Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 maja 2018, 10:43

Teraz to ja nie rozumiem. 220 jeździło do Fortu Radiowo, zamiast tego teraz jeździ 320 (plus podjazdy 154 w weekend). Po diabła hybrydy na tak peryferyjnej linii??
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 maja 2018, 11:03

220 to jest jakiś mokry sen powstały z jeżdżenia palcem po mapie, zakładający trasę Bemowo - Lazurowa - Nowolazurowa - Opacz - Pralka, kompletnie w poprzek istniejących ciążeń, bez dogodnych przesiadek w ciągi poprzeczne i pochłaniający kosmiczne liczby brygad. Rozpisywałem się na ten temat jakiś czas temu dokładnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 maja 2018, 12:10

KwZ pisze:
29 maja 2018, 10:43
Teraz to ja nie rozumiem. 220 jeździło do Fortu Radiowo, zamiast tego teraz jeździ 320 (plus podjazdy 154 w weekend). Po diabła hybrydy na tak peryferyjnej linii??
Na 320 nic się nie zmienia z obsługą. ;)

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 12:40

fik pisze:
29 maja 2018, 11:03
220 to jest jakiś mokry sen powstały z jeżdżenia palcem po mapie, zakładający trasę Bemowo - Lazurowa - Nowolazurowa - Opacz - Pralka, kompletnie w poprzek istniejących ciążeń, bez dogodnych przesiadek w ciągi poprzeczne
Czyli np: Nowe Bemowo, Wrocławska, Radiowa, Stare Bemowo, Kocjana, Os. Górczewska, Lazurowa, Nowe Włochy, PKP Ursus Płn., Ursus-Ratusz, Skoroszewska, WKD Opacz, P+R Al. Krakowska - to wszystko miejsce gdzie kompletnie nie ma jak się w nic przesiąść ?!
Jedynym ciągiem, do którego by nie było przesiadek to linia kolejowa do Grodziska.
i pochłaniający kosmiczne liczby brygad.
Np. 10 ? To chyba jeszcze nie tragedia, co druga linia tyle pochłania, a wiele znacznie więcej. Jak liczyłem to wychodził mi czas przejazdu ok. 50-55 minut, a częstotliwość w DS miała być 15 minut.
Rozpisywałem się na ten temat jakiś czas temu dokładnie.
A ja przekonywałem, że moim zdaniem sens tej linii będzie, zresztą komentarze pod każdym artykułem gdzie była wzmianka o tej linii (że miała być a ciągle nie ma) zdają się potwiedzać, że zapotrzebowanie jest. Dobra, już trochę temat odjechał od Woli w ogóle, nie chcę mi się już kolejny raz więcej pisać o tej linii, kto nie jest przekonany to trudno, ale z tego co słyszałem planowana ciągle jest, a jak będzie z frekwencją to wyjdzie w praktyce.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 maja 2018, 12:57

Fantastycznie, że wymieniasz każdy węzłowy ZP po drodze, szkoda tylko, że nie zadajesz sobie trudu, aby sprawdzić, czy przesiadki w tych miejscach mają jakąś wartość dodaną w stosunku do obecnie istniejących połączeń. Zwłaszcza Ursus Płn., Ursus-Ratusz czy Górczewska to po prostu węzły przesiadkowe najwyższej dogodności :roll:

I naprawdę nie po to budowano tramwaj na PŚ, żeby ludzi z Bemowa na Włochy wozić autobusem. Google zaś szacuje czas przejazdu samochodem osobowym w szczycie na 65'. To jest prawie tak samo złe, jak to 3xx przez POW, co ostatnio się pojawiło - z dokładnie tych samych powodów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 12:59

Z Gazety Stołecznej przed chwilą:
Od września zaś ruszy linia 371 z Chomiczówki przez Bemowo i Wolę do ronda Daszyńskiego. Jej trasa będzie się skracać w miarę wydłużania się II linii metra – najpierw do stacji Księcia Janusza, a potem do ul. Powstańców Śląskich przy urzędzie dzielnicowym na Bemowie.
Czyżby oznaczało to że 171 zostanie do Centrum ? Oby nie... #-o

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 13:13

fik pisze:
29 maja 2018, 12:57
Ursus Płn., Ursus-Ratusz czy Górczewska to po prostu węzły przesiadkowe najwyższej dogodności :roll:
Generalnie w Warszawie wiele węzłów nie jest najwyższej dogodności. Ale jak na warszawskie standardy to akurat tu nie jest tak źle, są dużo gorsze miejsca:

Ursus Płn - zobacz sobie ile tam ludzi teraz się przesiada do 194 z pociągu, praktycznie pół Ursusa teraz tak jeździ do centrum, może i przystanki nie są idealnie blisko stacji, ale to już niestety układ tunelu (zagłębienie) i samej stacji to wymusza, na wielu stacjach jest dużo gorzej,

Ursus-Ratusz - tu też skrzyżowanie jest dość zawikłane i niektóre przystanki daleko (szczególnie 06), przesiadki by pewnie były głównie 06, 05 <-> 01, 02; no w niektórych relacjach trochę daleko, jak w wielu miejscach ale np. 01->05 zdecydowanie ok,

Górczewska - autobusowe prawie (poza 109) wszystkie są obok siebie przy skrzyżowaniu, pętla tramwajowa jest daleko, ale raczej ciężko mi sobie wyobrazić zbyt wiele relacji w których tu akurat taka przesiadka by miała duże zapotrzewanie, do centrum z Lazurowej są inne linie, na dalszą Górczewską np. 154 i 523...

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 13:17

fik pisze:
29 maja 2018, 12:57
Fantastycznie, że wymieniasz każdy węzłowy ZP po drodze, szkoda tylko, że nie zadajesz sobie trudu, aby sprawdzić, czy przesiadki w tych miejscach mają jakąś wartość dodaną w stosunku do obecnie istniejących połączeń.
No właśnie w większości z tych miejsc właśnie tak, bo przecież ani przy Os. Górczewska, ani przy Lazurowej, Nowych Włochach, Ursusie-Ratusz nie ma obecnie żadnej linii jadącej na wprost, cały ten ciąg jest 'pokawałkowany' obecnie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 maja 2018, 13:52

mb112 pisze:
29 maja 2018, 13:13
Ursus Płn - zobacz sobie ile tam ludzi teraz się przesiada do 194 z pociągu, praktycznie pół Ursusa teraz tak jeździ do centrum, może i przystanki nie są idealnie blisko stacji, ale to już niestety układ tunelu (zagłębienie) i samej stacji to wymusza, na wielu stacjach jest dużo gorzej,
Chyba nie muszę tłumaczyć, że Ursus korzysta z tego po tylko tymczasowo. O tym, że dla pasażerów 220 kierunek Błonie nie jest pewnie zbyt atrakcyjny, nie wspomnę :term: zarówno z Jelonek, jak i ze Skoroszy milionkroć łatwiej dostać się do PKP Włochy, gdzie oferta też jest znacznie lepsza.
Ursus-Ratusz - tu też skrzyżowanie jest dość zawikłane i niektóre przystanki daleko (szczególnie 06), przesiadki by pewnie były głównie 06, 05 <-> 01, 02; no w niektórych relacjach trochę daleko, jak w wielu miejscach ale np. 01->05 zdecydowanie ok,
TROCHĘ :term:.

Generalnie 220 dla Ursusa niesie wartość praktycznie zerową, bo żeby do niego dojechać, trzeba wsiąść w 194/716, które oferują przesiadki w połączenia dużo częstsze (189, tramwaje, 105).
Górczewska - autobusowe prawie (poza 109) wszystkie są obok siebie przy skrzyżowaniu, pętla tramwajowa jest daleko, ale raczej ciężko mi sobie wyobrazić zbyt wiele relacji w których tu akurat taka przesiadka by miała duże zapotrzewanie, do centrum z Lazurowej są inne linie, na dalszą Górczewską np. 154 i 523...
No na przykład ktoś mógłby chcieć dojechać z Górc na Skorosze, ale ponieważ . Linia jadąca w tym miejscu prosto odcina od siebie zdecydowaną większość sąsiednich osiedli. Tak samo jak w Ursusie, i właśnie dlatego ta ślicznie wyglądająca na mapie prosta kreska jest pomysłem drastycznie złym.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2018, 14:18

Generalnie odnośnie każdej linii można wymyślić relację, w której będzie pasować i taką w której nie będzie :) Skorosze-Górce to np. może być właśnie 220 + 112/190 z Człuchowskiej, chociaż w niektórych godzinach np. 191+189+11 pewnie szybciej. A np. Skorosze-Jelonki zamiast np. 191+189 byłoby bezpośrednio 220.

A przy okazji, o wilku mowa, jakoś nie tylko ja tak uważam (żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym artykułem :)):

Gdynianin
Posty: 642
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 cze 2018, 16:14

@fik A co innego jeśli nie 220? Przedłużenie 127 lub 206? Nowa linia gdzieś z Bemowa przez Lazurową, al. Czerwca i al. Jerozolimskie na Ochotę/do Centrum?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 cze 2018, 16:18

Koniecznie cokolwiek?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Gdynianin
Posty: 642
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 cze 2018, 16:27

Po 4 czerwca przez tory przydałaby się choćby minimalna oferta o częstotliwości 206.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 cze 2018, 16:39

A czym jest to podyktowane?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2018, 17:10

Gdynianin pisze:
02 cze 2018, 16:14
@fik A co innego jeśli nie 220? Przedłużenie 127 lub 206? Nowa linia gdzieś z Bemowa przez Lazurową, al. Czerwca i al. Jerozolimskie na Ochotę/do Centrum?
194 lub 197, ze wskazaniem na to drugie (bo 194 cały czas widzę w Opaczy przynajmniej).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ