Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lis 2013, 22:17

VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 24 lis 2013, 23:39

fik pisze:Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Pytanie 1: dla jakiego konkretnie rzeczywistego wariantu oszacowałeś te "parę minut zysku"?
Pytanie 2: jakim sposobem to obliczyłeś?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2013, 13:11

Napisałem Ci, dlaczego to zły pomysł. Chcesz obliczeń - zrób je, to na Tobie spoczywa obowiązek dowodu. Udowodnić trzeba potrzebę zmiany, a nie jej brak!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 25 lis 2013, 13:40

fik pisze:
VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Coś jest nie halo, bo MiniBus oficjalnie ograniczony do 50 km/h jest na Patriotów (przynajmniej w DS) szybszy od pociągu mającego wydzielone torowisko na 80 km/h. Pociąg stoi po ok. minutę na każdej stacji i jeszcze rozruch, hamowanie...
Co do rozwalania systemu, to jaki to system? Jeszcze niedawno w DS był takt 30-4-26, albo podobny (zależało od godziny).
A czy akurat pociąg przyśpieszony jest tu potrzebny? Insza inszość.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lis 2013, 14:07

Na linii otwockiej przyspieszenie połączeń ma sens pod warunkiem zaistnienia wydzielonej pary torów na odcinku Wschodnia-Otwock i zapewnienia częstotliwości co najmniej 10/20//20 dla pociągów aglomeracyjnych. Wtedy faktycznie, wszystkie połączenia z Pilawy mogłyby jechać bez postojów od Otwocka do Wschodniej (ewentualnie Międzylesie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lis 2013, 15:16

Wykonalność rozkładów jazdy zgodnie z przepisami w transporcie autobusowym to nie tylko problem minibusa... :roll:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 lis 2013, 17:20

Propos stania pociągów długo na stacjach, to dlaczego dla SKM nie można dać lepszego rozkładu tzn. przyśpieszenie planowo 0,9 m/s2 - 1,2 m/s2, a dla EN57AKM 0,9 m/s2 - 1 m/s2 ? No, dla 14WE oczywiście 0,5 m/s2, ale to sytuacja przejściowa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lis 2013, 23:29

fik pisze:
VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Ale z drugiej strony nikomu nie przeszkadzał TLK Polonez jadący ledwo kilka minut krócej od osobówki od Mińska :P plus kilka przyspieszonych o podobnych parametrach na tej samej linii :P

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 26 lis 2013, 9:30

Tylko jakbyś zechciał się bliżej przypatrzyć to Polonez jest pociągiem międzynarodowym, tak samo jak dzisiejszy bez imienny Kijów Express, czy Mińsk Białoruski. Do Terespola ze względów "ekonomicznych" jest nam bliżej niż do Lublina. :zorro:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 lis 2013, 14:23

Niech sobie będzie międzynarodowy. A przspieszone KM które w tym rozkładzie głównie się ciągną za osobowymi na tej linii?

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 26 lis 2013, 19:26

Jeśli przyspieszone na skierniewickiej są rzadkością, to co dopiero mówić o otwockiej... Linia skierniewicka jest pierwszą do rozdzielenia ruchu regionalnego i podmiejskiego - są 4 tory (co prawda dalekie będą strasznie zapchane do czasu budowy wjazdu Y do Warszawy). Dopiero potem można myśleć o eksperymentach na innych liniach.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 26 lis 2013, 21:08

Glonojad pisze:Napisałem Ci, dlaczego to zły pomysł. Chcesz obliczeń - zrób je, to na Tobie spoczywa obowiązek dowodu. Udowodnić trzeba potrzebę zmiany, a nie jej brak!
Nie pisałem do Ciebie. Trochę mnie irytują posty w stylu "to skrajny idiotyzm" (koniec, nawet bez powiedzenia o czym właściwie mowa...)
Ale masz rację. Potrzeba jest jak na każdej linii, ale warunków technicznych nie ma - moja początkowa propozycja w tamtym kształcie by się tak dobrze nie sprawdziła. W najlepszym wypadku na odcinku WWO-Ot można by zyskać zaledwie kilka minut, do tego dochodzi rozkopany tor pod wiaduktami Marsa; trzebaby szukać oszczędności czasowych gdzie indziej. Ale nie chcę już gdybać. Poczekamy na modernizację (jeśli będzie)...

alojz
Posty: 2667
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 lis 2013, 18:11

8047 do Siedlec w sile trzech AKM - 1572+1577+1586.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 05 gru 2013, 23:03

Czy komuś z Was się zdarzyło, że jadąc KM7 (lub jakimkolwiek innym KM) usłyszeliście komunikat w stylu: "Dzień dobry. Tu maszynista pociągu nr [może nie będę zdradzał :wink: ]... Dziękujemy, że wybrali Państwo naszą linię i życzymy przyjemnej podróży." :?:

Mnie to spotkało kilka dni temu. Reakcja bardzo pozytywna - gęby uśmiechnięte od ucha do ucha u większości przytomnych pasażerów, z "Renomą" włącznie :D

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 06 gru 2013, 4:13

na pierwszych jazdach VT... maszynista też zapowiadał przystanki... ale zrezygnował z pracy w KM
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

ODPOWIEDZ