Niepotrzebne przystanki
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
ZTM ma w tej sprawie ważny głos.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
oczywiście, to prawda.Szeregowy_Równoległy pisze:...Tylko że dzięki tak fajnie umieszczonym przystankom tramwaj, czyli teoretycznie najszybsze co powinno być w korkach, jedzie jak ciężarna żółwica, bo zatrzymuje się przy każdym śmietniku...
prawdą jest również to co
a przecież polityka w/w firmy jak wiemy to (ujmując skrótowo):Glonojad pisze:ZTM ma w tej sprawie ważny głos.
pasażerowie do komunikacji szynowej.
dokładając przystanek tramwajowy pasażerowie faktycznie mają bliżej do tejze komunikacji a przez to wydaje się, że komunikacja szynowa jest bardziej im przyjazna.
z drugiej strony...
poprzez gęstość przystanków tramwajowych jakże jest uciążliwa podróż tym środkiem lokomocji od Dickensa do pl.Zawiszy.
.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Prawda. No cóż. Zrobię w tej sprawie co w mojej mocy, a mam jej coraz mniej. Jakaś nieduża niebieska buteleczka by się przydała, a jeszcze lepiej amarantowa...Szeregowy_Równoległy pisze:Tylko że dzięki tak fajnie umieszczonym przystankom tramwaj, czyli teoretycznie najszybsze co powinno być w korkach, jedzie jak ciężarna żółwica, bo zatrzymuje się przy każdym śmietniku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Skoro jest jedynem połączeniem na danej trasie (ciągu) to musi się często zatrzymywać, jeżeli zachęcać ludzi do KM to trzeba się starać o jej przyjazność dla użytkownika trudno (prywatnie też mnie to irytuje ale rozumiem - a przynajmniej staram się - innych użytkowników).Szeregowy_Równoległy pisze:Tylko że dzięki tak fajnie umieszczonym przystankom tramwaj, czyli teoretycznie najszybsze co powinno być w korkach, jedzie jak ciężarna żółwica, bo zatrzymuje się przy każdym śmietniku.
Dla mnie problemem są nie tyle przystanki, co światła. Cała idea szybkiego podróżowania tramwajem rozbija się o to, jeśl np. przejechanie od Rotundy do Dw. Centralnego wygląda tak: zakończona wymiana pasażerów na przyst. Centrum - zapala się czerwone. Zapala się zielone - tramwaj rusza i jedzie aż do Emilii Plater, gdzie musi odstać na czerwonym (i to cały cykl, bo zajeżdza akurat na sam początek).
O potworkach w rodzaju okolic Dw. Południowego, gdzie potrafi to wyglądać tak: przystanek Metro Wilanowska-czerwone przed al. Wilanowską, czerwone przed Puławską, czerwone przed Niedźwiedzią, przystanek Niedźwiedzia, czerwone przed al. Lotników, przystanek al. Lotników albo o takiej Wołoskiej nie wspominając.
Tutaj nawet dodanie przystanku przy Emilii Plater czy między Wilanowską a Niedźwiedzią nie pogorszyłoby sytuacji za mocno.
[ Dodano: |10 Mar 2010|, 2010 08:56 ]
O potworkach w rodzaju okolic Dw. Południowego, gdzie potrafi to wyglądać tak: przystanek Metro Wilanowska-czerwone przed al. Wilanowską, czerwone przed Puławską, czerwone przed Niedźwiedzią, przystanek Niedźwiedzia, czerwone przed al. Lotników, przystanek al. Lotników albo o takiej Wołoskiej nie wspominając.
Tutaj nawet dodanie przystanku przy Emilii Plater czy między Wilanowską a Niedźwiedzią nie pogorszyłoby sytuacji za mocno.
[ Dodano: |10 Mar 2010|, 2010 08:56 ]
Denturat a jeszcze lepiej Borygo???Glonojad pisze: Jakaś nieduża niebieska buteleczka by się przydała, a jeszcze lepiej amarantowa
Popatrz, jaka franca!
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
OIDP Marzec 1986 (szczyt/poza szczytem/święto): 128 co 8/12/15 min, 188 co 8/12/15, 136 co 8/12/15, 175 co 6/10/12, 172 co 8/12/15, 114 co 8/12/15 min, 336 co 8/-/-, 488 co 8/-/-person pisze:… Co ile kursowały kiedyś busy po ŻiW (poza 512, o którym już było w tym wątku)?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
I dla uzupełnienia Grójecka:
2 co 8/12/15, 7 co 8/12/15, 9 co 8/12/15, 14 co 8/12/15, 154 co 8/12/15, 350 co 8/-/-, 354 co 8/-/-, H co 8/12/15, T co 8/-/-
[ Komentarz dodany przez: Bastian: |10 Mar 2010|, 2010 13:50 ]
Korekta cytowania.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
-
- Posty: 2852
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A ja jednak jestem za przystankiem przy Dolnej. Natomiast:
Fakt, ale to w dużej mierze przez światła. Na samej Puławskiej jest kilka takich sytuacji. Na przykład światła przed Madalińskiego. Nigdy tramwaj nie może na jednej kolejce dokonać wymiany pasażerskiej i przejechać. Tymczasem czerwone światła dla samochodów zapalają się dużo później niż dla tramwajów. I to ma być uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej? Inne utrudniające życie sygnalizacje to przy Rakowieckiej, jeśli jedziesz w stronę Mokotowa, bardzo często musisz się zatrzymać przed skrzyżowaniem na światłach i za - na przystanku. I światła przy Goworka, i przy Waryńskiego. Praktycznie na każdym skrzyżowaniu są światła, a na większości z nich przychodzi się zatrzymać. Świateł jest więcej niż przystanków.Szeregowy_Równoległy pisze:...Tylko że dzięki tak fajnie umieszczonym przystankom tramwaj, czyli teoretycznie najszybsze co powinno być w korkach, jedzie jak ciężarna żółwica, bo zatrzymuje się przy każdym śmietniku...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
He he he. Nie. Widzę, że w diablo nie grałeśdrapka pisze: Denturat a jeszcze lepiej Borygo???
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[ Dodano: |10 Mar 2010|, 2010 18:33 ]
Masz prawo, podobnie, jak masz prawo jęczeć o liczbę tabliczek z numerami linii na przystanku.michael112 pisze:A ja jednak jestem za przystankiem przy Dolnej.
[ Dodano: |10 Mar 2010|, 2010 18:34 ]
Dlatego należy dodać przystanków!michael112 pisze:Świateł jest więcej niż przystanków.
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 2852
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wszystko fajnie, tylko że takie zestawienie wybitnie nie przystaje do aktualiów. Po pierwsze, ilość użytkowników aut 24 lata temu była o wiele mniejsza, po drugie dochód gospodarstwa domowego inny, co rzutowało na wybór danej komunikacyjnej prędkości, gdyż w obrębie tej samej strefy były inne taryfy ze względu na rodzaj połączenia. Po trzecie dziś 136 ma zmienione zadania przewozowe, wreszcie po czwarte 114 w latach dziewięćdziesiątych skasowano na skutek małego zainteresowania pasażerów linią. Osobiście mógłbym się przyczepić tylko do 175.kulikowski pisze:OIDP Marzec 1986 (szczyt/poza szczytem/święto)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese
Zawsze grupy kołowe mają później zakończenie sygnału zezwalającego, ponieważ wymagają krótszych czasów międzyzielonych. Wynika to z mniejszej długości pojazdu (10 zamiast 30m) i wyższych prędkości ewakuacji. Priorytet nie ma tu nic do rzeczy.michael112 pisze:Tymczasem czerwone światła dla samochodów zapalają się dużo później niż dla tramwajów. I to ma być uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej?
[ Dodano: |10 Mar 2010|, 2010 23:02 ]
Uzupełnienie: Czasami zły projektant skróci arbitralnie sygnał zezwalający dla tramwajów. Nie ma dla takiego działania żadnego usprawiedliwienia. Vide Jerozolimskie/Żelazna, Powstańców Śl./Wrocławska. Są to jednak wyjątki od reguły.
Zwłaszcza, że w ustroju słusznie minionym plan uruchomienia autobusów przekraczał ilostan taboru na zajezdni.Emdegger pisze:Wszystko fajnie, tylko że takie zestawienie wybitnie nie przystaje do aktualiów. Po pierwsze, ilość użytkowników aut 24 lata temu była o wiele mniejsza, po drugie dochód gospodarstwa domowego inny, co rzutowało na wybór danej komunikacyjnej prędkości, gdyż w obrębie tej samej strefy były inne taryfy ze względu na rodzaj połączenia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Dlatego ja bym wolał skonfrontować dane teraźniejsze z tymi sprzed kilku lat, a nie z tymi z ponad dwudziestu.pawcio pisze:Zwłaszcza, że w ustroju słusznie minionym plan uruchomienia autobusów przekraczał ilostan taboru na zajezdni.Emdegger pisze:Wszystko fajnie, tylko że takie zestawienie wybitnie nie przystaje do aktualiów. Po pierwsze, ilość użytkowników aut 24 lata temu była o wiele mniejsza, po drugie dochód gospodarstwa domowego inny, co rzutowało na wybór danej komunikacyjnej prędkości, gdyż w obrębie tej samej strefy były inne taryfy ze względu na rodzaj połączenia.
A brygad to Ci w ostatecznym bilansie coś niecoś czasem nie ubyło?Zebra pisze:Po czwarte 114 nie znikło lecz zmieniło się w 382 a potem wróciło tylnymi drzwiami jako 301. Co 12/15/--
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese
W stosunku do czego? Do oficjalnego bilansu z 1986 gdzie ileśtam brygad było całkowicie wirtualnych i w pierwszej kolejności taka wirtualizacja dotykała linie na solówki (a wśród nich 114)?Emdegger pisze:A brygad to Ci w ostatecznym bilansie coś niecoś czasem nie ubyło?Zebra pisze:Po czwarte 114 nie znikło lecz zmieniło się w 382 a potem wróciło tylnymi drzwiami jako 301. Co 12/15/--
Mi nie chodzi o porównywanie nieporównywalnego, tylko wskazanie, że linia która Twoim zdaniem została zlikwidowana, żyje i ma się znacznie lepiej niż w l. 80-tych gdzie solówki na 114 woziły bardzo często głównie powietrze w przeciwieństwie do deskorolek obecnie.