Tramwajowa fantastyka i futurologia
Moderator: Wiliam
Odcinek do Zachodniego już został usunięty z planu. Powstanie jedynie fragment pod dworcem. Torowisko na Kasprzaka nie powstanie pomimo trwającego przetargu. Zostanie anulowane gdy ceny będą za wysokie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Trasa na Kasprzaka jest elementem projektu unijnego, w którym jest też Tarchomin i tabor.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No to pójdziecie do centrum dofinansowań unijnych z prośbą o rodzielenie inwestycji by dotacja nie przepadła. W ten sposób dostaniecie dofinansowanie na tabor i tarchomin, a trasę na Kasprzaka odłoży się na wieczne nigdy. Niestety jako spółka jesteście zależni od miasta, a do doradców jak i Trzaskowskiego coraz bardziej tracę zaufanie.
Trzaskowski czeka na goluma.
Tak jak Kaczyński czekał na Jandę. Albo PiS czekał.
No tramy według mnie idą w p.. daleko.
Tak jak Kaczyński czekał na Jandę. Albo PiS czekał.
No tramy według mnie idą w p.. daleko.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Wytłumaczyć to można że ta władza nie musi się starać. Układ jest taki, że przecież wiadomo że w tym mieście wyborcy do władzy PiSu nie dopuszczą choćby nie wiem co się działo. Więc można mieć na wszystko wyjebane. No może nie wszystko, bo ważne jest czy Pałac Kultury właściwie jest podświetlony .Autobus Czerwon pisze: ↑08 sty 2021, 15:50Nic odkrywczego w tym artykule nie ma, aczkolwiek nie spodziewałem się że tramwaj na Kasprzaka będzie gotowy już w 2023 roku. Zamiast spójnej, przemyślanej i rozbudowanej sieci tramwajowej będziemy mieli jakieś ogryzki (Zachodni) i odcięte od reszty sieci tory (Gagarina). Jakże to kontrastuje z innymi polskimi miastami (teraz praktycznie w każdym się "coś" buduje), czy europejskimi stolicami (projekt tramwaju i kolejki linowej na osiedle Bohnice w Pradze). Nie wiem jak można to wytłumaczyć inaczej niż nieudolnością władz miasta.
Z nowych torów będą tylko tory postojowe na Annopolu.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Dokładnie. To jest banda nieudaczników. Niestety klimat jest "byle nie pis" a szczerze powiedziawszy nie sądzę aby były jakieś różnice biorąc pod uwagę to co się dzieje. W obu przypadkach nic by się nie budowało w zakresie tramwajowym a jedyna różnica to byłaby taka kto się utuczy na samorządowych pensjach.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Oj, dawno już *** nie rządził, jak sobie przypomnisz kadencję świętego lecha, to wtedy były rewolucje linii co 2 miesiące, a co jedna, to głupsza. Z linii tramwajowych, to udało im się zrobić Nowe Bemowo - Piaski.Delwin pisze: ↑11 sty 2021, 8:12Dokładnie. To jest banda nieudaczników. Niestety klimat jest "byle nie pis" a szczerze powiedziawszy nie sądzę aby były jakieś różnice biorąc pod uwagę to co się dzieje. W obu przypadkach nic by się nie budowało w zakresie tramwajowym a jedyna różnica to byłaby taka kto się utuczy na samorządowych pensjach.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Ja pamiętam (być może niepoprawnie), że Marcinkiewicz opóźnił budowę M2 o 2 lata, ponownie analizując, czy stację metra Płocka nie zrobić pod Zajezdnią Wola. I wyszło jak w ustalono wcześniej - że technicznie się nie da.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przede wszystkim to PiS opóźnił budowę metra o ok. 4 lata na niepotrzebne (jak się okazało) analizy, czy i gdzie przesunąć korytarz M2 (pod pretekstem obsługi Uniwersytetu żeby nie trzeba było budować tramwaju na Trakcie - w rezultacie uniwerek nie ma ani tramwaju, ani metra, a "salon" jest co 3 lata remontowany, bo "elegancka posadzka" nie wytrzymuje 60 autobusów na godzinę w jednym kierunku), w międzyczasie dokańczając M1 - mimo, że eksperci sugerowali, aby jak najszybciej wybudować odcinek centralny M2 (mieli rację, M2c jest bardziej obciążone niż północne M1 a do tego ceny w budowlance poszły bardzo w górę).
Naprawdę, exemplum rządów PiS w Warszawie było wystarczająco spektakularne, by faktycznie nawet sarna z krzesłem była w stanie z nimi wygrać. Nie sądzę, by tempo budowy tras tramwajowych mogło na to wpłynąć, a na pewno nie samo - niemniej sądzę, że w następnych wyborach tak łatwo nie będzie zwłaszcza, że rząd ma do perfekcji opanowane stosowanie tzw. korupcji politycznej.
Naprawdę, exemplum rządów PiS w Warszawie było wystarczająco spektakularne, by faktycznie nawet sarna z krzesłem była w stanie z nimi wygrać. Nie sądzę, by tempo budowy tras tramwajowych mogło na to wpłynąć, a na pewno nie samo - niemniej sądzę, że w następnych wyborach tak łatwo nie będzie zwłaszcza, że rząd ma do perfekcji opanowane stosowanie tzw. korupcji politycznej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ostatnio wpadła mi w ręce książka, będąca podsumowaniem konferencji naukowej z 2000 roku nt. transportu w Warszawie. W pamięci utkwił mi fragment, że zgodnie z analizami, nie ma póki co potrzeby budowy M1 na północ dalej niż do Marymontu, gdyż z ekonomicznego punktu widzenia lepiej jest dowozić Bielany i Białołękę do Marymontu. Ostatecznie wyszło tak, że 8 lat później na Młociny dojechało metro, na Marymoncie jest tragicznie rozplanowany pseudo węzeł przesiadkowy, a w godzinach szczytu porannego przed pandemią, metro z Młocin odjeżdżało zapełnione całkiem ładnie jak na stację początkową.
W tej chwili, gdy na wszystko brakuje kasy, to powinno się przede wszystkim zrezygnować w brnięcie w III linię metra na Gocław i uzupełnianie stacji na I linii, bo to są ogromne koszty, a korzyść z tego będzie prawie żadna.
Za to nie powinno się rezygnować z tramwajów, bo to o rząd wielkości taniej, a da ogromne korzyści. Wiele z tych linii miała już w tej chwili funkcjonować, a od wielu lat tylko cały czas się tylko słyszy o kolejnym przekładaniu terminów.
A w dalszej perspektywie czasowej większy sens ma M3 północ-południe, odciążające M1.
Że koniecznie trzeba dociągnąć M3 do Stadionu bo już tam zrobiono drugi peron ? No trudno, nie koniecznie trzeba, lepiej się wycofać w porę niż brnąć w bezsens, można Muzeum Kolejnictwa tam przenieść
Za to nie powinno się rezygnować z tramwajów, bo to o rząd wielkości taniej, a da ogromne korzyści. Wiele z tych linii miała już w tej chwili funkcjonować, a od wielu lat tylko cały czas się tylko słyszy o kolejnym przekładaniu terminów.
A w dalszej perspektywie czasowej większy sens ma M3 północ-południe, odciążające M1.
Że koniecznie trzeba dociągnąć M3 do Stadionu bo już tam zrobiono drugi peron ? No trudno, nie koniecznie trzeba, lepiej się wycofać w porę niż brnąć w bezsens, można Muzeum Kolejnictwa tam przenieść
Ja chciałbym się tylko zapytać czym od tych działań PiS różni się:Naprawdę, exemplum rządów PiS w Warszawie było wystarczająco spektakularne, by faktycznie nawet sarna z krzesłem była w stanie z nimi wygrać. Nie sądzę, by tempo budowy tras tramwajowych mogło na to wpłynąć, a na pewno nie samo - niemniej sądzę, że w następnych wyborach tak łatwo nie będzie zwłaszcza, że rząd ma do perfekcji opanowane stosowanie tzw. korupcji politycznej.
- odwołanie budowy tramwaju na Gocław
- męczenie marnego projektu wąsu gocławskiego i usuiłowanie zabudowania peronu na Stadionie
- kosmiczne opóźnienia we wszystkich projektach tramwajowych po linii "planowego" niedasizmu
- budowanie odcinka na Chrzanowie na owe pola kapusty bo przecież deweloperka naciska...
Projektowanie na tramwaj na Wilanów skończy się (czy z pozyskanymi pozwoleniami?) w trzecim kwartale czyli we wrześniu. Przetarg na budowę może zostanie rozpisany w tym roku a może nie. Rozstrzygnięcie? Pewnie kolejny rok i budowę się zacznie w 2023. A w tej sytuacji nie byłoby sensu zaczynać bo rozliczenie z UE.
W takim układzie może przekażmy tę kasę na coś innego - jak z Gocławiem.
Jak dla mnie jeden pies.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dla elektoratu jak widać jednak różnica jakaś jest. Może dlatego, że metro się jednak buduje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czyli tak samo - propaganda is king. "Metro budujom!". A czy to dobre (o optymalnym nie wspominam) rozwiązanie to insza inszość. I aby być uczciwym ani Zimny Lech ani jego nastepca tyle kasy na inwestycje nie mieli.