Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2011, 21:56

Już od przyszłego poniedziałku jeden Sochaczew pojedzie na Gdański testowo :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2011, 18:06

MichalJ pisze:1. Średnica dalekobieżna nie jest z gumy.
No nie jest, ale para regiów lotnisko-modlin powinna się tam zmieścić. Jednak te 8-10 krawędzi na dworcach jest.
2. Przesiadka na Służewcu? Z pociągu do Radomia na pociąg na lotnisko? Fajnie, tylko te pociagi do Radomia też nie są co 5 minut.
Hm, nie rozumiem. Jaka przesiadka?
Przy 4 wlotach od pd-zach (Piaseczno, Lotnisko, Skierce, Sochacz) będzie się kiedyś musiało skończyć na puszczeniu czegoś na Gdański.[/quote]
Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 gru 2011, 18:52

Glonojad pisze: Hm, nie rozumiem. Jaka przesiadka?
Nie wiem, to ty pisałeś coś o przesiadce na Służewcu. Forget it.
Przy 4 wlotach od pd-zach (Piaseczno, Lotnisko, Skierce, Sochacz) będzie się kiedyś musiało skończyć na puszczeniu czegoś na Gdański.
Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...
Co to jest techniczna możliwość? Tory są, tylko PLK twardo odmawia wytrasowania tam nawet jednorazowego pociągu dla miłośników.
To raz, a dwa, że obydwa lotniska będą chciały mieć pociąg pod Pałac Kultury i nigdzie indziej.
A w ogóle to zrobić nowy dworzec Zachodni przy Armatniej :).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2011, 19:31

Dobrze, no to Sochaczew, slotów dla lotniska osobowego będzie wówczas dość, wliczając w to obecne sloty S2. A jak już fantazjujemy, to zawijas linii kolejowej pod płytą przeddworcową lotniska (i drogą startową którąś pewnie też) a potem wzdłuż S2 do linii piaseczyńskiej i dalejże do Zalesia ;).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

petrosj
Posty: 52
Rejestracja: 18 kwie 2011, 22:03
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: petrosj » 05 gru 2011, 20:35

W sieci zamiesciłem ankiete traktujaca o dojazdach KM na warszawski Rakowiec i Sluzewiec. Zgodnie z nowym rozkladem zmniejszy sie liczba pociagów KM dowożacych pasażerów do stacji Rakowiec, Żwirki i Wigury i Sluzewiec w godzinach 7:00 - 8:00, żaś w godzinach powrotu z pracy od powyzszych stacji do Warszawy Zachodniej nie wystartuje żaden pociag. Dlaczego tak sie stanie, skoro miasto stoleczne warszawa i dzialajace w jego imieniu ZTM nie przygotowało na czas i zawiesiło do maja 2012 kursowanie lonii lotniskowych SKM ? Czy dlatego pracownicy Słuzewca i Rakowca beda musieli przez pół roku tłoczyć się w autobusach i tramwajach ZTM zamiast miec mozliwosc przejazdu jak do tej pory - koleja w ramach Wspólnego Biletu ?
Wyniki ankiety do dnia 10,12.2012 zamierzam zaprezentować Kolejom Mazowieckim oraz ZTM Warszawa

Zachęcam do odwiedzin :

http://www.ankietka.pl/ankieta/74050/ko ... 12012.html
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php

sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2011, 21:32

Czy jest jeszcze jakieś podforum, na którym byś nie zamieścił tego posta?! ](*,)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

CYP
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:36

Post autor: CYP » 06 gru 2011, 23:41

Glonojad pisze: Naturalny jest Sochaczew, ale gdyby była możliwość techniczna puścić tamtędy S3 i turbokibel do Modlina, to parę problemów na raz by rozwiązało (w tym dwie różne stacje dla SKM do Legionowa). Tyle, że pewnie lobbing superlotniska na mokradłach uniemożliwi wycięcie bezpośredniego połączenia z centrum...
Dlaczego akurat Sochaczew jest naturalny? Równie dobrze można powiedzieć, że Otwock jest naturalny. ;-) Z Sochaczewa jest prosta linia na Śródmieście - nie rozumiem po co wywozić ludzi na północ miasta, tam powinny jeździć pociągi z Legionowa.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 07 gru 2011, 7:50

CYP pisze:Z Sochaczewa jest prosta linia na Śródmieście
A nie ze Skierniewic? Z Sochaczewa prostą linią dojeżdza się do DB Schenkera na Ordona.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2011, 13:06

Z Sochaczewa jest prosta linia na Śródmieście - nie rozumiem po co wywozić ludzi na północ miasta, tam powinny jeździć pociągi z Legionowa.
No właśnie nie jest. Trzeba jechać przez Włochy, a więc skierniewicką linią.
JotPeCet pisze:Z Sochaczewa prostą linią dojeżdza się do DB Schenkera na Ordona.
A nie do niedawno remontowanej "obwodnicy"? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 gru 2011, 15:11

http://www.rynek-kolejowy.pl/29261/Szaf ... pojada.htm

PLK zapowiada, że będą starali się otworzyć linię na lotnisko przed Eurp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 gru 2011, 20:18

MeWa pisze:będą starali się otworzyć
Szacun! Starają się tak już chyba piąty rok i jakoś im nie wychodzi :)
noidea

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2011, 21:44

CYP pisze:
Dlaczego akurat Sochaczew jest naturalny? Równie dobrze można powiedzieć, że Otwock jest naturalny. ;-)
Opróćz tego, że skierowanie Otwocka na Gdański absolutnie problemu czterech "końcówek" po zachodniej stronie miasta nie rozwiązuje, to jednak Otwock jest kilkadziesiąt kilometrów dalej na południe, niż Sochaczew.

Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Jest to praktycznie jedyna zachodnia końcówka, którą da się sensownie tak puścić - drugą ewentualnością jest puszczenie przez Wolę S3, choć na to lobby lotniskowe, jak już pisano, nie pozwoli (a i sam stan torów jest do luftu). Choć, oczywiście, docelowo albo trzeba zmodernizować trasę Łowicz-Skierniewice, albo chociaż jeden tor na trasie do Błonia dołożyć (skoro KDP już padło).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

CYP
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:36

Post autor: CYP » 09 gru 2011, 0:51

Glonojad pisze: Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi. Jest to praktycznie jedyna zachodnia końcówka, którą da się sensownie tak puścić - drugą ewentualnością jest puszczenie przez Wolę S3, choć na to lobby lotniskowe, jak już pisano, nie pozwoli (a i sam stan torów jest do luftu). Choć, oczywiście, docelowo albo trzeba zmodernizować trasę Łowicz-Skierniewice, albo chociaż jeden tor na trasie do Błonia dołożyć (skoro KDP już padło).
Ale w tym momencie podróż z Sochaczewa do centrum wydłuży się minimum o 10-15 minut. Nie mówiąc już o dojeździe do innych dzielnic na południu miasta. Poza tym jeśli pociąg ma jeździć po torach na granicy wola-bemowo to zdubluje się z podmiejskim 713.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 gru 2011, 1:31

CYP pisze:Poza tym jeśli pociąg ma jeździć po torach na granicy wola-bemowo to zdubluje się z podmiejskim 713.
w jaki sposób zdubluje się z linią 713, skoro na terenie Warszawy nie będzie miał wspólnych z nią przystanków (ani nawet w jej okolicy)? :bredzisz:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 gru 2011, 9:31

CYP pisze:
Glonojad pisze: Sochaczew potencjalnie najmniej (jeśli w ogóle) na takim rozwiązaniu straci (przypominam, że przesiadka do metra na Gdanskim jest szybsza, niż na Śródmieściu) a może zyskać na częstotliwości - skraca się (troszkę) odcinek obsługiwany wspólnie z pociągami dalekobieżnymi.
Ale w tym momencie podróż z Sochaczewa do centrum wydłuży się minimum o 10-15 minut. Nie mówiąc już o dojeździe do innych dzielnic na południu miasta.
Bez przesady. Czas jazdy na W.Śródmieście i na W.Gdańską jest identyczny. Metro jedzie 6 minut. Przesiadka jest o 1-2 minuty szybsza. Na pl. Bankowy już jest szybciej przez Gdański. Na Żoliborz to w ogóle... Mało kto pracuje przy patelni. Na Politechnikę czy Mokotów strata jest 4 minuty...

ODPOWIEDZ