Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8925
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 paź 2024, 11:21

Będzie remont Marszałkowskiej, skończy się budowa do Wilanowa, to będą priorytety! Teraz trzeba czekać, czego nie rozumiesz?

(najbardziej podobają mi się tramwaje, które nie tylko potrafią trzy razy stać na światłach między placem Unii i Rakowiecką, to jeszcze toczą się majestatycznie między Waryńskiego a Rakowiecką - ale to na pewno wina ZTM...)

Paweł D.
Posty: 5669
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 paź 2024, 11:37

Jak się skończy budowa i ruszą tramwaje na Wilanów, to wtedy Puławsko-Marszałkowsko-Chałubińska pokaże co potrafi. 3 paczki Doritosów ciągle czekają ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8925
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 paź 2024, 11:40

Chałubińskiego to piękne fale Dunaju. Nie wiem dlaczego narzekasz.

Paweł D.
Posty: 5669
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 paź 2024, 12:06

Rzadko się tam ostatnio zapuszczam, ale jak miałem okazję, to postałem przy Centralnym i ONZ. Ale jeśli Centralny ustabilizował się na puszczanie dwóch składów to tylko się cieszyć. Było tam jak przy Rotundzie - raz na 1, raz na 2 składy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25849
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 paź 2024, 13:23

Centralny wrócił do normy. Przejście z Centralnego na ONZ (i odwrotnie) jest losowe, bo tak wypada granica dwóch stref miasta o innych długościach cykli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5174
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 paź 2024, 13:32

Centralny od dawna przepuszcza 2 składy, gorzej, że w Centrum kierunek Praga już niekoniecznie i zdarza się to co raz częściej :P
Centrum kierunek Centralny działa bez zarzutu.
MisiekK pisze:
24 cze 2024, 13:50
Bywalec pisze:
24 cze 2024, 9:24
Wlasnie jadę i oczom nie wierzę - co się stało, że po kilku tygodniach przywrócono śluzę - podwójne światło na Deotymy? Tam przecież jest już platforma przystankowa, nie ma nawet przejścia dla pieszych, po prostu światło przed wjazdem na przystanek. Absurd jakiś! 🤔
Temat rozwiązany. Przywracanie SOR-a się komuś powaliło.
Przedłużenie COR chyba się skończyło bo równo od 1 października znowu jest problem w tym miejscu i działa SOR. O ile sygnalizator wjazdowy na przystanek jest zasłonięty o tyle wyjazd z przystanku działa jak za czasów śluzy. Nie zatrzymasz się przed przystankiem aby system Cię zidentyfikował to nie dostaniesz w ogóle światła wyjazdowego mimo, że samochody mają zielone ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4174
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 04 paź 2024, 0:07

MisiekK pisze:
03 paź 2024, 0:32
jaNÓŻ pisze:
02 paź 2024, 19:06
Tam jest priorytet. Tylko dla samochodów....
I chyba czas się zacząć do tego przyzwyczajać. Idziemy w kierunku regresu tramwajowego.
Lobby samochodowe tak poczuło się urażone pomysłem RT, żeby fotoradary mogły stawiać samorządy i teraz miasto nie będzie szło w priorytety tramwajowe, żeby przed wyborami prezydenckimi już nie drażnić samochodozy?

Flash8222
Posty: 7883
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 paź 2024, 1:47

MisiekK pisze:
03 paź 2024, 0:32
jaNÓŻ pisze:
02 paź 2024, 19:06
Tam jest priorytet. Tylko dla samochodów....
I chyba czas się zacząć do tego przyzwyczajać. Idziemy w kierunku regresu tramwajowego.
I bardzo dobrze, tam gdzie wprowadzono priorytet to pojawiły się korki które wcześniej tam nie występowały.

Matt Cubis
Posty: 581
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 04 paź 2024, 7:43

Ale za to tramwaj czekał niemal 2 minuty na pionowe?

Łukasz
Posty: 11192
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 paź 2024, 7:46

Akurat to, że są korki, a tramwaj ma priorytet czy autobus buspas, dość często zachęca mnie do skorzystania z komunikacji zamiast z samochodu czy free now/ubera. Więc chyba o to chodzi. Podobnie z brakiem miejsc parkingowych w centrum, więc ten parking kilkupoziomowy jakoś mnie nie przekonuje.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4398
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 paź 2024, 8:02

Wprowadzenie priorytetów dla tramwajów nie było błędem. Błędem było to, że mimo dosyć znacznej roli w układzie komunikacyjnym, zupełnie wypięto się na autobusy pozostawiając je trochę same sobie.

Paweł D.
Posty: 5669
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 paź 2024, 10:10

Flash8222 pisze:
04 paź 2024, 1:47
I bardzo dobrze, tam gdzie wprowadzono priorytet to pojawiły się korki które wcześniej tam nie występowały.
Tak? A na szerokiej Marszałkowskiej tramwaj śmigał i korków nie było... No ale na lewoskręt trzeba było trochę dłużej poczekać i tą skandaliczną niedogodność zlikwidowano. Przypadkowo dostali po tyłkach także jadący prosto...

gfedorynski
Posty: 773
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 04 paź 2024, 10:18

Autobus Czerwon pisze:
04 paź 2024, 8:02
Wprowadzenie priorytetów dla tramwajów nie było błędem. Błędem było to, że mimo dosyć znacznej roli w układzie komunikacyjnym, zupełnie wypięto się na autobusy pozostawiając je trochę same sobie.
Parę kilometrów buspasów jednak powstało. Za późno i za mało, ale "zupełnie wypięto" to jednak przesada.

Zupełnego wypięcia to się spodziewam teraz na tramwaje, mam nadzieję, że media staną na wysokości zadania i na to nie pozwolą
.

gfedorynski
Posty: 773
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 04 paź 2024, 10:19

Flash8222 pisze:
04 paź 2024, 1:47
I bardzo dobrze, tam gdzie wprowadzono priorytet to pojawiły się korki które wcześniej tam nie występowały.
Zupełnie jak z buspasami. Zlikwidować!

Autobus Czerwon
Posty: 4398
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 paź 2024, 10:32

gfedorynski pisze:
04 paź 2024, 10:18
Autobus Czerwon pisze:
04 paź 2024, 8:02
Wprowadzenie priorytetów dla tramwajów nie było błędem. Błędem było to, że mimo dosyć znacznej roli w układzie komunikacyjnym, zupełnie wypięto się na autobusy pozostawiając je trochę same sobie.
Parę kilometrów buspasów jednak powstało. Za późno i za mało, ale "zupełnie wypięto" to jednak przesada.
Buspasy to nie wszystko. Tym bardziej jeśli nie są pilnowane i często służą jako przedłużenie pasa do prawoskrętu (Wołoska przed Marynarską) lub jako parking dla zaopatrzenia/przewozów na aplikacje (Al.Jerozolimskie).

ODPOWIEDZ