Strona 44 z 46
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 0:16
autor: MJ
Łukasz pisze: ↑12 kwie 2024, 14:17
Lewoskręt na kierunkowym z pasa środkowego w W-wie nie przejdzie, takie rzeczy tylko we Wrocławiu.
Wrocław, no właśnie... Byłem tam teraz na weekend i tam jest praktykowane to co zaproponował kolega Autobus Czerwon czyli skręt z Solidarności w prawo w Jagiellońska z torowiska tramwajowego. Ogólnie tam wpycha się autobus na tory tramwajowe wszędzie gdzie się da i skoro to praktykują to raczej zdaje egzamin. Odnosząc się do wątpliwości że to byłby oddzielny cykl blokujący samochody to pragnę tylko przypomnieć, że to komunikacją miejska ma mieć priorytet, a nie osobówki. Wiadomo, wprowadzenie tego wymagałoby kilku przeróbek, ale jest to do zrobienia. W końcu skoro "jakiś" Wrocław może to stolica kraju też.

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 8:06
autor: ZielonyJamnik
Tu niedasie, bo są osobne spółki i TW myślą tylko o sobie, a nie o tym jak pomóc autobusów. Z ich punktu widzenia, autobusy to bardziej zdegradowane torowisko, dodatkowe potencjalne awarie na torowisku, mniejsza jego przepustowość. We Wrocławiu wszyscy grają do jednej bramki i tam bierze się pod uwagę korzyści dla całej spółki (T+A)
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 8:08
autor: Bastian
Zaraz, zaraz. Co jest korzystnego w zdegradowanych torowiskach i zmniejszeniu ich przepustowości?
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 9:29
autor: Emyl
Przy takich częstotliwościach to problemem nie jest przepustowość, autobusy uzupełniają ofertę

A na poważnie to byłem niedawno we Wrocławiu, oczywiście samochodem, ale uważnie obserwowałem torowiska - wygląda to kiepsko, tam gdzie jest PAT to nawierzchnia jest po prostu dokumentnie rozpierdolona.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 9:32
autor: Autobus Czerwon
Bastian pisze: ↑15 kwie 2024, 8:08
Zaraz, zaraz. Co jest korzystnego w zdegradowanych torowiskach i zmniejszeniu ich przepustowości?
Ciekawe gdyby tak porównać ile pasażerów przez Most Ś-D przewozi 190 a ile 13. I tak, myślę że gdyby jedno miało funkcjonować kosztem drugiego, to jednak korzystniejsze dla pasażerów byłoby pozostawienie autobusu.
Emyl pisze: ↑15 kwie 2024, 9:29
A na poważnie to byłem niedawno we Wrocławiu, oczywiście samochodem, ale uważnie obserwowałem torowiska - wygląda to kiepsko, tam gdzie jest PAT to nawierzchnia jest po prostu dokumentnie rozpierdolona.
Nie wiem szczerze mówiąc z czego to wynika,
zagranico autobusy (a nawet trolejbusy) często jeżdżą po PAT i nawierzchnia jest płaska jak stół, a szczerze to wątpię aby robiono remont co rok. Może po prostu używana w PL technologia jest dosyć niedoskonała?

Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 12:10
autor: Bastian
Na pewno jest niedoskonała. Pytanie: o ile możemy jeszcze podnosić koszty inwestycji w transport szynowy? My jednak musimy ogarniać transport zbiorowy, w tym inwestycje, wyraźnie szczuplejszymi środkami, niż kraje zachodnie (bo wątpię, byś pisał o wschodnich).
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 12:15
autor: Bywalec
Na Trasie WZ jest fragment wykonany z inną niż standardowa nawierzchnia i łatwo zobaczyć jak duża jest to różnica.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 15 kwie 2024, 23:44
autor: primoż
Bastian pisze: ↑15 kwie 2024, 8:08
Zaraz, zaraz. Co jest korzystnego w zdegradowanych torowiskach i zmniejszeniu ich przepustowości?
Jak też to, że na wspólnym pasie autobusowo-tramwajowym to dotychczas jednak autobusy są faworyzowane przez ZTM , czy to w formie zapychania go 160, czy też pocięcia bez konsultacji 26 po otwarciu M2C, gdy wtedy nie udało się skrócić/pociąć w konsultacjach 160 i 527. Dlatego nie dziwię się, że TW niechętnie wchodzi w kolejne TTA przy tym, a nie innym Organizatorze Przewozów.
Autobus Czerwon pisze: ↑15 kwie 2024, 9:32
Ciekawe gdyby tak porównać ile pasażerów przez Most Ś-D przewozi 190 a ile 13. I tak, myślę że gdyby jedno miało funkcjonować kosztem drugiego, to jednak korzystniejsze dla pasażerów byłoby pozostawienie autobusu.
Porównanie 190 i 13 to raczej nie ten
case, bo to pierwsze jest linią magistralną (nawet jeśli w DŚ nie jeździ co 10), a to drugie co najwyżej linią średnią i to na dodatek nie kursującą w pełnym wymiarze godzin jak większość całotygodniowych linii dziennych.
Bastian pisze: ↑15 kwie 2024, 12:10
Na pewno jest niedoskonała. Pytanie: o ile możemy jeszcze podnosić koszty inwestycji w transport szynowy? My jednak musimy ogarniać transport zbiorowy, w tym inwestycje, wyraźnie szczuplejszymi środkami, niż kraje zachodnie (bo wątpię, byś pisał o wschodnich).
Może gdyby nie traktować w Warszawie zbiorkomu jako rozszerzonej działalności politycznej do zdobywania głosów i dodatkowego pola działań pozytywnego PR Urzędu Miasta, tylko jako krwiobieg dobrze funkcjonującego miasta służący do sprawnego przewozu mieszkańców, to może nawet przy tych szczuplejszych środkach finansowych też działałoby to lepiej niż obecnie?
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 16 kwie 2024, 7:39
autor: MJ
Emyl pisze: ↑15 kwie 2024, 9:29
Przy takich częstotliwościach to problemem nie jest przepustowość, autobusy uzupełniają ofertę

A na poważnie to byłem niedawno we Wrocławiu, oczywiście samochodem, ale uważnie obserwowałem torowiska - wygląda to kiepsko, tam gdzie jest PAT to nawierzchnia jest po prostu dokumentnie rozpierdolona.
No tak, tu się zgodzę, że stan torowisk jest w gorszym stanie. Tramwaje tak często się wykolejają, że ten fakt stał się memem. Znajomy kiedyś miał nawet kalendarz gdzie na każdy miesiąc było inne zdjęcie wykolejenia.
Ja z kolei jeździłem tylko komunikacją i zauważyłem że stan torowisk wcale nie był zależny od tego czy jest dzielony z autobusami. W sumie to nawet więcej odcinków, gdzie jeździły same tramwaje były w gorszym stanie.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 16 kwie 2024, 8:49
autor: vernalisadonis
Bo nie były remontowane od kilkunastu lat i efekty wydać teraz. Na Pomorskiej torowisko było w tragicznym stanie ale ulica jest teraz remontowana. Potrzeba jest także przebudować ulicę Podwale od Placu Orląt Lwowskich do Renomy, tam też jest tragedia.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 16 kwie 2024, 8:56
autor: Emyl
@MJ, ale mnie nie chodziło o to, że szyny były złe - może być trudno to ocenić nie jadąc tramwajem, chodziło o wszelkiego rodzaju płyty, płytki, asfalt itd. Strach czymkolwiek gumowym na to wjeżdżać.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 13 mar 2025, 11:54
autor: person
Redahtor na tropie:
"Autobusy linii 509 nawet poza godzinami szczytu muszą odczekać dwie-trzy zmiany świateł, aby pokonać to skrzyżowanie, a tego typu linia powinna się poruszać sprawnie i szybko. Przez taką sytuację jak obecna autobusy notują opóźnienia" - napisał radny.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... by-go.html
BTW:
"[Artur Zając] Przyznaje, że linia 509 ma bardzo duże znaczenie w prawobrzeżnej części Warszawy," - ma tak duże znaczenie, że kursuje co 15 minut w DS i ludzie się nie mieszczą do środka xD
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 13 mar 2025, 12:39
autor: ITS A 218
Skręt w lewo z Targowej w al. Solidarności to faktycznie spory problem. Wczoraj na ostatnim kółku (19.44 z Gocławia) ruszyłem z Dw. Wileńskiego -5. Dodam, że na Kijowskiej byłem na 0.
A może gdyby puścić 509 prosto z przystankiem pod PKP (jak 162,166,169,170,338), następnie w lewo w Ratuszową i w prawo w Jagiellońską...chyba że Ratuszowa też się korkuje przed światłami z Jagiellońską.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 13 mar 2025, 13:01
autor: Bywalec
ITS A 218 pisze: ↑13 mar 2025, 12:39
A może gdyby puścić 509 prosto z przystankiem pod PKP (jak 162,166,169,170,338), następnie w lewo w Ratuszową i w prawo w Jagiellońską...chyba że Ratuszowa też się korkuje przed światłami z Jagiellońską.
W linkowanym artykule jest wyjaśnione z jakiego powodu ten pomysł odpada. Właśnie ze względu na korki na Ratuszowej.
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
: 13 mar 2025, 13:55
autor: Emyl
A Ratuszową nie można by było po torowisku walić i w prawo dać w fazie dla 20?