Strona 45 z 59

: 07 lut 2013, 14:51
autor: R-9 Chełmska
fik pisze:
R-9 Chełmska pisze:To i tak humanitarnie, zawsze mogli
Ministerstwo mimo wszystko ma tu więcej do powiedzenia :P
Jednak chyba nie ma większego pojęcia o potokach pasażerskich przez odcinek graniczny :P

: 07 lut 2013, 14:53
autor: Wolfchen
R-9 Chełmska pisze:Ale może ktoś tym przez granicę jeździ?
Jeździć tymi cudami przez granicę się raczej nie opłaca bez taryfy promocyjnej - ceny dość mocno drenują kieszeń. Lepiej wsiadać już na terenie Czech - tam jest jedna taryfa na wszystko (za wyjątkiem SC OIDP).
fik pisze:Pierwsze trzy słowa kolejarza: mama, tata, dotacja.
Byle tylko CHOPINa nie zrobili na EN :P
R-9 Chełmska pisze:Niemniej, wracając na ziemię, IC traci w ten sposób np. na młodzieży czy studentach, którzy w EIC mają zniżki, a w EC nie mają i omijają ten pociąg szerokim łukiem.
Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...

: 07 lut 2013, 15:01
autor: R-9 Chełmska
Wolfchen pisze:
Jeździć tymi cudami przez granicę się raczej nie opłaca bez taryfy promocyjnej - ceny dość mocno drenują kieszeń. Lepiej fsiadać już na terenie Czech - tam jest jedna taryfa na wszystko (za wyjątkiem SC OIDP).
Na SC też, tylko są miejscówki
Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...
Trochę jeździ, ulga 51% nieco wygładza te chore ceny. Niemniej i tak najczęściej jeżdżą TLK, choć akurat do Katowic rano lub z powrotem wieczorem nie da się w ten sposób, to nie Kraków :(

: 07 lut 2013, 15:02
autor: jasiu
R-9 Chełmska pisze:
fik pisze:Ministerstwo mimo wszystko ma tu więcej do powiedzenia :P
Jednak chyba nie ma większego pojęcia o potokach pasażerskich przez odcinek graniczny :P
Ministerstwo ma doskonałe pojęcie o potokach, tylko że te pociągi sa dopiero od 2 miesięcy.

[ Dodano: |7 Lut 2013|, 2013 15:03 ]
R-9 Chełmska pisze:Niemniej, wracając na ziemię, IC traci w ten sposób np. na młodzieży czy studentach, którzy w EIC mają zniżki, a w EC nie mają i omijają ten pociąg szerokim łukiem. No ale widocznie dotacja jest większa.
Guzik traci. Dotacja = koszty minus przychody.

: 07 lut 2013, 15:04
autor: fik
jasiu pisze:
Guzik traci. Dotacja = koszty minus przychody.
No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.

: 07 lut 2013, 15:10
autor: Wolfchen
R-9 Chełmska pisze:Na SC też, tylko są miejscówki
O tym mówiłem ;)
R-9 Chełmska pisze:Trochę jeździ, ulga 51% nieco wygładza te chore ceny.
Tylko nieco, od miejscówek ulg niestety nie ma, więc nadal jest dość drogo...
R-9 Chełmska pisze:Niemniej i tak najczęściej jeżdżą TLK,
No właśnie ;) Do kwalifikowanych pociagów nawet i wysokie ulgi nie przyciągną tłumu uczniów czy studentów.
fik pisze:No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.
Mam wrażenie, że na kolei o zyskach niewiele osób myśli. Raczej wychodzi tu dążenie do zera.

: 07 lut 2013, 15:16
autor: pawcio
Wolfchen pisze:
fik pisze:No tak, czyli w EC wyżej dupy... yyy... zera nie podskoczą, w EIC mogą.
Mam wrażenie, że na kolei o zyskach niewiele osób myśli. Raczej wychodzi tu dążenie do zera.
Jej! Toż to istny wszechświat możliwości do zabawy z obszaru rachunkowości zarządczej!

: 07 lut 2013, 20:04
autor: Adam G.
Wolfchen pisze:Myślę, że jednak młodzież czy studenci nawet mimo ulgi za bardzo nie jeżdżą kwalifikowanymi...
Nie wiem, skąd bierzesz informacje o studentach, ale zapewniam Cię, że jeżdżą. EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.

: 07 lut 2013, 20:13
autor: Wolfchen
To, że jeżdżą, to ja wiem ;) Ale tłumnie nie korzystają, co w późniejszym poście sprecyzowałem.
Adam G. pisze:EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.
Nominalnie tak, jednak cena/jakość dla mnie jest nieakceptowalne (choć faktem jest, że jedyna trasa, na której jeżdżę, a jest obsługiwana kwalifikowanymi, to Warszawa - Gdańsk) ;)

: 07 lut 2013, 20:25
autor: Adam G.
Wolfchen pisze:To, że jeżdżą, to ja wiem ;) Ale tłumnie nie korzystają, co w późniejszym poście sprecyzowałem.
Adam G. pisze:EIC ze zniżką 51% są naprawdę znośne cenowo.
Nominalnie tak, jednak cena/jakość dla mnie jest nieakceptowalne (choć faktem jest, że jedyna trasa, na której jeżdżę, a jest obsługiwana kwalifikowanymi, to Warszawa - Gdańsk) ;)
Myślałem, że na Warszawa-Gdańsk nie został już żaden EIC, co najwyżej TLKi o podwyższonym standardzie.

Tak czy owak, ostatnio parę razy jechałem EIC i nie narzekam. Za każdym razem wszystko działało, wagon był dobrze wyciszony, z gniazdkami i czystą toaletą.

: 07 lut 2013, 20:40
autor: Wolfchen
Adam G. pisze:Myślałem, że na Warszawa-Gdańsk nie został już żaden EIC, co najwyżej TLKi o podwyższonym standardzie.
Właśnie widzę, że wycofali -chwała im za to.
Adam G. pisze:Tak czy owak, ostatnio parę razy jechałem EIC i nie narzekam.
Myślę, że jadąc do Krakowa po CMK też bym nie narzekał ;)

:arrow: Wracając do tematu, wiadomo coś na temat słowackich motoraków do Łupkowa w sezonie (i cenę przejściówki)? Kompletnie wypadłem z obiegu, jeśli chodzi o Słowację.

: 07 lut 2013, 20:56
autor: jasiu
Na Łupków bym nie liczył, ostatnio Słowacy raczej zwijają a nie reaktywują

: 08 lut 2013, 14:08
autor: m72
Jak Waszym zdaniem jest sensownie (nie tragicznie długo i za rozsądną cenę) dostać się do miejscowości Graz (Austria)?

Warszawa > Wiedeń Chopinem i później reiljet?

W kwestii biletów:
To by wyszło 29 € + najtańsza wersja 18 €.
Czy raczej InterRail Global Pass za ok 181 zł + dokupowanie miejscówek?

: 08 lut 2013, 14:53
autor: fik
Pamiętaj, że IR nie jest honorowany w kraju zamieszkania, więc do granicy musiałbyś bilety kupić.

: 08 lut 2013, 18:18
autor: jasiu
SparDay do Brück a.d. Mur za 39 euro i dalej lokalnym?