować (koszty) itd.?
Też się zastanawiam nad szerokością Marymonckiej, tym bardziej, że nie było tam korków, nie licząc poranków, także przed rozpoczęciem remontu. Zresztą tak obiektywnie patrząc to nie ma gdzie tą Marymoncką jechać, bo potoki przejmuje Wisłostrada (wespół z Trasą AK na Wolę) lub TMP+al. Reymonta. Po prostu tam ostatnio zmieniły się kompletnie warunki podróży.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik:
https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas. Można pomyśleć nad przebudową, długość i szerokość platform tramwajowych woła o pomstę do nieba.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek. Rondo Marsa ma efektywnie wykorzystane tylko dwa pasy, bo prawy jest do skrętu i do cwaniakowania. Potok w kierunku Wawra i w kierunku Rembertowa jest bardzo duży.Os0 pisze:Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas.
Efektywnie Grochowska i tak ma tylko dwa pasy. Taka jest jej realna przepustowość i na zjeździe z ronda Wiatraczna, i przy Pl. Szembeka (skręcający w prawo).
Inna rzecz, że na rondzie Marsa turbina rozpisana jest tak, że wloty do miasta (Płowiecka i Marsa) są rozpisane dobrze, a wyloty (Grochowska i ostrobramska) mają po jednym pasie prawie martwym.
Inna rzecz, że na rondzie Marsa turbina rozpisana jest tak, że wloty do miasta (Płowiecka i Marsa) są rozpisane dobrze, a wyloty (Grochowska i ostrobramska) mają po jednym pasie prawie martwym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
O to mi chodziło. Z prawego pasa odbywają się skręty i parkowanie więc pozostają dwa do ruchu.
co do wlotów na Marsa to jest tak jak piszesz. A największym koszmarkiem jest wjazd z Trasy Siekierkowskiej na Grochowską
co do wlotów na Marsa to jest tak jak piszesz. A największym koszmarkiem jest wjazd z Trasy Siekierkowskiej na Grochowską
W stronę Marsa może rzeczywiście trzeci pas daje radę (zapomniałem też, że się przydaje przy skręcie w Zamieniecką), ale już w drugą stronę można by coś pokombinować od Gocławka (przy okazji można by wtedy zezwolić na skręt w Jubilerską w lewo).
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Problemy są gdy:
1. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Podolskiej
2. Ktoś skręca w lewo i w prawo przy Zamienieckiej
3. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Wspólnej drodze.
I to są sytuacje, które zdarzają się na prawie każdym cyklu.
1. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Podolskiej
2. Ktoś skręca w lewo i w prawo przy Zamienieckiej
3. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Wspólnej drodze.
I to są sytuacje, które zdarzają się na prawie każdym cyklu.
Zamiast asfaltu lepsze wyznaczone miejsca do parkowania. Podobnie na Mickiewicza (Wilson-Potocka) - po co fikcja z ulicą 2x2?MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik: https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Czyli sam zaprzeczyłeś wcześniejszej tezie...pawcio pisze:Efektywnie Grochowska i tak ma tylko dwa pasy. Taka jest jej realna przepustowość i na zjeździe z ronda Wiatraczna, i przy Pl. Szembeka (skręcający w prawo).cns80 pisze:O to mi chodziło. Z prawego pasa odbywają się skręty i parkowanie więc pozostają dwa do ruchu.
...i jednocześnie sam potwierdziłeś, że na całej długości wystarczą po 2 pasy, a trzeci przydatny jest wyłącznie w rejonie (newralgicznych) skrzyżowań.cns80 pisze:Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek.
A na czym te miejsca, jeśli nie na asfalcie?person pisze:Zamiast asfaltu lepsze wyznaczone miejsca do parkowania.MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik: https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Lepiej od asfaltu przy nacisku statyczny sprawdza się chociażby nawierzchnia betonowa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda Trzeci pas jest potrzebny. Skręty odbywają się wszędzie: ulica, ulica, urząd pracy/komisariat, mercedes, ulica, BP, Lidl, ulica, ulica itd. Do tego pas służy też autobusom.person pisze:Czyli sam zaprzeczyłeś wcześniejszej tezie...
cns80 pisze:
Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek.
...i jednocześnie sam potwierdziłeś, że na całej długości wystarczą po 2 pasy, a trzeci przydatny jest wyłącznie w rejonie (newralgicznych) skrzyżowań.
Jakiekolwiek zawężanie jest idiotyczne ponieważ niczego dobrego nie daje za to utrudnia poruszanie w momentach newralgicznych.
Zapewniam cię, że byłoby dużo, dużo gorzej gdyby każdy myślał i rozumiał tak samo.cns80 pisze: Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda