Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 08 cze 2023, 20:44

Od tego jest 19115 żeby nie musieć szukać kontaktu do odpowiedniej komórki. W zasadzie mieszkańca nawet nie powinno interesować dokąd to zgłoszenie trafi.

Ja bym reklamował odpowiedź. Operator 19115 powinien to przekierować do ZTM. Może osoba od 19115 w ZTMie to odrzuca.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 08 cze 2023, 21:39

IMHO 19115 to wymyślono po to, żeby pasażerów hurtowo spuścić na drzewo
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 09 cze 2023, 0:31

kulikowski pisze:
08 cze 2023, 21:39
IMHO 19115 to wymyślono po to, żeby pasażerów hurtowo spuścić na drzewo
Nie wiem jak w przypadku ZTM, ale ja zgłaszam co i rusz coś na mieście i tak w 75-80% działa. Jak jakaś komurka co i rusz coś odwala to może warto to zgłosić do wyborczej na przykład.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 cze 2023, 8:21

Zgłoszenie awarii biletomatu prowadzącemu pojazd/telefonicznie/do gazety lub telewizji nie spowoduje jego natychmiastowego uruchomienia. Jedyne, co prowadzący może zrobić z biletomatem, to zresetować. Jeżeli reset nie da efektu, to dopiero w nocy na zakładzie awaria jest usuwana. Sam kiedyś myślałem, że lotna brygada podjeżdża na mieście i za 5 minut biletomat działa. UWAGA- awaria biletomatu i niemożność jej usunięcia w trasie NIE JEST WINĄ PROWADZĄCEGO POJAZD ani jego złośliwością.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 cze 2023, 20:29

Stary Pingwin pisze:
09 cze 2023, 8:21
Sam kiedyś myślałem, że lotna brygada podjeżdża na mieście i za 5 minut biletomat działa.
A tak nie jest? Kiedyś zgłosiłem awarię biletomatu i podjechali na kraniec szybko naprawiając usterkę. Ale to było jakieś 4-5 lat temu.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 cze 2023, 18:03

Stary Pingwin pisze:
09 cze 2023, 8:21
UWAGA- awaria biletomatu i niemożność jej usunięcia w trasie NIE JEST WINĄ PROWADZĄCEGO POJAZD ani jego złośliwością.
całkowita racja, nigdy nie myślałem w ten sposób, natomiast chodzi mi o to, że w przypadku awarii biletomatu to pasażer jest na z góry straconej pozycji i pozostawiony sam sobie, kontroler i tak wystawi mandat, a ty się bujaj w sporze z systemem [ZTM] człowieku …
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25762
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 cze 2023, 19:32

Ktoś musi przejść się do Sądu Najwyższego. Choć być może wystarczy Apelacyjny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 cze 2023, 21:07

kulikowski pisze:
Stary Pingwin pisze:
09 cze 2023, 8:21
UWAGA- awaria biletomatu i niemożność jej usunięcia w trasie NIE JEST WINĄ PROWADZĄCEGO POJAZD ani jego złośliwością.
całkowita racja, nigdy nie myślałem w ten sposób, natomiast chodzi mi o to, że w przypadku awarii biletomatu to pasażer jest na z góry straconej pozycji i pozostawiony sam sobie, kontroler i tak wystawi mandat, a ty się bujaj w sporze z systemem [ZTM] człowieku …
Ja bym chyba płacił karta kredytowa i potem próbował chargeback. Wydaje się na początek szybsze niż sąd, a zależy od banku.
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1601
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 08 sie 2023, 9:09

Dzisiaj dostrzegłem niejasność związaną z odwieszaniem WKM. Miałem bilet ważny do połowy sierpnia, zawiesiłem go na wyjazd. Wracam, wchodzę na stronę, wypełniam wniosek o odwieszenie karty. Nie mam żadnego POPu w zasięgu pieszym, więc i tak muszę do niego dojechać zbiorkomem. Co w przypadku kontroli zanim dojadę do POPu?
A) bilet jest akceptowany, bo na WKM mam jeszcze starą datę ważności (wciąż ważny)
B) bilet jest akceptowany, bo w systemie wisi już odwieszony z nową datą
C) dostaję mandat, bo bilet staje się ważny dopiero w momencie pobłogosławienia i odwieszenia go w POPie?
D) C z szansą na rozpatrzenie odwołania?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 sie 2023, 9:14

Pytanie czy czytniki zostały w jakiś sposób połączone z bazą ważnych WKM. Nie sądzę, ale nie mam na tyle wiedzy.
Problem rozwiązuje korzystanie z aplikacji. Tam się zawiesza i odwiesza od ręki.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8825
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sie 2023, 11:38

Paweł D. pisze:
08 sie 2023, 9:14
Pytanie czy czytniki zostały w jakiś sposób połączone z bazą ważnych WKM.
Nie. Karta jest off-line. Odwieszenie to inna baza niż bilet itd.
Przypominam, że warszawski system biletowy jest systemem z lat 90.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 sie 2023, 11:50

Parę lat temu kupiono nowe czytniki, które pracują on-line. Więc czysto teoretycznie można to połączyć, choć pewnie biorąc pod uwagę szybkość połączenia odpytanie bazy tego archaicznego systemu trwałoby...
A tak swoją drogą czy jest połączenie pomiędzy e-WKM i WKM? Gdyby używać ich zamiennie, to można mieć 6 zawieszeń w roku?

KM
Posty: 174
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 08 sie 2023, 12:18

Kasjer w POP przy przekodowaniu dni sprawdza w systemie czy w trakcie zawieszenia karta gdzieś się odbijała (w przypadku kontroli u kontrolera).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8825
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sie 2023, 12:34

Paweł D. pisze:
08 sie 2023, 11:50
A tak swoją drogą czy jest połączenie pomiędzy e-WKM i WKM?
Nie, bo plastikowa karta jest offline, więc jak miałaby być połączona z systemem? Przez offlinowe kasowniki? ;-)

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1601
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 08 sie 2023, 12:39

person pisze:
08 sie 2023, 11:38
Paweł D. pisze:
08 sie 2023, 9:14
Pytanie czy czytniki zostały w jakiś sposób połączone z bazą ważnych WKM.
Nie. Karta jest off-line. Odwieszenie to inna baza niż bilet itd.
Przypominam, że warszawski system biletowy jest systemem z lat 90.
No dobrze, to która baza jest dla ZTMu nadrzędna w przypadku kontroli biletów? Albo inaczej - w którym momencie ZTM nadaje ponowną ważność mojemu biletowi. W momencie wysłania wniosku internetowego, czy wgrania go z powrotem na kartę?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ODPOWIEDZ