Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2140
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 13 wrz 2024, 10:15

primoż pisze:
13 wrz 2024, 0:20
Mnie tam się dźwięk silnika eNGietek podobał.

NG313 to chyba miały jakieś wentylatory? Kiedyś jak jechałem 510 to raz w życiu się spotkałem z sytuacją, że jak siedziałem tutaj, co miejsca czwórkowe za przegubem w sekcji B, to coś buczało i jakby wpadało powietrze z tej skośnej podsufitki :-k
Miały nadmuchy pod klapami sufitowymi, ale z ostatniej 60-tki NG313 działało to może w 5-6 wozach.
Mało tego, jak wozy były nowe to te nadmuchy miały nawet funkcje grzania, ale szybko zaślepili nagrzewnice pod sufitem.

fraktal
Posty: 5811
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 wrz 2024, 15:26

Skoro już w innym temacie wałkujemy kwestię zapowiedzi głosowych lub ich braku, to mam takie pytanie: czy w solarisach 88xx i 18xx ze starym sterownikiem jest możliwość załączenia zewnętrznej zapowiedzi głosowej linii i kierunku, tak jak w sterownikach nowszych? Pytam dlatego, że dosyć często pojawiają się te solarisy na 210, po tym jak przejęły je MZA, a tam uruchomienie takiej zapowiedzi może się przydać. Nie trzeba od razu przecież wysyłać solarisów 54xx, które przydają się na rezerwie, ale są przecież także MANy 34xx.

px33
Posty: 1683
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 wrz 2024, 15:51

Jeśli są głośniki to tak, tylko to nietrywialne (zapowiedź linii to chyba przycisk zapowiedzi zewnętrznych i zapowiedź nr 0).

SU89
Posty: 497
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 24 wrz 2024, 17:15

fraktal pisze:
24 wrz 2024, 15:26
Skoro już w innym temacie wałkujemy kwestię zapowiedzi głosowych lub ich braku, to mam takie pytanie: czy w solarisach 88xx i 18xx ze starym sterownikiem jest możliwość załączenia zewnętrznej zapowiedzi głosowej linii i kierunku, tak jak w sterownikach nowszych? Pytam dlatego, że dosyć często pojawiają się te solarisy na 210, po tym jak przejęły je MZA, a tam uruchomienie takiej zapowiedzi może się przydać. Nie trzeba od razu przecież wysyłać solarisów 54xx, które przydają się na rezerwie, ale są przecież także MANy 34xx.
Zapowiedź zewnętrzną w autobusach ze starym R&G załącza się przyciskiem po lewej stronie pod oknem (w 34xx po lewej od zegarów). W 2008 roku, kiedy R&G proponowało odbiornik SID (osoba z dysfunkcją wzroku ma pilota jak do bramy i może bez ingerencji kierowcy wywołać zapowiedź) ZTM stwierdził, że takie coś jest niepotrzebne, bo przecież kierowca ma obowiązek zwrócenia uwagi na taką osobę. Oczywiście wiemy, jak to działa w praktyce. W innych miastach takie piloty są w powszechnym użyciu. U nas coś zaczyna pomału raczkować, jak czytałem SIWZ na nowe pojazdy, ma być jakaś technologia oparta o Bluetooth LE, ale nie wczytywałem się w szczegóły.

I tak w tym temacie dla mnie największą zagadką do tej pory są Autosany z Europy Express City, które mimo produkcji w 2015 i bycia wyposażonym w sterownik SRG-5000p z funkcjonalnością jak obecnie 6000p nie posiadały zapowiedzi głosowych. I takie coś jeździło sobie (jak oczywiście przyjechało) na 203, gdzie wsiada połowa pasażerów 210 z Lasków. Ale przecież od lat mamy najlepszą komunikację w Polsce :)
px33 pisze:
24 wrz 2024, 15:51
Jeśli są głośniki to tak, tylko to nietrywialne (zapowiedź linii to chyba przycisk zapowiedzi zewnętrznych i zapowiedź nr 0).
Nikt w Warszawie tego nie dopilnował i przy wybraniu tej opcji nie jest generowany komunikat "KLINIA" + xxx + "KKIER" + Pxxx, tylko cały czas LKxxx, do którego nie ma wgranych komunikatów, więc tak jakby tej opcji nie było.

px33
Posty: 1683
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 wrz 2024, 20:15

^^ Chyba łatwiej skryptem wyprodukować pliki niż męczyć Mielec o grzebanie w starociu. Nie wiem jakie macie gadaczki ale te względnie nowe chyba zmieszczą dodatkowe kilka MB plików mp3.

A przetarg na EEC, z tego co pamiętam, był dziwny bo dopuszczał używane pojazdy. Może ktoś założył, że firmie nie opłacałoby się w takim przypadku montować/dokładać systemu z zapowiedziami. A wykonawca leciał po bandzie bo tysiąc czy 1,5 oszczędności na wzmacniaczu, kablach i głośnikach razy kilkanaście pojazdów to już jakaś kwota.

SU89
Posty: 497
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 24 wrz 2024, 23:21

px33 pisze:
24 wrz 2024, 20:15
^^ Chyba łatwiej skryptem wyprodukować pliki niż męczyć Mielec o grzebanie w starociu. Nie wiem jakie macie gadaczki ale te względnie nowe chyba zmieszczą dodatkowe kilka MB plików mp3.

A przetarg na EEC, z tego co pamiętam, był dziwny bo dopuszczał używane pojazdy. Może ktoś założył, że firmie nie opłacałoby się w takim przypadku montować/dokładać systemu z zapowiedziami. A wykonawca leciał po bandzie bo tysiąc czy 1,5 oszczędności na wzmacniaczu, kablach i głośnikach razy kilkanaście pojazdów to już jakaś kwota.
Mamy GRG-5xxx. Miejsca starczy, ale systemy plików nie wytrzymają kilku tysięcy dodatkowych zapowiedzi. Już teraz moduły buntują się przy wgrywaniu aktualizacji i nawet wykasowanie wszystkich plików nie pomaga.

Głośniki akurat były w standardzie, podpięte pod radio. Ale fakt 2k za moduł to już zbyt dużo :cry:

px33
Posty: 1683
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 wrz 2024, 23:39

A na pewno potrzeba kilku tysięcy dla każdej możliwej relacji? Może wystarczy wybrać np. kilkaset najczęściej obsługiwanych takimi autobusami, ew. robić osobne grupy plików dla zajezdni.

mb112
Posty: 1256
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 wrz 2024, 0:48

SU89 pisze:
24 wrz 2024, 17:15
na 203, gdzie wsiada połowa pasażerów 210 z Lasków.
Tak z ciekawości, dlaczego akurat ludzie z Lasek masowo się przesiadają do 203 ? (jak rozumiem o to chodzi)

SU89
Posty: 497
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 25 wrz 2024, 10:07

Źle to sformułowałem. Jak miałem okazję za czasów EEC obserwować 203, to były takie osoby.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 wrz 2024, 11:15

Ale to z 210 przesiadali się na 203, żeby pojechać na Fort Wawrzyszew?

fraktal
Posty: 5811
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 wrz 2024, 14:03

SU89 pisze:
24 wrz 2024, 17:15
fraktal pisze:
24 wrz 2024, 15:26
Skoro już w innym temacie wałkujemy kwestię zapowiedzi głosowych lub ich braku, to mam takie pytanie: czy w solarisach 88xx i 18xx ze starym sterownikiem jest możliwość załączenia zewnętrznej zapowiedzi głosowej linii i kierunku, tak jak w sterownikach nowszych? Pytam dlatego, że dosyć często pojawiają się te solarisy na 210, po tym jak przejęły je MZA, a tam uruchomienie takiej zapowiedzi może się przydać. Nie trzeba od razu przecież wysyłać solarisów 54xx, które przydają się na rezerwie, ale są przecież także MANy 34xx.
Zapowiedź zewnętrzną w autobusach ze starym R&G załącza się przyciskiem po lewej stronie pod oknem (w 34xx po lewej od zegarów). W 2008 roku, kiedy R&G proponowało odbiornik SID (osoba z dysfunkcją wzroku ma pilota jak do bramy i może bez ingerencji kierowcy wywołać zapowiedź) ZTM stwierdził, że takie coś jest niepotrzebne, bo przecież kierowca ma obowiązek zwrócenia uwagi na taką osobę. Oczywiście wiemy, jak to działa w praktyce.
Ja jakiś czas temu byłem świadkiem sytuacji jadąc 210, że niewidomy chłopak wsiadł na przystanku Popiela, z tym że dopiero w środku się zorientował, że autobus jedzie w kierunku Metra Młociny, czyli nie w tym kierunku, co trzeba. Zastanawiam się, czy takiej funkcjonalności nie powinny mieć aplikacje, typu time4bus, które mogłyby "mówić", jakie autobusy podjeżdżają i w którym kierunku. Nie każdy musi mieć specjalistyczne apki dla niewidomych, a może komuś by się to przydało.

SU89
Posty: 497
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 25 wrz 2024, 14:08

ashir pisze:
25 wrz 2024, 11:15
Ale to z 210 przesiadali się na 203, żeby pojechać na Fort Wawrzyszew?
Też mnie to dziwiło, ale tak. Może chodziło o pewność przesiadki.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1176
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 30 wrz 2024, 12:23

Pojawiły się pytania od potencjalnych producentów i są 2 ciekawostki.

MZA przesunęło termin składania na 21 października i nie dopuściło autobusów do 18,3m. Także Yutong odpada. Ktoś wie kto to autobus między 18,2m, a 18,3m?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1679
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 30 wrz 2024, 22:57

ZielonyJamnik pisze:
30 wrz 2024, 12:23
Pojawiły się pytania od potencjalnych producentów i są 2 ciekawostki.

MZA przesunęło termin składania na 21 października i nie dopuściło autobusów do 18,3m. Także Yutong odpada. Ktoś wie kto to autobus między 18,2m, a 18,3m?
Karsan e-Ata 18 mierzy 18,3 metra.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1881
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 paź 2024, 10:30

ZielonyJamnik pisze:
30 wrz 2024, 12:23
Pojawiły się pytania od potencjalnych producentów i są 2 ciekawostki.

MZA przesunęło termin składania na 21 października i nie dopuściło autobusów do 18,3m. Także Yutong odpada. Ktoś wie kto to autobus między 18,2m, a 18,3m?
Z ciekawości - czy ktoś wie, ile długości ma Yutong E18PRO? Tyle samo, co U18?

ODPOWIEDZ