Strona 447 z 458

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 16:07
autor: ashir
Długo myślałeś nad czymś tak głupim?

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 16:18
autor: reserved
ashir pisze:
20 cze 2022, 16:07
Długo myślałeś nad czymś tak głupim?
Widzę że nic się na tym forum od lat nie zmienia. :-)

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 17:22
autor: Paweł D.
Łaskawie zauważ, że wprowadzenie jednolitych dopłat dla gminy co mają 1-2 linie o niezbyt dużej częstotliwości i takiej co ma parę linii kursujących co kilka minut, nie tylko jest nieuczciwe, ale szybko polegnie w sądach czy u wojewody.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 17:30
autor: reserved
Paweł D. pisze:
20 cze 2022, 17:22
Łaskawie zauważ, że wprowadzenie jednolitych dopłat dla gminy co mają 1-2 linie o niezbyt dużej częstotliwości i takiej co ma parę linii kursujących co kilka minut, nie tylko jest nieuczciwe, ale szybko polegnie w sądach czy u wojewody.
Tzn. nie, trochę o coś innego mi chodziło. Ale dobra, zapędziłem się w kozi gór, nie będę rozwijał swojej propozycji bo nie jestem ekspertem w temacie (a wiadomo, tutaj prawo głosu mają tylko eksperci).

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 17:35
autor: Paweł D.
Nie uważam się za eksperta, tylko zwróciłem uwagę na pewien aspekt prawny oraz tzw. sprawiedliwość społeczną. Nawet nie wspomnę, że odstawienie takiego numeru przed wyborami (a trochę ich będzie 2023-24) byłoby politycznym samobójstwem.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 18:46
autor: michael112
To może...
Skoro już mamy system "Warszawa+" analogiczny do "Karty Warszawiaka" to zlikwidujmy strefy i polegajmy po prostu na zasadzie że mieszkańcy płacący podatki w Warszawie lub gminie dopłacającej więcej mają bilety okresowe ze zniżką, a pasażerowie z gmin które nie dopłacają więcej mają bilety bez zniżki, tak jak przyjezdni.
A czasowe / jednorazowe i krótkookresowe w jednej wersji, zachęcającej do zakupu biletów długookresowych.

Rozwiązanie ma też minus, mianowicie co wtedy zrobić z zakresem linii strefowych? Najlepiej chyba przyjąć zasadę że wszystkie linie które wyjeżdżają poza granice administracyjne Warszawy, mają numery z zakresu 7xx/8xx/Lxx, ale nie ma to wpływu na taryfę. W pewnym sensie wróciłyby linie podmiejskie sprzed bodaj 2008 roku.
Oznaczałoby to powrót kilku linii do zakresu 7xx, m.in. 700, 701, 708, czy 718. Do ustalenia, co zrobić z liniami, które na jakiś czas wyjeżdżają poza Warszawę, a potem do niej wracają, jak 712, 715, ale też 139 czy 173.

Update:
Jakby ktoś zwracał uwagę że jedne gminy dopłacają więcej, a drugie mniej, to przypomnę że w "Warszawa+" mamy coś takiego jak I, II i III poziom dofinansowania i te ceny biletów się różnią.
Poza tym, zmiana taryfy to też zmiana cen biletów i wtedy można je dostosować.
Sądzę że najwyższy poziom dofinansowania powinien oznaczać ceny biletów identyczne jak przy Karcie Warszawiaka, i to by był mniej więcej odpowiednik dzisiejszej I strefy. Pozostałe poziomy - ceny odpowiednio wyższe. Można też ustanowić więcej niż trzy poziomy dofinansowania, to kwestia do dyskusji.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 18:54
autor: Paweł D.
Wydaje mi się, że to system obowiązujący dziś... Dopłaty samorządów w ramach oferty Warszawa+.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 18:55
autor: michael112
Nie, bo nadal masz strefę 1 i strefę 2.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 18:59
autor: Paweł D.
Ale dalej wracamy do tego, że aby gmina miała 1. strefę to musi za to zapłacić odpowiednio więcej.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 19:06
autor: michael112
OK. Przy wdrożeniu propozycji o jakiej napisałem 3 posty temu, gmina która do tej pory dopłacała do strefy 1, dostanie bilety okresowe w cenie równej biletom warszawiaka.
Widzę że w tej chwili najwyższy próg dofinansowania (III) ma ceny trochę wyższe. No to przypuśćmy że powstanie IV próg dofinansowania i ceny w tym progu będą identyczne jak ceny biletów z Kartą Warszawiaka.

Nie będzie biletów na strefę 1, na strefę 2, na strefy 1+2. Każdy bilet będzie upoważniał do przejazdu w dowolnym miejscu, dokąd docierają linie ZTM lub działa wspólny bilet.

Bilety okresowe będą miały warianty cenowe:
- podstawowy (dla każdego pasażera) - gminy bez "Warszawa+" i osoby przyjezdne (najwyższa cena)
- poszczególne progi dofinansowania gmin: I, II, III - uprawnieni mieszkańcy gmin które dopłacają odpowiednią kwotę do ZTM
- próg IV dofinansowania i Karta Warszawiaka (najniższa cena) - uprawnieni mieszkańcy Warszawy i gmin dopłacających najwięcej.

Bilety czasowe, jednorazowe i krótkookresowe będą miały jeden wariant cenowy, prawdopodobnie odpowiednio droższe żeby zachęcać do zakupu biletów długookresowych.

Oczywiście osoby uprawnione mają od wszystkiego zniżkę 50% (studenci, emeryci, kombatanci itd.).

Wiem że trochę tych wariantów się porobiło, ale to nie moja wina że ZTM ustanowił trzy progi dofinansowania. ;)

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 19:17
autor: Paweł D.
Po raz kolejny. A jeśli gmina powie, że nie ma zamiaru dopłacać więcej? Chcesz bilety jednorazowe/okresowe zrobić horrendalnie drogie? Nie tędy droga raczej.

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 19:20
autor: michael112
Jak gmina nie chce dopłacać, no to chyba było do tej pory - był niższy próg dofinansowania Warszawa+ albo bilety bez dopłaty.
Podobno zresztą, mało która gmina z aglomeracji jeszcze nie ma tego Warszawa+.

Proponowany system rzeczywiście uzależnia prawo do zniżki od faktycznego powiązania pasażera z daną gminą - trzeba płacić tam podatki (ostatnio chyba zmienili i wystarczy być stałym mieszkańcem, tak przynajmniej jest w Warszawie) - oraz od tego czy się jest stałym użytkownikiem komunikacji (bilet 30- lub 90-dniowy).

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 19:22
autor: Paweł D.
Ale Warszawa+ dotyczy okresowych. Kto Warszawie wyrówna straty z tańszych biletów z powodu likwidacji stref?

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 19:27
autor: michael112
Chodzi Ci o krótkookresowe? (dobowy, trzydniowy itd.)?

Bilety, kontrole, taryfa

: 20 cze 2022, 20:13
autor: Paweł D.
Tak, oczywiście chodzi o "kartoniki".