Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
Teraz to ja nie rozumiem. 220 jeździło do Fortu Radiowo, zamiast tego teraz jeździ 320 (plus podjazdy 154 w weekend). Po diabła hybrydy na tak peryferyjnej linii??
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
220 to jest jakiś mokry sen powstały z jeżdżenia palcem po mapie, zakładający trasę Bemowo - Lazurowa - Nowolazurowa - Opacz - Pralka, kompletnie w poprzek istniejących ciążeń, bez dogodnych przesiadek w ciągi poprzeczne i pochłaniający kosmiczne liczby brygad. Rozpisywałem się na ten temat jakiś czas temu dokładnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Czyli np: Nowe Bemowo, Wrocławska, Radiowa, Stare Bemowo, Kocjana, Os. Górczewska, Lazurowa, Nowe Włochy, PKP Ursus Płn., Ursus-Ratusz, Skoroszewska, WKD Opacz, P+R Al. Krakowska - to wszystko miejsce gdzie kompletnie nie ma jak się w nic przesiąść ?!
Jedynym ciągiem, do którego by nie było przesiadek to linia kolejowa do Grodziska.
Np. 10 ? To chyba jeszcze nie tragedia, co druga linia tyle pochłania, a wiele znacznie więcej. Jak liczyłem to wychodził mi czas przejazdu ok. 50-55 minut, a częstotliwość w DS miała być 15 minut.i pochłaniający kosmiczne liczby brygad.
A ja przekonywałem, że moim zdaniem sens tej linii będzie, zresztą komentarze pod każdym artykułem gdzie była wzmianka o tej linii (że miała być a ciągle nie ma) zdają się potwiedzać, że zapotrzebowanie jest. Dobra, już trochę temat odjechał od Woli w ogóle, nie chcę mi się już kolejny raz więcej pisać o tej linii, kto nie jest przekonany to trudno, ale z tego co słyszałem planowana ciągle jest, a jak będzie z frekwencją to wyjdzie w praktyce.Rozpisywałem się na ten temat jakiś czas temu dokładnie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Fantastycznie, że wymieniasz każdy węzłowy ZP po drodze, szkoda tylko, że nie zadajesz sobie trudu, aby sprawdzić, czy przesiadki w tych miejscach mają jakąś wartość dodaną w stosunku do obecnie istniejących połączeń. Zwłaszcza Ursus Płn., Ursus-Ratusz czy Górczewska to po prostu węzły przesiadkowe najwyższej dogodności
I naprawdę nie po to budowano tramwaj na PŚ, żeby ludzi z Bemowa na Włochy wozić autobusem. Google zaś szacuje czas przejazdu samochodem osobowym w szczycie na 65'. To jest prawie tak samo złe, jak to 3xx przez POW, co ostatnio się pojawiło - z dokładnie tych samych powodów.
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
I naprawdę nie po to budowano tramwaj na PŚ, żeby ludzi z Bemowa na Włochy wozić autobusem. Google zaś szacuje czas przejazdu samochodem osobowym w szczycie na 65'. To jest prawie tak samo złe, jak to 3xx przez POW, co ostatnio się pojawiło - z dokładnie tych samych powodów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z Gazety Stołecznej przed chwilą:
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Czyżby oznaczało to że 171 zostanie do Centrum ? Oby nie...Od września zaś ruszy linia 371 z Chomiczówki przez Bemowo i Wolę do ronda Daszyńskiego. Jej trasa będzie się skracać w miarę wydłużania się II linii metra – najpierw do stacji Księcia Janusza, a potem do ul. Powstańców Śląskich przy urzędzie dzielnicowym na Bemowie.
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Generalnie w Warszawie wiele węzłów nie jest najwyższej dogodności. Ale jak na warszawskie standardy to akurat tu nie jest tak źle, są dużo gorsze miejsca:
Ursus Płn - zobacz sobie ile tam ludzi teraz się przesiada do 194 z pociągu, praktycznie pół Ursusa teraz tak jeździ do centrum, może i przystanki nie są idealnie blisko stacji, ale to już niestety układ tunelu (zagłębienie) i samej stacji to wymusza, na wielu stacjach jest dużo gorzej,
Ursus-Ratusz - tu też skrzyżowanie jest dość zawikłane i niektóre przystanki daleko (szczególnie 06), przesiadki by pewnie były głównie 06, 05 <-> 01, 02; no w niektórych relacjach trochę daleko, jak w wielu miejscach ale np. 01->05 zdecydowanie ok,
Górczewska - autobusowe prawie (poza 109) wszystkie są obok siebie przy skrzyżowaniu, pętla tramwajowa jest daleko, ale raczej ciężko mi sobie wyobrazić zbyt wiele relacji w których tu akurat taka przesiadka by miała duże zapotrzewanie, do centrum z Lazurowej są inne linie, na dalszą Górczewską np. 154 i 523...
No właśnie w większości z tych miejsc właśnie tak, bo przecież ani przy Os. Górczewska, ani przy Lazurowej, Nowych Włochach, Ursusie-Ratusz nie ma obecnie żadnej linii jadącej na wprost, cały ten ciąg jest 'pokawałkowany' obecnie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Chyba nie muszę tłumaczyć, że Ursus korzysta z tego po tylko tymczasowo. O tym, że dla pasażerów 220 kierunek Błonie nie jest pewnie zbyt atrakcyjny, nie wspomnęmb112 pisze: ↑29 maja 2018, 13:13Ursus Płn - zobacz sobie ile tam ludzi teraz się przesiada do 194 z pociągu, praktycznie pół Ursusa teraz tak jeździ do centrum, może i przystanki nie są idealnie blisko stacji, ale to już niestety układ tunelu (zagłębienie) i samej stacji to wymusza, na wielu stacjach jest dużo gorzej,
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
TROCHĘUrsus-Ratusz - tu też skrzyżowanie jest dość zawikłane i niektóre przystanki daleko (szczególnie 06), przesiadki by pewnie były głównie 06, 05 <-> 01, 02; no w niektórych relacjach trochę daleko, jak w wielu miejscach ale np. 01->05 zdecydowanie ok,
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
Generalnie 220 dla Ursusa niesie wartość praktycznie zerową, bo żeby do niego dojechać, trzeba wsiąść w 194/716, które oferują przesiadki w połączenia dużo częstsze (189, tramwaje, 105).
No na przykład ktoś mógłby chcieć dojechać z Górc na Skorosze, ale ponieważ . Linia jadąca w tym miejscu prosto odcina od siebie zdecydowaną większość sąsiednich osiedli. Tak samo jak w Ursusie, i właśnie dlatego ta ślicznie wyglądająca na mapie prosta kreska jest pomysłem drastycznie złym.Górczewska - autobusowe prawie (poza 109) wszystkie są obok siebie przy skrzyżowaniu, pętla tramwajowa jest daleko, ale raczej ciężko mi sobie wyobrazić zbyt wiele relacji w których tu akurat taka przesiadka by miała duże zapotrzewanie, do centrum z Lazurowej są inne linie, na dalszą Górczewską np. 154 i 523...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Generalnie odnośnie każdej linii można wymyślić relację, w której będzie pasować i taką w której nie będzie
Skorosze-Górce to np. może być właśnie 220 + 112/190 z Człuchowskiej, chociaż w niektórych godzinach np. 191+189+11 pewnie szybciej. A np. Skorosze-Jelonki zamiast np. 191+189 byłoby bezpośrednio 220.
A przy okazji, o wilku mowa, jakoś nie tylko ja tak uważam (żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym artykułem
):
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A przy okazji, o wilku mowa, jakoś nie tylko ja tak uważam (żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym artykułem
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
@fik A co innego jeśli nie 220? Przedłużenie 127 lub 206? Nowa linia gdzieś z Bemowa przez Lazurową, al. Czerwca i al. Jerozolimskie na Ochotę/do Centrum?
Koniecznie cokolwiek?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Po 4 czerwca przez tory przydałaby się choćby minimalna oferta o częstotliwości 206.
A czym jest to podyktowane?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!