KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 05 sie 2008, 12:28

Od kiedy 106 i 112 jeżdżą na Zachodni? Bo chyba przegapiłem ten moment...

Awatar użytkownika
ciman
Posty: 56
Rejestracja: 10 paź 2007, 17:54
Lokalizacja: Bemowo - ZP Kazubów

Post autor: ciman » 05 sie 2008, 12:53

Piotrek_2274 pisze:Od kiedy 106 i 112 jeżdżą na Zachodni? Bo chyba przegapiłem ten moment...
Z przesiadką na Radiowej lub PKP Włochy :-?
Były użytkownik zbiorkomu. Rowerzysta.
Sezonowy użytkownik zestawu linii E2+M1+709 / 189+709.

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 05 sie 2008, 12:55

Piotrek_2274 pisze:Od kiedy 106 i 112 jeżdżą na Zachodni? Bo chyba przegapiłem ten moment...
mało kto jeździ na ten zachodni 184 i na dobrą sprawę ludzie też mają 154,167, (troche sie dochodzi ale zawsze coś) 408,523 i to myśle że wystarczy...

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 05 sie 2008, 13:28

No to nadchodzi pięćdziesiąta pierwsza rewolucja #-o Przez ostatnie pótora roku było tyle reorganizacji KM co przez poprzednie 25 lat (-X
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2008, 13:34

Akurat przy każdym ważniejszym otwarciu stacji metra (a na odcinku śródmiejskim - przy każdym) jest reorganizacja komunikacji naziemnej, i słusznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 sie 2008, 13:45

kulikowski pisze:No to nadchodzi pięćdziesiąta pierwsza rewolucja #-o Przez ostatnie pótora roku było tyle reorganizacji KM co przez poprzednie 25 lat (-X
Eeee tam. Były. Tylko pamięć masz krótką.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 sie 2008, 14:37

MisiekK pisze:
Eeee tam. Były. Tylko pamięć masz krótką.
Były zmiany, radykalne reformy były dużo rzadsze, na szczęście. Poza tym kiedyś nie było ani możliwości, ani chęci tak szerokiego informowania.

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 sie 2008, 19:22

195 pisze:mało kto jeździ na ten zachodni 184
Że co proszę? :-s

[ Dodano: Wto 05 Sie, 2008 19:23 ]
Ludzie.. niedługo na Szczęśliwicach nie będzie żadnego autobusu... :-s 184 złe.. 512 ma coraz gorszą trasę... 157 już praktycznie ze Szczęśliwic zniknęło... 521 chcecie zabrać... a ... przepraszam.. 150 jeszcze zostało... mam nadzieję, że chociaż jego zostawicie.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 05 sie 2008, 20:12

+ 414 ;)

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 sie 2008, 20:52

kulikowski pisze:Przez ostatnie pótora roku było tyle reorganizacji KM co przez poprzednie 25 lat (-X
I tak chyba to lepsze od reformy jaką dokonano w sobotę w Koszycach (Slowacja ;-) ). Zmieniono jednocześnie numeracje i trasy linii autobusowych, trolejbusowych i tramwajowych oraz nazwy wszystkich przystanków.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 sie 2008, 21:03

Czemu?!

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 sie 2008, 21:09

Jastem ciekawy jaka Akcja Informacyjna musiała to poprzedzać, przecież to kompletna dezinformacja pasażerów?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sie 2008, 21:12

Dęboszczak pisze: dlatego z przyjemnością zrobiłbym z tego 172 co 8/12/12
Na Chomiczówkę oczywiście :twisted:.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

was
Posty: 70
Rejestracja: 07 kwie 2008, 19:51

Post autor: was » 05 sie 2008, 21:53

gazeta.pl pisze: Obrazek

Niech ulice wypięknieją dzięki metru

Opóźnienie drugiej linii metra powinno się wykorzystać na zaprojektowanie tego, co znajdzie się na powierzchni po jego otwarciu - eksperci apelują, by ratusz nie popełnił błędów z budowy pierwszej linii.

Czy pl. Wileński koło pomnika "czterech Śpiących", Targowa, Świętokrzyska staną się bardziej funkcjonalne i przyjazne pieszym czy rowerzystom? Teraz skrzyżowanie al. "Solidarności" i Targowej to ogromny węzeł komunikacyjny. W dodatku ciągle zakorkowany. Zalany asfaltem i wyłożony połamanymi płytami oraz tandetną betonową kostką wygląda fatalnie. - Można to zmienić przy okazji budowy drugiej linii metra. Wiele skrzyżowań, ulic i tak zostanie rozkopanych, bo stacje będą budowane techniką odkrywkową - przypomina dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej, który przygotowuje projekty komunikacyjne dla ratusza.

Do przebudowy ulic nad metrem można się lepiej przygotować, bo niedawno miasto unieważniło przetarg na budowę drugiej linii, który ma być powtórzony jesienią. Według najnowszych planów największe prace budowlane będą prowadzone w latach 2010-12. Eksperci przestrzegają przed błędami, które popełniono przy okazji budowy pierwszej linii. Tam zamiast poprawiać wygląd najbliższych okolic stacji zazwyczaj odtwarzano to, co było przedtem. W ten sposób straciliśmy szansę np. na przebudowę pl. Wilsona czy pl. Bankowego.

Według dr. Brzezińskiego na pl. Wileńskim najpierw trzeba zadbać o wygodne przesiadki - zamiast sześciu przystanków tramwajowych powinny być tylko trzy. Tramwaje zatrzymywałyby się nie przed skrzyżowaniem, ale za nim. Wokół musi się znaleźć miejsce na zieleń i na małą architekturę - ławki i małe kawiarnie.

Wielu warszawiaków zna zdjęcia ul. Targowej sprzed stu lat. Tonęła w dobrze zadbanej zieleni. Czy jest szansa, że ulica mogłaby choć w pewnym stopniu przypominać tę sprzed lat? - Targowa powinna zmienić charakter. Główny ruch samochodowy trzeba skierować na obwodnicę Pragi od Wiatracznej do ronda Żaba. Wtedy Targową można by zwęzić i więcej miejsca przeznaczyć na chodniki i zieleń. Musi też powstać ścieżka rowerowa - wylicza Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza, który w gotowym już projekcie koncepcyjnym drugiej linii metra znalazł wady. - Wyjście ze stacji metra Dworzec Wileński pod siedzibą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe trafia na środek zaprojektowanej już drogi rowerowej. Dziwnie zaplanowano też wyjście ze stacji przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu. Dla pieszych został chodnik o szerokości jednego metra. W wielu miastach Europy w takim przypadku zwęża się jezdnię albo buduje wyjście w kamienicy. Niekoniecznie musi ono prowadzić przez osobną budkę - podpowiada Buczyński.

Zwężanie ulic w niektórych miejscach popiera też dr Brzeziński. Uważa, że tak można zrobić np. na Marszałkowskiej w rejonie Świętokrzyskiej. Radzi, by wreszcie ograniczać ruch aut w Śródmieściu i jak najszybciej budować kolejne odcinki obwodnic.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zarzeka się, że w trakcie budowy drugiej linii metra będzie poprawiany wygląd ulic na powierzchni. - To jest zadanie projektantów, którzy przygotują szczegółowe plany drugiej linii metra - zapowiada. Dodaje jednak, że trudno przy tej inwestycji "załatwić wszystko". Nie ma więc pewności, że takie ulice jak Świętokrzyska czy Targowa wypięknieją choć trochę.

Czy w trakcie budowy drugiej linii powinno się zmienić wygląd placów i ulic na powierzchni? Czy po wybudowaniu obwodnicy Pragi od ronda Wiatraczna do ronda Żaba będzie można zwęzić ul. Targową, by poszerzyć chodniki i zbudować ścieżki rowerowe? Czy macie jakieś inne pomysły na zagospodarowanie terenów nad drugą linią metra. Piszcie: krzysztof.smietana@agora.pl

Obrazek

Artykuł :arrow: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,348(...)

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 sie 2008, 22:37

Pamiętaj o skrzyżowaniu Broniewskiego z Rudnickiego i PERZYŃSKIEGO (dla twojego 197 ) ;-) ,lewoskręty są tam niewskazane ,bo blokują skrzyżowanie ,a nawet są niebezpieczne (tramwaj :!: )

ODPOWIEDZ