Bilety, kontrole, taryfa
: 06 cze 2022, 12:08
Czy kontrolerzy to już na dłużej bez białych koszul? Trochę szkoda
Ja jestem za tym żeby było mniej zamieszania dla pasażerów i dlatego uważam że nie powinno być że jedne bilety czasowe/jednorazowe są ważne w obu strefach, a inne tylko w 1.Bon Jovi pisze: ↑05 cze 2022, 19:26Bilet 30-minutowy; strefa 1+2; normalny 4,40 zł, ulgowy 2,20 zł.
(wzrost normalny o 1,00 zł a ulgowy o 0,50 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 20 minut, o 10 minut do 30 minut)
Bilet 30-minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 30 minut od momentu skasowania.
Bilet jednorazowy 90-minutowy; strefa 1; normalny 5,60 zł, ulgowy 2,80 zł.
(wzrost normalny o 1,20 zł a ulgowy o 0,60 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 75 minut, o 15 minut do 90 minut)
Bilet jednorazowy przesiadkowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 90 minut od momentu skasowania biletu albo przejazdu jednym środkiem transportu do ostatniego przystanku/stacji trasy.
Bilet jednorazowy 120-minutowy; strefa 1+2; normalny 9 zł, ulgowy 4,50 zł.
(wzrost normalny o 2,00 zł a ulgowy o 1,00 zł oraz wydłużenie czasu ważności z 90 minut, o 30 minut do 120 minut)
Bilet jednorazowy przesiadkowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 120 minut od momentu skasowania biletu albo przejazdu jednym środkiem transportu do ostatniego przystanku/stacji trasy.
Ja się zastanawiam czy nie wycofać tych weekendowych znowu dla klarowności oferty, zamiast tego może być bilet 2-dobowy (48h) do wykorzystania w ciągu całego tygodnia. Teraz jak skasujesz w sobotę wieczorem czy w niedzielę to Ci się marnuje czas.Bon Jovi pisze: ↑05 cze 2022, 19:26Jeśli od biletu dobowego do weekendowego, traktujemy jeszcze jako nie okresowe, to takie zmiany proponuję.
Bilet dobowy (24h); strefa 1; normalny 19 zł, ulgowy 9,50 zł.
(wzrost normalny o 4,00 zł a ulgowy o 2,00 zł)
Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami w ciągu 24 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet dobowy (24h); strefa 1+2; normalny 33 zł, ulgowy 16,50 zł.
(wzrost normalny o 7,00 zł a ulgowy o 3,50 zł)
Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami w ciągu 24 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet 3-dniowy (72h); strefa 1; normalny 46 zł, ulgowy 23 zł.
(wzrost normalny o 10,00 zł a ulgowy o 5,00 zł)
Bilet 3-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 72 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet 3-dniowy (72h); strefa 1+2; normalny 73 zł, ulgowy 36,50 zł.
(wzrost normalny o 16,00 zł a ulgowy o 8,00 zł)
Bilet 3-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 72 godzin od momentu skasowania biletu.
Bilet weekendowy; strefa 1+2; normalny 30 zł, ulgowy 15 zł.
(wzrost normalny o 6,00 zł a ulgowy o 3,00 zł)
Bilet weekendowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek.
Bilet weekendowy grupowy; strefa 1+2; 5 osób; normalny 50 zł.
(wzrost normalny o 10,00 zł)
Bilet weekendowy grupowy uprawniający grupę liczącą do 5 osób do nieograniczonej liczby przejazdów na liniach dziennych i nocnych od godz. 19:00 w piątek do godz. 8:00 w poniedziałek.
Generalnie dzięki Karcie Warszawiaka i Warszawa+ podział przy biletach długookresowych już prawie nie istnieje, więc twoja propozycja jest de facto likwidacją stref bez likwidacji stref.michael112 pisze: ↑15 cze 2022, 8:50Zastanawiam się także, czy również w przypadku krótkookresowych nie zlikwidować podziału na strefę 1 i 2, zostawiając go tylko przy biletach długookresowych na karcie miejskiej. Mniej typów biletów, mniejszy bałagan do wyboru przez pasażera.
Zastanawiam się... co jest nosem, a co tabakierą: prosta oferta, czy oferta odpowiadająca na wiele różnych potrzeb i sytuacji? A może w dzisiejszych czasach - czasach wiedzy o UXach wszelakich - większość zależy od odpowiedniej prezentacji informacji?michael112 pisze: ↑15 cze 2022, 8:50Mniej typów biletów, mniejszy bałagan do wyboru przez pasażera.
Podobnie nie ma już jakieś 30 lat taryfy pospiesznej, ze 20 lat nocnej, a od nastu lat na wielu biletach można jeździć pociągami. Wiec tak, można spokojnie myśleć o likwidacji stref.fik pisze:Generalnie dzięki Karcie Warszawiaka i Warszawa+ podział przy biletach długookresowych już prawie nie istnieje, więc twoja propozycja jest de facto likwidacją stref bez likwidacji stref.michael112 pisze: ↑15 cze 2022, 8:50Zastanawiam się także, czy również w przypadku krótkookresowych nie zlikwidować podziału na strefę 1 i 2, zostawiając go tylko przy biletach długookresowych na karcie miejskiej. Mniej typów biletów, mniejszy bałagan do wyboru przez pasażera.
Wszystko w imię czytelności!
A jakbyś to rozwiązał? Wszystkie gminy mają być za karę w strefie 2, bo niektóre nie są zainteresowane większymi dopłatami?
To może lepiej nie wyjeżdżaj z Polski, a na pewno nie do Zurychu, bo dostaniesz zawału na widok ich systemu stref biletowych:
Rozwiązałbym to w prosty sposób: jednolita płatność gmin albo brak komunikacji na terenie gminy która nie zgadza się na takie stawki. Wtedy gmina organizuje własny transport dla swoich mieszkańców.