![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No nie jest, ale para regiów lotnisko-modlin powinna się tam zmieścić. Jednak te 8-10 krawędzi na dworcach jest.MichalJ pisze:1. Średnica dalekobieżna nie jest z gumy.
Hm, nie rozumiem. Jaka przesiadka?2. Przesiadka na Służewcu? Z pociągu do Radomia na pociąg na lotnisko? Fajnie, tylko te pociagi do Radomia też nie są co 5 minut.
Przy 4 wlotach od pd-zach (Piaseczno, Lotnisko, Skierce, Sochacz) będzie się kiedyś musiało skończyć na puszczeniu czegoś na Gdański.[/quote]
Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie wiem, to ty pisałeś coś o przesiadce na Służewcu. Forget it.Glonojad pisze: Hm, nie rozumiem. Jaka przesiadka?
Co to jest techniczna możliwość? Tory są, tylko PLK twardo odmawia wytrasowania tam nawet jednorazowego pociągu dla miłośników.Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...Przy 4 wlotach od pd-zach (Piaseczno, Lotnisko, Skierce, Sochacz) będzie się kiedyś musiało skończyć na puszczeniu czegoś na Gdański.
To raz, a dwa, że obydwa lotniska będą chciały mieć pociąg pod Pałac Kultury i nigdzie indziej.
A w ogóle to zrobić nowy dworzec Zachodni przy Armatniej
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dobrze, no to Sochaczew, slotów dla lotniska osobowego będzie wówczas dość, wliczając w to obecne sloty S2. A jak już fantazjujemy, to zawijas linii kolejowej pod płytą przeddworcową lotniska (i drogą startową którąś pewnie też) a potem wzdłuż S2 do linii piaseczyńskiej i dalejże do Zalesia
.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W sieci zamiesciłem ankiete traktujaca o dojazdach KM na warszawski Rakowiec i Sluzewiec. Zgodnie z nowym rozkladem zmniejszy sie liczba pociagów KM dowożacych pasażerów do stacji Rakowiec, Żwirki i Wigury i Sluzewiec w godzinach 7:00 - 8:00, żaś w godzinach powrotu z pracy od powyzszych stacji do Warszawy Zachodniej nie wystartuje żaden pociag. Dlaczego tak sie stanie, skoro miasto stoleczne warszawa i dzialajace w jego imieniu ZTM nie przygotowało na czas i zawiesiło do maja 2012 kursowanie lonii lotniskowych SKM ? Czy dlatego pracownicy Słuzewca i Rakowca beda musieli przez pół roku tłoczyć się w autobusach i tramwajach ZTM zamiast miec mozliwosc przejazdu jak do tej pory - koleja w ramach Wspólnego Biletu ?
Wyniki ankiety do dnia 10,12.2012 zamierzam zaprezentować Kolejom Mazowieckim oraz ZTM Warszawa
Zachęcam do odwiedzin :
http://www.ankietka.pl/ankieta/74050/ko ... 12012.html
Wyniki ankiety do dnia 10,12.2012 zamierzam zaprezentować Kolejom Mazowieckim oraz ZTM Warszawa
Zachęcam do odwiedzin :
http://www.ankietka.pl/ankieta/74050/ko ... 12012.html
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czy jest jeszcze jakieś podforum, na którym byś nie zamieścił tego posta?! ![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dlaczego akurat Sochaczew jest naturalny? Równie dobrze można powiedzieć, że Otwock jest naturalny.Glonojad pisze: Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No właśnie nie jest. Trzeba jechać przez Włochy, a więc skierniewicką linią.Z Sochaczewa jest prosta linia na Śródmieście - nie rozumiem po co wywozić ludzi na północ miasta, tam powinny jeździć pociągi z Legionowa.
A nie do niedawno remontowanej "obwodnicy"?JotPeCet pisze:Z Sochaczewa prostą linią dojeżdza się do DB Schenkera na Ordona.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/29261/Szaf ... pojada.htm
PLK zapowiada, że będą starali się otworzyć linię na lotnisko przed Eurp.
PLK zapowiada, że będą starali się otworzyć linię na lotnisko przed Eurp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Opróćz tego, że skierowanie Otwocka na Gdański absolutnie problemu czterech "końcówek" po zachodniej stronie miasta nie rozwiązuje, to jednak Otwock jest kilkadziesiąt kilometrów dalej na południe, niż Sochaczew.CYP pisze:
Dlaczego akurat Sochaczew jest naturalny? Równie dobrze można powiedzieć, że Otwock jest naturalny.![]()
Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Jest to praktycznie jedyna zachodnia końcówka, którą da się sensownie tak puścić - drugą ewentualnością jest puszczenie przez Wolę S3, choć na to lobby lotniskowe, jak już pisano, nie pozwoli (a i sam stan torów jest do luftu). Choć, oczywiście, docelowo albo trzeba zmodernizować trasę Łowicz-Skierniewice, albo chociaż jeden tor na trasie do Błonia dołożyć (skoro KDP już padło).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ale w tym momencie podróż z Sochaczewa do centrum wydłuży się minimum o 10-15 minut. Nie mówiąc już o dojeździe do innych dzielnic na południu miasta. Poza tym jeśli pociąg ma jeździć po torach na granicy wola-bemowo to zdubluje się z podmiejskim 713.Glonojad pisze: Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Jest to praktycznie jedyna zachodnia końcówka, którą da się sensownie tak puścić - drugą ewentualnością jest puszczenie przez Wolę S3, choć na to lobby lotniskowe, jak już pisano, nie pozwoli (a i sam stan torów jest do luftu). Choć, oczywiście, docelowo albo trzeba zmodernizować trasę Łowicz-Skierniewice, albo chociaż jeden tor na trasie do Błonia dołożyć (skoro KDP już padło).
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
w jaki sposób zdubluje się z linią 713, skoro na terenie Warszawy nie będzie miał wspólnych z nią przystanków (ani nawet w jej okolicy)?CYP pisze:Poza tym jeśli pociąg ma jeździć po torach na granicy wola-bemowo to zdubluje się z podmiejskim 713.
![bredzisz :bredzisz:](./images/smilies/Bredzisz.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Bez przesady. Czas jazdy na W.Śródmieście i na W.Gdańską jest identyczny. Metro jedzie 6 minut. Przesiadka jest o 1-2 minuty szybsza. Na pl. Bankowy już jest szybciej przez Gdański. Na Żoliborz to w ogóle... Mało kto pracuje przy patelni. Na Politechnikę czy Mokotów strata jest 4 minuty...CYP pisze:Ale w tym momencie podróż z Sochaczewa do centrum wydłuży się minimum o 10-15 minut. Nie mówiąc już o dojeździe do innych dzielnic na południu miasta.Glonojad pisze: Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi.