O ulicach dwujezdniowych...

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 sty 2016, 11:35

Po co snuć się od czerwonego światła do czerwonego światła na Marymonckiej, skoro można pruć Wisłostradą? Ruch przeniósł się z jednej części Bielan w drugą. Poza tym jakaś część samochodów jeździ teraz od mostu Północnego przez węzeł Metro Młociny i poszerzoną Kasprowicza do al. Reymonta. Tak czy owak nie widzę sensu, by zwężać Marymoncką. Dobrą decyzją było za to przeznaczenie jednego z trzech pasów na miejsca parkingowe. I tak powinno się też zrobić na dalszych odcinkach Marymonckiej - tam, gdzie jest taka potrzeba.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 sty 2016, 12:35

Skoro ruch poradził sobie pomimo (ekhem) zwężenia, to może mimo wszystko nie potrzeba tyle asfaltu, który trzeba położyć (koszty), utrzymać/sprzątać (koszty), pomalować (koszty) itd.?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 12 sty 2016, 13:39

Też się zastanawiam nad szerokością Marymonckiej, tym bardziej, że nie było tam korków, nie licząc poranków, także przed rozpoczęciem remontu. Zresztą tak obiektywnie patrząc to nie ma gdzie tą Marymoncką jechać, bo potoki przejmuje Wisłostrada (wespół z Trasą AK na Wolę) lub TMP+al. Reymonta. Po prostu tam ostatnio zmieniły się kompletnie warunki podróży.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 sty 2016, 14:48

Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik:
https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 12 sty 2016, 17:14

Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas. Można pomyśleć nad przebudową, długość i szerokość platform tramwajowych woła o pomstę do nieba.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 sty 2016, 7:52

Os0 pisze:Grochowska to samo, dopiero przed rondem Marsa przydaje się trzeci pas.
Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek. Rondo Marsa ma efektywnie wykorzystane tylko dwa pasy, bo prawy jest do skrętu i do cwaniakowania. Potok w kierunku Wawra i w kierunku Rembertowa jest bardzo duży.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2016, 8:15

Efektywnie Grochowska i tak ma tylko dwa pasy. Taka jest jej realna przepustowość i na zjeździe z ronda Wiatraczna, i przy Pl. Szembeka (skręcający w prawo).
Inna rzecz, że na rondzie Marsa turbina rozpisana jest tak, że wloty do miasta (Płowiecka i Marsa) są rozpisane dobrze, a wyloty (Grochowska i ostrobramska) mają po jednym pasie prawie martwym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 sty 2016, 8:37

O to mi chodziło. Z prawego pasa odbywają się skręty i parkowanie więc pozostają dwa do ruchu.

co do wlotów na Marsa to jest tak jak piszesz. A największym koszmarkiem jest wjazd z Trasy Siekierkowskiej na Grochowską :)

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 13 sty 2016, 9:44

W stronę Marsa może rzeczywiście trzeci pas daje radę (zapomniałem też, że się przydaje przy skręcie w Zamieniecką), ale już w drugą stronę można by coś pokombinować od Gocławka (przy okazji można by wtedy zezwolić na skręt w Jubilerską w lewo).
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 sty 2016, 10:09

Problemy są gdy:
1. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Podolskiej
2. Ktoś skręca w lewo i w prawo przy Zamienieckiej
3. Ktoś zawraca, a ktoś inny skręca przy Wspólnej drodze.

I to są sytuacje, które zdarzają się na prawie każdym cyklu.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2016, 12:21

MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik: https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Zamiast asfaltu lepsze wyznaczone miejsca do parkowania. Podobnie na Mickiewicza (Wilson-Potocka) - po co fikcja z ulicą 2x2?
pawcio pisze:Efektywnie Grochowska i tak ma tylko dwa pasy. Taka jest jej realna przepustowość i na zjeździe z ronda Wiatraczna, i przy Pl. Szembeka (skręcający w prawo).
cns80 pisze:O to mi chodziło. Z prawego pasa odbywają się skręty i parkowanie więc pozostają dwa do ruchu.
Czyli sam zaprzeczyłeś wcześniejszej tezie...
cns80 pisze:Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek.
...i jednocześnie sam potwierdziłeś, że na całej długości wystarczą po 2 pasy, a trzeci przydatny jest wyłącznie w rejonie (newralgicznych) skrzyżowań.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 sty 2016, 12:52

person pisze:
MichalJ pisze:Ale niech sobie będzie ten asfalt, tylko niech samochody nie pchają się z niego na chodnik: https://goo.gl/maps/uD1BE98xj142
Zamiast asfaltu lepsze wyznaczone miejsca do parkowania.
A na czym te miejsca, jeśli nie na asfalcie?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 sty 2016, 13:41

Lepiej od asfaltu przy nacisku statyczny sprawdza się chociażby nawierzchnia betonowa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 sty 2016, 14:19

person pisze:Czyli sam zaprzeczyłeś wcześniejszej tezie...

cns80 pisze:
Wybacz, ale tylko dzięki tym 3 pasom Grochowska jedzie od Wiatracznej do ronda Marsa. Gdyby miała dwa to byłby permanentny korek.


...i jednocześnie sam potwierdziłeś, że na całej długości wystarczą po 2 pasy, a trzeci przydatny jest wyłącznie w rejonie (newralgicznych) skrzyżowań.
Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda :roll: Trzeci pas jest potrzebny. Skręty odbywają się wszędzie: ulica, ulica, urząd pracy/komisariat, mercedes, ulica, BP, Lidl, ulica, ulica itd. Do tego pas służy też autobusom.

Jakiekolwiek zawężanie jest idiotyczne ponieważ niczego dobrego nie daje za to utrudnia poruszanie w momentach newralgicznych.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2016, 14:30

cns80 pisze: Każdy rozumie co chce. Może dlatego ten kraj tak wygląda :roll:
Zapewniam cię, że byłoby dużo, dużo gorzej gdyby każdy myślał i rozumiał tak samo.

ODPOWIEDZ