Problemy komunikacyjne Służewca
Moderator: Wiliam
Na pewno powody historyczne były istotne (wspólny przystanek z 710 i 724). Przy Królikarni jest miejsce na 218 tylko, Metro Wierzbno z tym toitoiem jest dobre na dodatki W mordorze nie tylko nie ma ulic, ale też pętli. Teoretycznie mogłaby jeździć linia Domaniewską do Spartańskiej przez Suwak, ale tu głównie wszyscy woleliby do metra.
Może 218 do Żwirki, a 308 całodzienne, może nawet Domaniewską do Wilanowskiej.
Może 218 do Żwirki, a 308 całodzienne, może nawet Domaniewską do Wilanowskiej.
ŁK
NIe musi być kraniec na tym samym przystanku. Może być postój np. na Krasickiego po skręcie z Woronicza, chociaż tam jest trochę daleko do tramwajów na Puławskiej.
W jakim sensie nie ma ulic ? Przecież 218 i 308 jakoś jeżdżą, po ulicach przecież, nie po dachach budynków. Jakąś pętlę uliczną można dla jeszcze jednej linii wykombinować. Chociażby takie hipotetyczne 217 mogłoby jechać np. Domaniewska - Suwak - Konstruktorska (postój na przyst. Os. Nowy Mokotów 03) - Konstruktorska - Postępu - Domaniewska... No i właśnie dowoziłoby do Metra Wilanowska (od tych przystanków na Bukowińskiej jest do wejść do metra podobna odległość co od pętli).W mordorze nie tylko nie ma ulic, ale też pętli. Teoretycznie mogłaby jeździć linia Domaniewską do Spartańskiej przez Suwak, ale tu głównie wszyscy woleliby do metra.
A na Spartańskiej to już chyba kolejna linia się nie zmieści, kiedyś były 3 linie, ale chyba nie tak częste jak obecne i nie było ładowania prądem wtedy.
Ale takie 228 Włochy - Rakowiec - Mokotów byłoby fajną linią 'średnicową', jednocześnie nie zaliczającą nadmiernych korków. 218 tylko do Żwirki już by nie było tak atrakcyjne.Może 218 do Żwirki, a 308 całodzienne, może nawet Domaniewską do Wilanowskiej.
Jeżdżą po dachach - samochodów. Są jednopasmówki zastawione samochodami.
Linia omijająca Domaniewską przy wyjeździe jest średnia, ale na pewno mogłaby zawracać przy Racjonalizacji.
Linia omijająca Domaniewską przy wyjeździe jest średnia, ale na pewno mogłaby zawracać przy Racjonalizacji.
ŁK
Można jeszcze 108 podzielić i zainwestować w południową część. Albo puścić tę linię co się na Sikorskiego i Idzikowskiego domagali . Albo jedno i drugie . Przy okazji 308 i 108 by się jakoś razem spasowało.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27485
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
O potrzebie rozcięcia potwora 108 piszę dawno.
102 Młynów - Siekierki jako podstawa komunikacji na Bartyckiej. Musi być mocniejsze niż dziś, wraz z przyzwoitym 103 zapewnia dostateczną podaż na Płockiej otoczonej przez metro, tramwaje i SKM, więc 136 po 12 latach uwalniamy z pomyłki w postaci wydłużenia na Wolę.
Słabsze z pary 102/167 ląduje pod elektrociepłownią, mocniejsze pod kościołem; aby o tym zdecydować, trzeba wiedzieć, jak Znana będzie jeździć do metra po otwarciu tegoż (bo to determinuje dalszy byt i kształt 167), więc się roztkliwiać nad tym nie będę. Może być alternatywnie tak, że 167 w ogóle nie jest nikomu nigdzie potrzebne, więc wtedy solidne 102 na Bartyckiej i Polskiej i solidne 168 (typu kursy Gocław - MPM podwajające dzisiejszą częstotliwość) na Nowoczerniakowskiej.
108 się robi w miarę mocne i jedzie z Siekierek-Kominów Gołkowską, Bonifacego na Wilanowską. Może jechać nawet dalej w Mordor, jak trzeba i nie zabije to regularności za bardzo.
164 likwidujemy i puszczamy na Kępę Zawadowską 130 z wyraźną ulgą wraca na Wilanów.
Na Augustówce ląduje 159 wydłużone na Sadybę.
Po 102 na Pradze nikt nie płacze. 202 zyskuje normalną częstotliwość w MS/DS.
102 Młynów - Siekierki jako podstawa komunikacji na Bartyckiej. Musi być mocniejsze niż dziś, wraz z przyzwoitym 103 zapewnia dostateczną podaż na Płockiej otoczonej przez metro, tramwaje i SKM, więc 136 po 12 latach uwalniamy z pomyłki w postaci wydłużenia na Wolę.
Słabsze z pary 102/167 ląduje pod elektrociepłownią, mocniejsze pod kościołem; aby o tym zdecydować, trzeba wiedzieć, jak Znana będzie jeździć do metra po otwarciu tegoż (bo to determinuje dalszy byt i kształt 167), więc się roztkliwiać nad tym nie będę. Może być alternatywnie tak, że 167 w ogóle nie jest nikomu nigdzie potrzebne, więc wtedy solidne 102 na Bartyckiej i Polskiej i solidne 168 (typu kursy Gocław - MPM podwajające dzisiejszą częstotliwość) na Nowoczerniakowskiej.
108 się robi w miarę mocne i jedzie z Siekierek-Kominów Gołkowską, Bonifacego na Wilanowską. Może jechać nawet dalej w Mordor, jak trzeba i nie zabije to regularności za bardzo.
164 likwidujemy i puszczamy na Kępę Zawadowską 130 z wyraźną ulgą wraca na Wilanów.
Na Augustówce ląduje 159 wydłużone na Sadybę.
Po 102 na Pradze nikt nie płacze. 202 zyskuje normalną częstotliwość w MS/DS.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
ŁK
Krązy pomysł/plota po linternetach, że nową Woronicza pojedzie... 136.
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
miłośnik 13N
Bardziej rzeczywiście myślałem o czymś do Instalatorów. Masz rację, że czekanie w mordorze na autobus stojący we Wlochach jest bez sensu.Stary Pingwin pisze:Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
Czy 136 na Racławickiej nie jest potrzebne z kolei?
ŁK
-
- Posty: 5889
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jest potrzebne. Tak samo jest potrzebna nowa linia ........Domaniewska-Suwak-Woronicza do Żwirki i Wigury i dalej....... Odciąży pracujące na granicy zabieralności linie z Marynarskiej.
miłośnik 13N
Zabranie 136 z Racławickiej będzie wymagać zastępstwa, także tak jak pisze @Stary Pingwin, potrzeba nowej linii. I tu zastanawiam się czy na początek starczy 328 POPULARNA - Instalatorów - 1 Sierpnia - Racjonalizacji - Domaniewska - METRO WILANOWSKA czy może inna kombinacja np. z Rakowca/Szczęśliwic. Ostatnio ktoś proponował pożenienie 504 i 401. Może więc północny odcinek 504 mogłoby zastąpić 1xx RONDO DASZYŃSKIEGO - Zwirki i Wigury - Domaniewska - BOKSERSKA/METRO WILANOWSKA.
Ostatnio ktoś proponował pożenienie 504 i 401. Może więc północny odcinek 504 mogłoby zastąpić 1xx RONDO DASZYŃSKIEGO - Zwirki i Wigury - Domaniewska - BOKSERSKA/METRO WILANOWSKA
Już jakiś ruch w tym temacie został poczyniony. 504 kursami wariantowymi dojeżdża do WKD Raków. Jak by nie patrzeć, jest to z dala od jego podstawowej trasy.
188 M Wilanowska - M Daszyńskiego
143 Kolonia - Pruszkowska (?) (fik?)
175 Lotnisko - Centrum
128 Szczęśliwice - Pl Piłsudskiego
Ja jestem w szoku jak okolice Instalatorów się pobudowały. Rakowska - oczywiście z kostki bo jak inaczej - przechodzi przez place pełne dźwigów, wokół jedyną alternatywą do wydostania się w stronę miasta to albo 228/328 lub z buta do PKP Rakowiec. Częściej z tego duetu może pojechać raczej tylko ta druga, bo ani Ursus, ani DHL nie potrzebują częstszej linii. Chociaż muszę przyznać, że 228 ma fajną trasę, a nowy fragment Woronicza idealnie pasuje żeby właśnie tędy pojechało do pętli Metro Wilanowska, to boję się o to jak mordor może rozłożyć linię na łopatki.Stary Pingwin pisze: ↑09 lip 2019, 12:24Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
Wypadnie wtedy opcja przesiadki z 228 na linie ze Żwirki i Wigury. Przystanek Novotel na 1 Sierpnia jest bardzo daleko od skrzyżowania, a po skręcie w lewo takiego przystanku nie będzie. To by miało więcej sensu, jakby dobudować brakujący odcinek Racławickiej między Mołdawską a Grójecką, bo projekt przebudowy skrzyżowania Grójecka/Harfowa/Racławicka nawet zakłada taką opcję i na Racławickiej będzie zatoka przystankowa. No, ale to pieśń przyszłości.
Prędzej od Racłąwickiej na Szczęśliwice doczekamy się przebudowy wiaduktu w związku z przebudową do czterech torów linii do Piaseczna
Jeśli chodzi o przystanek - w kierunku południowym zmieści się za wiaduktem zatoczka. W kierunku północnym przystanek mógłby być na jezdni, podobnie jak nieodległy ZP Baleya.
Jeśli chodzi o przystanek - w kierunku południowym zmieści się za wiaduktem zatoczka. W kierunku północnym przystanek mógłby być na jezdni, podobnie jak nieodległy ZP Baleya.