Na Gwiaździstej możnaby zakrańcować zarówno 122 jak i 195, ale tylko w przypadku gdy linia 185 pojedzie przez Krasińskiego i Przasnyską (zastąpi linię 122, która pojedzie Broniewskiego) do Powązek lub Chomiczówkę, a linia 157 skrócona do CH Arkadia/Konwiktorska lub na Targówek.KornShell pisze:A będzie tam jeszczce miejsce na krańcu dla 195, jeśli ZTM puści tam 122 ?barluk pisze:195 to mogłoby pojechać do GWIAŹDZISTEJ
KM po ukoĹczeniu budowy pierwszej linii Metra
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Generalnie, z większej części Ochoty dojazd do Centralnego jest nieporównanie lepszy, niż na Zachodni - z pozostałej porównywalny (np. tą sąmą linią, vide zachodnie Aleleje)...reserved pisze:I z tym jest problem...mariow pisze:Dobra a co z dojazdami typu Szczesliwice-DWZ
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 2848
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Dotąd jeszcze nie wypowiedziałem się o projekcie w sprawie mnie bezpośrednio dotyczącej, a zajmującej w dyskusji mało miejsca, czyli linii 122.
Z perspektywy mieszkańca Mokotowa, propozycja ZTM daje mi dylemat: 122 czy 101? Opcja zaproponowana przez ZTM, czyli ta druga, nie jest złą linią. Sam kiedyś chciałem ją przeciągnąć na Mokotów za 524, gdyż dałaby mi połączenie ze Stadionem, wówczas jeszcze Dziesięciolecia, teraz Narodowym i towarzyszącym mu dworcu PKS, a także z Dworcem Wileńskim (wówczas nie było jeszcze 4). Stało się inaczej - 524 zniknęło w zamian za reaktywację 4 (no i za pocięcie 36 w DP zastąpione stadami, ale nie tu o tym mowa). I oto teraz ZTM proponuje mi 101, ale w zamian za 122.
Trzeba więc przejść do refleksji: Co daje 122?
Otóż daje ono oczywiście połączenie z szeroko pojętym Traktem Królewskim, a w tym UW, Stare Miasto i inne ważne miejsca. Linia ta ładnie uzupełnia tramwaje: one jadą na Marszałkowską, na al. JP2, 122 zaś na Trakt - tam, gdzie nie mogą tramy.
I cóż - mój wniosek brzmi nie. Nie dla zamiany w takim kształcie, jaki proponuje ZTM. Oczywiście nie uważam, by 122 było potrzebne takie długie jak obecne. Dostrzegam mankamenty długiej i pokręconej trasy tej linii i zgadzam się z potrzebą jej podzielenia, ale nie z zastępstwem w postaci 101. 122 może pojechać trasą zaproponowaną przez ZTM, natomiast na Mokotowie powinna się pojawić linia na Trakt co najmniej do placu Zamkowego.
Proponuję więc reaktywację starego, dobrego 144. Oczywiście, ten numer jest zajęty, chodzi mi rzecz jasna o linię na starej trasie 144, oznaczoną dowolnym wolnym numerem, ze Spartańskiej na Konwiktorską. Takie rozwiązanie wyelimiuje podstawową wadę 122 - długą trasę generującą częste opóźnienia, usunie odcinek dublujący się z metrem i 116, a jednocześnie nie spowoduje pokrzywdzenia mieszkańców Mokotowa brakiem linii na Trakt. Przypomnę, że Ursynów nadal ma mieć dwie linie na TK - 195 i 503, dlaczego więc chcemy pozbawić Mokotów choćby jednej?
Pozdrawiam WAWKOM-owiczów i cały ZTM,
michael112
PS. Co do brygad, powinny one się znaleźć ze skrócenia 195 i 520.
Z perspektywy mieszkańca Mokotowa, propozycja ZTM daje mi dylemat: 122 czy 101? Opcja zaproponowana przez ZTM, czyli ta druga, nie jest złą linią. Sam kiedyś chciałem ją przeciągnąć na Mokotów za 524, gdyż dałaby mi połączenie ze Stadionem, wówczas jeszcze Dziesięciolecia, teraz Narodowym i towarzyszącym mu dworcu PKS, a także z Dworcem Wileńskim (wówczas nie było jeszcze 4). Stało się inaczej - 524 zniknęło w zamian za reaktywację 4 (no i za pocięcie 36 w DP zastąpione stadami, ale nie tu o tym mowa). I oto teraz ZTM proponuje mi 101, ale w zamian za 122.
Trzeba więc przejść do refleksji: Co daje 122?
Otóż daje ono oczywiście połączenie z szeroko pojętym Traktem Królewskim, a w tym UW, Stare Miasto i inne ważne miejsca. Linia ta ładnie uzupełnia tramwaje: one jadą na Marszałkowską, na al. JP2, 122 zaś na Trakt - tam, gdzie nie mogą tramy.
I cóż - mój wniosek brzmi nie. Nie dla zamiany w takim kształcie, jaki proponuje ZTM. Oczywiście nie uważam, by 122 było potrzebne takie długie jak obecne. Dostrzegam mankamenty długiej i pokręconej trasy tej linii i zgadzam się z potrzebą jej podzielenia, ale nie z zastępstwem w postaci 101. 122 może pojechać trasą zaproponowaną przez ZTM, natomiast na Mokotowie powinna się pojawić linia na Trakt co najmniej do placu Zamkowego.
Proponuję więc reaktywację starego, dobrego 144. Oczywiście, ten numer jest zajęty, chodzi mi rzecz jasna o linię na starej trasie 144, oznaczoną dowolnym wolnym numerem, ze Spartańskiej na Konwiktorską. Takie rozwiązanie wyelimiuje podstawową wadę 122 - długą trasę generującą częste opóźnienia, usunie odcinek dublujący się z metrem i 116, a jednocześnie nie spowoduje pokrzywdzenia mieszkańców Mokotowa brakiem linii na Trakt. Przypomnę, że Ursynów nadal ma mieć dwie linie na TK - 195 i 503, dlaczego więc chcemy pozbawić Mokotów choćby jednej?
Pozdrawiam WAWKOM-owiczów i cały ZTM,
michael112
PS. Co do brygad, powinny one się znaleźć ze skrócenia 195 i 520.
Dyskusja na temat dwóch nieuzasadnionych (tak, to dobre określenie) projektów poszła do Zsypu. Założyciele zostaną nagrodzeni. A resztę dyskutantów upominam, co by nie komentowali tego typu postów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Co nie znaczy, że jest to prawidłowe. A już zwłaszcza z Jelonek jest dużo bliżej na Zachodni niż Centralny. No i nie zapominajmy że ten pierwszy jest głównym dworcem autobusowym również ....inż. Glonojad pisze:Generalnie, z większej części Ochoty dojazd do Centralnego jest nieporównanie lepszy, niż na Zachodni - z pozostałej porównywalny (np. tą sąmą linią, vide zachodnie Aleleje)...
PURA VIDA!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
no dobrze, czyli proponujesz wożenie na dalszy dworzec?inż. Glonojad pisze:Generalnie, z większej części Ochoty dojazd do Centralnego jest nieporównanie lepszy, niż na Zachodni - z pozostałej porównywalny (np. tą sąmą linią, vide zachodnie Aleleje)...reserved pisze: I z tym jest problem...
![:D](./images/smilies/mg.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Z Dw. Zachodnim nie przesadzajmy... mi się wydaję, że jest bardzo dobrze... na Szczęśliwice jest 184... na Okęcie, Włochy jest 154, na Rakowiec i kierunek: Mokotów jest 172.. poza tym przy RZS są inne linie. Dlatego zostawmy jak jest bo w tamtym rejonie naprawdę komunikacja jest dobra. Wiem, bo jeżdżę... jedyne do czego bym się przyczepił to zła koordynacja i coraz gorsza częstotliwość 184... pamiętam jak kiedyś było co wybierać i obojętnie na jaki kurs się przyszło zawsze zaraz odjeżdżał.. a teraz muszę planować godzinę bo będę długo czekał inaczej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27433
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No więc właśnie. Dojazd jest zewsząd poza ciągiem Białobrzeskiej (w sporej części obsługiwanym równolegle przez zespoły BW20 i Hotel Vera) oraz Kinem Ochota.reserved pisze:Z Dw. Zachodnim nie przesadzajmy... mi się wydaję, że jest bardzo dobrze...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
-
- Zbanowany
- Posty: 4807
- Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
- Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił
Czy linia bedzie wiodła przez Piękną, Pl.Konstytucji, Waryńskiego, Puławska, czy bedzie jednak od Ujazdowskich jechać Szucha, do Puławskiej, jak to obecnie ma w rozkładzie 122barluk pisze:W zamian za 122 na Spartańską pojadą autobusy linii 101, które obecnie kursują w relacji metro Politechnika - pl. Hallera.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)