Planowe zmiany tymczasowe w funkcjonowaniu metra

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 maja 2013, 23:34

MeWa pisze:
:arrow: Utrzymane zostanie kursowanie zastępczych linii tramwajowych 74 i 75.
Ciekawe skąd wezwą tramwaje...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 maja 2013, 23:36

przewoz pisze:Rozumiem, ale z przepisów, które uchwalał kto?
To na szczeblu ministerialnym.
przewoz pisze: Bo na kolei nie widzą tu problemów za bardzo...
Na kolei to pociągi jeżdżą z otwartymi drzwiam i obsługa jest w stanie wpuścić dwa pociągi na jeden tor, bo nie zna urządzeń, które obsługuje. Jakoś mam wrażenie, że względem metra wszystkie służby nadzoru bardziej rygorystycznie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1600
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 12 maja 2013, 23:47

Tak z ciekawości - kto będzie sponsorować funkcjonowanie linii zastępczych? Istnieje szansa, że pociągną do odpowiedzialności za taki bajzel wykonawcę?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Gdynianin
Posty: 652
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 maja 2013, 23:49

MeWa pisze::arrow: Linie autobusowe 226, 460, 718, 738, 805 kursujące w kierunku krańca METRO RATUSZ-ARSENAŁ zostaną wydłużone do krańca CENTRUM.

:arrow: Utrzymane zostanie kursowanie zastępczych linii tramwajowych 74 i 75.

:arrow: Ponadto uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza Z kursująca na trasie METRO MARYMONT - METRO POLITECHNIKA
Kurcze, aż się prosi żeby 411 wydłużyć w tej sytuacji na trasę Gocław-Saska-METRO POLITECHNIKA - Centrum - RATUSZ ARSENAŁ (lub gdzieś w okolice). Nie zajmowałoby miejsca przy Waryńskiego, dowiezie ludzi z MP do Centrum, na Świętokrzyską i pod Ratusz i rozluźniłoby 520.

A jakby tak zrobić miejsce na Politechnice to może by i 226 mogło dojechać na :mewa: Politechnika ?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 13 maja 2013, 0:21

SławekM pisze:
MeWa pisze:
:arrow: Utrzymane zostanie kursowanie zastępczych linii tramwajowych 74 i 75.
Ciekawe skąd wezwą tramwaje...
Ja obstawiam, że z 9, 17 i 33. Tam jest ich na tyle dużo, że nikt nie zauważy, jak ze 3 znikną.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 maja 2013, 0:25

bepe pisze:
SławekM pisze: Ciekawe skąd wezwą tramwaje...
Ja obstawiam, że z 9, 17 i 33. Tam jest ich na tyle dużo, że nikt nie zauważy, jak ze 3 znikną.
Z 17 i 33 trochę ryzykowne, bo część pasażerów się przerzuci na JP2 zapewne... Zapewne zawieszą linie 14 i 25, parę składów zabiorą z 1 czy 26.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3110
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 maja 2013, 0:36

Jak już ktoś wcześniej napisał, to dwójkę mogliby zawiesić na ten dzień, bo i tak ona w 100% pokrywa się z linią 101 i mało kto nią jeździ. A te odzyskane składy mogliby przerzucić na linie zastępcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 maja 2013, 0:39

Linie 502, 514 i 527 także zostają wydłużone do Centrum.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 13 maja 2013, 0:39

Z 105 chyba można w miarę bez płaczu z 3-4 wozy ściągnąć. Popatrzeć po liniach i się zbierze.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 13 maja 2013, 0:57

Na ile to zamknięcie wpłynie na częstotliwość kursowania metra? Na odcinku północnym będzie jutro masakra, a na południowym? Manewry na Politechnice bardzo obniżą częstotliwość kursowania pociągów?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2013, 1:07

To zależy, czy uda się zorganizować dodatkowych maszynistów do obrotu. Ale spodziewałbym się częstotliwości ok. 4 min. na południu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 13 maja 2013, 2:33

W ZTM potrzebne są zwolnienia.

Taka informacja dopiero w niedzielę wieczorem? Nikt nie przewidział? Nie można było poinformować wcześniej, że zamknięcie metra może się przedłużyć? Pasażerów guzik obchodzą rozliczenia miasta z wykonawcą metra i kary umowne.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 13 maja 2013, 2:48

esm pisze:W ZTM potrzebne są zwolnienia.

Taka informacja dopiero w niedzielę wieczorem? Nikt nie przewidział? Nie można było poinformować wcześniej, że zamknięcie metra może się przedłużyć? Pasażerów guzik obchodzą rozliczenia miasta z wykonawcą metra i kary umowne.
Od dziś przy każdym zamknięciu będzie trzeba informować, że "może się przedłużyć". Dla takich krzykaczy jak Ty.
noidea

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 13 maja 2013, 6:10

Adam G. pisze:
esm pisze:W ZTM potrzebne są zwolnienia.

Taka informacja dopiero w niedzielę wieczorem? Nikt nie przewidział? Nie można było poinformować wcześniej, że zamknięcie metra może się przedłużyć? Pasażerów guzik obchodzą rozliczenia miasta z wykonawcą metra i kary umowne.
Od dziś przy każdym zamknięciu będzie trzeba informować, że "może się przedłużyć". Dla takich krzykaczy jak Ty.
Przy takich pracach i niebagatelnym wpływie na KM byłoby to wskazane. A nawet lepiej zamknąć na trzy dni i ew. otworzyć dzień wcześniej. A i efekt "polityczny" sporo lepszy. Również należało o warunkowej Z-etce poinformować w poprzednim tygodniu.

Rozumiem, że krzykactwo ma być zasłoną dymną dla dyletanctwa ZTM, tyle że w tym jaskrawym przypadku to raczej chybiony argument. Nieco zmian personalnych w ZTM pomogłoby innym zacząć szanować własną pracę i skupić się na konkretach, a nie np. "zawieszaniu" 175 i 521 by ich wielkodusznie jednak nie zawiesić. Lepiej zatrudnić ludzi, którzy wyobraźni w pracy używają dla celów zbieżnych z celami pasażerów.

I to nie dziwne, że w latach 90-tych nie zbudowano torowisk metra jak wypadałoby, skoro w stołecznej komunikacji miejskiej planowanie nawet na 3 dni nie wychodzi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 maja 2013, 9:01

MeWa pisze:Na kolei to pociągi jeżdżą z otwartymi drzwiam i obsługa jest w stanie wpuścić dwa pociągi na jeden tor, bo nie zna urządzeń, które obsługuje. Jakoś mam wrażenie, że względem metra wszystkie służby nadzoru bardziej rygorystycznie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa.
A jak sam widzisz i w Metrze takie rzeczy potrafią się zdarzyć, choć teoretycznie jest najnowocześniejszą (pełną, nie zrobioną odcinkami) linią z taborem utrzymywanym niby bardzo dobrze :)

Nie w tym rzecz. Jeżeli w Metrze tak rygorystycznie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa, to ja w ogóle bym się nie bał zwrotnic z kierunku zasadniczego na przeciwny. Nawet na tej spróchniałej kolei, na której zasady bezpieczeństwa często są gdzieś lekko na boku, dziennie kilka tysięcy pociągów przejeżdża przez kilkaset rozjazdów idących w ten sposób. To przy uzyciu dwóch takich w Metrze prawdopodobieństwo wystąpienia awarii wszystkich zabezpieczeń, olania przez dyżurnych i maszynistów wskazań i wystąpienie wypadku byłoby chyba bardzo niskie, niższe niż wystąpienie incydentu (takiego jak ostatnio, kiedy maszynista ruszył właśnie w kierunku niewłaściwym, ale zadzialały procedury bezpieczeństwa).
:)

ODPOWIEDZ