Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nadarza się okazja, aby nie na zasadzie "Pan Zenek z Panem Zdzichem" sprawdzić możliwości producentów pod kątem ich pomysłów na wykonanie takich fajerwerków. Co stoi na przeszkodzie? Na pewno nie finanse, bo przy 186 szt. takie eksperymenty przejdą bez podnoszenia ogólnej ceny wozów.
Obustronne drzwi (poza przednimi przy kabinie motorniczego): Co takiego jest (poza siedzeniami) po drugiej stronie obecnych otworów drzwiowych w np. PESAch, że nie można symetrycznie zrobić drugich drzwi. A jeśli coś faktycznie jest, to lepiej niech producent tramwaju pomyśli, czy nie można by było tego przenieść, a nie inne osoby. Producent stwierdzi, że nie, to nie. Koniec dyskusji, a tak zakłada się, że nie można. A może jednak można, zwłaszcza w perspektywie realizacji zamówienia na 186 szt., co jest równe pewnie ok. 10 lat życia dla fabryki w spokoju oraz funduszami na dalsze prace unowocześniające tramwaj.
Będzie tramwaj na KP, to się potem będziemy martwić, a nie lepiej zawczasu, aby przy forsowaniu pomysłów budowy linii tramwajowych mieć rozwiązanie pt. Jaki tabor tam będzie kursował?. W przeciwnym wypadku koncepcja budowy tramwaju na przywołanym KP zawsze będzie miała odpór w postaci: "Ale nie mamy taboru, to po co?"
Kolejnym punktem mogłoby być umieszczenie w SIWZ zapisu o dostawie części zamiennych i serwisowania wozów (nie tylko w ramach gwarancji) przez "ASO" producenta. Takie ASO mogłoby być zbudowane w którejś z zajezdni. Także po to, aby "Pan Zenek z Panem Zdzichem" mogli się czegoś nauczyć.
Ponadto te eksperymenty nie opóźnią produkcji wozów w sposób istotny (góra 2 tygodnie).
Obustronne drzwi (poza przednimi przy kabinie motorniczego): Co takiego jest (poza siedzeniami) po drugiej stronie obecnych otworów drzwiowych w np. PESAch, że nie można symetrycznie zrobić drugich drzwi. A jeśli coś faktycznie jest, to lepiej niech producent tramwaju pomyśli, czy nie można by było tego przenieść, a nie inne osoby. Producent stwierdzi, że nie, to nie. Koniec dyskusji, a tak zakłada się, że nie można. A może jednak można, zwłaszcza w perspektywie realizacji zamówienia na 186 szt., co jest równe pewnie ok. 10 lat życia dla fabryki w spokoju oraz funduszami na dalsze prace unowocześniające tramwaj.
Będzie tramwaj na KP, to się potem będziemy martwić, a nie lepiej zawczasu, aby przy forsowaniu pomysłów budowy linii tramwajowych mieć rozwiązanie pt. Jaki tabor tam będzie kursował?. W przeciwnym wypadku koncepcja budowy tramwaju na przywołanym KP zawsze będzie miała odpór w postaci: "Ale nie mamy taboru, to po co?"
Kolejnym punktem mogłoby być umieszczenie w SIWZ zapisu o dostawie części zamiennych i serwisowania wozów (nie tylko w ramach gwarancji) przez "ASO" producenta. Takie ASO mogłoby być zbudowane w którejś z zajezdni. Także po to, aby "Pan Zenek z Panem Zdzichem" mogli się czegoś nauczyć.
Ponadto te eksperymenty nie opóźnią produkcji wozów w sposób istotny (góra 2 tygodnie).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Po pierwsze, skończże ten offtop, wątek o zamówieniu tramwajów jest gdzie indziej.
Po drugie - pas. Uważam, że moja odpowiedź jest wyczerpująca.
Po drugie - pas. Uważam, że moja odpowiedź jest wyczerpująca.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dla mnie jako kogoś kto projektuje sygnalizacje problem skręcających tramwajów tam gdzie nie muszą jest koszmarny (dodatkowe kolizje, duże czasy międzyzielone, często brak wydzielonych torowisk itp).
Uważam, że problem tkwi w biletach, uproszczenia systemu - jednorazowy np. na min. 1 godzinę od punktu A do B na wszystkie środki łącznie z metrem w danej strefie. Za dużo ich ZDM wymyślił (20', 40' itd - skąd mogę wiedzieć czy zmieszczę się w tym czasie jak mam np. 1 czy 2 przesiadki).
Uważam, że problem tkwi w biletach, uproszczenia systemu - jednorazowy np. na min. 1 godzinę od punktu A do B na wszystkie środki łącznie z metrem w danej strefie. Za dużo ich ZDM wymyślił (20', 40' itd - skąd mogę wiedzieć czy zmieszczę się w tym czasie jak mam np. 1 czy 2 przesiadki).
Nie, na pewno nie w biletach. Zdecydowana większość pasażerów ma bilety okresowe na wszystkie linie. Ludzie niechętnie się przesiadają, bo zawsze są jakieś z tym problemy, a to "ścieżka zdrowia" z podziemiami i kładkami, a to kiepsko zsynchronizowane odjazdy. I w pewnym sensie mają rację, na najważniejszych kierunkach podrózowania powinny być zapewnione bezpośrednie relacje, bo to tramwaje są dla ludzi, a nie dla wygody projektantów. Jesli już coś wywalać z miasta to samochody, wtedy nie będzie problemu ze światłami.Majusi pisze: Uważam, że problem tkwi w biletach, uproszczenia systemu - jednorazowy np. na min. 1 godzinę od punktu A do B na wszystkie środki łącznie z metrem w danej strefie. Za dużo ich ZDM wymyślił (20', 40' itd - skąd mogę wiedzieć czy zmieszczę się w tym czasie jak mam np. 1 czy 2 przesiadki).
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I przez owe "relacje niezbędne dla ludzi" mamy potworki w rodzaju 5 czy problemy z koordynacją na Broniewskiego, Puławskiej etc.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie przesadzaj! Przeciez sam pisałem, że polikwidowałbym te potworki. Ale dlaczego tak strasznie nienawidzisz fajnego bezpośredniego połączenia Bródna ze Środmieściem, z którego korzysta tak wiele ludzi? Na tej podstawie to i 24 można wywalić, bo przeciez skręca a można się przesiąść. Chcesz ich wpychac z przesiadką do metra czy jak
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jakie znowu fajne połączenie bezpośrednie Bródna ze śródmieściem chcę kasować, bo się zgubiłem? Że 4? 23 byłoby równie fajne a nie blokowałoby żadnego kluczowego węzła po drodze.
Poza tym zapominasz, że oficjalna doktryna mówi o tym, że tramwaj ma służyć jako dowozówka do metra a nie bezpośredni dojazd do centrum
Poza tym zapominasz, że oficjalna doktryna mówi o tym, że tramwaj ma służyć jako dowozówka do metra a nie bezpośredni dojazd do centrum
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
23 nie łączy Bródna ze Śródmiesciem, tylko jego obrzeżami
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jest jeszcze 25. Jakoś potoki pasażerów w tramwajach na Marszałkowskiej są mniejsze od tych na JPII, Alejach czy WZce, więc z tą super atrakcyjnością 4 jako docelowej linii bym polemizował.
A 23 z niczym Bródna nie łączy, bo tam nie jedzie
(Czy specjalnie dla mnie masz denerwujący podpis? )
A 23 z niczym Bródna nie łączy, bo tam nie jedzie
(Czy specjalnie dla mnie masz denerwujący podpis? )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A ja mam pytanie.
Jak wiadomo, jesli mamy strzałke do skrętu w lewo to oznacza to jednocześnie zakaz zawracania.
Jak to jest w przypadku tych nowych strzałek na rondach/skrzyżowaniach z wyspą centralną w Al Jerozolimskich? Czy te nowo postawione strzałeczki, tak ładnie blokujące ruch, zakazują jednoczesnie zawracania czy tez na niby rondach ten przepis nie ma zastosowania?
Jak wiadomo, jesli mamy strzałke do skrętu w lewo to oznacza to jednocześnie zakaz zawracania.
Jak to jest w przypadku tych nowych strzałek na rondach/skrzyżowaniach z wyspą centralną w Al Jerozolimskich? Czy te nowo postawione strzałeczki, tak ładnie blokujące ruch, zakazują jednoczesnie zawracania czy tez na niby rondach ten przepis nie ma zastosowania?
Tylko, ze największe potoki są właśnie na 4. Przypadek? Chyba nie, bo 36 jedzie donikąd, 18 też, a 35 się wlecze więc ludzie nie chcą nim jeździć.
Zauważyłem, ze składane są nowe zestawy i tak se napisałem
Zauważyłem, ze składane są nowe zestawy i tak se napisałem
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36745
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Sio stąd z tymi trasami tramwajowymi!
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
4 jest akurat w stosunku podaż - popyt pustawe, obecnie jeździ na Bródno z Marszałkowskiej z pominięciem WZ i się nagle w 2x rzadszym ludzie mieszczą. Czyli to nie Bródno.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie, bo jak chcesz zawrócić, to po skręceniu masz kolejny sygnalizator.Rosa pisze: Czy te nowo postawione strzałeczki, tak ładnie blokujące ruch, zakazują jednoczesnie zawracania czy tez na niby rondach ten przepis nie ma zastosowania?
Z tego co widze, to kierowcy bardzo średnio przestrzegają te kierunkowe sygnalizatory na rondzie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]