O chłodzeniu i niechłodzeniu
Nie wiem czy mój pomysł ma jakąkolwiek siłę przebicia ale od dziś postanowiłem pisać dzień w dzień e-maile do ZTMu z wozami (wóz, linia, brygada, godzina), które danego dnia miały wyłączoną klimatyzację. Myślę, że takie działanie może zdziałałoby coś w tej sprawie jeśli więcej osób zaczełoby robić to samo.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26873
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Myślę, że to dobra postawa, ale lobby kabiniarzy udających kierowców może Cię zaraz zrównać z glebą za "kapowanie"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Chyba też tak zacznę robić, może zróbmy szablon takiego maila?Ryży pisze:Nie wiem czy mój pomysł ma jakąkolwiek siłę przebicia ale od dziś postanowiłem pisać dzień w dzień e-maile do ZTMu z wozami (wóz, linia, brygada, godzina), które danego dnia miały wyłączoną klimatyzację. Myślę, że takie działanie może zdziałałoby coś w tej sprawie jeśli więcej osób zaczełoby robić to samo.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
I to jest bardzo słuszna koncepcja. Dodatkowo można też kablować na oszołomów, którzy jeżdżąc bez klimy mają poblokowane okna i jeszcze potrafią CG używać.Ryży pisze:Nie wiem czy mój pomysł ma jakąkolwiek siłę przebicia ale od dziś postanowiłem pisać dzień w dzień e-maile do ZTMu z wozami (wóz, linia, brygada, godzina), które danego dnia miały wyłączoną klimatyzację. Myślę, że takie działanie może zdziałałoby coś w tej sprawie jeśli więcej osób zaczełoby robić to samo.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... okna_.html
Co z tą klimą w autobusach: awaria czy otwarte okna?
Na zewnątrz ponad 30 stopni, w autobusach jeszcze goręcej. Ale kierowcy są uparci. Wymyślają kolejne preteksty, żeby nie włączać klimatyzacji. Oto przykład, że sami już gubią się w tłumaczeniach przedstawianych pasażerom.
Dzisiejszą podróż nagrzanym 527 opisała nam Agnieszka:
Chciałabym zgłosić sprawę wyłączanych notorycznie klimatyzacji w autobusach. Stale kursuję na linii Skarbka z Gór - centrum (linie 132 i 527 ). Autobusy kursujące na tej trasie są nowe i wyposażone w klimatyzacje.
Niestety klimatyzacja nigdy nie jest włączona. W zeszłym tygodniu na to jeszcze reagowałam. Dziś rano jadąc autobusem 527 nr boczny A206 w końcu się przemogłam i poprosiłam kierowcę o włączenie klimatyzacji. W odpowiedzi na moją prośbę usłyszałam, że klimatyzacja nie działa, bo okna są otwarte. Gdy zaczęłam prosić pasażerów o zamknięcie okien i ludzie zaczęli je zamykać, kierowca od razu zaprotestował i powiedział, że ma popsutą klimatyzację.
W końcu jestem skonfudowana. Bo nie działa gdyż okna otwarte czy nie działa, bo zepsuta. ZTM poinformowało mnie że autobus z niesprawną klimatyzacją w ogóle nie powinien wyjechać. Ja bardzo chciałabym znać odpowiedź jak to jest, że autobusy z "zepsuta klimatyzacją" jednak jeżdżą, czy jednak to jest może decyzja kierowcy by nas piec?
Chciałabym nadmienić, iż autobusy jeżdżące ze Skarbka z Gór już na drugim przystanku są pełne i reszta pasażerów, która się dosiada, zawsze stoi. O ile temperatura musi wzrosnąć, aby w końcu kierowcy przestali oszczędzać na paliwie i jednak zaczęli włączać klimatyzację.
Z poważaniem,
Agnieszka Szadrowska
Spytaliśmy o opisaną sytuację Igora Krajowa z Zarządu Transportu Miejskiego. - Według naszych wytycznych dla przewoźników klimatyzacja musi być włączona. Jeśli nie działa, autobus faktycznie powinien zjechać do zajezdni. W takiej sytuacji przewoźnik dostaje karę finansową i musi podstawić inny pojazd. Takie przypadki trzeba zgłaszać do nas, my wysyłamy kontrolę - mówi Krajnow.
Skargi można składać na stronie Zarządu Transportu Miejskiego
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Tylko że w ITSie nie ma czegoś takiego jak normy paliwowe i nie mogą nic oszczędzić
Jednak w A232 + A233 i kilku innych agregaty są niesprawne i podobnież sam Pan Dyrektor nakazał tymi wozami wyjazdy tylko na dodatki
Jednak w A232 + A233 i kilku innych agregaty są niesprawne i podobnież sam Pan Dyrektor nakazał tymi wozami wyjazdy tylko na dodatki