Strona 44 z 45

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 09 lut 2022, 19:21
autor: Bastian
Z drugiej strony - może właśnie dlatego lepiej mieć te strefy?

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 10 lut 2022, 6:50
autor: Autobus Czerwon
To w końcu utrzymujemy że zbiorkom jest bezpieczny czy wręcz przeciwnie? Trochę słabo żeby organizator wraz z operatorami dokładali swoją cegiełkę do czarnego PR robionego komunikacji m.in. przez rząd.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 10 lut 2022, 7:54
autor: person
Miejmy nadzieję, że taśmy znikną szybciej niż się pojawiły.

Za chwilę nawet maseczek nie trzeba będzie nosić w pojazdach...

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 11:17
autor: mkm101
Trochę liczb

2020
wozokilometry suma 238,1 mln
w tym

autobusy 115,7 mln
metro 42,0 mln
tramwaje 52,3 mln


pasażerowie 726,2 mln
w tym

autobusy 48,5% = 352,4 mln
metro 22,3% = 162,2 mln
tramwaje 23,2% = 168,9 mln


2021
wozokilometry suma 231,6 mln (o 2,7% mniej niż w 2020r.)
w tym

autobusy 113,2 mln (o 2,15% mniej)
metro 40,6 mln (o 3,3% mniej)
tramwaje 49,3 mln (o 5,7% mniej)


pasażerowie suma 809,4 mln (o 11,4% więcej niż w 2020r.)
w tym

autobusy 49,4% = 399,8 mln (o 13,5% więcej pasażerów niż w 2020r.)
metro 22,3 % = 180,5 mln (o 11,3% więcej) i
tramwaje 23% = 186,2 mln (o 10,2% więcej)


Ciekawostka 1 - w 2021r. przewieziono więcej pasażerów mimo pogorszenia oferty przewozowej
Ciekawostka 2 - ZTM bardziej ograniczył ofertę przewozową komunikacji szynowej niż autobusowej

---

I jeszcze pasażerowie 2021 w porównaniu do 2019
suma spadek o 32,6% (było 1201,7 mln)
autobusy spadek o 33,2% (było 598,9 mln)
metro spadek o 25,3% (było 241,8 mln) - ale pamiętajmy że sieć była znacznie mniejsza
tramwaje spadek o 37,2% (było 296,5 mln)

edit: poprawiono w jednym miejscu w błąd w obliczeniach, w związku z czym ciekawostka 3 stała się bezprzedmiotowa

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 12:03
autor: kajo
Co do ciekawostki 3. Jestem ciekawy jakie są tego powody. Ja widzę 2 prawdopodobne. Ludzie dalej jadą metrem i przejeżdżają krótszy dystans autobusem, (wcześniejsza przesiadka do metra. Albo drugi. Metro lepiej wyciąga ludzi z samochodów. Drogi się przez pandemię rozluźniły i ludzie chętniej korzystają z samochodów.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 12:18
autor: mkm101
kajo pisze:
13 lut 2022, 12:03
Co do ciekawostki 3. Jestem ciekawy jakie są tego powody. Ja widzę 2 prawdopodobne. Ludzie dalej jadą metrem i przejeżdżają krótszy dystans autobusem, (wcześniejsza przesiadka do metra. Albo drugi. Metro lepiej wyciąga ludzi z samochodów. Drogi się przez pandemię rozluźniły i ludzie chętniej korzystają z samochodów.
powód 1 - pies pogrzebany tkwi w definicji słowa "pasażer"
- czy w przypadku przejazdu autobus + metro + autobus mamy do czynienia z jednym "pasażerem" i trzema "przejazdami" czy z trzema "pasażerami"?
Bo w tej drugiej wersji - to statystyki ZTM można (w zakresie oceny liczby faktycznych pasażerów) o kant pośladków potłuc.

powód 2 - ja się obawiam że metro bardziej zasysa z innych środków komunikacji publicznej niż z samochodów - ale na wszelki wypadek miasto nie robi żadnych wiarygodnych badań mogących ocenić skąd się biorą pasażerowie nowych odcinków metra

Dodam że w przypadku powodu nr 2 - mielibyśmy bardziej zauważalny spadek liczby pasażerów w autobusach (bo pasażerowie z bezpośredniego zasięgu oddziaływania nowych stacji metra już nie mieliby potrzeby korzystania z autobusu)

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 12:51
autor: a/p TALENT
Fakt, metro mnie zassało na dłuższych dystansach. To co zaobserwowałem, mniej pasażerów to efekt pracy i nauki zdalnej, ograniczenia aktywności wszelakiej przez wystraszonych rozmiarem i skutkami pandemii ( w tym przebywanie na kwarantannie ), zwiększonego udziału przejazdów samochodami osobowymi. Tu paradoks więcej osób korzysta z samochodów, a mniejszy ruch można zaobserwować - też efekt pracy i nauki zdalnej i kwarantanny.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 13:47
autor: mkm101
W jednym miejscu się machnąłem w obliczeniach.
W tej chwili jest już prawidłowo, w związku z czym ciekawostka 3 stała się bezprzedmiotowa.

Nie zmienia to faktu że post z godz 12:18 nadal jest aktualny

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 13 lut 2022, 16:05
autor: kajo
mkm101 pisze:
13 lut 2022, 13:47
W jednym miejscu się machnąłem w obliczeniach.
W tej chwili jest już prawidłowo, w związku z czym ciekawostka 3 stała się bezprzedmiotowa.

Nie zmienia to faktu że post z godz 12:18 nadal jest aktualny
No i rozmawiamy bez sensu ;p

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 23 lut 2022, 9:55
autor: michael112
Rząd o 1 marca znosi część restrykcji:
https://i.iplsc.com/-/000EM32Q9QWEA77D-C116-F4.webp
Zobaczymy co na to ZTM, czy wreszcie zniesie strefy.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 23 lut 2022, 11:23
autor: person
Niewiele - de facto - się zmienia, bo znoszone limity nie są przestrzegane. Pełna informacja tutaj:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/od-m ... sie-zmieni

(tak, mam nadzieję, że strefy znikną - wczoraj wykorzystanie WTP na poziomie 64%)

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 23 lut 2022, 11:28
autor: pawcio
64% sprzed pandemii?

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 23 lut 2022, 11:47
autor: person
Tak

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 23 lut 2022, 13:23
autor: michael112
person pisze:
23 lut 2022, 11:23
Niewiele - de facto - się zmienia, bo znoszone limity nie są przestrzegane.
Też tak uważam.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 24 lut 2022, 10:22
autor: Bon Jovi
Coś mi się wydaje, że od 1 kwietnia to będą kolejne limity znoszone, ale maseczki nadal będą obowiązywały. Np. w sklepach, restauracjach, miejscach kultury, transporcie, a także podczas spotkań i imprez oraz w klubach i na dyskotekach, rząd przyjmie że będzie mogło być 105% osób. Co miesiąc będą dodawali o 5% więcej osób, w maju 110%, w czerwcu 115% itd....