Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2232
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 cze 2024, 14:18

pawcio pisze:
08 cze 2024, 14:10
Ursus od swojej strony chyba w tym roku będzie dojazd robił. Zostaje Piastów z drugiej.
Znasz może terminy? Bo muszę zdążyć się tam wybrać przed rozpoczęciem budowy. :D

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3824
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 cze 2024, 15:10

To tylko żeby Ci się szkło nie przebiło podeszwy buta :term:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 9:38

MJ pisze:
08 cze 2024, 14:18
pawcio pisze:
08 cze 2024, 14:10
Ursus od swojej strony chyba w tym roku będzie dojazd robił. Zostaje Piastów z drugiej.
Znasz może terminy? Bo muszę zdążyć się tam wybrać przed rozpoczęciem budowy. :D
Się ostatnio chwalili podpisaniem umowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 cze 2024, 10:28

Ale tylko z jednej strony (Ursusa).

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 cze 2024, 7:13

Jak pisałem wcześniej, a teraz podczas zamknięcia ul. Lalki jeszcze bardziej, kierowanie kursów skróconych 401 na pętlę przy PKP Ursus to czysty idiotyzm. Generuje to dodatkowe opóźnienie, a nikt tam (i stamtąd) nie jeździ, chyba że przez pomyłkę. W najgorszym przypadku kurs powinien być zakończony po nawrotce na rondzie Kruszynki, na przystanku PKP Ursus 05. Tylko nie piszcie proszę, że trudno tam zawracać przegubem. Bzdura, jest więcej miejsc gdzie jest jeszcze trudniej, a przeguby tam jeżdżą.

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2024, 7:21

Bierut pisze:Jak pisałem wcześniej, a teraz podczas zamknięcia ul. Lalki jeszcze bardziej, kierowanie kursów skróconych 401 na pętlę przy PKP Ursus to czysty idiotyzm. Generuje to dodatkowe opóźnienie, a nikt tam (i stamtąd) nie jeździ, chyba że przez pomyłkę. W najgorszym przypadku kurs powinien być zakończony po nawrotce na rondzie Kruszynki, na przystanku PKP Ursus 05. Tylko nie piszcie proszę, że trudno tam zawracać przegubem. Bzdura, jest więcej miejsc gdzie jest jeszcze trudniej, a przeguby tam jeżdżą.
Patrząc na to, że na Facebooku ktoś próbował mnie przekonać, że na zwężonym o ogródki Placu Zbawiciela musi najeżdżać tyłem u18 na wewnętrzną wyspę, to śmiem twierdzić, że skończyłoby się to wiecznym zatrzymaniem. Niektórzy ledwo się mieszczą na Rondzie Liczby Pi czy na Rondzie Lema.
ŁK

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 cze 2024, 10:06

Tylko gdzie tam zrobić postój ? Na PKP Ursus 05 po prostu ? Wprawdzie w praktyce tego postoju to zwykle i tak nie ma, ale jak się trafi, że będzie, to będzie się blokować przystanek ? Można też dać całość postojów na drugim krańcu, to po prostu wszystko będzie jeździć odpowiednio bardziej poopóźnianie, chociaż może na tej linii, szczególnie na kursach skróconych to może nie ma aż takiego znaczenia, skoro i tak jest często. I dalej uważam, że z tych kursów skróconych po prostu by trzeba wydzielić osobną linię i jedną z nich puścić przez Al. 4 VI - Aleje. I dobrze gdyby jedna z nich była całotygodniowa.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 723
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 14 cze 2024, 10:27

Bierut pisze:
14 cze 2024, 7:13
Jak pisałem wcześniej, a teraz podczas zamknięcia ul. Lalki jeszcze bardziej, kierowanie kursów skróconych 401 na pętlę przy PKP Ursus to czysty idiotyzm. Generuje to dodatkowe opóźnienie, a nikt tam (i stamtąd) nie jeździ, chyba że przez pomyłkę. W najgorszym przypadku kurs powinien być zakończony po nawrotce na rondzie Kruszynki, na przystanku PKP Ursus 05. Tylko nie piszcie proszę, że trudno tam zawracać przegubem. Bzdura, jest więcej miejsc gdzie jest jeszcze trudniej, a przeguby tam jeżdżą.
Żeby tam zawrócić MUSZĄ być spełnione dwa warunki. Dobry kierowca i dobry wóz, a jednego i drugiego coraz mniej. Dodatkowo nowe wozy takie jak 77xx mają słaby skręt i jeszcze mniej osób sobie by nim dało radę. Finalnie w obecnym kształcie nikt w ztm nie zaryzykuje nawrotki. Szczególnie, że wozy potrafią już puszczać alarmy o złamaniu wozu nawet na zwykłym skręcie w lewo.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 14 cze 2024, 13:47

Z R1 niektóre Solbusy 18 tez by nie dały rady.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2232
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 16 cze 2024, 17:57

A może zrobić kryterium Rynkowa - Cierlicka (ale nie mam pomysłu w którym kierunku byłoby lepiej)?

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 cze 2024, 9:57

ZielonyJamnik pisze:
21 maja 2024, 22:27
Tyle co się dowiedziałem to do tej pory był zakaz puszczania przegubów na 178 (R-1 robiła to na nielegalu). Te testy miały go zdjąć, żeby w razie awaryjnej sytuacji można było puścić przeguba. Na ten moment nie ma w planach robienia z tego linii na przeguby. Wyników testów nie znam, może Flash coś wie.
Testy odbyły się i tyle, nie wiem czy wydano pozytywną opinię czy nie.

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 cze 2024, 11:02

MJ pisze:
16 cze 2024, 17:57
A może zrobić kryterium Rynkowa - Cierlicka (ale nie mam pomysłu w którym kierunku byłoby lepiej)?
Nie za ciasno tam ? Pewnie teoretycznie się da, tylko trzeba by parkowanie tam uporządkować i wymyślić jakieś miejsce na postój tak żeby nie utrudniać wyjazdu Straży Pożarnej.

Jeszcze teoretycznie można odwrócić kierunki na Spisaka / Sosnkowskiego a na skrzyżowaniu Spisaka / Kościuszki zrobić rondo. Wtedy na pewno lepiej by się wyjeżdżało, ale to wymaga większych inwestycji. No i skręt w prawo w Sosnkowskiego byłby dosyć ciasny (znaki drogowe trzeba by w innych miejscach tam ustawić).

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2232
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » wczoraj, 9:53

mb112 pisze:
17 cze 2024, 11:02
MJ pisze:
16 cze 2024, 17:57
A może zrobić kryterium Rynkowa - Cierlicka (ale nie mam pomysłu w którym kierunku byłoby lepiej)?
Nie za ciasno tam ? Pewnie teoretycznie się da, tylko trzeba by parkowanie tam uporządkować i wymyślić jakieś miejsce na postój tak żeby nie utrudniać wyjazdu Straży Pożarnej.
Jest ciasno i nie ciasno. Jeżeli puścić autobusy jednokierunkowo to nie będzie problemu. Jest kilka podobnych miejsc w Warszawie, gdzie autobusy się poruszają po podobnych drogach. Narazie zarzuciłem temat, żeby usłyszeć opinie. Oczywiście organizację trzeba było troszkę dostosować.
mb112 pisze:
17 cze 2024, 11:02
Jeszcze teoretycznie można odwrócić kierunki na Spisaka / Sosnkowskiego a na skrzyżowaniu Spisaka / Kościuszki zrobić rondo. Wtedy na pewno lepiej by się wyjeżdżało, ale to wymaga większych inwestycji. No i skręt w prawo w Sosnkowskiego byłby dosyć ciasny (znaki drogowe trzeba by w innych miejscach tam ustawić).
Ostatnio też o tym myślałem. Sądzę, że zmiana kierunków nic nie zmieni. Obie ulice wjeżdżają do tej samej, która właśnie powoduje obecnie zator na Sosnkowskiego.

ODPOWIEDZ