Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Myślę, że mimo wszystko u nas jednak ilość dostępnego miejsca jest ciągle większa i ceny gruntów nie są aż tak wysokie, żeby coś takiego było opłacalne.kajo pisze: ↑12 sie 2025, 21:29Tu artykuł o zajezdni podziemnej w Paryżu:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61475.html
Przy okazji jest tu fajne połączenie funkcji. Na parterze warsztat, w podziemiach parkingi, na górze mieszkania, zieleń i użyteczność publiczna.
Natomiast ciekawym, a nie aż tak drogim rozwiązaniem jest zajezdnia pod estakadami: https://www.google.pl/maps/@51.0368723, ... FQAw%3D%3D
u nas by coś takiego pasowało np. tutaj: https://www.google.pl/maps/@52.2928491, ... FQAw%3D%3D
- Krzysztof_J
- Posty: 617
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Dlaczego kupuje je ZTM, a nie MZA?
U nas była już kiedyś zajezdnia tramwajowa Solec pod wiaduktem mostu Poniatowskiego, co prawda dość prowizoryczna, ale jednak: https://tramwar.pl/tw-z10.htmlmb112 pisze: ↑14 sie 2025, 13:51Natomiast ciekawym, a nie aż tak drogim rozwiązaniem jest zajezdnia pod estakadami: https://www.google.pl/maps/@51.0368723, ... FQAw%3D%3D
u nas by coś takiego pasowało np. tutaj: https://www.google.pl/maps/@52.2928491, ... FQAw%3D%3D
Myślę, że ma to związek z tym, że to wozy zamawiane z myślą o ewakuacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dobre pytanie.
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... ch/dzrvvd5zxcvbnm pisze:Myślę, że ma to związek z tym, że to wozy zamawiane z myślą o ewakuacji.
Tak wygląda. A gdzie będą stacjonować?
ŁK
Na zajezdni mza 
Co za różnica kto kupuje, przecież ostatnio dostarczone 12 SU18 też formalnie było właśnie kupione przez ZTM, nie MZA. Wiadomo przecież, że ZTM nie będzie ich trzymać na parkingu pod swoją siedzibą. W przeszłości to zdarzały się przecież jeszcze dziwniejsze rzeczy, np. pojazdy kupowane przez gminę Warszawa - Centrum... 
Aż dziw że nikt nie wpadł na pomysł dywersyfikacji biznesu, taki ładny mamy kanałek Żerański, jachtem do Serocka 
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... -warszawy/
BTW, ZTM pisze w tej informacji że poprzednie autobusy elektryczne zamówił ZDM
... Bez komentarza.
BTW, ZTM pisze w tej informacji że poprzednie autobusy elektryczne zamówił ZDM
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Tam jest kilka błędów
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
W skrócie:
Kupimy autobusy na ON, bo są tańsze niż elektryki.
Tak to jest jak na siłę się kupowało autobusy elektryczne i po czasie okazuje się, że to nie takie tanie rzeczy są.
Trzeba było coś wymyślić, żeby można było ominąć przepisy o elektromobilności itd.
Inne miasta podobnie pewnie zrobią
Kupimy autobusy na ON, bo są tańsze niż elektryki.
Tak to jest jak na siłę się kupowało autobusy elektryczne i po czasie okazuje się, że to nie takie tanie rzeczy są.
Trzeba było coś wymyślić, żeby można było ominąć przepisy o elektromobilności itd.
Inne miasta podobnie pewnie zrobią
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Na ON kupują, bo jak będzie wielka ewakuacja, to może nie być prądu. Naprawdę nie ma co się tu doszukiwać spisku elektromobilności, choć oczywiście elektryczne są droższe (a weź wymień baterię, pewnie z kilkaset tysięcy trzeba, skoro do samochodu potrafi kosztować kilkadziesiąt).vernalisadonis pisze:W skrócie:
Kupimy autobusy na ON, bo są tańsze niż elektryki.
Tak to jest jak na siłę się kupowało autobusy elektryczne i po czasie okazuje się, że to nie takie tanie rzeczy są.
Trzeba było coś wymyślić, żeby można było ominąć przepisy o elektromobilności itd.
Inne miasta podobnie pewnie zrobią
ŁK
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ja mam wrażenie, że to może i być też celowe żeby kupić normalne autobusy, zamiast elektryków.
Osobiście nie jestem jakimś zwolennikiem elektryków. Uważam że to taka zabawka w "zielony transport" że niby eko itd. Sporo wydaje się na to pieniędzy i sporo serwis kosztuje.
Autobusy z Euro6 bardzo mało wydalają spalin do środowiska i są o wiele prostrze w serwisie.
Dodatkowo bardziej mobilne. Wystarczy zatankować i można dalej jechać
Osobiście nie jestem jakimś zwolennikiem elektryków. Uważam że to taka zabawka w "zielony transport" że niby eko itd. Sporo wydaje się na to pieniędzy i sporo serwis kosztuje.
Autobusy z Euro6 bardzo mało wydalają spalin do środowiska i są o wiele prostrze w serwisie.
Dodatkowo bardziej mobilne. Wystarczy zatankować i można dalej jechać
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Pewnie do ciasnych i mało przewiewnych centrów, gdzie jest autobus co minutę, dobrze jest wysyłać elektryki (np. Nowy Świat). Na hulające przestrzenne trasy, zwłaszcza podmiejskie z autobusem co pół godziny, Euro6 wydaje się ok.
ŁK