Strona 42 z 151

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 24 lis 2013, 22:17
autor: fik
VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 24 lis 2013, 23:39
autor: VLnt7
fik pisze:Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Pytanie 1: dla jakiego konkretnie rzeczywistego wariantu oszacowałeś te "parę minut zysku"?
Pytanie 2: jakim sposobem to obliczyłeś?

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 13:11
autor: Glonojad
Napisałem Ci, dlaczego to zły pomysł. Chcesz obliczeń - zrób je, to na Tobie spoczywa obowiązek dowodu. Udowodnić trzeba potrzebę zmiany, a nie jej brak!

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 13:40
autor: grzegorz
fik pisze:
VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Coś jest nie halo, bo MiniBus oficjalnie ograniczony do 50 km/h jest na Patriotów (przynajmniej w DS) szybszy od pociągu mającego wydzielone torowisko na 80 km/h. Pociąg stoi po ok. minutę na każdej stacji i jeszcze rozruch, hamowanie...
Co do rozwalania systemu, to jaki to system? Jeszcze niedawno w DS był takt 30-4-26, albo podobny (zależało od godziny).
A czy akurat pociąg przyśpieszony jest tu potrzebny? Insza inszość.

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 14:07
autor: fik
Na linii otwockiej przyspieszenie połączeń ma sens pod warunkiem zaistnienia wydzielonej pary torów na odcinku Wschodnia-Otwock i zapewnienia częstotliwości co najmniej 10/20//20 dla pociągów aglomeracyjnych. Wtedy faktycznie, wszystkie połączenia z Pilawy mogłyby jechać bez postojów od Otwocka do Wschodniej (ewentualnie Międzylesie).

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 15:16
autor: Glonojad
Wykonalność rozkładów jazdy zgodnie z przepisami w transporcie autobusowym to nie tylko problem minibusa... :roll:

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 17:20
autor: zxcvbnm
Propos stania pociągów długo na stacjach, to dlaczego dla SKM nie można dać lepszego rozkładu tzn. przyśpieszenie planowo 0,9 m/s2 - 1,2 m/s2, a dla EN57AKM 0,9 m/s2 - 1 m/s2 ? No, dla 14WE oczywiście 0,5 m/s2, ale to sytuacja przejściowa.

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 25 lis 2013, 23:29
autor: przewoz
fik pisze:
VLnt7 pisze:Kocham takie argumenty typu "bo prędkość".
Fakt: do początku modernizacji absolutnie nic na lepsze się nie zmieni. Co jednak stałoby na przeszkodzie uruchomić prawdziwe połączenie przyspieszone (już przemilczmy czym), które pomijałoby parę wiosek i 3/4 żałosnych przystaneczków pomiędzy Otwockiem a WWO, a w szczególności takie wypierdy jak Anin?
Dla paru minut zysku rozwalać cały system? Przyspieszony pociąg na tej linii to skrajny idiotyzm.
Ale z drugiej strony nikomu nie przeszkadzał TLK Polonez jadący ledwo kilka minut krócej od osobówki od Mińska :P plus kilka przyspieszonych o podobnych parametrach na tej samej linii :P

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 26 lis 2013, 9:30
autor: tomstak
Tylko jakbyś zechciał się bliżej przypatrzyć to Polonez jest pociągiem międzynarodowym, tak samo jak dzisiejszy bez imienny Kijów Express, czy Mińsk Białoruski. Do Terespola ze względów "ekonomicznych" jest nam bliżej niż do Lublina. :zorro:

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 26 lis 2013, 14:23
autor: przewoz
Niech sobie będzie międzynarodowy. A przspieszone KM które w tym rozkładzie głównie się ciągną za osobowymi na tej linii?

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 26 lis 2013, 19:26
autor: aaa
Jeśli przyspieszone na skierniewickiej są rzadkością, to co dopiero mówić o otwockiej... Linia skierniewicka jest pierwszą do rozdzielenia ruchu regionalnego i podmiejskiego - są 4 tory (co prawda dalekie będą strasznie zapchane do czasu budowy wjazdu Y do Warszawy). Dopiero potem można myśleć o eksperymentach na innych liniach.

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 26 lis 2013, 21:08
autor: VLnt7
Glonojad pisze:Napisałem Ci, dlaczego to zły pomysł. Chcesz obliczeń - zrób je, to na Tobie spoczywa obowiązek dowodu. Udowodnić trzeba potrzebę zmiany, a nie jej brak!
Nie pisałem do Ciebie. Trochę mnie irytują posty w stylu "to skrajny idiotyzm" (koniec, nawet bez powiedzenia o czym właściwie mowa...)
Ale masz rację. Potrzeba jest jak na każdej linii, ale warunków technicznych nie ma - moja początkowa propozycja w tamtym kształcie by się tak dobrze nie sprawdziła. W najlepszym wypadku na odcinku WWO-Ot można by zyskać zaledwie kilka minut, do tego dochodzi rozkopany tor pod wiaduktami Marsa; trzebaby szukać oszczędności czasowych gdzie indziej. Ale nie chcę już gdybać. Poczekamy na modernizację (jeśli będzie)...

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 28 lis 2013, 18:11
autor: alojz
8047 do Siedlec w sile trzech AKM - 1572+1577+1586.

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 05 gru 2013, 23:03
autor: Jacek Z.
Czy komuś z Was się zdarzyło, że jadąc KM7 (lub jakimkolwiek innym KM) usłyszeliście komunikat w stylu: "Dzień dobry. Tu maszynista pociągu nr [może nie będę zdradzał :wink: ]... Dziękujemy, że wybrali Państwo naszą linię i życzymy przyjemnej podróży." :?:

Mnie to spotkało kilka dni temu. Reakcja bardzo pozytywna - gęby uśmiechnięte od ucha do ucha u większości przytomnych pasażerów, z "Renomą" włącznie :D

Obiegi i obsługa połączeń KM

: 06 gru 2013, 4:13
autor: AAdamq
na pierwszych jazdach VT... maszynista też zapowiadał przystanki... ale zrezygnował z pracy w KM