: 20 lis 2011, 22:20
Dlatego odpowiadałem "na marginesie". Bo OT się robi. Pokazałem, że może być i czysto i ciepło choć... niekoniecznie w tramie.Glonojad pisze:Zresztą - nijak się te ezety do tematu wątki, którym są TRAMWAJE, mają.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Dlatego odpowiadałem "na marginesie". Bo OT się robi. Pokazałem, że może być i czysto i ciepło choć... niekoniecznie w tramie.Glonojad pisze:Zresztą - nijak się te ezety do tematu wątki, którym są TRAMWAJE, mają.
Wytłumacz mi w takim razie, dlaczego jeśli jadę tramwajem z nagrzewnicami bez grzejników to zawsze jest mi w nim za zimno, a jeśli takim z grzejnikami - zwykle jest w porządku?Glonojad pisze:Nie, nie jest. Fizyki nie oszukasz - chcesz mieć szybko ciepło, musisz mieszać powietrze. I tyle. Dlatego nie masz suszarek konwekcyjnych, wszystkie z nadmuchem. Owszem, jak masz jakiś pojazd, który raz na godzinę-dwie otwiera drzwi, do tego jeszcze ma przedziały - nawiew można olać. Ale na pewno nie w tramwaju (można sobie to w każdym 105Nx sprawdzić) i powątpiewam, czy jest to dobre rozwiązanie w ezt aglomeracyjnych.
Mówisz jak stary profesor, któremu przez lata wpajano jakąś wiedzę i za nic nie uzna, że może być inaczejGlonojad pisze:No to myślą źle. Fizyka ma to do siebie, że jest uniwersalna. Wady i zalety poszczególnych typów grzejników są dość dobrze opisane w literaturze, uczą także tego na niektórych studiach.
Najwyraźniej dokładnie tak jest, bo moje obserwacje są zgoła odwrotne.Adam G. pisze: Niemniej jednak, nie wydaje mi się, abym z tego powodu odczuwał temperaturę inaczej niż studenci czy absolwenci politechniki
Ta, ci durni jajogłowi i ich głupia fizyka... jak się nie podoba, to masz przycisk "ignoruj".Mówisz jak stary profesor, któremu przez lata wpajano jakąś wiedzę i za nic nie uzna, że może być inaczej
Czekam w takim razie na jak największą ilość wypowiedzi, byśmy mogli uznać, czyje odczuwanie odbiega od normyGlonojad pisze:Najwyraźniej dokładnie tak jest, bo moje obserwacje są zgoła odwrotne.Adam G. pisze: Niemniej jednak, nie wydaje mi się, abym z tego powodu odczuwał temperaturę inaczej niż studenci czy absolwenci politechniki
Nie mam w zwyczaju wycofywać kogoś siłą z dyskusji. Masz prawo mieć inne zdanie, ja mam prawo mieć inne zdanie a przycisk "ignoruj" uważam za niezwykle prymitywną opcję, służącą co najwyżej do odsiewu trolliGlonojad pisze:Ta, ci durni jajogłowi i ich głupia fizyka... jak się nie podoba, to masz przycisk "ignoruj".
Moim zdaniem problem tkwi w mocy grzałek w nagrzewnicach nawiewnych. Jak wiadomo powietrze nie jest nigdzie magazynowane, celem ogrzania, tylko jest ogrzewane w locie i jeżeli grzałka jest słaba, to w żaden sposób nie da rady nagrzać tego powietrza (o temperaturze powiedzmy -10 stopni) do oczekiwanych temperatur, co przy temperaturach wyższy jest proste i szybkie. Jeżeli jest regulacja nawiewu (nie wiem, niech mądrzejsi się wypowiedzą), to ustawienie największej mocy, też nie pomoże w ogrzewaniu. Wcale szybciej się ciepło nie zrobi.Adam G. pisze: Nie twierdzę, że fizyka nie ma racji. Zauważam jednak, że próba jej zastosowania do takiej kwestii jak ciepło wewnątrz pojazdu najwyraźniej nie zawsze musi zakończyć się sukcesem. O ile w ogóle ktoś brał pod uwagę jakiekolwiek prawa tejże przy montowaniu mini-nagrzewnic. Może dlatego, że nagrzewnic jest za mało? Może dlatego, że dmuchają zbyt chłodnym powietrzem? Nie wiem, ale myślę że właśnie na to fizyka powinna znaleźć odpowiedź i jeśli już rezygnuje się z grzejników, to warto zasięgnąć fachowej opinii, by nie było tak jak teraz...
Nagrzewice - szt 3, każda o mocy grzałki 3 kWMichał J pisze:Czy zna ktoś moce nagrzewnic i grzejników?
może dla osób niedosłyszących czy z dysfunkcjami wzroku?MisiekK pisze:WłaśnieGlonojad pisze:To skoro listwa nie jest potrzebna ani motorniczym, ani pasażerom, to po co tam ona w ogóle jest?!
Akurat w kilku egzemplarzach z niskimi numerami to naprawiono.przewoz pisze:Jak działa nieprawidłowo, to na razie nikomu nie pomoże. A jak widzę, mało istotne, kiedy tramwaj wyszedł, w wielu jest dyskoteka.