Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A potem co?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Separacja miała sens przed budową M2(C), teraz to szkodliwy mit.
Z 509 korzysta tak bardzo dużo pasażerów, że w weekendy autobusy jeżdżą pełne do granic możliwości, a mimo to częstotliwość to wciąż co 15', bo <snurf snurf> nie ma potrzeby więcej <snurf snurf>
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Pozwolę sobie użyć fachowej wizualizacji xd
Jak na moje oko, to autobus może mieć spore problemy ze skrętem + wymagałoby to osobnej fazy + blokowałby jadące na wprost:
https://maps.app.goo.gl/edXkqjBiGVUMMCD18
https://maps.app.goo.gl/edXkqjBiGVUMMCD18
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Trzeba by na pewno zmienić geometrię, ale akurat osobna faza nie powinna być problemem w 2024 roku. Szczególnie że właściwie wymaga tylko wstrzymania jadących równolegle w kierunku Wisły aut, bo przecież taki skręt w żaden sposób innym pojazdom komunikacji miejskiej by nie przeszkadzał. A autom raczej się nic nie stanie jak raz na kilka minut będą miały o 10-15 sekund krótsze zielone.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeszcze mamy tam pieszych. I nagle się okazuje, że autobus czeka na skręt w prawo, a za nim stoją dwa tramwaje.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Skąd sterownik sygnalizacji ma się dowiedzieć, że autobus czeka tam na skręt w prawo? Przycisk dla kierowcy zainstalujemy, żeby wysiadł sobie wzbudzić sygnał?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
"Przyszłość komunikacji miejskiej należy do takich systemów. Dzięki nim możliwe jest nie tylko skrócenie czasu przejazdu, ale także poprawa punktualności. Spóźnionemu autobusowi będzie można pomóc dzięki „zielonej fali”, a jadący przed czasem dłużej postoi na czerwonym świetle. W przyszłości system uwzględni nie tylko czas, ale i to, ilu pasażerów podróżuje w konkretnym autobusie."
https://warszawa19115.pl/-/zielona-fala ... -miejskiej
Jeśli są systemy, które mogą "dać zielone" opóźnionemu autobusowi, to dlaczego nie miałyby "dać zielonego" skręcającemu? Czy źle rozumuję?
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ja wiem że w Warszawie ten zbiorkom jest jaki jest, ale naprawdę istnieją i działają systemy które pozwalają na wykrycie autobusu i uwzględnienie dla niego fazy (niekiedy nawet niemal bezzwłocznie), także nie piszę o jakiejś wiedzy kosmicznej, ale o gotowym rozwiązaniu które faktycznie istnieje i funkcjonuje i to nawet nie od wczoraj, bo od więcej niż 20 lat. Z tego co się orientuję, jednym z rozwiązań jest przetworzenie pozycji GPS pojazdu na sygnał radiowy który dociera do sterownika sygnalizacji. Zgadza się, są to jakieś nakłady, ale w porównaniu do budowy nowej trasy tramwajowej czy odcinka metra i tak są dosyć niskie, szczególnie jesli myśli się o autobusach jako o pełnoprawnym środku transportu, a nie jako o ciekawym urozmaiceniu korków ulicznych.
Jak piesi mają zielone razem z Ratuszową, to tramwaje i tak stoją, a jak autobus miałby dostawać oddzielną fazę która wstrzymywałaby auta jadące w kierunku Starego Miasta, to zakładam że identyczne rozwiązanie da się również zastosować w przypadku tego jednego przejścia dla pieszych wzdłuż al.Solidarności.
Może wie, a może to tylko PR.
Na pewno PR nie pomoże w razie czego na czekające w nieskończoność 509, które musi skręcać na tory tylko dlatego, że musi skręcać, powodując w ten sposób 2 dodatkowe fazy kolizyjne. Faza skrętu dla tramwajów jest tam w dodatku skrócona, żeby nie wjeżdżały dwa na raz, bo potem nie mieszczą się autobusy z Radzymińskiej, a to dotyczyłoby również 509.
Już naprawdę 1000 razy prościej jest jeździć prosto, gdyby nawet chcieć zrobić sluzę przy Ratuszowej.
ŁK
Genialny jest ten przystanek nr 02 – długość peronu to 22 metry (czyli teoretycznie jeden przegub lub jedna solówka), po środku wyjazd z bramy, za przystankiem krótki pas do skrętu w prawo.
Nie rozumiem usilnej chęci pchania tam 509.
Tak jak wspomniał @AutobusCzerwon szkoda, że nikt nie pomyślał wcześniej o trambuspasie ze skrętem w relacji umożliwiającej obsługę przystanku nr 03. Ale jest o wiele prostszy sposób, o którym także nikt nie pomyślał – pas do skrętu dla autobusów, bliźniaczy do tego z al. Solidarności w Targową. Na to jeszcze nie jest za późno, da się zrobić stosunkowo niedużym kosztem: wydłużenie zatoki przystanku nr 05 do skrzyżowania, likwidacja jednego pasa do jazdy prosto i powieszenie sygnalizatora dla autobusów.
Nie rozumiem usilnej chęci pchania tam 509.
Tak jak wspomniał @AutobusCzerwon szkoda, że nikt nie pomyślał wcześniej o trambuspasie ze skrętem w relacji umożliwiającej obsługę przystanku nr 03. Ale jest o wiele prostszy sposób, o którym także nikt nie pomyślał – pas do skrętu dla autobusów, bliźniaczy do tego z al. Solidarności w Targową. Na to jeszcze nie jest za późno, da się zrobić stosunkowo niedużym kosztem: wydłużenie zatoki przystanku nr 05 do skrzyżowania, likwidacja jednego pasa do jazdy prosto i powieszenie sygnalizatora dla autobusów.
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dlatego instaluje się też przyciski którymi można awaryjnie wzbudzić w razie czego, identycznie jest zresztą chyba przy wyjeździe z zatoki dla 117 i 507 na Emilii Plater. Mam wrażenie że największe ograniczenie siedzi w głowach, a nie w infrastrukturze
Przede wszystkim skręt 509 z Ratuszowej z torowiska na północ nie wymagałby odrębnej fazy, bo mieściłby się w cieniu skrętu tramwajowego.Łukasz pisze: ↑09 kwie 2024, 15:28Może wie, a może to tylko PR.ashir pisze:A skąd sterownik na skrzyżowaniu Radzymińska/Jórskiego wie, że Trocką jedzie 212?
Na pewno PR nie pomoże w razie czego na czekające w nieskończoność 509, które musi skręcać na tory tylko dlatego, że musi skręcać, powodując w ten sposób 2 dodatkowe fazy kolizyjne. Faza skrętu dla tramwajów jest tam w dodatku skrócona, żeby nie wjeżdżały dwa na raz, bo potem nie mieszczą się autobusy z Radzymińskiej, a to dotyczyłoby również 509.
Już naprawdę 1000 razy prościej jest jeździć prosto, gdyby nawet chcieć zrobić sluzę przy Ratuszowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z telegramu, który czasem przyjdzie, a czasem nie. Zaś jak na Zawiszy nie przyjdzie telegram ws. 1, to się przestawia zwrotnicę.
To koszty tego rozwiązania mamy omówione, a teraz ponownie pytam o korzyści - jaki jest udział przesiadek z 509 w kierunku Nowodworów na tramwaj/autobus w kierunku W-Z.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.