fik pisze: ↑05 cze 2022, 18:30
Dobry trend! Myślę, że przy obecnej sytuacji, gdy wiele osób odwiedza biura 2-3 razy w tygodniu, dobrym wskaźnikiem byłoby ~18-20 podróży w miesiącu, tak aby nawet takim osobom opłacały się miesięczne.
Jeśli miałyby to być niewielkie podwyżki cen biletów jednorazowych, o to moja propozycja.
110 : 20 = 5,50. Podzielenie na pół dałoby 2,75, dlatego podniosłem o 0,10 do 5,60. Stąd cena jednorazowego zgodnie z sugestią. Dziękuje fik
Bilet 30-minutowy; strefa 1+2; normalny 4,40 zł, ulgowy 2,20 zł.
(wzrost normalny o 1,00 zł a ulgowy o 0,50 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 20 minut, o 10 minut do 30 minut)
Bilet 30-minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 30 minut od momentu skasowania.
Bilet jednorazowy 90-minutowy; strefa 1; normalny 5,60 zł, ulgowy 2,80 zł.
(wzrost normalny o 1,20 zł a ulgowy o 0,60 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 75 minut, o 15 minut do 90 minut)
Bilet jednorazowy przesiadkowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 90 minut od momentu skasowania biletu albo przejazdu jednym środkiem transportu do ostatniego przystanku/stacji trasy.
Bilet jednorazowy 120-minutowy; strefa 1+2; normalny 9 zł, ulgowy 4,50 zł.
(wzrost normalny o 2,00 zł a ulgowy o 1,00 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 90 minut, o 30 minut do 120 minut)
Bilet jednorazowy przesiadkowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 120 minut od momentu skasowania biletu albo przejazdu jednym środkiem transportu do ostatniego przystanku/stacji trasy.
Bilet grupowy 90-minutowy; strefa 1; 10 osób; ulgowy 28 zł.
(wzrost ulgowy o 6,00 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 75 minut, o 15 minut do 90 minut)
Ulgowy jednorazowy przesiadkowy bilet grupowy uprawniający grupę liczącą do 10 osób do nieograniczonej liczby przejazdów do 90 minut od momentu skasowania biletu albo uprawniający do przejazdu jednym środkiem transportu do ostatniego przystanku trasy.
Jeśli od biletu dobowego do weekendowego, traktujemy jeszcze jako nie okresowe, to takie zmiany proponuję.
Bilet dobowy (24h); strefa 1; normalny 19 zł, ulgowy 9,50 zł.
(wzrost normalny o 4,00 zł a ulgowy o 2,00 zł)
Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami w ciągu 24 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet dobowy (24h); strefa 1+2; normalny 33 zł, ulgowy 16,50 zł.
(wzrost normalny o 7,00 zł a ulgowy o 3,50 zł)
Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami w ciągu 24 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet 3-dniowy (72h); strefa 1; normalny 46 zł, ulgowy 23 zł.
(wzrost normalny o 10,00 zł a ulgowy o 5,00 zł)
Bilet 3-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 72 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet 3-dniowy (72h); strefa 1+2; normalny 73 zł, ulgowy 36,50 zł.
(wzrost normalny o 16,00 zł a ulgowy o 8,00 zł)
Bilet 3-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 72 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet weekendowy; strefa 1+2; normalny 30 zł, ulgowy 15 zł.
(wzrost normalny o 6,00 zł a ulgowy o 3,00 zł)
Bilet weekendowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek.
Bilet weekendowy grupowy; strefa 1+2; 5 osób; normalny 50 zł.
(wzrost normalny o 10,00 zł)
Bilet weekendowy grupowy uprawniający grupę liczącą do 5 osób do nieograniczonej liczby przejazdów na liniach dziennych i nocnych od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek.
Podwyżka byłaby o niecałe 29%, jak się spojrzy o ile złotych, to byłaby akceptowalna.
Nie wiadomo jaką propozycję miał Pan Prezydent Rafał Trzaskowski, można by mieć jakiś pogląd lepszy w tej sprawie.
Jeśli chodzi o ceny biletów na liniach lokalnych typu Lxx, to już muszą same gminy się zorientować czy podwyższać ceny biletów, o ile i których.