Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte


mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 sie 2025, 13:51

kajo pisze:
12 sie 2025, 21:29
Tu artykuł o zajezdni podziemnej w Paryżu:

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61475.html

Przy okazji jest tu fajne połączenie funkcji. Na parterze warsztat, w podziemiach parkingi, na górze mieszkania, zieleń i użyteczność publiczna.
Myślę, że mimo wszystko u nas jednak ilość dostępnego miejsca jest ciągle większa i ceny gruntów nie są aż tak wysokie, żeby coś takiego było opłacalne.
Natomiast ciekawym, a nie aż tak drogim rozwiązaniem jest zajezdnia pod estakadami: https://www.google.pl/maps/@51.0368723, ... FQAw%3D%3D

u nas by coś takiego pasowało np. tutaj: https://www.google.pl/maps/@52.2928491, ... FQAw%3D%3D

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 617
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 14 sie 2025, 15:09

piorunus pisze:
14 sie 2025, 6:37
Jest przetarg na diesle (120 x 18m + 50 w opcji), które kupuje... ZTM. klik
Dlaczego kupuje je ZTM, a nie MZA?
mb112 pisze:
14 sie 2025, 13:51
Natomiast ciekawym, a nie aż tak drogim rozwiązaniem jest zajezdnia pod estakadami: https://www.google.pl/maps/@51.0368723, ... FQAw%3D%3D

u nas by coś takiego pasowało np. tutaj: https://www.google.pl/maps/@52.2928491, ... FQAw%3D%3D
U nas była już kiedyś zajezdnia tramwajowa Solec pod wiaduktem mostu Poniatowskiego, co prawda dość prowizoryczna, ale jednak: https://tramwar.pl/tw-z10.html

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 sie 2025, 18:48

Krzysztof_J pisze:
14 sie 2025, 15:09

Dlaczego kupuje je ZTM, a nie MZA?
Myślę, że ma to związek z tym, że to wozy zamawiane z myślą o ewakuacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 14 sie 2025, 19:09

Krzysztof_J pisze:
14 sie 2025, 15:09
Dlaczego kupuje je ZTM, a nie MZA?
Dobre pytanie.

Łukasz
Posty: 11594
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sie 2025, 19:48

zxcvbnm pisze:
Krzysztof_J pisze:
14 sie 2025, 15:09

Dlaczego kupuje je ZTM, a nie MZA?
Myślę, że ma to związek z tym, że to wozy zamawiane z myślą o ewakuacji.
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... ch/dzrvvd5

Tak wygląda. A gdzie będą stacjonować?
ŁK

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 sie 2025, 20:00

Na zajezdni mza 🙃

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 sie 2025, 22:43

Co za różnica kto kupuje, przecież ostatnio dostarczone 12 SU18 też formalnie było właśnie kupione przez ZTM, nie MZA. Wiadomo przecież, że ZTM nie będzie ich trzymać na parkingu pod swoją siedzibą. W przeszłości to zdarzały się przecież jeszcze dziwniejsze rzeczy, np. pojazdy kupowane przez gminę Warszawa - Centrum... :-k

KR88
Posty: 519
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 14 sie 2025, 23:00

Aż dziw że nikt nie wpadł na pomysł dywersyfikacji biznesu, taki ładny mamy kanałek Żerański, jachtem do Serocka 😉

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 sie 2025, 18:58

https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... -warszawy/
BTW, ZTM pisze w tej informacji że poprzednie autobusy elektryczne zamówił ZDM🙈... Bez komentarza.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sie 2025, 19:30

Tam jest kilka błędów
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2808
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 sie 2025, 8:11

W skrócie:
Kupimy autobusy na ON, bo są tańsze niż elektryki.
Tak to jest jak na siłę się kupowało autobusy elektryczne i po czasie okazuje się, że to nie takie tanie rzeczy są.
Trzeba było coś wymyślić, żeby można było ominąć przepisy o elektromobilności itd.
Inne miasta podobnie pewnie zrobią
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 11594
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sie 2025, 9:24

vernalisadonis pisze:W skrócie:
Kupimy autobusy na ON, bo są tańsze niż elektryki.
Tak to jest jak na siłę się kupowało autobusy elektryczne i po czasie okazuje się, że to nie takie tanie rzeczy są.
Trzeba było coś wymyślić, żeby można było ominąć przepisy o elektromobilności itd.
Inne miasta podobnie pewnie zrobią
Na ON kupują, bo jak będzie wielka ewakuacja, to może nie być prądu. Naprawdę nie ma co się tu doszukiwać spisku elektromobilności, choć oczywiście elektryczne są droższe (a weź wymień baterię, pewnie z kilkaset tysięcy trzeba, skoro do samochodu potrafi kosztować kilkadziesiąt).
ŁK

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2808
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 sie 2025, 15:22

Ja mam wrażenie, że to może i być też celowe żeby kupić normalne autobusy, zamiast elektryków.
Osobiście nie jestem jakimś zwolennikiem elektryków. Uważam że to taka zabawka w "zielony transport" że niby eko itd. Sporo wydaje się na to pieniędzy i sporo serwis kosztuje.
Autobusy z Euro6 bardzo mało wydalają spalin do środowiska i są o wiele prostrze w serwisie.
Dodatkowo bardziej mobilne. Wystarczy zatankować i można dalej jechać
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 11594
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sie 2025, 15:35

Pewnie do ciasnych i mało przewiewnych centrów, gdzie jest autobus co minutę, dobrze jest wysyłać elektryki (np. Nowy Świat). Na hulające przestrzenne trasy, zwłaszcza podmiejskie z autobusem co pół godziny, Euro6 wydaje się ok.
ŁK

ODPOWIEDZ