Babice i okolice

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 593
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 kwie 2023, 13:30

Alpino w DP byłoby chyba nieco za małe, a nie sądzę, żeby ktoś tam pozwolił puścić coś większego.

mb112
Posty: 1252
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 lut 2024, 11:52

https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... -do-metra/

Tylko 4 kursy dziennie, ale jak widać to wystarczy aby zrobić oficjalne spotkanie i propagandowe zdjęcie oficjeli ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8982
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lut 2024, 16:46

Raz, że wybory, dwa że te dwa poranne kursy (tego jestem pewien) to były olbrzymie wolumeny przesiadek, więc... jeśli to ma ułatwić i ocieplić wizerunek komunikacji, to może Paryż wart jest mszy?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1643
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 20 lut 2024, 19:35

30 lat temu Kampinos miał tych kursów z 10 może więcej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 lut 2024, 21:30

person pisze:
20 lut 2024, 16:46
Raz, że wybory, dwa że te dwa poranne kursy (tego jestem pewien) to były olbrzymie wolumeny przesiadek, więc... jeśli to ma ułatwić i ocieplić wizerunek komunikacji, to może Paryż wart jest mszy?
Przynajmniej Lesznu z Kampinosem się jakkolwiek chce coś robić w temacie poprawy dostępu do komunikacji, Babice w tym temacie gorzej niż leżą. 714 w stronę metra za rynkiem z rana częściej jest, niż nie jest niezabieralne (z tym że oczywiście szczyt poranny zaczyna się i kończy sporo wcześniej niż w samym mieście), a spora część pasażerów tej linii jest właśnie z obszarów na wschód od niego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27733
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 9:57

O ile (procentowo, orientacyjnie) droższe byłoby dla zainteresowanych gmin droższe po prostu zastąpienie L29 wydłużonymi kursami 719?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4448
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lut 2024, 10:09

W zeszłym roku MZA jeździło za 9,00 zł netto/wzkm, PKS Tarnobrzeg obsługujący L29 jeździło za 4,76. Poza tym pchanie 719 do Kampinosu to chyba ogólnie taki sobie pomysł ze względu na różnicę w popycie, tak samo zresztą jak z tego samego powodu słabym pomysłem są kursy 519 do Powsina.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27733
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 10:16

Muszę przyjrzeć się następnym razem wnętrzu pojazdu MZA, musiałem przegapić te złocone uchwyty dla pasażerów czy coś ;) ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4448
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lut 2024, 10:52

Tych raczej szukałbym w Alpino i Conecto z Mobilisu patrząc na ich stawkę : > Może i płacom pracownikom najmniej ze wszystkich, mają niższe koszty operacyjne i gorzej utrzymany tabor, ale za to mają też wyższą stawkę za wzkm xd

alojz
Posty: 2756
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 lut 2024, 21:20

Autobus Czerwon pisze:
21 lut 2024, 10:09
W zeszłym roku MZA jeździło za 9,00 zł netto/wzkm, PKS Tarnobrzeg obsługujący L29 jeździło za 4,76.
O ile nic się nie zmieniło, to gminy płacą (dla drugiej strefy) 40% stawki ZTM (a nie stawki MZA ani innego przewoźnika). Za elki płacą 80% stawki przewoźnika.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1643
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 lut 2024, 20:45

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 89860.html
Wywalić stare diesle z Warszawy niech jeżdżą do Puszczy Kampinoskiej.
A może elektryczne i wodorowe niech tam jadą.
Albo same rowery.
Tylko rolników tu nie ma, i skąd wziąść żywność.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1643
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 lut 2024, 20:48

A już mi wyjaśniły dzieciaki.
Biedronki będą latały.
Lidla pożre żabka.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

mb112
Posty: 1252
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 mar 2024, 21:42

Nordyk110 pisze:
22 lut 2024, 20:45
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 89860.html
Wywalić stare diesle z Warszawy niech jeżdżą do Puszczy Kampinoskiej.
A może elektryczne i wodorowe niech tam jadą.
Albo same rowery.
Tylko rolników tu nie ma, i skąd wziąść żywność.
Skoro nie jest przesądzony przekrój pasa drogowego, to może należy się zastanowić nad tramwajem ?
Mam wrażenie, że gminy Izabelin i Stare Babice w ostatnich latach znacznie się rozbudowały zupełnie bez zastanowienia jak rozwiązać dojazd tych wszystkich osób do Warszawy. Przez to w godzinach szczytu wszystko stoi.
Tramwaj w zupełnie nowym ciągu byłoby zapewne dużo łatwiej i taniej zbudować niż np. obecny do Wilanowa, gdzie trzeba przekładać miliony km infrastruktury podziemnej. I łatwo byłoby go połączyć z istniejącą linią na Nocznickiego/Wólczyńskiej. Pytanie czy poza godzinami szczytu frekwencja byłaby wystarczająca, ale może tak.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4194
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 05 mar 2024, 21:46

To jeszcze pytanie, czy byłyby potoki pod tramwaj? W sumie, to i BRT w gorszym razie nie musiałoby być najgorszym pomysłem.

mb112
Posty: 1252
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 mar 2024, 22:05

primoż pisze:
05 mar 2024, 21:46
To jeszcze pytanie, czy byłyby potoki pod tramwaj? W sumie, to i BRT w gorszym razie nie musiałoby być najgorszym pomysłem.
No właśnie też się nad tym zastanawiałem (nad obiema tymi kwestiami). W godzinach szczytu to gdyby ludzie mieli alternatywę w postaci tramwajów (czy BRT) to na pewno w znacznej części by się do niego przesiedli zamiast tkwić w korku i frekwencja byłaby wystarczająca, pytanie czy poza godzinami szczytu też, trzeba by to policzyć, ale obstawiam, że jedna linia z typową tramwajową częstotliwością czyli co 8/12/15 byłaby optymalna.

ODPOWIEDZ