Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 paź 2018, 16:47

Yelonker pisze:
23 paź 2018, 16:37
Autostrada Warszawa-Łódź jest zawalona akurat dlatego, że tam od początkuoczekiwano cudu w postaci wystarczenia dwóch pasów na autostradzie łączącej dwa najbliższe sobie wielkie ośrodki miejskie, a także stanowiącej podstawową oś tranzytową w Polsce wraz z A1, nic nie musiało przybywać. POW szczęśliwie nie jest tak rażąco niedoszacowana.
Tia, Most Grota też nie był...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2018, 11:31

Yelonker pisze:
23 paź 2018, 16:37
Autostrada Warszawa-Łódź jest zawalona akurat dlatego, że tam od początkuoczekiwano cudu w postaci wystarczenia dwóch pasów na autostradzie łączącej dwa najbliższe sobie wielkie ośrodki miejskie, a także stanowiącej podstawową oś tranzytową w Polsce wraz z A1, nic nie musiało przybywać. POW szczęśliwie nie jest tak rażąco niedoszacowana.
Bo Gierkówka w remoncie, a dzięki obwodnicy Łodzi jest to wygodny objazd,
bo S7 w przebudowie, a dzięki A1 to wygodny objazd,
bo A2 wciąż bezpłatna...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 sty 2019, 13:50

fik pisze:
16 sty 2019, 22:54
(dygresja: 143 na Instalatorów to gruba przesada, ale 151 już byłoby jak najbardziej na miejscu; oczywiście za tym powinny iść dalsze zmiany, na które nie czas i miejsce tutaj)
A co mi tam.

Nawiązuje to do projektu zmian z wątku Kamionkowskiego, w którym proponowałem 143 do UMedu jako zastępstwo za relację skrętną 188. Wobec sprzeciwu dla tak dalece idącego obrzynania tej relacji, jak również pamiętając dyskusję o właściwym sposobie obsługi północnego Rakowa, zmieniam propozycję na:

151 RECHNIEWSKIEGO ... Wawelska, Żwirki, 1 Sierpnia, INSTALATORÓW
228 NOWE WŁOCHY ... Instalatorów, al. Krakowska, 17 Stycznia, Żwirki ... OSMAŃSKA (w DS tylko do lotniska może?)
328 [*]
154 STARE BEMOWO ... Kasprzaka, Bema, Prądzyńskiego, Kolejowa, Przyokopowa, Karolkowa, :mewa: DASZYŃSKIEGO :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 17 sty 2019, 14:21

Zaraz się podniosą głosy, że po zmianie trasy 154 DWZ traci bezpośrednie połączenie z 1 Sierpnia i ul. KOR...

To 151 podoba mi się. 143 rozumiem zostaje bez zmian do GUS-u, a 128 i 188, jak w projekcie kamionkowsko-grochowskim :?:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2019, 14:27

Przeguby na 151 nie połamią się na skręcie w 1 sierpnia.
No i tradycyjnie nie podoba mi się wyciąganie 151 z Waryńskiego, gdzie przy metrze staje w towarzystwie 5xx na Ostrobramską.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 sty 2019, 15:14

pawcio pisze:
17 sty 2019, 14:27
Przeguby na 151 nie połamią się na skręcie w 1 sierpnia.
No i tradycyjnie nie podoba mi się wyciąganie 151 z Waryńskiego, gdzie przy metrze staje w towarzystwie 5xx na Ostrobramską.
Niby racja. Ale szczątkowe postoje na Nowowiejskiej i korki na Koszykowej nie przyczyniają się do punktualności tej linii. Przy takiej ofercie na Ostrobramskiej, chyba lepiej podjechać czymkolwiek do Marszałkowskiej i tam przesiąść się w 151. Nie jestem za pchaniem długiej linii na Instalatorów. Tam powinno być raczej coś punktualnego, co mogłoby ludzi przekonać do przesiadki z samochodu do komunikacji miejskiej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 sty 2019, 15:36

Moim zdaniem ze 151 należy zrobić tyle, że jak się zwolni miejsce na DWC, należy wydłużyć tę linię od TŁ Waryńskiego, Koszykową i Chałubińskiego.

A co do Ochoty i Włoch, miałem kiedyś taki pomysł:

143 OKĘCIE - 17 Stycznia - ŻiW - Wawelska - TŁ - obecna trasa - REMBERTÓW-KOLONIA
154 Obecna trasa - 1 Sierpnia - ŻiW - trasa 306 - Poleczki - Puławska - Płaskowickiej - <M> Imielin - Rosoła - NATOLIN PŁN.
188 [*]
228 URSUS-NIEDŹWIADEK - Keniga - Orłów Piastowskich - P7P - Świerszcza - Popularna - Instalatorów - 1 Sierpnia - ŻiW - Towarowa - RONDO DASZYŃSKIEGO
328 [*]

Nad skróceniem 154 można by pomyśleć wraz z uruchomieniem tramwaju na Wilanów, ale 143 jest mocno długie. Jednak przynajmniej zachowujemy wtedy relację Żwirki - Wawelska i linię prosto Żwirkami aż do 17 Stycznia, ale nie do lotniska, gdzie popyt jest mniejszy, niż w miejscach codziennych podróży na lotnisko, a i Instalatorów otrzymuje linię do metra, a nie obwodową.

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 sty 2019, 16:02

fik pisze:
17 sty 2019, 13:50
151 RECHNIEWSKIEGO ... Wawelska, Żwirki, 1 Sierpnia, INSTALATORÓW
228 NOWE WŁOCHY ... Instalatorów, al. Krakowska, 17 Stycznia, Żwirki ... OSMAŃSKA (w DS tylko do lotniska może?)
328 [*]
154 STARE BEMOWO ... Kasprzaka, Bema, Prądzyńskiego, Kolejowa, Przyokopowa, Karolkowa, :mewa: DASZYŃSKIEGO :term:
Całkiem mi się to podoba, tylko właśnie - czy przegubem da radę skręcić Grójecka -> 1 Sierpnia ? Ta zawrotka w przeciwną stronę też jest dość niefajna. Ogólnie skrzyżowanie Instalatorów / Grójecka powinno być jakoś ucywilizowane, skoro okolica się rozbudowuje, a nie tylko na prawe skręty jak do tej pory.

A 228 dlaczego Nowe Włochy (jeżeli to którędy ?) a nie Ursus-Ratusz. Na obecnej pętli Nowe Włochy na pewno trzecia linia już się nie zmieści. Jeśli już to musiałoby to jeździć np. jednokierunkowo Świerszcza -> Traktorzystów -> Al. 4 VI -> Chrościckiego -> Obywatelska (postój) -> Świerszcza... tylko po co jak jest pętla Ursus-Ratusz.
Yelonker pisze:
17 sty 2019, 15:36
143 OKĘCIE - 17 Stycznia - ŻiW - Wawelska - TŁ - obecna trasa - REMBERTÓW-KOLONIA
154 Obecna trasa - 1 Sierpnia - ŻiW - trasa 306 - Poleczki - Puławska - Płaskowickiej - <M> Imielin - Rosoła - NATOLIN PŁN.
188 [*]
228 URSUS-NIEDŹWIADEK - Keniga - Orłów Piastowskich - P7P - Świerszcza - Popularna - Instalatorów - 1 Sierpnia - ŻiW - Towarowa - RONDO DASZYŃSKIEGO
328 [*]
Wszystkie trzy te linie byłyby mega długie, licząc na szybko takie 143 i 154 miałyby po 70-80 minut czasu przejazdu, a 228 około 60. Można rzeczywiście łączyć krótkie linie mające pętle stosunkowo niedaleko od centrum (np. Młynów, Torwar, Siekierki, Szczęśliwice, Rechniewskiego itp.), tak żeby nie było zbyt wiele linii kończących w ścisłym centrum ale Rembertów+Okęcie to zdecydowana przesada.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 sty 2019, 16:33

Nie no, 228 60 to nie, 50+- 3 min, bo ciągi w Ursusie się nie sklejają w tych relacjach skrętnych, a jakby nie przedłużać tego przez Posag 7 Panien, chociaż tam się sporo buduje i mocna linia do metra byłaby całkiem przydatna, to 38. Za to co do 143 też obawiałem się, że byłoby to za długie. Jak się poluzują Szczęśliwice lub powstanie pętla przy PKP WKD, to może właśnie tam to skierować, tylko wówczas pozostaje pytanie czy i jak ruszać 154.

Za to w koncepcji fika nie podoba mi się tak do końca 151, bo odsuwamy tę linię od przystanku dla linii z Ostrobramskiej na Politechnice, co znowu może nie byłoby aż tak straszne zważywszy na to, że linia ta długo po Ostrobramskiej nie jedzie, ale Instalatorów to strasznie mała pętla jak na przeguby. Jakby ją powiększyć albo zakrańcować tę linię gdzie indziej z przelotem przez Instalatorów, byłoby chyba całkiem OK.

Awatar użytkownika
8239
Posty: 1000
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 17 sty 2019, 18:02

228 NOWE WŁOCHY ... Instalatorów, al. Krakowska, 17 Stycznia, Żwirki ... OSMAŃSKA (w DS tylko do lotniska może?)

Informacyjnie: Nawet w niedzielę 6.01, porannymi kursami, do magazynów przy MPL Cargo linią 228 przyjeżdżało po dwadzieścia kilka osób*, więc wydaje się, że przynajmniej w niektórych godzinach połączenie w relacji Hynka -> Cargo (z pominięciem lotniska) jest w DS potrzebne.

* - i nie byli to grajkowie orkiestry! :p

Co do pętli przy Instalatorów, widziałem tam kiedyś zawracający wóz U18, a więc fizycznie jest potwierdzone, że da się. Co więcej, gdyby udało się ustanowić przystanek techniczny mogłyby odbywać tam postój jednocześnie dwa takie wozy, ponieważ kraniec miesci się po obu stronach jezdni.
Dodam także, że to właśnie odcinek pomiędzy PKP WKD a w/w krańcówką jest najbardziej problematyczny jeśli chodzi o wielkość taboru - ze względu na ciasne zakręty w ciągu ul. Szybkiej „duże wozy” nie mają tam możliwości wyminięcia się. ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 sty 2019, 18:17

Na Instalatorów to nie kończyło kiedyś 128 (Szczęśliwice-Zachodni-Gwiaździsta) na przegubach czy tam sztywniakach?

Brak miejsca na pętli Szczęśliwice czy DwC - to niech się zwolni (521, 227, może 504 na Wronią, może 109 ścięte po :mewa: ks. Janusza). Skręt z 1 Sierpnia w Grójecką czy zawrotka na Grójecka x Racławicka powinna być do zrobienia przez dzielnicę. Aczkolwiek entuzjastą takiego wydłużania 151 nie jestem.

Koncepcja Yelonkera to jednak za długie linie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 sty 2019, 18:23

521 to już dawno powinno jeździć na trasie Wiatraczna - Falenica pod numerem 113 i normalną częstotliwością. Na żadnym śródmiejskim czy ochockim odcinku nie trzeba tego potwora nawet niczym zastępować...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sty 2019, 18:25

KwZ pisze:Na Instalatorów to nie kończyło kiedyś 128 (Szczęśliwice-Zachodni-Gwiaździsta) na przegubach czy tam sztywniakach?

Brak miejsca na pętli Szczęśliwice czy DwC - to niech się zwolni (521, 227, może 504 na Wronią, może 109 ścięte po :mewa: ks. Janusza). Skręt z 1 Sierpnia w Grójecką czy zawrotka na Grójecka x Racławicka powinna być do zrobienia przez dzielnicę. Aczkolwiek entuzjastą takiego wydłużania 151 nie jestem.

Koncepcja Yelonkera to jednak za długie linie.
350 na ik280 :)
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 sty 2019, 18:40

rudy pisze:
17 sty 2019, 14:21
Zaraz się podniosą głosy, że po zmianie trasy 154 DWZ traci bezpośrednie połączenie z 1 Sierpnia i ul. KOR...
Ja tradycyjnie dostarczam rozwiązania, które uważam za dobre, a niekoniecznie realne. Tak już mam :}
To 151 podoba mi się. 143 rozumiem zostaje bez zmian do GUS-u, a 128 i 188, jak w projekcie kamionkowsko-grochowskim :?:
Tak, to byłby mój pierwszy wybór.
pawcio pisze:
17 sty 2019, 14:27
Przeguby na 151 nie połamią się na skręcie w 1 sierpnia.
Trochę tego się obawiałem, ale zakładam też, że kiedyś w tym rejonie pojawi się normalne rozwiązanie infrastrukturalne. Co prawda na najmądrzejsze rozwiązanie, czyli wyłukowanie Instalatorów tak, aby trafiała w oś 1 Sierpnia już, zdaje się, szans nie ma, ale może jeszcze coś ktoś wykombinuje.
No i tradycyjnie nie podoba mi się wyciąganie 151 z Waryńskiego, gdzie przy metrze staje w towarzystwie 5xx na Ostrobramską.
Byłbym zdziwiony, gdybyś nie zaprotestował, ale mam pewne wątpliwości tyczące tego, jak wielki jest wspólny potok? Zawsze odnosiłem wrażenie - popraw mnie, jeśli się mylę - że podstawą potoku w 151 są bloki położone circa about między kanałkiem, a Nowaka-Jeziorańskiego, a dla tych 5xx są już propozycją naciąganą. Na północ od JN-J, gdzie to pokrywanie się stref dojścia ma miejsce, zabudowy mieszkalnej jest jednak zdecydowanie mniej.

No i takie odseparowanie mogłoby tak naprawdę pomóc i pięćsetom (bo zdejmie nadmiarowych paxów), jak i 151 (bo wreszcie zacznie wozić wszystkich kandydatów, więc będzie można je wzmocnić).
mb112 pisze:
17 sty 2019, 16:02
A 228 dlaczego Nowe Włochy (jeżeli to którędy ?) a nie Ursus-Ratusz.
Bo nie wiem czemu wymyśliłem sobie, że tam jeździ obecnie. Intencją było zachowanie obecnej trasy na tym odcinku (choć mam do niej sporo uwag).
8239 pisze:
17 sty 2019, 18:02
Informacyjnie: Nawet w niedzielę 6.01, porannymi kursami, do magazynów przy MPL Cargo linią 228 przyjeżdżało po dwadzieścia kilka osób*, więc wydaje się, że przynajmniej w niektórych godzinach połączenie w relacji Hynka -> Cargo (z pominięciem lotniska) jest w DS potrzebne.
A jak te dwadzieścia kilka osób jeździło, jak 228 nazywało się 306 i czy rozwiązaniem problemu nie jest bardziej ucałotygodniowienie 331, być może nawet w relacji Wilanowska - Poleczki - Wirażowa - 17 Stycznia (Hynka?) - Pralka?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 sty 2019, 20:07

Właśnie jeśli chodzi o niełamanie się na skręcie w 1 Sierpnia, to czy na 154 czasami nie pojawiały się odkurzacze?

ODPOWIEDZ