Strona 46 z 113

: 10 kwie 2012, 13:39
autor: osa
Oto współczesne podejście: ma być, żeby korzystać. A dlaczego nie: ma być, żeby korzystać, ale też żeby była porządna architektura i wykonanie, żeby nie rdzewiało już po kilku latach, żeby nikt się o nic nie potykał? Proponuję dokładniej wczytać się we fragment o Dworcu Śródmieście - jak dbano o szczegóły projektowe w PRL-u. Jak dla mnie to zestawienie ze stacją na lotnisku jest dość wymowne.

: 10 kwie 2012, 13:46
autor: grzegorz
He, he, ,,osa'', co w tym jest! Pewnie jakby zburzyli Centralny, to stanęłoby pudełko z peronami z kostki. Nie chodzi o podziw dla architektury; jakość materiałów się liczy! A na lotnisku jest jakoś.

: 10 kwie 2012, 13:48
autor: R-9 Chełmska
Ciekawe, jak pan dziennikarzyna wie na podstawie zdjęć, czy sprzęt na dworcu będzie rdzewieć po kilku latach :D

Mam w domu odkurzacz. Brzydki odkurzacz. Ale świetnie odkurza. Według gazety wyborczej ten odkurzacz jest beznadziejny. Według mnie - bardzo dobry.

Każda architektoniczna "zachcianka" to dodatkowy koszt. Wolę mieć dwie czy trzy "brzydkie według gazety wyborczej", niż jedną "piękną według gazety wyborczej" stację - za te same pieniądze. Choć znając podejście tej gazety "na aferę" - wolałbym chyba jedną "brzydką według gazety wyborczej", niż jedną "piękną według gazety wyborczej".

De gustibus non disputandum est. Tyle w tym temacie.

: 10 kwie 2012, 13:57
autor: Bastian
R-9 Chełmska pisze:Mam w domu odkurzacz. Brzydki odkurzacz. Ale świetnie odkurza. Według gazety wyborczej ten odkurzacz jest beznadziejny. Według mnie - bardzo dobry.
Nie stanowi on części sfery publicznej...
R-9 Chełmska pisze:Wolę mieć dwie czy trzy "brzydkie według gazety wyborczej", niż jedną "piękną według gazety wyborczej" stację - za te same pieniądze.
I dlatego wygląda, jak wygląda...
R-9 Chełmska pisze:De gustibus non disputandum est. Tyle w tym temacie.
A to, to tak.

: 10 kwie 2012, 14:33
autor: MichalJ
Faktem jest, że "za PRL-u" dopuszczano do tworzenia takich obiektów artystów, którzy starali się, żeby zrobić ładnie. Wychodziło różnie - raz lepiej, raz gorzej. Faktem jest również, że potem o to nikt nie dbał (a i twórcy nie zawsze myśleli o tym, żeby było nie tylko ładne, ale i dawało się utrzymać w czystości i porządku).
Z funkcjonalnością takiej Warszawy Śródmieście też jest mocno tak sobie.
(A o samej stacji na lotnisku to się wypowiem, jak ją zobaczę.)

A, i jeszcze jedno. Stacja kolejowa na Heathrow wygląda tak: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... atform.JPG
No cudo po prostu. :)

: 10 kwie 2012, 15:27
autor: osa
I która lepsza? Bo moim zdaniem ta londyńska. Przynamniej darowali sobie ławki na podestach.
R-9 Chełmska - zajmij się pan lepiej swoim odkurzaczem, zamiast się silić na rozprawianie o gustach (w tym po łacinie).

: 10 kwie 2012, 17:18
autor: MeWa
R-9 Chełmska pisze:De gustibus non disputandum est. Tyle w tym temacie.
To chyba najbzdurniejsze powiedzenie, jakie znam :)
R-9 Chełmska pisze:Każda architektoniczna "zachcianka" to dodatkowy koszt
Kuryłowicz, projektant stacji A-17 Dworzec Gdański, powiedział kiedyś, że gadżety to ułamek kosztów budowy stacji. Więc znacznie więcej przystanków byś za to nie wybudował. To tylko wykończenie, na którym w dodatku najłatwiej się oszczędza.
Stacje i dworce są często wizytówką miasta - buduje się je na lata, więc warto się postarać. Faktycznie pod względem wystroju - przynajmniej moim zdaniem - stacja na lotnisku się niczym nie wyróżnia, raczej prezentuje wsteczne spojrzenie.
I takie dyskusje o architekturze są potrzebne - bo PLK ostatnio oferuje jakiś sub-standard przy okazji modernizacji: blacha falista czy wiaty przystankowe, które dwóch sezonów nie wytrzumują. Tak jest taniej, ale co z tego, skoro koszty napraw rosną i po pięciu latach wszystko wygląda dziadowsko?

: 10 kwie 2012, 17:22
autor: BJ
drapka pisze:Mnie nie za bardzo podoba się modna maniera wtykania gdzie się da szarego metalu. Połowa północnej połowy metra jest zrobiona w ten sposób, tu też widzę, że zrobili szarości, które w dodatku połączyli ze spranymi błękitami i jakąś czerwienią czy rudością. Takie to trochę dziwne. Ale przekonamy się, jak zobaczymy na żywo
To chyba rzeczywiście rzecz gustu.
Mi się właśnie północne stacje metra podobają, a ich design kojarzy mi się z jakąś tam elegancją.
W przeciwieństwie do stacji południowych, które kojarzą mi się z tandetą, a kolorowe kafelki z wiejskim festynem.

[ Dodano: |10 Kwi 2012|, 2012 17:28 ]
MichalJ pisze:A, i jeszcze jedno. Stacja kolejowa na Heathrow wygląda tak: http://upload.wikimedia.o...al_platform.JPG
No cudo po prostu.
Owszem, cudo. Wygląda na czystą, zadbaną i funkcjonalną. Do tego nie tandetną i kiczowatą.
Sorry, ale czego chcieć więcej od jednej z wielu stacji kolejowych?
O udziwnienia windujące koszta można się pokusić na głównych dworcach, choć też niekoniecznie.
Niby stacja na lotnisku jest reprezentacyjna, ale nie sądzę, aby ktoś miał złe zdanie o polskiej kolei czy w ogóle naszym kraju po zobaczeniu takiej stacji na Okęciu, jaka właśnie powstała.
To tak na pierwszy rzut oka na zdjęcia. Mam nadzieję, że będę mógł podpisać się pod tym, gdy tam sam pojadę.

: 11 kwie 2012, 10:31
autor: JaBaal
Jedna rzecz mnie nurtuje: czy ta stacja jest 'wbudowana' w terminal, czy też trzeba trochę się przejść po ewentualnym deszczu? Bo coś mi się zdaje, że tak :( Nie ma nawet zadaszenia na przejściu do terminala?

: 11 kwie 2012, 11:05
autor: drapka
JaBaal pisze:Jedna rzecz mnie nurtuje: czy ta stacja jest 'wbudowana' w terminal, czy też trzeba trochę się przejść po ewentualnym deszczu? Bo coś mi się zdaje, że tak Nie ma nawet zadaszenia na przejściu do terminala?
Yyyyy. Kak eto? To to nie jest jakiś poziom -2, z którego schodkami się wyjeżdża elegancko do hali odpraw? To po co by był w takim razie ten cały tunel?

: 11 kwie 2012, 11:24
autor: MichalJ
No niestety nie jest. Ale daleko nie jest, a daszek ma być dobudowany w ramach przebudowy starej części terminala.

: 11 kwie 2012, 11:54
autor: kveld
MichalJ pisze:No niestety nie jest. Ale daleko nie jest, a daszek ma być dobudowany w ramach przebudowy starej części terminala.
Zaraz, to gdzie ma być wejście na stację? Może ktoś na jakiejś mapie wskazać?

: 11 kwie 2012, 11:57
autor: MichalJ

: 11 kwie 2012, 12:13
autor: kveld
MichalJ pisze:Wydajemisie, że tutaj:
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=18 ... n=20.97308
To by się mogło zgadzać - na przedłużeniu tunelu idealnie. No to kawałek do przejścia jest - póki będzie otwarty stary terminal to jeszcze w razie złej pogody nie jest źle - gorzej jak go zaczną remontować, bo może być w ogóle problem z dojściem (tzn nie wątpię, że zostawią jakiś slalom między ogrodzeniami, ale wygodne to to nie będzie).

: 11 kwie 2012, 12:48
autor: drapka
Czyli co? Autobus bliżej? To chyba wycofanie 175 może okazać się warunkiem sukcesu frekwencyjnego...