Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 sty 2018, 21:09

Mam podobne odczucia. Rozmiar wymiany pasażerskiej w tramwajach przy Sowińskiego i Forcie Wola sugeruje, że suweren zagłosował nogami. Po co suwerenowi autobus, który przyjedzie lub nie, skoro w kilka minut można dotrzeć do poważniejszej, jednak pewniejszej, komunikacji szynowej? Szczególnie, że jakość przesiadek do i z tego autobusu byłaby dyskusyjna.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 30 sty 2018, 21:46

Szeregowy_Równoległy pisze:
30 sty 2018, 21:09
Mam podobne odczucia. Rozmiar wymiany pasażerskiej w tramwajach przy Sowińskiego i Forcie Wola sugeruje, że suweren zagłosował nogami. Po co suwerenowi autobus, który przyjedzie lub nie, skoro w kilka minut można dotrzeć do poważniejszej, jednak pewniejszej, komunikacji szynowej? Szczególnie, że jakość przesiadek do i z tego autobusu byłaby dyskusyjna.
Hmmm... 255 zapewni jakiś wybór, teraz go nie ma.
Ludzie chodzą do trama i autobusu na Kasprzaka, może jak dostaną sensowną linię zostaną przy niej, a to jest dla mnie pewne, mogę się założyć.
Ten buspas na Połczyńskiej trochę psuje ruch miejski, rzadki autobus i korek na dwóch pozostałych pasach.
Na Jana Kazimierza często jest korek spowodowany przez " przyjezdnych z Połczyńskiej", takie jasie fasole.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 sty 2018, 21:51

Nie chcę się za bardzo wypowiadać, bo też nie bardzo wiem jakiego rodzaju dokładnie jest zabudowa i jakie warunki dojścia mają mieszkańcy Jana Kazimierza. Aczkolwiek z drugiej strony pamiętam jak 208 wielu nie wróżyło niczego dobrego, bo przecież blisko jest tramwaj, są autobusy, jest pociąg i nikomu się nie będzie chciało czekać. A stało się zupełnie inaczej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 sty 2018, 21:54

Masz dwie opcje. Wyjdziesz z domu i w ciągu, powiedzmy, 10 minut dotrzesz na przystanek tramwajowy. Stamtąd jedziesz szybko i sprawnie. Druga opcja: wychodzisz z domu na przystanek autobusowy pod domem. Linia co 10 minut, więc jesteś te dwie wcześniej, niż rozkład kazał. Dwie szedłeś od klatki, trzy czekasz, bo autobus na -1 dojechał, dwie jedziesz, potem przesiadka do tramwaju kolejne dwie minuty. Minutę zyskałeś, przy założeniu, że autobus był z grubsza punktualnie. Warto? A to wariant liczony w najbardziej niekorzystnej wersji twojego miejsca zamieszkania, od tej zielonej faweli w środku dziczy i błotnego szlaku stada Kamazów. Bo możesz mieć bliżej niż 10 minut do tramwaju, więcej raczej nie będzie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 sty 2018, 21:56

Moje okolice środkowej Włodarzewskiej mają pieszo do tramwaju jakieś 10-15 min. A jednak ludzie wolą poczekać na 208 i jechać dokładnie tyle samo jak nie dłużej do Bitwy Warszawskiej i tam wsiąść w tramwaj. Różnie bywa. Ale tak jak mówię, to zależy jakie ludzie tam na Woli mają przyzwyczajenia, gdzie najczęściej podróżują.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 30 sty 2018, 23:19

Nawet jak jadą na Banacha to 208 wolą od tramwaju

mb112
Posty: 994
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 sty 2018, 0:22

Ale np. na Ordona rano ciężko się zmieścić do 105 czy 109 (155 czy nawet 171 nieco lepiej). Z większości bloków jest bliżej do Jana Kazimierza niż do Kasprzaka. Jak ludzie będą mieli w miarę częsty autobus, blisko domu, nie wyładowany pasażerami z Jelonek, to jednak chyba go wybiorą, zamiast drałować do Kasprzaka i dopychać już wyładowane autobusy. Tym bardziej że to 255 też ma dowozić bezpośrednio do metra jak 105. W korku przed Ordona faktycznie może chwilę tracić, ale nie jest tam jakoś tragicznie. Kasprzaka przed Prymasa też jest zatkana, mimo buspasa, może po otwarciu wiaduktu kolejowego trochę się w okolicy poprawi.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 31 sty 2018, 0:59

Pytanie ile osób potrzebuje transferu do jakiegokolwiek metra, a ile wybiera 13 czy 26. Z moich obserwacji wynika, że M2 nie budzi ekscytacji (10 nie bywa niezabieralna), natomiast relacja robiona przez 13 i 26 już tak. Czyli 255 to jedna przesiadka więcej, w dodatku najgorsza z możliwych (oprócz kolei), bo najpierw do podziemia, a potem na wierzch. To naprawdę nie brzmi atrakcyjnie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2018, 4:35

10 przez Feminę dojazdem do M2 jest słabym. Jak jeździło przez Prostą to rano trzeba było dodatkowe kursy odpalać.
Nie wiem, jak wygląda porównanie korków na obecnym ciągu i Jana Kazimierza ale widzę mnóstwo analogii do 151. Póki go nie miałem, chodziłem na Ostrobramską i czekałem co węzeł Marsa wypluje. I nie przeszkadzało mi to. Ale Już nie chodzę, mimo że czasowo w sumie jest porównywalnie, bo wyjazd przez Poligonową jest nieco dookoła. Po południu czasami mi się jeszcze zdarza, bo nie mam kładki po drodze. Tu układ dojść będzie bardziej równomierny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 sty 2018, 5:25

Robert 514 pisze:
30 sty 2018, 23:19
Nawet jak jadą na Banacha to 208 wolą od tramwaju
To to raczej oczywiste. :P Mówiłem o sytuacji, w której i tak chcą wsiąść w tramwaj. Tak samo w sytuacji 255 jak będą jechali tylko np. do Szpitala Wolskiego czy PKP Kasprzaka, a dalej nie chcą się nigdzie przesiadać, to pewnie wybiorą 255.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sty 2018, 9:09

pawcio pisze:
31 sty 2018, 4:35
Nie wiem, jak wygląda porównanie korków na obecnym ciągu i Jana Kazimierza ale widzę mnóstwo analogii do 151.
221 też miał nikt nie jeździć, bo za blisko, bo za mało bloków...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2018, 9:17

Tam jest mnóstwo (30? Więcej?) 10-piętrowych nowych bloków. Zakładanie, że linia będzie pusta, jest mocno naiwne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 31 sty 2018, 10:00

Nordyk110 pisze:
30 sty 2018, 21:46

Ten buspas na Połczyńskiej trochę psuje ruch miejski, rzadki autobus i korek na dwóch pozostałych pasach.
105 co 3 minuty to rzadko :shock: :shock: :shock:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2018, 15:06

Raczej rzadko, niemniej ruch miejski powinien być naprawiany przez wypełnienie parkingu p+r a nie przez zabieranie buspasa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 sty 2018, 18:05

Raczej nie rzadko.
18 przegubów na 105 i 4 solówki na 197 zapewniają ~2800-3000 miejsc/h. Dla porównania 2 pasy przy 50% zielonego dają do ~1800 samochodów, w których będzie siedzieć ~2500 osób, czyli mniej.

P+R Połczyńska ma 500 miejsc, czyli wypełni się po 20 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ