(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 lip 2012, 17:27

Glonojad pisze:15 minut to nie jest taki zły czas oczekiwania
No, ale nawet jeśli mieszkasz w rejonie obsługiwanym przez 74, to w tym czasie dojedziesz juz na miejsce z przesiadką do 523, 182 lub 187 przy Wawelskiej. Na Ochocie akurat te linie można razem rozpatrywać.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lip 2012, 17:30

Owszem, jak ktoś dokona takiej analizy wcześniej, to tak zrobi. Jak ktoś z przyzwyczajenia wyjdzie na przystanek tramwajowy i będzie miał do tramwaju, powiedzmy, 10 minut - to raczej już na drugą stronę stacji do autobusu nie pójdzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 lip 2012, 17:37

Nie sugerujesz chyba, że to dobra sytuacja? Poza tym skoro ja dałem się przekonać do tego, że czasem lepiej sprawdzić o której stamtąd jest autobus... ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 01 lip 2012, 17:40

Jeżeli rozpatrujemy rejon Wawelskiej to można jeszcze między przystankami biegać. W innym wypadku to raczej wybiera się tramwaj.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2012, 17:42

Ja już wolę sobie dojść do HK i do metra jechać autobusem, z "zabitwia" też bardziej będzie opłacało się przesiąść w autobus.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lip 2012, 17:48

Generalnie jadącym z przesiadką będzie się bardziej opłacało, choć oczywiście jest jeszcze pytanie, dokąd się jedzie i skąd, bo równie dobrze może ktoś pojechać 189 na ten przykład, zwłaszcza w DS.

[ Dodano: |1 Lip 2012|, 2012 17:48 ]
MeWa pisze:Nie sugerujesz chyba, że to dobra sytuacja?
Nie, ale mam na to mniejszy wpływ od Ciebie, więc ograniczam się do komentowania rzeczywistości w tym zakresie.

[ Dodano: |2 Lip 2012|, 2012 05:46 ]
Szybka myśl na "po przywróceniu Żerania FSO":
- 16 na Bródno tylko w tygodniu (nr 4x)
- 28 na Żerań FSO
- podwójne 1 w DS

W sumie coś podobnego już było, ale 28 jeździło na Ratuszową.

Ale czy JPII wytrzyma w DS na samej 17 i 33? Czy Bródno nie będzie narzekało na brak linii na JPII w DS, jak dostanie ją w DP? Czy 28 nie będzie jeszcze większym muchowozem, jak straci pasażerów Bródno - Bemowo?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 02 lip 2012, 9:09

Glonojad pisze:Czy 28 nie będzie jeszcze większym muchowozem, jak straci pasażerów Bródno - Bemowo?
Ciekaw jestem czy jest to w ogóle znacząca grupa. Z połowy Bródna (tramwajowego) bardziej opłaca się dojechać do 112.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2012, 9:22

Glonojad pisze:Ale czy JPII wytrzyma w DS na samej 17 i 33?
Może być ciężko. W końcu jakiś czas temu ZTM się wycofywał z solówek na 16 w DS. Choć teraz niby wróciły na wakacje. Z drugiej strony skrócenie 28 i wycięcie 16 powinno dać rezerwy, by 17 lub 33 podbić do 5 minut.
Glonojad pisze:Czy 28 nie będzie jeszcze większym muchowozem, jak straci pasażerów Bródno - Bemowo?
W DS z miejsca na solówki.
Glonojad pisze:Czy Bródno nie będzie narzekało na brak linii na JPII w DS, jak dostanie ją w DP?
Dokładasz, a nie zabierasz. Powinno przejść.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lip 2012, 19:39

Glonojad pisze:Szybka myśl na "po przywróceniu Żerania FSO":
- 16 na Bródno tylko w tygodniu (nr 4x)
Ale czy JPII wytrzyma w DS na samej 17 i 33? Czy Bródno nie będzie narzekało na brak linii na JPII w DS, jak dostanie ją w DP? Czy 28 nie będzie jeszcze większym muchowozem, jak straci pasażerów Bródno - Bemowo?
JPII nie wytrzyma w DS na samej 17 i 33 (bo zakładam że 4x byłoby całodzienne), podobnie Wołoska w DS nie wytrzyma na samej 17.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lip 2012, 20:07

Magia liczby linii? Może wystarczy zrobić 33 co 5 minut i zamienić pd końcami z 17?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4926
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 02 lip 2012, 20:14

mkm101 pisze:
Glonojad pisze:Szybka myśl na "po przywróceniu Żerania FSO":
- 16 na Bródno tylko w tygodniu (nr 4x)
Ale czy JPII wytrzyma w DS na samej 17 i 33? Czy Bródno nie będzie narzekało na brak linii na JPII w DS, jak dostanie ją w DP? Czy 28 nie będzie jeszcze większym muchowozem, jak straci pasażerów Bródno - Bemowo?
JPII nie wytrzyma w DS na samej 17 i 33 [...], podobnie Wołoska w DS nie wytrzyma na samej 17.
To są potrzebne miejsca leżące, czy coś się zmieniło, bo za każdym razem jak jestem w tamtych rejonach w weekend widzę tramwaje z jeszcze wolnymi miejscami siedzącymi, lub z zajętymi, ale ze sporą ilością miejsc stojących. Oczywiście post tyczy się Wołoskiej.
ObrazekObrazek

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lip 2012, 20:16

MichalJ pisze:Magia liczby linii? Może wystarczy zrobić 33 co 5 minut i zamienić pd końcami z 17?
Aż trzech (a na Wołoskiej aż dwóch)? Zaiste magia.
BTW - 33 jest już co 5 min (poza wakacjami) a i tak jest zatłoczone. No chyba że masz na myśli co 5 min w DS...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lip 2012, 20:30

No przecież o DS mówimy.

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lip 2012, 20:35

MichalJ pisze:No przecież o DS mówimy.
Wtedy ma to sens w kwestii relacji podaż/popyt. Tylko pojawia się problem z koordynacją na Broniewskiego (22, 35) i JP II (17).
Poza tym kiedyś "ważny człowiek" z ZTM stwierdził że "mocne linie tramwajowe nie mają sensu bo na końcówkach tras wożą powietrze". Liczę że nie jest to oficjalna wykładnia organizatora ale wątpliwości zawsze pozostają.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2012, 21:02

16 w DS na Feminie potrafi mieć zapełnienia rzędu 2-3 osób na skład w niedzielę. Jeśli 17 i 33 potrzebne jest w tej porze tygodnia wzmocnienie, to 16 ewidetnie nim nie jest.

Jeśli zaś w DS Wołoska potrzebuje coś ponad obecne 17, to sądzę, że równie dobrze co 16 (a mniej brygadożerne) byłoby choćby wydłużenie co drugiego 33 do Woronicza. :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ