Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 14 lis 2017, 1:06

primoż pisze:
13 lis 2017, 14:13
wincenty pisze:
13 lis 2017, 9:02
Nie dałoby się puścić 171 przez Jana Pawła, zamiast przez wiecznie zakorkowaną Emilii Plater?
Przynajmniej w kierunku Torwaru, bo w drugą stronę Emilia jakoś bardziej żwawo się rusza, poza tym byłby problem z przystankiem przy Rondzie ONZ.
W al. Jana Pawła II jest tak samo źle, jak na Emilii Plater. Zresztą na tej drugiej jest bus-pas. Może odpowiednie służby powinny go zacząć pilnować, żeby nie był zastawiony przez samochody?
Batalion policji musiałby go pilnować chyba, jak wozy tam stoją po 40/50 minut, to Jana Pawła szybciej by przejechały. Czymkolwiek, byle nie Emilką.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lis 2017, 7:50

Nie ma potrzeby, żeby prywatne samochody jeździły Emilii Plater akurat w ogóle lub prawie w ogóle (trzeba by te wjazdy na parkingi sprawdzić tylko), na pewno nie tranzytem.
ŁK

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 14 lis 2017, 10:33

Z drugiej strony, to 109 też czeka długie minuty, żeby móc z Kasprzaka skręcić w JP2 na Rondzie ONZ. Ten prawoskręt, to albo stoi się na strzałce bo jedzie kierunek główny, albo stoi się na swoim zielonym, bo idą piesi. Puszczenie tamtędy 171 tylko częściowo rozwiązuje problem.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 lis 2017, 10:48

Z Prostej. Przy Rondzie ONZ jest Prosta.
miłośnik 13N

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 lis 2017, 15:26

190 to chyba powinno jeździć od Górczewskiej Elekcyjna - Wolska - Płocka, tylko komuś nie chciało się dostawić tabliczki "nie dotyczy ZTM" przy zakazie lewoskrętu. Można by było też Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Skierniewicka - Wolska - Płocka. Teraz 190 utyka w korkach na Prostej i Towarowej (około siedemnastej odcinek Rondo Daszyńskiego - Szpital Wolski jedzie się nawet do dziesięciu minut, choć brak buspasa na Kasprzaka też ostatnio swoje robi), a na Górczewską/Płocką trzeba było skierować 520 i E-2.

Przy Emilce bywa źle, ale nie zawsze jest to aż kilkadziesiąt minut. Pilnowanie buspasów jest zaś świętym obowiązkiem policji, straży miejskiej czy jakiejkolwiek innej służby.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3834
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 14 lis 2017, 18:08

190 to przede wszystkim powinno być podzielone na dwie osobne linie na czas budowy metra.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 lis 2017, 19:49

A w jaki to niby sposób? Os. Górczewska - Rondo Daszyńskiego/Okopowa i Dw. Wileński - CH Marki? Jak takie linie miałyby być komukolwiek potrzebne?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lis 2017, 20:43

Yelonker pisze:
14 lis 2017, 19:49
Jak takie linie miałyby być komukolwiek potrzebne?
Podjeżdżając na przystanki dawałyby możliwość odbycia podróży.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 14 lis 2017, 23:53

Yelonker pisze:
14 lis 2017, 15:26
190 to chyba powinno jeździć od Górczewskiej Elekcyjna - Wolska - Płocka, tylko komuś nie chciało się dostawić tabliczki "nie dotyczy ZTM" przy zakazie lewoskrętu. Można by było też Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Skierniewicka - Wolska - Płocka.
Yelonker pisze:
14 lis 2017, 15:26
Teraz 190 utyka w korkach na Prostej i Towarowej (około siedemnastej odcinek Rondo Daszyńskiego - Szpital Wolski jedzie się nawet do dziesięciu minut
Faktycznie, bo na Skierniewickiej i Wolskiej to się w ogóle nie utyka :evil: Przejazd przez pętlę "Płocka-Szpital" też by stanowczo skrócił czas przejazdu...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Jelcz4755
Posty: 150
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 16 lis 2017, 0:16

primoż pisze:
14 lis 2017, 18:08
190 to przede wszystkim powinno być podzielone na dwie osobne linie na czas budowy metra.
Całkowicie się zgadzam. Ale ja bym to widział tak:
Przedłużenie linii 507, na Os. Górczewska z przystankami od Emili Plater: Rondo ONZ, Rondo Daszyńskiego, PKP Kasprzaka, Ciepłownia Wola, Synów Pułku, Hala Wola, Raginisa, Rozłogi, Człuchowska NŻ, Batalinów Chłopksich, Szobera NŻ, Os. Górczewska. 507, bo chyba ma najkrótszy dojazd do centrum ze wszystkich 5xx.

Skrócenie linii 190 do przystanku Płocka-Szpital, na trasie CH Marki – Płocka-Szpital. Dyskusyjne, pomysł do Dw. Wileńskiego lepszy, choć nie wiem ile paxów jeździ z Pragi na Wolę.

520 to chyba puste jeździ na Płocką, nie lepiej by to skrócić do Dw. Centralnego?

A gdyby tak uruchomić 290, oczywiście wtedy już ze zmniejszoną częstotliwością (bo 507) z, powiedzmy Ronda Daszyńskiego, trasą 190, dalej Lazurową i Nowolazurową na Ursus-Niedźwiadek? Nowolazurowa, wygodna alternatywa dla Dźwigowej, trochę się marnuje a Bemowo/Bielany nie mają żadnego wygodnego połączenia na Ursus. Fajna linia na DŚ biorąc pod uwagę Factory, Halę Wolę i Wola Park.

Ja bym w ogóle 716 też puścił Nowolazurową. Aha, no i 194. Strasznie to kluczy po Niedźwiadku i Nowych Włochach. Czy naprawdę aż tyle osób jeździ z Gołąbek na Cm. Wolski? Może, jeśli pomysł 290 Wam się spodoba, podzielić to na dwie linie? 194: Gołąbki - Ursus Niedźwiadek i, powiedzmy, 294: Nowe Włochy - Cm. Wolski? Albo, jeśli pierwsze jest prawdziwe, to 194 skierować przez Nowolazurową?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lis 2017, 0:19

507 już jeździło na Bemowo, wcale nikomu to nie wychodziło na zdrowie.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 lis 2017, 8:57

Jelcz4755 pisze:
16 lis 2017, 0:16
primoż pisze:
14 lis 2017, 18:08
190 to przede wszystkim powinno być podzielone na dwie osobne linie na czas budowy metra.
Całkowicie się zgadzam. Ale ja bym to widział tak:
Przedłużenie linii 507, na Os. Górczewska z przystankami od Emili Plater: Rondo ONZ, Rondo Daszyńskiego, PKP Kasprzaka, Ciepłownia Wola, Synów Pułku, Hala Wola, Raginisa, Rozłogi, Człuchowska NŻ, Batalinów Chłopksich, Szobera NŻ, Os. Górczewska. 507, bo chyba ma najkrótszy dojazd do centrum ze wszystkich 5xx.

Skrócenie linii 190 do przystanku Płocka-Szpital, na trasie CH Marki – Płocka-Szpital. Dyskusyjne, pomysł do Dw. Wileńskiego lepszy, choć nie wiem ile paxów jeździ z Pragi na Wolę.

520 to chyba puste jeździ na Płocką, nie lepiej by to skrócić do Dw. Centralnego?

A gdyby tak uruchomić 290, oczywiście wtedy już ze zmniejszoną częstotliwością (bo 507) z, powiedzmy Ronda Daszyńskiego, trasą 190, dalej Lazurową i Nowolazurową na Ursus-Niedźwiadek? Nowolazurowa, wygodna alternatywa dla Dźwigowej, trochę się marnuje a Bemowo/Bielany nie mają żadnego wygodnego połączenia na Ursus. Fajna linia na DŚ biorąc pod uwagę Factory, Halę Wolę i Wola Park.

Ja bym w ogóle 716 też puścił Nowolazurową. Aha, no i 194. Strasznie to kluczy po Niedźwiadku i Nowych Włochach. Czy naprawdę aż tyle osób jeździ z Gołąbek na Cm. Wolski? Może, jeśli pomysł 290 Wam się spodoba, podzielić to na dwie linie? 194: Gołąbki - Ursus Niedźwiadek i, powiedzmy, 294: Nowe Włochy - Cm. Wolski? Albo, jeśli pierwsze jest prawdziwe, to 194 skierować przez Nowolazurową?
507:
  1. W tym wariancie dublowałoby się na długim odcinku ze 105, a po powstaniu trasy tramwajowej na Kasprzaka zapewne z 11-tką. Gdyby skierować je przez Elekcyjną i Górczewską jak 190, 109 mogłoby już teraz zrobić pa pa, a nie dopiero pod koniec 2019 i mamy bardzo dużo brygad na zasilenia.
  2. Podany zestaw przystanków jest tak niewielki, że linia ekspresowa by pozazdrościła.
  3. W ogóle powinno zniknąć na korzyść zasilenia 117.
  4. Prosta, most Poniatowskiego, Praga Południe? Brzmi jak pogrobowiec ósemki.
Jak dla mnie takie działanie wykreowałby zbyt mało unikalną relację, chyba ze 190 nie da się zrobić za wiele. Podział w ogóle byłby chyba sztuczny, jakieś autobusowe linie dalekobieżne muszą pozostać w Warszawie a nie same do metra, do tramwaju i osiedlowe socjale, a 190 ma tylu amatorów że wsiadać się nie da, 26 tylu pasażerów nie przejmie. Ta linia nie rozluźnia się aż do Batalionów Chłopskich.

Odnośnie 194, to nie jest super długa trasa, podział jak dla mnie nieco sztuczny. Jeśli chodzi zaś o Nowolazurową, widziałbym tam albo właśnie 194, albo 716, nie oba naraz. No i 220.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 17 gru 2017, 23:16

Po miesiącu lekko obudzę temat. Istnieje bezproblemowa mozliwość przywrócenia funkcjonowania przystanku Jana Olbrachta 01 w jego stałej lokalizacji. Dla sporej ilości mieszkańców okolic ulicy Bitwy Pod Lenino czy także pracowników lokali taka lokalizacja byłaby dużo lepsza niż obecne przystanki, które w kierunku centrum dzieli dość duża odległość. Co prawda Jana Olbrachta 51 jest jakieś dwieście metrów za Góralską, no ale przecież ten przystanek i tak musi zostać póki jest to w zasadzie jedyne wyjście dla mieszkańców z ulicy Księcia Janusza.

Poza tym także niedużym nakładem byłaby możliwość przywrócenia stałej trasy linii 154 przez Redutową. Jakoś nie bardzo widzę sens funkcjonowania 129 na obecnym przystanku końcowym, jak muszę iść na Redutową czy i dalej się przesiadać to i tak wybiorę się z buta, bo 129: po pierwsze rzadko jeździ, a po drugie jedzie w niezupełnie pasującym kierunku. Takie 154 byłoby dużo lepszym rozwiązaniem nawet dla np starszych osób jadących przystanek...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 gru 2017, 6:04

Pytanie jak bardzo stały jest obecny układ. On się lubi co jakiś czas zmienić
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 18 gru 2017, 15:42

W tamtym miejscu(na wysokości Amrita) nic już się nie zapowiada, żeby cokolwiek miało się zmieniać przez najbliższe kilka miesięcy. Także przystanek Jana Olbrachta 01 mógłby normalnie funkcjonować.
Jeśli chodzi o 154: ogólnie zrobienie zakazu skrętu z Olbrachta w prawo i w drugą stronę to nie byłby problem, a forma łuku byłaby odpowiednia dla solówek, a także nawet dla przegubów(a może i również dla deskorolek?). Największym problemem jeśli chodzi o takie 154, byłoby oddzielenie ruchu samochodowego z Olbrachta/Okocimskiej. No ale przecież jak zakaz obowiązuje to nadal będzie obowiązywać. Tutaj już też jest mniejsza pewność utrzymania organizacji ruchu na dłużej - bowiem jak wyniknie konieczność budowy przejścia do metra od strony południowej, to wtedy rzeczywiście będzie potrzebne miejsce, które teraz jest zajęte. Ale myślę, że obecnie rozłączone pojedynczą barierką skrzyżowanie Olbrachta z Górczewską mogłoby funkcjonować właśnie w relacji Olbrachta-w lewo i nic się nie zapowiada aby gdziekolwiek miał być przeniesiony ruch z tego zawijasa na Górczewskiej. Może po rozpoczęciu drążenia tuneli?
Z Elekcyjnej na Dw Zachodni jedzie 184, a z Redutowej nic. Możliwości przesiadki nadal nie ulegną zmianie. Poza tym taka trasa 154 pozwala na powrót sensownej relacji Redutowa-Górczewska.

ODPOWIEDZ