Strona 44 z 59
: 31 sty 2013, 0:03
autor: MeWa
Kolega jechał stopem do Chorwacji
: 31 sty 2013, 13:14
autor: jasiu
Wolfchen pisze:Warszawa - Bratysława Polski Bus (licząc po cenie maksymalnej) 80 zł T
Bratysława - Budapeszt ~10-12€ T
a nie lepiej SparDay/SparNight Warszawa-Budapeszt po 29 euro w 1 stronę?
Budapeszt - Zagrzeb ~35€ T/P
Zagrzeb - Split ~115 HKR (liczę wg autobusu, brzi z ulgą na ISIC kosztuje 147,80 HRK)
ewentualnie w komunikacji Węgry-Chorwacja jest 60% zniżki na bilety tam i z powrotem - czyli ~69 euro w dwie strony
: 31 sty 2013, 14:28
autor: Wolfchen
jasiu pisze:a nie lepiej SparDay/SparNight Warszawa-Budapeszt po 29 euro w 1 stronę?
Też to rozważam, ale liczę, że złapię bilety na PB po 40-50 złotych max. CHOPIN za 29€ wchodzi w grę, o ile będzie dostępna na dwie osoby na dane dni (nadal się kłania koniecznosć drukowania biletu, żeby w ogóle sprawdzić, czy jest miejsce w tej cenie, ech
).
jasiu pisze:ewentualnie w komunikacji Węgry-Chorwacja jest 60% zniżki na bilety tam i z powrotem - czyli ~69 euro w dwie strony
W ostateczności właśnie tak pojadę, jak nie będzie taryfy specjalnej Budapeszt-Zagrzeb.
BTW, kupując w Polsce bilet Budapeszt - Split - Budapeszt też obowiązuje te ~69€ czy nie?
: 31 sty 2013, 14:31
autor: kveld
Wolfchen pisze:jasiu pisze:a nie lepiej SparDay/SparNight Warszawa-Budapeszt po 29 euro w 1 stronę?
Też to rozważam, ale liczę, że złapię bilety na PB po 40-50 złotych max. CHOPIN za 29€ wchodzi w grę, o ile będzie dostępna na dwie osoby na dane dni (nadal się kłania koniecznosć drukowania biletu, żeby w ogóle sprawdzić, czy jest miejsce w tej cenie, ech
).
Tak przy okazji - na "Varsovię" też się da kupić bilety do Budapesztu po 29€?
: 31 sty 2013, 14:52
autor: fik
kveld pisze: Tak przy okazji - na "Varsovię" też się da kupić bilety do Budapesztu po 29€?
Tak.
Obecne szpary w IC (ceny minimalne, tu i ówdzie są kolejne, droższe stopnie promocyjne), niech to będzie w jednym miejscu:
Wawa-Berlin (BWE)
B 29€
A 39€
Gdynia-Berlin (BGE)
B 29€
A 39€
Poznań-Berlin (BWE/BGE)
B 19€
A 29€
Wrocław-Berlin (Wawel)
B 19€
Wrocław-Hamburg (Wawel)
B 29€
Wawa-Amsterdam (Kiepura, także dowolne relacje pośrednie):
sliperetka 29€
Bc6 49€
Bc4 59€
T3 69€
D 79€
S 139€
Wawa-Praga (Praha/Chopin):
B 24€
A 39€
Bc6 34€
Bc4 39€
T3 44€
D 49€
S 74€
Kraków-Praga (Silesia):
B 19€
Bc6 29€
Bc4 34€
T3 39€
D 44€
S 69€
Wawa-Brzecław (tylko Comenius):
B 19€
A 34€
Wawa-Wiedeń (Polonia/Sobieski/Chopin):
B 29€
A 39€
Bc6 39€
Bc4 49€
T3 59€
D 69€
S 129€
Kraków-Wiedeń (Silesia):
Bc6 39€
Bc4 49€
T3 59€
D 69€
S 129€
Wawa-Villach (Polonia):
B 39€
A 49€
Wawa-Budapeszt (Varsovia/Chopin):
B 29€
A 39€
Bc6 39€
Bc4 49€
T3 54€
D 64€
S 114€
Kraków-Budapeszt (Silesia, bez oferty na Bc w lipcu i sierpniu):
Bc6 39€
Bc4 43€
T3 45€
D 49€
S 99€
: 31 sty 2013, 17:50
autor: jasiu
Wolfchen pisze:jasiu pisze:a nie lepiej SparDay/SparNight Warszawa-Budapeszt po 29 euro w 1 stronę?
Też to rozważam, ale liczę, że złapię bilety na PB po 40-50 złotych max. CHOPIN za 29€ wchodzi w grę, o ile będzie dostępna na dwie osoby na dane dni (nadal się kłania koniecznosć drukowania biletu, żeby w ogóle sprawdzić, czy jest miejsce w tej cenie, ech
).
jasiu pisze:ewentualnie w komunikacji Węgry-Chorwacja jest 60% zniżki na bilety tam i z powrotem - czyli ~69 euro w dwie strony
W ostateczności właśnie tak pojadę, jak nie będzie taryfy specjalnej Budapeszt-Zagrzeb.
Dlaczego miałoby jej nie być? Zresztą masz możliwość zakupu przez internet (i odbioru w automacie na dworcu) - osobiście testowałem ten sposób, działa bez zarzutu.
BTW, kupując w Polsce bilet Budapeszt - Split - Budapeszt też obowiązuje te ~69€ czy nie?
Wątpliwe, żeby się dało.
A jeszcze dodam, że kuszetka na Budapeszt-Split kosztuje 9,40 €. Pociąg bezpośredni kursuje 14.VI-30.VIII w (2), (5)
: 01 lut 2013, 9:04
autor: Kleszczu
MeWa pisze:W tamten rejon Norwegian miał sporo promocji - chyba nawet ciekawsze niż Wizz czy Ryan.
Do Splitu będzie latał latem z EPWA Eurolot
: 01 lut 2013, 10:38
autor: JacekM
Ale broni chyba też nie wolno wozić.
: 07 lut 2013, 11:44
autor: R-9 Chełmska
Jak wygląda frekwencja w tych nowych EC przez Zebrzydowice? Bo w czasach jedynie Polonii/Sobieskiego/Prahy frekwencja była w okolicach miejsc leżących (tzn.do Katowic sporo ludzi, potem pustki, potem od Bogumina/Ostrawy tłum) i nie mogę złapać, jaka myśl przyświecała powstaniu tych nowych tworów... Zwłaszcza tego do Breclavia. Ale może ktoś tym przez granicę jeździ?
: 07 lut 2013, 11:53
autor: jasiu
Jak jechałem Varsovią w Sylwestra, to frekwencja nie odbiegała od tego, co opisujesz. Przede wszystkim dołożenie Varsovii zlikwidowało 3-godzinną dziurę na CMK, zresztą od 1 marca z powodu robót wylatują z CMK "Beskidy", "Korfanty" i "Ślęża".
A między Katowicami a granicą jest tylko 71 km. Może postoje w Tychach i Pszczynie trochę by poprawiły frekwencję.
: 07 lut 2013, 11:55
autor: R-9 Chełmska
Moim zdaniem większy pożytek byłby z pociągu do Bielska, czy do Gliwic, co chyba w IC wiedzą, z jakiegoś jednak powodu wymyślili międzynarodowy...
A może międzynarodowy trudniej PLK wywalić z rozkładu, niż krajowy i to takie granie na nosie PLK
: 07 lut 2013, 12:10
autor: jasiu
chyba przeceniasz przebiegłość IC;) Raczej chodziło o dopasowanie się do 2-godzinnego cyklu Bogumin-Brzecław. Do Gliwic są KŚ, do Bielska pociągów zostaje tyle samo.
: 07 lut 2013, 14:32
autor: fik
R-9 Chełmska pisze:chyba w IC wiedzą, z jakiegoś jednak powodu wymyślili międzynarodowy...
Pierwsze trzy słowa kolejarza: mama, tata, dotacja.
: 07 lut 2013, 14:36
autor: R-9 Chełmska
To i tak humanitarnie, zawsze mogli Bielsko przedłużyć do Serafinova, Szczecin to jakiegoś Grembow, Kraków do Plavca (choć w obecnym rozkładzie by nie mogli za Płaszów wyjechać...), Wrocław do Goerlitz, itd...
Niemniej, wracając na ziemię, IC traci w ten sposób np. na młodzieży czy studentach, którzy w EIC mają zniżki, a w EC nie mają i omijają ten pociąg szerokim łukiem. No ale widocznie dotacja jest większa.
: 07 lut 2013, 14:42
autor: fik
R-9 Chełmska pisze:To i tak humanitarnie, zawsze mogli
Ministerstwo mimo wszystko ma tu więcej do powiedzenia