Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2012, 15:54

W sensie? Gdzie nie jeżdżą?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 15:55

Na trasie Wawa-Łódź.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2012, 15:57

A dotarł do Ciebie ten drobny i zupełnie nieistotny fakt, że trwa obecnie modernizacja trasy, skutkująca znacznym ograniczeniem jej przepustowości i że właśnie dlatego zostały wycofane (potrzeba więcej długich składów niż mniej krótkich)? Modernizacje mają to do siebie, że są czasowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 15:58

W kontekście wycofania ED74? Nie. Upchniesz więcej krótszych pociągów na centralnym?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 sty 2012, 16:01

MeWa pisze:(potrzeba więcej długich składów niż mniej krótkich)
A nie mniej długich, niż więcej krótkich?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2012, 16:02

KwZ pisze:W kontekście wycofania ED74? Nie. Upchniesz więcej krótszych pociągów na centralnym?
Powiedzmy tak: wcześniej EDyty normalnie jeździły skierniewicką trasą i nie było problemu z przepustowością na Centralnym. Teraz na tej trasie trzeba wyjątkowo długich pociągów o większej pojemności niż są w stanie zapewnić EDyty. Więc jeszcze raz - gdzie jest problem?

[ Dodano: Wto 10 Sty, 2012 ]
chester pisze:
MeWa pisze:(potrzeba więcej długich składów niż mniej krótkich)
A nie mniej długich, niż więcej krótkich?
tak, oczywiście - miało być tak, jak piszesz :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2012, 16:06

Taka drobna sugestia dla modów, którzy może nie kojarzą takiego tematu, ale dyskusja ta pasuje do wątku viewtopic.php?t=294, w którym docelowo można byłoby ją umieścić
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 16:15

Ile pociągów zmieści się na DwC w ciągu godziny i jakie jest główne ograniczenie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 sty 2012, 16:17

Główne ograniczenie to remont infrastruktury na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Skierniewice, skutkujące drastycznym spadkiem przepustowości.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 16:18

A jeśli chodzi o samą średnicę warszawską?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 sty 2012, 16:24

Na średnicy to teraz pewnie liczba krawędzi przy remontowanym Wschodnim i Centralnym może stanowić ograniczenie w upychaniu pociągów. Ale nie widzę, by ktokolwiek pisał o takim ograniczeniu w kontekście pociągów Warszawa - Łódź, więc nie widzę a propos tego pytania. I nie sądzę, by gdzieś tu w ogóle można by upatrywać przyczyn wycofania edyt z trasy do Łodzi.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 sty 2012, 17:38

Adam G. pisze:W ogóle marzy mi się tabor z prawdziwego zdarzenia, dostosowany specjalnie do obsługi takiej trasy. Szansa była, ktoś ją zmarnował...
IC ogłosiło przetarg na 30 wagonów piętrowych, które mają jeździć z Warszawy do Łodzi.
Może więc będzie lepiej? ;)

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 19:53 ]
I kolejne pytanie laika...
Za ile lat można się spodziewać, że wszystkie wagony w IC będą w takim standardzie jak obecnie jeżdżące jako EIC?

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 10 sty 2012, 20:38

BJ pisze: IC ogłosiło przetarg na 30 wagonów piętrowych, które mają jeździć z Warszawy do Łodzi.
Może więc będzie lepiej? ;)
Do czasu remontu dalekobieżnej części tunelu średnicowego :D
BJ pisze:[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 19:53 ]
I kolejne pytanie laika...
Za ile lat można się spodziewać, że wszystkie wagony w IC będą w takim standardzie jak obecnie jeżdżące jako EIC?
Nawet w takim kraju jak Niemcy nie wszystkie wagony są dla Polaka porażające swoim komfortem/błyskiem/bajerowością/nowoczesnością, czy jak to nazwać. Porównaj sobie z tematem autobusów - lata lecą, wiele autokarów prezentuje już taki standard, że czasami dech zapiera, a mimo wszystko nadal eksploatuje/produkuje się takie autobusy, które tych wszystkich bajerów nie mają. Kwestia możliwości/potrzeb zamawiającego.
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 sty 2012, 21:16

MeWa pisze:W sensie? Gdzie nie jeżdżą?
KwZ pisze:Na trasie Wawa-Łódź.
Jeżeli chodzi o ED74, to one w ogóle już mało co jeżdżą, nie tylko jeżeli mówimy o trasie łódzkiej. PRzecież można by je skierować na krótkie pociągi w stylu Poznań - Szczecin, Warszawa - Białystok, Warszawa - Kielce.
Ale się tego mimo to nie robi, upchnięto je jakimś cudem na kilka par i tyle.
Jednak na Łódź prędko nie powrócą, właśnie przez remont i potrzebę wysyłania składów po 10-12 wagonów nawet.
BJ pisze:Za ile lat można się spodziewać, że wszystkie wagony w IC będą w takim standardzie jak obecnie jeżdżące jako EIC?
Heh... w najblizszym czasie IC ma zamiar kupić (poza piętrusami) kilkanaście wagonów typowych 1 i 2 klasy o wyższym standardzie. A w parku taborowym IC ma jakieś 1500 wagonów o różnym przekroju, z czego większość odbiega od standardu EIC. Nieprędko się to wymieni...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 21:24

przewoz pisze:Warszawa - Kielce.
3:20-4:00 i bez możliwości wykorzystania 160 km/h. Słabo to widzę. Może Wrocław - Katowice albo Katowice - Kraków (może dalej), jak już będzie po tamtejszym remoncie? Ale prędzej wrócą na łódką.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ