Piottr pisze: ↑11 gru 2017, 10:44
Problemem jest to, że w jednych biletomatach można zapłacić tylko bilonem ( i o dziwo, te biletomaty wydają bilety dobowe) a w innych tylko kartą (i w tych już biletu dobowego nie kupimy).
Jeżeli sprzedaż biletów u kierowców miałaby być definitywnie zlikwidowana, to należy uzupełnić automaty na bilon o możliwość zapłaty kartą a automaty na kartę o możliwość zakupu biletu więcej niż 75-minutowego. To drugie jest łatwiejsze bo wymaga ingerencji softwarowej a nie sprzętowej jak w tym pierwszym przypadku. Tyle że z tego co pamiętam, automaty na bilon mają miejsce na czytnik kart, zaślepione, więc ich konstrukcja takie rozwiązanie przewiduje.
No tak, z biletomatami w pojazdach mamy spory bałagan.
Z tego co wiem, biletomatów nie ma wcale w:
a) SU12 Mobilisu (są zakontraktowane do końca lutego, ale kto wie, czy znów im nie przedłużą),
b) Grodzioscaniach (jeden kontrakt tylko do grudnia, ale słyszałem o przetargu na 2x10 wozów 12m, który mogą wygrać, drugi kontrakt - na ZP, ZW i 717 chyba do sierpnia)
c) wszystkich tramwajach oprócz Swingów
d) być może jeszcze w niektórych busikach EEC (chyba że zamontowali już we wszystkich)
Biletomaty na gotówkę (bilon) są w:
a) SU18 Mobilisu (kontrakt do końca grudnia za rok)
b) Swingach TW
Nie wiem jak SKM, ale być może tutaj sprzedaje je konduktor.
Pozostałe wozy powinny mieć biletomaty na karty płatnicze.
Więc z autobusami jest w miarę ok, max do końca przyszłego roku powinno to się ujednolicić. SKM nie wiem, a z tramwajami to sporo pracy.
Dobrze przynajmniej że tramwaje raczej nie jeżdżą na zadupie, to raczej da radę kupić bilet na lub w okolicy przystanku.
Ale w sumie to mogli jeszcze zostawić tą sprzedaż do końca przyszłego roku. W tym czasie zamontować biletomaty na kartę w tramwajach, a w Swingach albo je wymienić, albo dołożyć moduły z kartą (chociaż te biletomaty to zdaje się dosyć często się psują). I dopilnować, żeby nie trzeba było przedłużać kontraktów na SU18 i SU12 Mobilisu oraz oba Grodzioscani po 31.12.2018 r.